رفتن به محتوای اصلی
نکاتی در خصوص بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی چیست ؟

 بازاریابی ویدیویی

در این مطلب قصد داریم شما کاربران سایت کسب و کار پیشرو را با نکاتی در خصوص بازاریابی ویدیویی آشنا نماییم و امیدواریم برای شما عزیزان مفید بوده و مورد توجه شما قرار گیرد . بازاریابی یکی از مواردی است که اخیرا سبب تغییر و تحول در برنامه‌ های کسب‌ وکارهای بزرگ شده و تجربه نشان داده که دلایل بسیاری وجود دارد که هر کسب‌ و کاری به بازاریابی ویدیویی رو بیاورد.

ویدیوها مستقیما روی افراد تاثیر می‌گذارند

چیزی که ویدیوها را مجزا می‌کند این است که قدرتصدا و تصویر را با هم دارند و به همین علت مستقیما روی افراد تاثیر می‌گذراند.

فروش به تنبل‌ ترین خریداران

افرادی که در این عصر زندگی می‌کنند ، آنقدر سرشان شلوغ است که به هیچ وجه حوصله خواندن متون طولانی را ندارند و به همین علت ویدیو انتخاب خوبی است که بواسطه آن، چنین افرادی را جذب کنیم زیرا به واسطه ویدیو می‌توانیم در مدت زمان کوتاه ، حجم بسیار بالایی از محتوا را به مخاطبان خود انتقال دهیم.

افزایش فروش

افراد با دیدن محصولات ، راحت‌تر برای خریداری تصمیم می‌گیرند و همچنین صدا کمک می‌کند که همه توضیحات تکمیلی در مورد هم محصولات و هم خدمات بازگو شود در نتیجه افراد همه چیز را در رابطه با محصولات یا خدمات شما در می‌یابند و همین کافیست که قدمی برای فروش بردارند.

افزایش میزان اعتماد

هنوز خیلی از افراد فروش آنلاین را قبول ندارند و بازاریابی ویدیویی فرصت خوبی است که آنها را با نشان دادن درست محصول خود، قانع کنیم که از فضای امنی خرید می‌کنند. ویدیو های معرفی محصولات و خدمات ، روی زمان فعالیت فرد در وب‌سایت شما (Time on site) تاثیر مثبت می‌گذارند همین افزایش زمان فعالیت در سایت ، هم بر اعتماد موتورهای جستجو هم تاثیر مثبت می‌گذارد.

افزایش ترافیک با تبلیغات ویدیو

مشخصا تبلیغات ویدیویی آنلاین ، روی میزان ترافیک وب‌ سایت شما تاثیر خیلی مثبتی خواهد گذاشت زیرا معمولا در آخر چنین ویدیوهایی لینکی قرار دارد که معمولا افراد را به صفحه فرود شما وارد می‌کند همین عملکرد است که سبب افزایش اهمیت تبلیغات ویدیویی آنلاین نسبت به تبلیغات تلویزیونی خواهد شد.

امکان تمرکز مستقیم روی یک محصول یا سرویس

در تولید ویدیوها دست شما باز است، هم در ساخت انواع تبلیغاتی آنها و هم در مدل‌های دیگر که به منظور معرفی محصول ساخته می‌شوند. کافیست که داستان محصول یا سرویس خود را درست تعریف کنید تا مخاطب درگیر آن شود و تعامل مورد نظر شما صورت گیرد.

افزایش تعاملات در شبکه‌‌های اجتماعی

ویدیوهای شما باید آنقدر جذاب باشند که افراد حاضر به اشتراک‌ گذاری آنها بشوند از سوی دیگر ، تبلیغات ویدیویی به شما این امکان را می‌دهد تا روی افزایش مخاطبان شبکه‌های اجتماعی خود تمرکز کنید و دیگر دغدغه پیدا کردن مخاطبان اولیه شما از بین برود.

مزایای بازاریابی ویدیویی

ویدیو معدن طلا‌ی سئو است؛ ویدیو می‌تواند رتبه‌بندی، میزان کلیک را در موتور‌های جستجو بالا ببرد؛ اما شما باید به مخاطبان هدف خود برسید. یوتیوب دومین موتور جستجو‌گر بعد از گوگل است؛ یوتیوب متعلق به گوگل است و این یعنی اگر ویدیوی تگ درستی داشته باشد، تاثیری شگفت‌آور بر سئو دارد.
در ظاهر، بازاریابی ویدیویی بسیار ساده است؛ نام تجاری شما ویدیو‌هایی را می‌سازد که به‌نوعی کمپانی شما را تبلیغ می‌کند، فروشتان را افزایش می‌دهد، اطلاعات لازم درباره محصولات یا خدماتتان ارائه می‌دهد و با مشتریان تعامل برقرار می‌کند؛ اما در عمل کمی پیچیده‌تر است. بازاریابی ویدیویی بر اساس داده‌ها انجام می‌شود؛ بنابراین باید بر شاخص‌های مختلف نظارت داشته باشید و تعاملات با مشتری را پیگیری کنید.
ویدیو نرخ تبدیل (Conversion Rate) را بالا می‌برد؛ طبق بررسی‌های اخیر، پس از تماشای یک تبلیغ ویدیویی ۵۷ ‌‌درصد از کاربران آنلاین، محصولی را خریداری می‌کنند.

ویدیو به‌راحتی قابل‌دسترس است؛ برای بازاریابی ویدیو، بی‌نهایت پلتفرم وجود دارد: یوتیوب، پخش تلویزیونی، فیلم‌های ویدیویی و بازاریابی خیابانی. امکانات در این مسیر بی‌پایان‌اند. با استفاده از تلفن هوشمند، کاربران می‌توانند در هر زمان و هر کجا به ویدیوی آنلاین دسترسی داشته باشند.

ویدیو موثر است؛ مطالعات نشان می‌دهد که نرخ بازگشت اطلاعاتی که هم دیده و هم شنیده می‌شود تا ۸۰ درصد است. این عدد برای اطلاعاتی که فقط دیده می‌شود به ۲۰ درصد کاهش و برای اطلاعاتی که فقط شنیده می‌شود تا ۱۰ ‌درصد کاهش می‌یابد. ترکیب اطلاعات سمعی و بصری بسیار قدرتمند است.

ویدیو تهییج‌کننده احساسات است؛ ویدیو، از طریق موسیقی یک درخواست مستقیم به مرکز احساسات مغز مخابره می‌کند؛ به‌علاوه با استفاده از ویدیو، می‌توانید یک «چهره» را به یک «مفهوم» پیوست کنید. ارتباط انسانی ایجاد‌شده از طریق ویدیو، بسیار تاثیرگذار‌تر از خواندن حقایق مهم در یک متن است.

معایب بازاریابی ویدیویی

قبل از هر چیزی، باید یک اعتراف داشته باشیم که استفاده از بازاریابی ویدیویی چندان هم ساده نیست و ترس شما از آن منطقی به نظر می‌رسد. طبق بررسی‌های صورت گرفته، بین 30 تا 40 درصد بازاریابان تمایلی به استفاده از ویدیو مارکتینگ ندارند. اما دلیل آنها برای این کار چیست:

ساخت ویدیو گرانتر از محتوای نوشتاری است: برای نوشتن محتوای نوشتاری در یک سایت، فقط به یک سیستم کامپیوتری نیاز دارید که بتوانید متن مورد نظر را تایپ کنید. پس نه به تخصص خیلی پیچیده‌ای نیاز دارید و نه هزینه زیادی برای آن می‌پردازید. این در حالی است که شما برای ساخت یک ویدیو، باید نحوه کار با نرم افزارهای مختلف را آموزش دیده باشید و یا ساخت آن را به یک شرکت واگذار کنید. در هر صورت برای تهیه محتوای ویدیویی نیز به مطالب جدید نیاز دارید که تمامی این موارد باعث گران‌تر شدن بازاریابی ویدیویی می‌شود.
ساخت ویدیو زمان‌بر است: چه بخواهیم و چه نخواهیم، ساخت ویدیو نسبت به نوشتن محتوای نوشتاری برای یک سایت زمان بیشتری نیاز دارد. در واقع، برای داشتن یک فیلم تبلیغاتی شما هم نیاز دارید که ساختار فنی فیلم را آماده کنید و هم باید محتوای کافی برای گذاشتن در این فیلم را داشته باشید. فراهم آوردن این دو مورد و کنار هم قرار دادن آنها باعث می‌شود که زمان زیادی از بازاریابان گرفته شود.
مشکلات فنی در مورد ویدیو بیشتر است: این ایراد از لحاظ فنی به بازاریابی ویدیویی وارد نیست، اما باید بپذیریم که در برخی مناطق امکانات لازم برای نشان دادن ویدیو به شکل مناسب وجود ندارد. پایین بودن سرعت بارگذاری ویدیو در برخی مناطق، نبود زیرساخت‌های لازم برای نمایش فیلم یا نداشتن برخی امکانات در وب سایت‌ها از مهمترین ایرادات است که در این حوزه وارد می‌شود.
نمایش ویدیو اینترنت را مصرف می‌کند: وقتی که شما یک مطلب نوشتاری را مطالعه می‌کنید، نهایتاً با بارگذاری تصاویر ممکن است یک مگابایت از حجم اینترنت شما مصرف شود. اما وقتی که یک فیلم را می‌بینید، مسئله حجم اینترنت مصرف شده برای شما اهمیت پیدا می‌کند و با توجه به کیفیت آن ممکن است حجم اینترنت مصرف شده متغیر باشد. به همین دلیل کاربرانی که از اینترنت حجمی استفاده می‌کنند، شاید تمایل کمتری به دیدن فیلم داشته باشند. به همین دلیل فیلم‌های کوتاه با حجم کم، مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا