رفتن به محتوای اصلی
بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی چیست ؟

بازاریابی اینترنتی چیست ؟

 

بازاریابی اینترنتی به مجموعه فرآیندی گفته می شود که در طی آن به جذب افراد و تبدیل آنها به مشتری از طریق رسانه های اینترنتی و تبلیغات اینترنتی در سایت ها و شبکه های اجتماعی و … پرداخته می شود و در بازاریابی اینترنتی تلاش و تمرکز باید بر روی آموزش و آشنایی افراد و علاقمندان به حوزه کاری شما و فروش محصولات و خدمات تان به آنها می باشد.

در بازاریابی اینترنتی ارتباط با مشتری به صورت غیر حضوری و مجازی بوده و رو در رو نمی باشد به این دلیل شما به صورت اینترنتی به تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات تان می پردازید.

 

به طور ساده می توان گفت که اینترنت مارکتینگ به فعالیت هایی گفته می شود که در وب سایت خود ، شبکه های اجتماعی و سایر وب سایت های اینترنتی انجام می دهیم تا کاربران و بازدیدکنندگان با محصولات و خدمات ما آشنا شده و نسبت به خرید محصولات و خدمات ما اقدام کنند.

راه اندازی سایت نقشی مهمی در فرایند بازاریابی اینترنتی بازی می کند و بدون داشتن یک سایت نمی توان بازاریابی موفقی را تجربه کرد.

 

معرفی مکان اینترنت مارکتینگ

در ابتدای بازاریابی اینترنتی شما به مکانی برای تبلیغات و بازاریابی اینترنتی نیاز دارید وب سایت شرکت و کسب و کار شما مکانی است که شما در آن به ارائه و معرفی محصولات و خدمات خود می پردازید . در بازاریابی اینترنتی یا اینترنت مارکتینگ شما حرف تان را از طریق وب سایت و یا شبکه  های اجتماعی و به صورت مجازی به مشتری ها انتقال می دهید و از این طریق آنها را ترغیب به خرید محصولات و خدمات کسب و کارتان می کنید.

 

داشتن وب سایتی با ظاهر زیبا و کاربر پسند ، جذاب و دوست داشتنی ، سئو و بهینه سازی وب سایت با متد روز ، تولید محتوای سئو و بهینه سازی شده و تبلیغ نویسی محصولات و خدمات از مهمترین تکنیک های برقراری ارتباط با مشتری می باشد.

.

جذب بازدید کننده برای وب سایت در دیجیتال مارکتینگ

یکی از قدم های مهم در دیجیتال مارکتینگ جذب بازدید کننده به وب سایت کسب و کار اینترنتی شماست که از طریق سئو و بهینه سازی وب سایت ، و وبلاگ نویسی و تولید محتوا و مقاله های مفید و ارزشمند ، فعالیت در فروم ها یا انجمن ها ، تبلیغات کلیکی ، تبلیغات بنری ، تبلیغات در گوگل و رپورتاژ آگهی انجام می شود و بازدید خیلی خوبی برای وب سایت شما به همراه خواهد داشت .

 

مزایای بازاریابی اینترنتی

  • معرفی و فروش محصولات در اینترنت بدون نیاز به مکان و زمان خاص
  • اطلاعاتی که از طریق وب سایت در اختیار کاربران قرار می گیرد بسیار کامل و جامع می باشد .
  • هزینه تبلیغات اینترنتی بسیار کمتر از هزینه های دیگر روش های تبلیغاتی است .
  • پس از ورود کاربران به سایت می توان عملکرد آنها در وب سایت را بررسی نمود .
  • پس از خرید می توان از طریق ایمیل و پیامک پیشنهادات جدید و ویژه به خریداران داد.

معایب اینترنت مارکتینگ

  • قطعی و کند شدن اینترنت.
  • عدم آشنایی برخی از کاربران به اینترنت و طرز استفاده از آن.
  • عدم اعتماد برخی از کاربران به تبلیغات اینترنتی.
  • تغییرات و پویایی اینترنت که باعث تغییر در روشهای بازاریابی می شود.
  • ملاحظات امنیتی و محرمانگی اطلاعات کاربران.
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا