رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با برندینگ و اهداف آن

چگونه برندسازی کنیم؟

برای برندسازی چه باید کرد؟

برندینگ یا برندسازی دانشی است که با برتری دادن به یک برند تجاری باعث افزایش اعتبار و شهرت علامت تجاری در بازار رقابت می‌شود اعتبار و شهرت یک نام تجاری به طور مستقیم می‌تواند منجر به فروش بیشتر و قیمت گران‌تر محصولات و خدمات شود به زبان دیگر برندینگ یا برندسازی روش هوشمندانه تجارت و تولید ثروت است.

برندینگ فرآیندی است که در طی آن به جایگاه عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده می‌شود و به این وسیله ارزش آن برای مشتریان و سایر ذی نفعان افزایش می‌یابد.
برندسازی یا برندینگ حاصل پیام‌ها و گزارش‌های رسانه‌ها است. هر قدر تعداد این پیام‌ها بیشتر و محتوای آنها مطلوب‌تر باشد، نام تجاری قوی‌تر خواهد شد. برندینگ دانشی است که با برتری دادن به یک برند باعث افزایش اعتبار و شهرت آن برند در بازار رقابت می‌شود. اعتبار و شهرت یک برند به طور مستقیم می‌تواند به فروش بیشتر و قیمت گران‌تر محصولات و خدمات منجر شود، به زبان دیگر، برندسازی روش هوشمندانه تجارت و تولید ثروت است.
برندینگ یا برندسازی همچنین ابزاری برای به دست آوردن برتری در بین رقبا است. برندینگ چیزی بیش از ایجاد یک نام یا لوگوی خاص و زیبا برای یک محصول یا خدمت است. برندسازی مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می‌کنند.

اهمیت برند

اهیمت برند برای مشتری به واسطه دانش مشتری از برند ایجاد می‌شود که به واسطه تعدادی از عوامل ناشی می‌شود، اما شاید دو مورد زیر مهم‌ترین آنها باشد:
1- عمق برند؛ یا به عبارتی اولویت ذهنی مشتری در انتخاب برند در میان سایر برندهای مشابه، به طور مثال بسیاری از افراد پس از شنیدن کلمه نوشابه در ذهنشان بلافاصله Coca Cola تداعی می‌شود.
2- گستردگی برند؛ هرچه رابطه مشتری با برند پیچیده‌تر باشد یا به عبارتی توسط تنوع تعاملات برند در ذهن بیشتر باشد، فرصت ساخت وفاداری بلندمدت بیشتر است، همانند شرکت‌هایی چون Google و Amazon.

 

اهداف برندینگ :

ایجاد پیام واضح در ذهن مشتری
تایید اعتبار و محصولات شما نزد مشتری
ارتباط با مخاطبان شما از طریق محصولات و خدمات
تحریک افراد برای خرید
ایجاد کاربران و مشتریان وفادار

 

انواع برندینگ یا برندسازی :

برندسازی مشارکتی یا  Co-Branding: مشارکت با برندی دیگر جهت دست­یابی به هدف مشترک.
برندسازی دیجیتال : وب سایت، رسانه­‌های اجتماعی، بهینه‌ سازی موتور جستجو، استفاده از وب برای تجارت.
برندسازی شخصی Personal Branding: روش­ هر فرد برای ایجاد اعتبار و شهرت برای خودش.
برندسازی علّی : برندتان را با یک نیت خیرخواهانه همسو کنید (مسئولیت اجتماعی برند تجاری)
برندسازی کشوری : تلاش برای جذب توریست و کسب و کار.

 

مراحل ساخت برند  :

  1. انجام تحقیقات بازاریابی
  2.  تمرکز بر یک ارزش منحصر به‌ فرد
  3. انتخاب نام مناسب برای انتقال پیام برند
  4. ایجاد رابطه احساسی برند با مشتری
  5. ایجاد یک رابطه پایدار با مشتری.
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا