رفتن به محتوای اصلی
فروشندگی با سیستم پاسخگوی تلفنی خودکار

فروش تلفنی با سیستم پاسخگوی تلفنی خودکار

در این مطلب در سایت کسب و کار پیشرو قصد داریم شما را با یکی از روش های فروش تلفنی با سیستم تلفنی خودکار آشنا نماییم پس با ما همراه شوید .

امروزه با سیستم های پاسخگوی تلفنی زیادی در بخش بازاریابی و فروش مواجه می شوید. سیستم پاسخگوی تلفنی موجب صرفه جویی در وقت و هزینه در بازاریابی می شود.

 داشتن سیستم پاسخگوی تلفنی به شما این امکان را می دهد که:

– صرفه جویی در وقت و هزینه ها

در صورتی که چنین سیستمی را طراحی نکنید، مجبور هستید یک منشی برای پاسخگویی به تلفن ها استخدام کنید. منشی در طول روز مشغول پاسخگویی به تلفن هایی است که سوالات یکسان و مشابهی را می پرسند و می خواهند محصولات را به آنها معرفی کند و قیمت و شرایط خرید را برای آنها توضیح دهد، بنابراین منشی شما مجبور است در طول روز، چندین مرتبه جملات و کلمات یکسانی را تکرار کند که منجر به کاهش کارایی و خستگی خواهد شد، درحالی که شما با طراحی یک سیستم پاسخگویی که به تلفن و کامپیوتر شما وصل است می توانید تمامی پاسخ های مشتریان شرکت را به صورت ضبط شده و تنها با اختصاص چند کلید برای هر بخش از فعالیت های خود در هزینه و وقت تان صرفه جویی کنید.

– معرفی کامل محصولات

شما می توانید شماره های خودکار مختلفی را تنظیم کنید تا به صورت خودکار و از طریق اپراتور با فشردن هر شماره ای یکی از بخش های شما فعال شود و محصولات آن بخش را به مشتریان معرفی کند. هر زمان که مشتری با محصولات آشنا شد، می تواند به کارکنان شما وصل شود و توضیحات تکمیلی و فرآیند خرید را پیگیری را کند.

– استفاده از تمامی زمان ها

از نظر مشاوره بازاریابی شما می توانید حتی زمان انتظار برای وصل شدن تلفن یا موسیقی هایی که برای انتظار در پشت تلفن تنظیم کرده اید با پیام های تبلیغاتی تان پر کنید و در این فرصت، مشتریان و مخاطبان را با محصولات و فعالیت های خود آشنا کنید و تحمل آنها را برای صبر کردن پشت تلفن تا زمانی که به اپراتور مورد نظر خود وصل شوند بالا خواهید برد.

_ ساعات کاری نامحدود

یکی دیگر از مزایای بسیار ارزشمندی که این سیستم ها دارند این است که هر زمان از طول روز که مشتریان با شرکت شما تماس می گیرند، می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند و هیچ زمانی را از دست نخواهید داد. همچنین مشتریان شما نیز هرگز دست خالی و بدون دریافت هیچ اطلاعاتی نخواهند ماند.

البته بهتر است با توجه به تحقیقات بازار در مورد رقبا و همچنین تحقیقات بازاریابی در مورد انتظارات مشتریان این ساعات مشخص شوند.

– فروش از طریق پشتیبانی تلفنی هوشمند

می توانید پشتیبانی تلفنی هوشمندی را طراحی کنید که مراحل فروش شما در خارج از ساعاتی اداری انجام شود.در این روش شما می توانید یک نرم افزار روی کامپیوتر خود نصب کنید و تلفن شما مستقیم به این نرم افزار وصل می شود. شما حتی می توانید بسیاری از مراحل را از طریق سیستم های کامپیوتری انجام دهید.

از جمله این مراحل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- معرفی کالا

از نظر مشاوره بازاریابی شما می توانید برای هر کدام از محصولات خود شماره خاصی را در نظر بگیرید که مشتریان با فشار دادن آن کلیدها بتوانند به اطلاعات مورد نظر و کافی خود در زمینه محصولات و کالاهای مورد نظر خود دست پیدا کنند.

۲- خرید کالا

می توانید بعد از معرفی کالا در صورتی که مشتریان بخواهند کالایی را خریداری کنند کلیدی را مشخص کنید که از این طریق بتوانند کالای مورد نظر خود را درخواست دهند یا به اپراتور وصل شوند.

برخی از این سیستم ها امکاناتی را دارند که حتی می توانند اطلاعاتی مانند مبلغ کل خرید مشتری را اول اعلام کنند. استفاده از این نرم افزارهای بازاریابی می تواند بسیاری از فعالیت های شما را به روز کرده و در بسیاری از منابع شما مانند منابع انسانی و مالی موجب صرفه جویی سرمایه تان شود.

ابزار فروش تلفنی

یکی از ابزار مهم در هر کسب و کار ، سیستم پاسخگوی تلفنی خودکار است این سیستمها در دو نوع موجودند. انواع سخت افزاری و انواع نرم افزاری در نوع نرم افزاری یک نرم افزار بر روی کامپیوتر نصب می شود و کامپیوتر از طریق مودم به خط تلفن متصل می شود.

پس از راه اندازی سیستم می توانید وظیفه هر دکمه را تعریف کنید مثلا با زدن دکمه ۱ جدیدترین محصولات معرفی شوند و با زدن دکمه ۲ فروش های ویژه هفتگی معرفی شوند.

بجای استفاده از موسیقی خالی در هنگام انتظار مکالمه ، از پیام های تبلیغاتی استفاده کنید و یا مخاطب را با کسب و کار و محصولاتتان آشنا نمایید. در اینصورت مخاطب بزودی خسته نخواهد شد.

من همواره تعجب می کنم که مدیران ، منشی استخدام می کنند و به او وظیفه تکراری و خسته کننده ای محول می کنند کار منشی آن است که روزانه دهها بار عینا اطلاعاتی تکراری را برای تماس گیرندگان بازگو کند در اینصورت خلاقیت از بین می رود.

بجای اینکار می توان بهترین متن ممکن را تهیه نمود و آنرا ذخیره نموده و بطور خودکار برای مشتریان پخش نمود. سپس اگر مشتری به اندازه کافی ترغیب شد می تواند با زدن دکمه ای بر روی تلفن با اپراتور صحبت کند.

پیام پاسخگوی تلفنی را هر چند وقت یکبار تغییر دهید در پیامهای خود دقیقا ساعات کاری شرکت را بگویید و از تماس گیرنده بخواهید در ساعات معینی تماس بگیرد.

همچنین می توانید در پیام خاصی برای خارج از ساعات کاری تهیه نموده و به مخاطب بگویید که خارج از ساعت کاری تماس گرفته ولی با این وجود می تواند اطلاعاتی کافی درباره محصولات و خدمات شما بدست آورده و حتی می تواند سفارش خود را ثبت کند.

نرم افزارهایی وجود دارند که می توانند شماره شخص تماس گیرنده را نمایش دهند و حتی اطلاعات مختصری از او و سابقه خرید او به نمایش بگذارند از این امکانات بهترین استفاده را بکنید.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا