رفتن به محتوای اصلی
روش های تبلیغاتی برای فروش بیمه

تبلیغاتی برای فروش بیمه

 تبلیغاتی برای فروش بیمه

 

در این مقاله  راهکارهای تبلیغاتی برای فروش بیمه را بررسی می‌کنیم. بسیاری از فروشندگان وقت خود را صرف افرادی که قبلا در تصمیم گیری برای خرید درگیر بوده اند می کنند اگر به دنبال این افراد بروید شانس شما برای پیروزی بسیار کم خواهد شد در عوض به سراغ کسانی بروید که تاکنون تصمیمی در مورد خرید یا نخریدن بیمه عمر نگرفته اند.

.

شناسایی موقعیت های مشابه 

باید به دنبال شرکت های مشابه که احتمالا با موضوعات مشابه مواجه هستند باشید می توانید در همان ابتدا چشمان مخاطب خود را به روی اتفاقات ممکن باز کرده و اغلب مواقع با این روش بدون تهدیدات رقابتی در کار خود پیروز خواهید شد.

.

به دنبال رویدادهای محرک باشید 

هرچیزی که اولویت های مخاطب شما را تغییر می دهد فرصتی برای شماست برای مثال اگر درآمد سه ماهه سوم راکد باشد دستور کاهش هزینه ها در سراسر شرکت صادر خواهد شد ارتباطات تجاری جدید یا جهت دهی های بازار می توانند حتی بعضی اوقات یک شبه اولویت ها را تغییر دهند.

.

توجه به تغییرات مدیریتی 

معمولا مدیران جدید تغییرات زیادی را انجام می دهند یک رئیس جدید اغلب در آغازین ماه های حضور خود پروژه های جدیدی را تعریف می کند بدست آوردن تقویم کاری سرپرست جدید یک شرکت به سریع ترین روش، می تواند فرصت های فروش جدیدی به روی شما باز کند.

بعلاوه، بعد از کمی تفکر ، متوجه می شوید که رئیس سابق بزودی در جای دیگری منصوب خواهد شد. این موضوع فرصت های بالقوه زیادی را برای شما بوجود می آورد.

.

برای بازاریابی بیمه به چه چیزهایی احتیاج دارید؟

مانند هر کار دیگری برای بازاریابی بیمه هم به یک سری ابزار تجهیزات نیاز دارید. نگران نباشید، این تجهیزاتی که می‌گویم کاملاً در دسترس هستند و استفاده از آن‌ها خیلی راحت است. موافقید در بخش‌های جداگانه این تجهیزات را معرفی کنیم؟ اگر پاسختان مثبت است پس همراه ما باشید.

برای انجام تبلیغات بیمه اول یک سایت بسازید

کاربران اینترنت در ماه 2000 بار کلمه “بیمه” را سرچ می‌کنند. می‌دانید این یعنی چه؟

یعنی در ماه 2000 نفر به دنبال سایت‌هایی می‌گردند که اطلاعاتی درباره انواع بیمه را در اختیارشان بگذارند یا حتی بتوانند از خدمات آنلاین بیمه‌ای استفاده کنند. البته ناگفته نماند، این آماری که گفتم فقط مربوط به کلمه بیمه است؛ کلمات دیگری مانند بیمه عمر، بیمه شخص ثالث، بیمه آتش‌سوزی و سایر بیمه‌ها صدها جستجو در ماه دارند.

کاری که شما باید بکنید چیست؟

شما باید یک سایت بسازید و بر اساس نیاز کاربران و جستجوهایی که در گوگل دارند، محتوا تولید کنید. سپس کاربران را از طریق محتوا به سمت خرید خدمات بیمه‌ای خودتان هدایت کنید. به این کار بازاریابی محتوا می‌گویند که در بخش به آن می‌پردازم؛ قبل از آن اجازه دهید یک روش ساده و کم هزینه را برای راه‌اندازی یک وبسایت حرفه‌ای به شما معرفی کنم.

راه‌اندازی سایت بیمه با استفاده از سایت‌ساز پرتال

اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی کنید، اگر حال و حوصلۀ پروسه‌های پیچیدۀ راه‌اندازی سایت را ندارید و اگر به دنبال یک راه آسان و کم خرج هستید، از سایتساز پرتال برای ایجاد سایت بیمه خود استفاده کنید.

کار با این سایتساز بسیار ساده است و افرادی که دانش برنامه نویسی و مهارت‌های تخصصی ندارند هم در نیم ساعت می‌توانند سایتشان را بسازند. برای آشنایی بیشتر سری به سایت پرتال بزنید و 7 روز تست رایگان را امتحان کنید.

با بازاریابی محتوا فروش بیمه خود را بیشتر کنید

همانطور که در بخش‌های قبلی هم اشاره کردم بازاریابی محتوا یعنی تولید محتوا به منظور برندسازی، جذب مخاطب هدف و هدایت آن‌ها به سمت خرید و استفاده از خدمات.

برای بیمه چگونه می‌توانید بازاریابی محتوا انجام دهید؟

پیشنهاد من این است که کارتان را با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید و بر اساس نیاز کاربران و جستجوهای مختلفی که برای خدمات بیمه‌ای دارند یک استراتژی محتوا تدوین کنید. با استفاده از این استراتژی محتوا مطالبی می‌نویسید که به درد مشتریان هدف شما می‌خورد و آن‌ها را به سایتتان جذب می‌کند. در این‌جا یک پیشنهاد عالی برایتان دارم؛ اگر با بحث بازاریابی محتوا و استراتژی نویسی آشنایی ندارید مقاله‌های زیر را در وبلاگ نوین بخوانید:

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

چگونه با تدوین استراتژی محتوا سایتمان را تکان دهیم؟

از تبلیغات گوگل ادوردز برای افزایش بازدید سایت کمک بگیرید

یک راه برای اینکه هرچه سریع‌تر در جایگاه‌های نخست موتور جستجوی گوگل قرار بگیرید، استفاده ادوردز گوگل است. حتماً می‌دانید که بودن در نتایج اولیه مساوی است با ورودی بیشتر و افزایش فروش. در تصویر زیر نمونه‌ز تبلیغات گوگل را میبینید.

تبلیغات-ادوردز-برای-بیمهروش استفاده از تبلیغات گوگل به این شکل است که شما باید مبلغی را به گوگل پرداخت کنید تا سایتتان (در صورتی که کیفیت لازم را داشته باشد) در اولین نتایج موتور جستجو جای داده شود. تمام نتایجی که در کنارشان یک کلمه Ad سبز رنگ وجود دارد از تبلیغات گوگل استفاده کرده‌اند. از آن‌جایی که این کار به کمی تجربه و مهارت نیاز دارد پیشنهاد می‌کنم آن را به دست کارشناسان بسپارید. برای آشنایی بیشتر با تبلیغات ادوردز و تعرفه‌های آن، سری به بخش ادوردز سایت نوین بزنید.

در شبکه‌های اجتماعی برای شرکت بیمه برندسازی کنید

سوشیال مارکتینگ یا همان بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یکی از مواردی است که در سال‌های اخیر، با گرایش بیشتر مردم به سمت اینترنت و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگ‌تری پیدا کرده است. تمام بیزنس‌های بزرگ چه در ایران و چه در خارج از کشور تمرکز زیادی روی این مدل بازاریابی دارند. مثلاً در همین اینستاگرام که همه آن را در گوشی‌های موبایلمان داریم فرصت‌های زیادی برای برندسازی دارید. چند مورد از کارهایی که می‌توانید در اینستاگرام انجام دهید عبارتند از:

معرفی بیمه‌های مختلف (البته با عکس‌های با کیفیت و کپشن‌های جذاب)
نصب ربات و افزایش دنبال‌کننده‌های هدفمند (ربات اینستاگرامی دیدوگرام این کار را به خوبی برایتان انجام می‌دهد.)
برگزاری مسابقه در جهت بردینگ و افزایش فالوور
اطلاع‌رسانی اخبار و تخفیف‌ها
تبلیغات-برای-بیمه-در اینستاگرام

از اس‌ام‌اس مارکتینگ برای جذب و حفظ مشتری کمک بگیرید

SMS مارکتینگ یا همان بازاریابی پیامکی یکی از راه‌های سریع و پربازده برای جذب مشتری بیمه است. در این بخش یک برنامه چند مرحله‌ای به شما پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه اگر درست پیاده شود می‌تواند فروش شما را چند برابر کند.

 با استفاده از ارسال پیامک انبوه مشتری جدید جذب کنید

ارسال پیامک انبوه اگر با رعایت یک سری نکات کلیدی انجام شود می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد. مثلاً با توجه به اینکه در کدام منطقه فعالیت می‌کنید و چه کسانی مخاطب شما هستند پیامک تبلیغاتی‌تان را ارسال کنید. سامانه پیامکی ملی‌پیامک امکاناتی در اختیار شما می‌گذارد که به گروه‌های مختلف مخاطبان بر اساس منطقه، سن، جنسیت، شغل و … دسترسی داشته باشید و پیامکتان را برای همان‌ها ارسال کنید. (برای اطلاعات بیشتر به مقالۀ «چگونه پیامک تبلیغاتی انبوه ارسال کنیم؟» مراجعه کنید.

خبرنامۀ پیامکی ایجاد کنید
خبرنامه پیامکی برای شرکت بیمه

خبرنامه پیامکی چیست؟

خبرنامۀ پیامکی، همان اخبار و اطلاعاتی است که با کسب اجازه، از طریق پیامک به مخاطبانتان ارسال می‌کنید. در واقع شما باید کاری کنید تا مخاطب با ارسال پیامک به شما، تمایلش را به ادامۀ این ارتباط نشان دهد. این تمایل می‌تواند با ارسال یک عدد، کلمه یا عضویت در سایت انجام شود.

هرچه تعداد اعضای خبرنامۀ پیامکی شما بیشتر باشد، شانس بیشتری برای فروش خواهید داشت. قبلاً در مقالۀ «چگونه خبرنامه پیامکی خود را گسترش دهیم؟» به طور مفصل درباره افزایش لیست اعضا صحبت کردیم، توصیه می‌کنم حتماً این مقاله را بخوانید و از راهکارهای آن در کسب و کارتان استفاده کنید.

 رویدادها و نکات مهم را به مشتری‌های فعلی خود یادآوری کنید
بازاریابی بیمه

یک نکته خیلی مهم در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی پیامکی تعامل با مشتریان است. وقتی برای مشتری پیامک ارسال می‌کنید و نکاتی مانند تمام شدن اعتبار بیمه خودرو، افزایش قیمت بیمه، قیمت‌های جدید بیمه بدنه برای ماه رمضان و … را به او یادآوری می‌کنید، نشان می‌دهید که برایتان مهمند.

تخفیف‌ها را با SMS بفرستید

فروش بیمه با اس ام اس

اگر تخفیف جدیدی برای بیمه‌های مختلف دارید، آن را برای مشتریان اس‌ام‌اس کنید. این کار دو حُسن برای شما دارد. حسن اول اینکه مشتریان عاشق تخفیفند و امکان اینکه از بین بیمه‌های مختلف شما را انتخاب کنند بیشتر است؛ حُسن دوم هم این است که بیشتر مردم تخفیف‌ها را حداقل با یکی دوتا از دوستان خود به اشتراک می‌گذارند.

تولد مشتریان را با یک اس‌ام‌اس تبریک بگویید

فروش بیمه با پیامک

وقتی برای مشتریانتان یک پیام کوتاه می‌فرستید و تولدشان را تبریک می‌گویند نشان می‌دهید که چقدر برای آن‌ها ارزش قائلید و دلشان را به دست می‌آورید. این کار باعث می‌شود مشتریانتان به شما وفادار بمانند و در طولانی مدت از خدمات شما استفاده کنند.

برای اینکه با قدرت بازاریابی پیامکی و روش درست استفاده از آن بیشتر آشنا شوید مقالۀ دیگر ما را با عنوان «با بازاریابی پیامکی فروش خود را زیاد کنید» بخوانید.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا