رفتن به محتوای اصلی
روابط ع

درباره ی رشته روابط عمومی بیشتر بدانیم

روابط عمومی (به انگلیسی Public relations یا به اختصار PR)چیست؟

روابط عمومی به علمِ مدیریتِ چرخهٔ اطلاعات، مابینِ یک فرد یا سازمان، (اعم از بازرگانی و اقتصادی، دولتی یا سازمان مردم نهاد)، با عموم اطلاق می گردد.

با یک مسئول روابط عمومي چه کاری مي توانيد انجام دهید؟

یک مسئول روابط عمومی ( Head of Public Relations ) می تواند در را برای مشاغل متنوع ، از جمله برخی از مشاغل روابط عمومی باز کند. در مورد حرفه های مختلف روابط عمومی و کمی در مورد خود برنامه مدرک اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مدرک لیسانس با رشته روابط عمومی ( Public relation ) می تواند منجر به انواع مشاغل جالب شود. حرفه های روابط عمومی به طور کلی با ارتباط و انتقال اطلاعات به مردم ارتباط دارد. در زیر ، چند مورد از این حرفه های مختلف روابط عمومی و مدرک روابط عمومی را با جزئیات بیشتر بررسی می کنیم.

مدیر روابط عمومی

مدیران روابط عمومی معمولاً حداقل به داشتن مدرک لیسانس در روابط عمومی یا یک رشته مرتبط نیاز دارند ، اما برخی از کارفرمایان ممکن است مدرک فوق لیسانس را در روابط عمومی یا یک رشته مرتبط ترجیح دهند.

این متخصصان بطور معمول تمام وقت کار می کنند و ممکن است ساعات کار طولانی را حفظ کنند زیرا به ایجاد و مدیریت تصویر عمومی مشتری (بازدید کنندگان) خود کمک می کند.

آنها ممکن است مسئول این موارد باشند:

  • مدیریت انتشار مطبوعات
  • فهمیدن چگونگی دستیابی به مخاطبان هدف
  • کمک به تبلیغات
  • شناسایی روندهای اجتماعی
  • ایجاد یک تصویر برای پاسخ به روند
  • نظارت بر ارتباطات داخلی
  • سرپرستان کارکنان

از سال 2018 ، دفتر آمار آمریكا آمریكا (BLS) گزارش داد كه كل روابط عمومی و مدیران جمع آوری منابع مالی سالانه 114.800 دلار درآمد متوسط ​​داشته اند. BLS همچنین از سال 2016 تا 2026 چشم انداز شغلی این متخصصان 10٪ یا سریعتر از حد متوسط ​​گزارش کرده است.

متخصص روابط عمومي

مدرک لیسانس در روابط عمومی معمولاً تحصیلات برتر برای متخصصان روابط عمومی است. متخصصان روابط عمومی با مدیران روابط عمومی شباهت دارند به این دلیل که به ایجاد یک تصویر مثبت عمومی برای مشتریان خود کمک می کنند. این متخصصان ممکن است:

  • نظارت بر رسانه های اجتماعی
  • به سؤالات رسانه ها پاسخ دهید
  • پیش نویس مطبوعات
  • تعیین کنید که آیا تبلیغات با اهداف تصویر عمومی سازگار است یا خیر
  • برنامه مصاحبه
  • برای مشتری های خود سخنرانی بنویسید

مبلغ متوسط ​​حقوق متخصصان روابط عمومی در سال 2018 به ازای هر BLS 60،000 دلار بود. چشم انداز شغلی آنها برای سال 2016 تا 2026 9٪ بوده است ، که به سرعت متوسط ​​ملی است.

نویسنده فنی

نویسندگان فنی به طور معمول به  لیسانس نیاز دارند ، اما ممکن است به زبان انگلیسی یا یک زمینه ارتباطی دیگر ، مانند روابط عمومی نیاز  باشد.

این نویسندگان باید بتوانند به طور واضح ارتباط برقرار کنند زیرا برای مخاطبان هدف ، معمولاً مربوط به یک محصول خاص ، قسمت هایی را برای مخاطبان  می نویسند. آنها ممکن است مقالات ژورنالی ، کتابچه راهنمای دستورالعمل و اسناد دیگری را که حاوی اطلاعات فنی است ، ایجاد کنند.

این ممکن است آنها را مجبور كند :

  • تحقیق در مورد محصول
  • بهترین راه برای برقراری ارتباط با مخاطب هدف را تعیین کنند
  • برای محصول محتوا بنویسند
  • ویرایش کنند
  • بازخورد مشتری را درگیر کنند
  • حفظ ثبات اطلاعات فنی در روابط مشتری ، بازاریابی و سایر بخش ها

طبق اعلام BLS ، درآمد متوسط ​​نویسندگان فنی در سال 2018 ، 71850 دلار بوده است. از سال 2016 تا 2026 ، این حرفه چشم انداز شغلی 11٪ دارد که سریع تر از حد متوسط ​​است.

  -این مقاله دلایل استفاده شرکت ها از روابط عمومی به عنوان بخشی از ترکیب تبلیغاتی را در بر می گیرد. ابزارهای مختلف روابط عمومی را که احتمالاً هر روز دیده اید کشف کنید.

در سال 2012 ، یک مشاور رسانه ای اجتماعی کرایسلر با صدای جیر جیر در توییتر گفت: “من جالب هستم که دیترویت به # موتوری معروف است و هنوز کسی اینجا نمی داند چگونه رانندگی کند.متأسفانه ، مشاور فکر کرد که توییت حساب شخصی خود را توییت می کند.

اندكی می دانست كه وی توییت را در حساب كاربری توییتر كریسلر در حال ارسال است.این یک نمونه اخیر و قوی از یک رویداد منفی روابط عمومی است. کرایسلر شرکت رسانه های اجتماعی را اخراج کرد و پس از آن مجبور شد با اصلاح تصویر خود با مشتریان خود مقابله کند.

شرکت ها مقدار زیادی وقت و هزینه برای تهیه تصاویر مثبت از تجارت ، کارمندان و محصولات خود صرف می کنند. روابط عمومی عنصری از ترکیب تبلیغاتی است که نگرش عمومی را ارزیابی می کند ، موضوعاتی را شناسایی می کند که ممکن است باعث نگرانی عمومی شود و برنامه ها و پذیرش را اجرا کند.

در کنار تبلیغات ، ارتقاء فروش و فروش شخصی ، روابط عمومی بخش مهمی از ترکیب تبلیغاتی است. هدف نهایی کمپین روابط عمومی ، ایجاد تصویری مثبت از شرکت یا محصول است.

روابط عمومی یک عنصر اساسی در فعالیتهای تبلیغاتی یک شرکت است.

تبلیغات

تبلیغات ، اطلاعات عمومی در مورد یک محصول ، خدمات یا شرکتی است که در روزنامه ها ، مجلات ، رادیو ، رسانه های اجتماعی یا تلویزیون ظاهر می شود. تبلیغات توسط شرکت پرداخت نمی شود و می تواند حسن نیت عظیم ایجاد کند.

به عنوان مثال ، در سال 1996 تاكو بل با قرار دادن آگهی ساده در كاغذ نیویورك تایمز ،  دروغ سيزده گفت. در این آگهی آمده است كه تاكو بل (Liberty Bell) را خریداری كرده است و آن را به نام Taco Liberty Bell تغییر نام می دهد.

هزاران نفر برای شکایت به خانه فیلادلفیا (Liberty Bell)زنگ زدند. جالب اینجاست که ، تاکو بل كلي  تبلیغات مثبت و مجاني بسیار خوب از روي شيرين كاري اش دريافت كرد .

بیش از 650 رسانه چاپی و 400 رسانه پخش با ماجرا روبرو شدند و دسترسي به بیش از 70 میلیون آمریکایی را فراهم کردند.نتیجه نهایی افزایش درآمد بیش از 1 میلیون دلار در دو روز بعد در مقايسه ي هفته گذشته بود.

بنابراین حتی اگر تاکو بل هزینه تبلیغی ساده را بپردازد ، نتیجه آن میلیون ها دلار پوشش رسانه ای رایگان بود.

ابزارهای روابط عمومی

متخصصان روابط عمومی از ابزارهای مختلفی برای پیشبرد اهداف بازاریابی یک شرکت استفاده می کنند. حمایت مالی ، آموزش مصرف کننده ، قرار دادن محصول ، تبلیغات محصولات جدید و وب سایت های اینترنتی همه راه هایی هستند که می توانند به مؤثر بودن ترکیب بازاریابی کمک کنند.

روابط عمومی به شرکتها کمک می کند تا با استفاده از پیام های تبلیغاتی به عنوان پایه و اساس ، روابط شخصی بیشتری با مشتریان خود برقرار کنند.

روابط عمومی و تبلیغات

از چهار فاكتور بازاريابي شامل: محصول-قيمت-ارتقاء-مكان ،فعاليت هاي مختلفي براي ارتقاء بازاريابي تركيب مي كنند:

تبليغات-ارتقاء فروش – فروش شخصی و روابط عمومی. از این فعالیت ها ، تبلیغات و روابط عمومی بخش قابل توجهی از تلاش های تبلیغاتی بازاریابی را تشکیل می دهند.

تبلیغات یک ارتباط جمعی غیر شخصی در مورد یک محصول یا خدمتی است که توسط بازاریاب پرداخت می شود.

روابط عمومی عنصری از ترکیب تبلیغاتی است که نگرش عمومی را ارزیابی می کند ، موضوعاتی را شناسایی می کند که ممکن است باعث نگرانی عمومی شود و برنامه ها و پذیرش را اجرا کند.

در حالی که تبلیغات یک پیام یک طرفه و غیر شخصی است که توسط یک بازاریاب پرداخت می شود ، روابط عمومی بیشتر بر بازخورد و پاسخ عمومی متمرکز است.

در اینجا مثالی برای درک تفاوت بین تبلیغات و روابط عمومی آورده شده است.

تبلیغات بسیار شبیه به گرفتن یک دوره بزرگ 600 دانشجوی تازه ورود برای اقتصاد است که سال تحصیلی اول شما را تشکیل می دهد.

شما می نشینید و به استاد گوش می دهید ، یادداشت می کنید و سعی می کنید اطلاعات را جذب کنید، اما شانس توجه او هنگامی که چیزی را نمی فهمید یا متوقف پاسخ دادن به یک سؤال از ردیف عقب هستید بسیار كم است.

تبلیغات، ارتباطات یک طرفه با مصرف کنندگان است در حالی که روابط عمومی تعامل بیشتری دارد.

از طرف دیگر ، روابط عمومی بیشتر شبیه به یک جلسه آزمایشگاهی است که همراه با دوره اقتصاد است.تنها با بیست دانش آموز دیگر ، دستیار تدریس شما به راحتی می تواند زبان بدن همه افراد را در کلاس بخواند و باعث شود وقتی دانش آموزان نفهمند، او را قادر می سازد در این زمینه مهارت پیدا کند.

وقتی چهره های گیج کننده می بینند، می توانند با توضیح چیزی به روش جدید یا پاسخ دادن به سؤالها ، مشکل را حل کنند. آنها همچنین به عنوان نوعی نماینده برای استاد خدمت می کنند، پیام های آنها را تقویت می کنند و تمام تلاش خود را می کنند تا از عملکرد شما در کلاس راضی باشند.

بنابراین ، اگر تبلیغات پیام اصلی ارسال شده به مصرف کنندگان بالقوه برای ترغیب آنها باشد ،روابط عمومی پاسخ به بازخورد مشتری است و تلاشی برای ایجاد رابطه شخصی تر با مصرف کنندگان است.

روابط عمومی
روابط عمومي

چه چيز هايي  مي توان از آينده روابط عمومي انتظار داشت؟

اصل راهنماي روابط عمومي حول استفاده از اخبار و محتوا براي پيام دادن به هر چيز – محصول ، تجارت ، سازمان ، تلاش – صرفاً با هر نوع دسترسي مؤثر تلاش مي كند.

با گذشت سالها ، روابط عمومی (روابط عمومی) بسته به اینکه چه رسانه ارتباطی در یک مقطع زمانی مؤثر است ، چهره های بسیاری را به خود اختصاص داده است. روابط عمومی تبلیغات نیست. روابط عمومی در مورد داستان پردازی است. روابط عمومی یک تصویر برش خورده  است.

اما با پیشرفت های فناوری تقریباً در هر جنبه ای از ارتباطات و تعامل شکل می گیرد و هیچ چیز دست نخورده ای باقی نمی گذارد، ممکن است بپرسید، آيا هنوز ابزاری برای شکل دادن به داستان ، غیر هدایت کننده و شکل دهنده تصویر که ما آن را بشناسيم وجود ندارد؟

ناگفته نماند، روابط عمومی هنوز هم تأثیر مداوم است که توانسته است در برابر آزمون زمان مقاومت کند. از دید من ، قانون عرضه و تقاضا به روابط عمومی قلب تپنده تبدیل کرده است، زیرا شرکت ها در جهت دستیابی به مشتریان خود با تمرکز ویژه تر در ایجاد و جذب مخاطب ، قصد دارند تا اعماق جاه طلبی تری داشته باشند.

همیشه یک ضرب و شتم جدید ، یک ویرایشگر جدید ، تقویم سرمقاله جدید ، یک رسانه جدید روابط عمومي و  غیره وجود دارد که روابط عمومی را به یک چشم انداز بسیار هیجان انگیز و فرصت طلب برای ساخت برند تبدیل می کند.

برای به روز ماندن ، ضروری است که دائماً داستانها و مقالات را در بازار هدف خود بخوانید و تحقیق کنید تا هرگونه ویرایشگر ، نویسنده ، ستون و غیره جدید را یادداشت کنید و سپس یک مربع متفکرانه متناسب با آن ایجاد کنید.

Mahla Hashemi

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا