رفتن به محتوای اصلی
بازاریابی از طریق تلگرام

بازاریابی تلگرام

بازاریابی تلگرام

در این مطلب در سایت کسب و کار پیشرو شما را با بازاریابی از طریق پیام رسان تلگرام آشنا می نماییم با ما در ادامه این مطلب همراه شوید .

اپلیکیشن تلگرام که به عنوان یک شبکه اجتماعی پیام رسان، رشد بسیاری را در این چند ساله داشته است طرفداران بسیاری را در دنیا و به خصوص در کشور ما دارد.

یکی از مزیت های این شبکه اجتماعی پیام رسان این است که کاربرانش روز به روز در حال افزایش است و جالب است بدانید روزانه ۲۲۰ هزار نفر به تلگرام می پیوندند و چیزی حدود 15 میلیادر پیام در روز بین کاربران رد و بدل می شود بسیاری از متخصصان بازاریابی معتقد هستند تلگرام یک ابزار حرفه ای در بازاریابی اینترنتی است و نباید به هیچ وجه دست کمش بگیرید.

یکی از قابلیت هایی که تلگرام به اپلیکیشن خود افزوده است ساخت کانال است تلگرام از چت دو نفره و گروهی چیزی فراتر از آن را ارائه کرده است. از طریق کانال می توانید با تعداد بسیار زیادی از افراد ارتباط داشته باشید. از طریق کانال می توانید پیام خود را برای کاربرانتان ارسال کنید. از طریق کانال می توانید هر زمانی که دوست داشتید هر پیامی اعم از نوشته، عکس، لینک و … را برای کاربرانتان ارسال کنید و از دیده شدن لحظه به لظحه آن توسط کاربرانتان با خبر شوید.

همانطور که برخی از ویژگی های این شبکه اجتماعی پیام رسان را برای شما عنوان کردم مطمئن هستم پی به قدرت آن در بازاریابی اینترنتی برده اید. شما از طریق تلگرام می توانید هزینه های بازاریابی خود را به حداقل برسانید. به عنوان مثال می توانید به جای اینکه پیشنهاد های خود را از طریق ایمیل به کاربرانتان ارسال کنید می توانید خیلی راحت همان پیشنهادها را از طریق تلگرام به دست آن ها برسانید. با این کار دیگر احتیاج به پرداخت هزینه برای سرور ایمیل مارکتینگ ندارید.

برای این کار باید کاربران سایت خود را ترغیب به عضویت در کانال تلگرام خود کنید می توانید از بنرهای عضویت در کانال تلگرام خود در زیر تمام پست هایتان استفاده کنید.

یا اینکه به جای اینکه ایمیل کاربر را در ازای هدیه ای از او بگیرید سعی کنید همان هدیه را در کانال تلگرام خود قرار دهید و از کاربرانتان بخواهید برای دریافت آن هدیه به کانال تلگرام شما مراجعه کنند و یا می توانید به واسطه دریافت کدهای تخفیف محصولاتتان آن ها را به تلگرامتان بکشانید در کل باید دکمه های فراخوان یا CTA های سایتتان را به عضویت در کانال تلگرامتان ختم کنید.

سخن پایانی این است که از طریق این شبکه اجتماعی پیام رسان می توانید کسب و کار اینترنتی خود را به صورت ویژه ای گسترش دهید. به خاطر اینکه از این طریق می توانید مخاطبان دیگری از بازار هدف خود را شناسایی کنید و به سمت کسب و کار خود سوق دهید ممکن است کسی که عضو تلگرام باشد در شبکه های اجتماعی دیگری فعالیتی نداشته باشد خیلی از افراد را می شناسم که این گونه اند یعنی مثلا تلگرام دارند ولی اینستاگرام ندارند.

تلگرام ابزاری است که بسیاری از بازاریابان روی آن سرمایه گذاری کرده اند زیرا همان طور که گفتم از طریق آن می توان به افراد زیادی دسترسی داشت. ولی از این موضوع نباید غافل شوید که محتوایی که در تلگرامتان تولید می کنید باید خوب و جذب کننده باشد درست مثل محتوایی که برای سایت خود تولید می کنید پس از این ابزار حرفه ای برای بازاریابی اینترنتی خود غافل نشوید و حتما از آن استفاده کنید. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.

ترفند های بازاریابی تلگرام

کانال ، گروه و سوپر گروه چیست؟
گروه : قابلیتی است که در تلگرام که شما با استفاده از آن می توانید یک اجتماع 200 نفری راه اندازی کنید. امکان ارسال فایل و پاسخ بر روی پیام‌های شخصی افراد و ارسال پیام صوتی و… از ویژگی‌های گروه در تلگرام است.

سوپر گروه : در گروه های عادی شما محدودیت عضو گیری دارید و بیش از 200 نفر نمی توانید برای گروه خود عضو بگیرید. برای رفع این محدودیت و همچنین دسترسی به امکانات بیشتر شما می توانید گروه خود را به سوپر گروه تبدیل کنید. با استفاده از قابلیت سوپر گروه شما تا 30/000 هزار عضو می توانید در گروه خود داشته باشید. از دیگر قابلیت های سوپر گروه Pin کردن یا به عبارتی سنجاق کردن یک پیام در گروه است و بسیاری امکانات دیگر…

کانال : در گروه و سوپر گروه تمامی اعضای گروه می توانند به تعامل با یکدیگر بپردازند اما در کانال شما به صورت یک طرفه با ممبر های عضو شده کانال خود در ارتباط هستید. تعداد اعضا برای کانال ها بی نهایت است و شما می توانید بی نهایت عضو را جذب کانال خود کنید. در کانال یک مدیر ارشد وجود دارد که می تواند تا 200 نفر از مخاطبین خود را به صورت مستقیم به کانال اضافه کند. دیگر مدیران کانال هم می توانند تا 200 نفر از مخاظبین خود را به کانال اضافه کنند. ولی ممبر های عادی شما می توانند با اشتراک گزاری لینک کانال شما ممبر های شما را افزایش دهند.

ارسال هر گونه فایل در کانال توسط ادمین اصلی و مدیر‌های دیگر که توسط مدیر ارشد انتخاب شده اند امکان پذیر است. هر پیامی که بعد از ارسال از کانال پاک شود برای مدیر ارشد و دیگر مدیران و کاربران غیرقابل نمایش خواهد بود. در ادامه با ترفند های بازاریابی در تلگرام بیشتر آشنا خواهید شد.

نکته : در ابتدا برای کسب و کار خود حتما یک کانال بسازید در ادامه ترفند های بازاریابی در تلکرام بیشتر در رابطه با کانال هاست و نکاتی هم در رابطه با گروه گفته می شود.

پست های جذاب و مرتبط بگذارید

چه در اینستاگرام مارکتینگ و چه در تلگرام مارکتینگ پست های جذاب حرف اول را می زنند. شما با تولید پست های جذاب است که می توانید ممبر بیشتری را جذب کنید. اگر پست های شما مرتبط با کانال شما نباشد و جذابیت لازم را نداشته باشد نه تنها نمی توانید ممبر بیشتری را جذب کانال خود کنید بلکه ممبر های فعلی کانال خود را نیز فراری می دهید.

پستهایجذلب در بین کاربران تلگرام به اشتراک گذاشته می شود و این کار باعث می شود بیزینس شما بیشتر دیده شود و شما ممبر های کانال خود را افزایش دهید.

مخاطبین خود را به کانال اضافه کنید و پست ها را به اشتراک بگذارید

در ابتدا که شما کانال خود را راه اندازی می کنید هیچ ممبری ندارید. پس حتما مخاطبین دوستان و آشنایان خود را به کانال اضافه کنید تا ممبر های شما مقداری افزایش یابد. در قدم بعد حتما پست هایی که در کانال قرار می دهید خودتان در بین دوستان خود و گروه هایی که در آنها عضو هستید به اشتراک بگذارید.

پشت سر هم پست نگذارید

پست ها رادر کانال خود به صورت مرتب قرار دهید. دیر وقت پست نگذارید که ممبر شما خواب است و همچنین پشت سرهم چندین پست قرار ندهید. آنها را در طول روز و در ساعت های مختلف قرار دهید.

برای کانال خود گروه بزنید

اگر دوست دارید می توانید برای کانال خود گروه بزنید تا بتوانید با ممبر های کانال خود تعامل بیشتری داشته باشید و با آنها دوست شوید. این کار می تواند در فروش شما تاثر گزار باشد. فقط باید اصولی کار کنید.

تلگرام را به محلی برای رشد سایت و کسب و کار خود تبدیل کنید

همانطور که در مقاله های قبلی و در مقاله ترفند های بازاریابی در اینستاگرام بار ها گفته ام هیچوقت هدف اصلی خود را شبکه های اجتماعی قرار ندهید. بلکه از شبکه های اجتماعی برای رشد سایت خود استفاده کنید. چرا که اگر هدف اصلی شما شبکه های اجتماعی باشد ممکن است در آینده اگر تصمیم به فیلتر بگیرند کسب و کار شما نابود می شود. اما وب سایت شما این چنین نیست و فیلتر نمی شود و مشتری های همیشگی خود را دارد. پس حتما از یک طراحی سایت حرفه ای برای کسب و کار خود استفاده کنید.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا