رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با مزایای بازاریابی دیجیتال

مزیت بازاریابی دیجیتال

مزایای بازاریابی دیجیتال چیست؟

رسانه های دیجیتال به شما این اجازه را می دهد که مخاطبان خود را به روش های مختلفی درگیر کنید که قبلا نمی توانستید از آنها استفاده کنید. منتشر کردن یک فایل ویدئویی بسیار توصیفی تر از خواندن یک مقاله خسته کننده است. دیجیتال شما را قادر می سازد احساسات بیشتری را به هنگام تعامل با کاربران به کار ببندید تا بتوانید یک پیام جذاب ایجاد کنید. در دیجیتال مارکتینگ می توانید مخاطب را جلب کنید و با سرعت بیشتری آن را به مشتری تبدیل نمایید. دنیای دیجیتال با سرعت ثابتی در حال پیشرفت و تکامل است.

مزایای کسب و کار دیجیتال نسبت به سنتی

نیاز به هزینه های زیاد ندارد – در کسب و کار دیجیتال شما می‌توانید با حداقل هزینه ها نتیجه های قابل قبولی بگیرید. بیایید این موضوع را با مثالی بیان کنیم. شما اگر بخواهید یک مغازه فروش لباس بزنید، چقدر باید هزینه کنید؟ ابتدا باید یک جا اجاره کنید ( در کم خرج ترین حالت اجاره کردن است )، سپس به دکوراسیون مغازه خود بپردازید، افرادی را تحت عنوان فروشنده استخدام کنید و از همه مهم تر، جنس برای مغازه خود خریداری کنید ( به مشتری حضوری نمیتوان جنسی را نشان نداد ولی به وی فروخت! ).
در کسب و کار دیجیتال اما قضیه بسیار متفاوت است. شما نیازمند هزینه برای طراحی سایت هستید و سئو (که به اهمیت آن در ادامه خواهیم پرداخت). در سیستم کسب و کار دیجیتال نیازی به استخدام فروشنده، اجاره جا و این چنین خرج هایی (حداقل در ابتدا کار) ندارید. هم چنین نیازی نیست اجناس خود را کاملا در انبار داشته باشید، می‌توانید حتی محصولات را در سایت قرار دهید و پس از سفارش مشتری آن ها را خریداری کنید!
نسل آینده کاری است – همیشه برای شروع یک کسب و کار، فقط این مهم نیست که وضعیت کسب و کار در حال حاظر را بررسی کنیم. خیلی خیلی مهم است که بدانیم فردا چه می‌شود. با روند فعلی می‌توان این طور بررسی کرد که نسل کسب و کار دیجیتال رو به بهبود است و در آینده نیز بهتر از امروز خواهد بود.
خدمات خود را می‌توانید به فروش بگذارید – اگر شما تخصص خاصی دارید و فروش محصول کار شما نیست، می‌توانید خدمات خود را از طریق سایت به فروش برسانید.مثلا اگر شما متخصص فناوری اطلاعات (IT) هستید، می‌توانید خدمات خود را از طریق سایت خود به مشتریان بفروشید.

دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند به مشتریان موبایل دسترسی داشته باشید

یکی دیگر از مزایای بی شمار دیجیتال مارکتینگ این است که به شما این اجازه را می دهد که به مشتریانی که برروی گوشی های هوشمند خود در حال جستجو و خرید هستند دسترسی داشته باشید. بیش از نیمی از کاربران اینترنت از وب برروی گوشی های موبایل خود استفاده می کنند.دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند به مردمی که برروی موبایل، تبلت و کامپیوترهای دسکتاپ در اینرنت هستند دسترسی داشته باشید.

 شما می توانید به سادگی و سرعت تاکتیک ها و استراتژی خود را برای گرفتن بهترین نتایج با تغییرات وفق دهید

با تاکتیک های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ای، شما باید صبر کنید تا کمپین شما به اتمام برسد تا بتوانید نتایج بدست آمده را بررسی کنید. اگرچه با تحلیل نتایج کمپین می توانید بفهمید که برای کمپین های بعدی چه استراتژی را استفاده کنید، اما در زمان راه اندازی کمپین تا انتهای آن شما نمی توانید کاری را برای وفق دادن استراتژی با شرایط ناگهانی پیش آمده انجام دهید.

دیجیتال سرعت بالایی دارد

دیجیتال سرعت بالایی دارد و می تواند سرعت دستیابی شما به اهداف را افزایش دهد. شما می توانید از طریق پلتفرم های مختلف به آن دسترسی داشته باشید. همچنین استراتژی های پولی نیز وجود دارد که می تواند دسترسی شما را افزایش دهد و باعث تعامل بازار با شما گردد. یک رسانه چاپی باید مراحل زیادی را طی کند تا بتواند به مشتری و مخاطب خود دست یابد. محتوای دیجیتال را می توان در عرض چند ساعت منتشر کرد.

ترافیک وبسایت

یکی از مزایای بازاریابی دیجیتال این است که می‌توان به‌وسیله ی برخی از نرم‌افزارهای آنالیزگر، از میزان بازدید صفحه، تعداد صفحات بازدید شده، ابزار مورد استفاده برای مراجعه به وبسایت  و حتی محل آن آگاه شوید. در این صورت متوجه خواهید شد باید زمان خود را صرف چه بسترهای بازاریابی کنید . مثلا اگر ۱۰درصد ترافیک، از جستجوی ارگانیک حاصل شده باشد شما باید بیش از این بر سئو تمرکز کنید.

در صورتی‌که در بازاریابی آفلاین، تا زمانی که مخاطب محصولی را نخرد یا با فروشنده ارتباط نگیرد، شما از میزان تاثیرگذاری‌تان بی‌اطلاع‌اید.

با بازاریابی دیجیتال، شما الگوها و مدل‌های رفتاری مشتریان را پیش از این که به آخرین مرحله از سفر مشتری برسند زیر نظر می‌گیرید تا برای جلب کردن آن‌ها به سایت خود (دربالای قیف بازاریابی) تصمیمات درستی اتخاذ کنید.

عملکرد و قابلیت های نامحدودی دارد

زمانی که صحبت از عملکرد و زیبایی ظاهری رسانه های دیجیتال به میان می آید، همه چیز تغییر خواهد کرد. همانطور که می دانید افزونه های مختلفی وجود دارد که می تواند تجربه کاربری را دو چندان کند. همین امر باعث می شود دنیایی از احتمالات بی پایان برای کمپین های بازاریابی ایجاد گردد و دیده شدن برند در بازار بیشتر شود. محتوای دیجیتال با افزودن افکت های صوتی، قابلیت های تعاملی، فید رسانه های اجتماعی و فرم های مختلف به شدت بهینه شده است.

جلب توجه کاربران بیشتر و بهتر انجام می شود:

رسانه های دیجیتال به شما این اجازه را می دهد که مخاطبان خود را به روش های مختلفی درگیر کنید که قبلا نمی توانستید از آنها استفاده کنید. منتشر کردن یک فایل ویدئویی بسیار توصیفی تر از خواندن یک مقاله خسته کننده است. دیجیتال شما را قادر می سازد احساسات بیشتری را به هنگام تعامل با کاربران به کار ببندید تا بتوانید یک پیام جذاب ایجاد کنید. در رسانه های دیجیتال می توانید مخاطب را جلب کنید و با سرعت بیشتری آن را به مشتری تبدیل نمایید. دنیای دیجیتال با سرعت ثابتی در حال پیشرفت و تکامل است. همانطور که می دانید تاکتیک های آنلاین مختلفی وجود دارد که می تواند با اهداف و محصولات شما هماهنگ و سازگار باشد. برخی از افراد بر این باورند که داده های بزرگ( یا همان کلان داده) مهم ترین عنصر کمپین موفق است. با اینحال دیجیتال نیز می تواند داده های بزرگ را بزرگ تر کند. پس به آن فکر کنید.

 هزینه پایین برای استفاده

کارهایی که در حوزه بازاریابی سنتی صورت می‌گیرند، مانند بیلبوردها و تبلیغات رادیو و تلویزیونی در حال حاضر بسیار پرهزینه هستند. ولی محصولات دیجیتال مارکتینگ در سایزهایی مقیاس‌پذیر عرضه می‌شوند؛ بدین ترتیب، تمامی کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ می‌توانند از این محصولات برای دستیابی به مخاطبان با مناسب‌ترین قیمت‌ها استفاده کنند.

 دستیابی به مخاطبین بیشتر

از آن جایی که دیجیتال مارکتینگ به صورت آنلاین انجام می‌شود، حوزه ای وسیع و جهانی تر از مخاطبین را در بر میگیرد. در حالی که بازاریابی سنتی شما را به یک منطقه جغرافیایی محدود می‌کند، دیجیتال مارکتینگ به شما اجازه می‌دهد تا با نرخ بالایی از اثربخشی به مخاطبین بین‌المللی خود دسترسی داشته باشید.

بهینه سازی آسان

دیجیتال مارکتینگ همراه با گزارش است، و این یعنی اگر شما در این نوع از بازاریابی با عملکردی ضعیف تر از میزان مورد رضایت تان مواجه شوید، پیدا کردن جای این مشکل و تغییر دادن آن آسان خواهد بود.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا