رفتن به محتوای اصلی
روش راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

روش راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی

شناسایی توانایی ها اولین کاری است که باید انجام دهید باید ببینید چه توانایی هایی دارید و انها را شناسایی کنید اگر شما فن بیان خوبی داشته باشید این یک توانایی خوب است اگر شما می توانید خوب بنویسید این یک توانایی خوب است و اگر شما فتوشاپ بلد هستید حتما در راه اندازی کسب و کار اینترنتی به شما کمک می کند.

پس اولین کاری که می کنید باید توانایی و تخصص های خود را شناسایی کنید با توجه به همین توانایی ها می توانید در ادامه حوزه کاری خود را نیز انتخاب کنید ولی اگر توانایی هایتان هم کم بود اشکالی ندارد باز هم تا حدودی در کسب و کارتان به دردتان می خورد.

ممکن است بخواهید برای پست های سایت خود عکسی قرار دهید خب بهتر است به نرم افزار فتوشاپ آشنایی داشته باشید. یا اینکه ممکن است بخواهید سایت خود را خودتان راه اندازی کنید باید به یکی از سیستم های سایت سازی که در حال حاظر پر طرفدار است آشنایی کامل داشته باشید.

پس اگر توانایی خاصی ندارید حداقل توانایی هایی که یک مدیر سایت و کسب و کار اینترنتی باید داشته باشد را فرا گیرید و اصلا کار سختی نیست! فقط کافیست کمی در روز وقت خود را روی یادگیری بگذارید و به راحتی می توانید نیاز های خود را رفع کنید.

 

 انتخاب حوزه کاری :

منظور از انتخاب حوزه کاری این نیست که حتما باید ایده نابی داشته باشید! اصلا قصد ما این نیست که کسب و کار خود را با ایده ایاستارت بزنیم که قبلا توسط شخص دیگری عملی نشده است. مهم این است که کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارید چه قدر طرفدار دارد یا اینکه چقدر می تواند نیاز مردم را رفع کند.

انتخاب حوزه کاری شما می تواند با توجه با تخصص و توانایی های شما انجام گیرد. مثلا شما به یکی از زبان های برنامه نویسی موبایلی مسلط هستید ولی تا الان هیچ کسب و کار آنلاینی نداشته اید می توانید از این تخصص خود استفاده کنید و سایتی آموزشی در این زمینه راه اندازی کنید.

خب خیلی از افراد هم تخصص خاصی ندارند و به دنبال حوزه کاری پر طرفدار می گردند تو این وضعیت چند حالت پیش می آید. یا اینکه حوزه کاری پر طرفداری را باید پیدا کنند و سعی کنند در آن متخصص شوند و یا اینکه اگر توانایی متخصص شدن در آن حوزه کاری را ندارند باید به سمت فروش محصولات پر طرفدار به صورت واسطه ای بروند.

پس برای اینکه حوزه کاری مناسبی برای راه اندازی کسب و کارمان انتخاب کنیم باید تحقیق و بررسی کنیم بهترین ابزار برای این کار استفاده از گوگل و ابزارهایی که ارائه داده است.

فرض کنید خانمی در حوزه آشپزی قصد فعالیت دارد ولی به گلدوزی هم علاقه و تخصص دارد توسط ابزار google trends می تواند بفهمد در کدام حوزه طرفدار بیشتری وجود دارد و کدامیک بیشتر توسط مردم در گوگل جست و جو می شوند.در مطالب بعدی بیشتر به شما در این زمینه کمک خواهیم کرد پس مطالب سایت کسب و کار پیشرو را همواره مطالعه نمایید .

مزایای مهم کسب و کار اینترنتی

شاید شما از دسته افرادی باشید که قبلا کسب درآمد آنلاین را امتحان کرده‌اید و شکست خورده‌اید. یا اینکه فردی هستید که به تازگی به این زمینه علاقه‌مند شده‌اید. اگر از افراد تازه علاقه‌مند هستید، به شما تبریک می‌گویم. شما به دلایل زیر انتخاب درستی کرده‌اید که کسب درآمد از اینترنت با راه اندازی کسب و کار اینترنتی را هدف خود قرار داده‌اید.

1 – امکان استفاده از اهرم

در کسب درآمد آنلاین اگر به درستی کار کنید می‌توانید از قدرت اینترنت که دسترسی میلیون‌ها نفر در سطح کشور و میلیاردها نفر در دنیا را به اطلاعات و ارتباطات را فراهم کرده استفاده نمایید و از این اهرم قدرتمند برای پولسازی استفاده کنید.

2 – فعالیت بروز و پردرآمد

کسب درآمد آنلاین مهارتی به‌روز است، گرچه در جامعه ایران زیاد به اینگونه افراد بها داده نمی‌شود و برفرض اگر کارمند یک اداره باشید ممکن است در بعضی شهرها جایگاه اجتماعی بهتری داشته باشید ولی وقتی شما می‌توانید درآمد خیلی خیلی بیشتری از یک کارمند بدست بیاورید و خودروی بهتری داشته باشید و با صرف وقت کمتر، درآمدتان رشد کند چه کسی اهمیت می‌دهد؟

دوران فروش زمان برای بدست آوردن پول دیگر تمام شده! (حداقل برای کسانی که درآمد خوبی از اینترنت بدست می‌آورند اینطور است) مشاغلی که در آنها روزانه 8-9 ساعت در جایی مشخص کار می‌کنید تا به ازای زمانی که صرف می‌کند پول بدست آورید قدیمی شده و باید مشاغل و راه‌های کسب درآمد نوین را همگام با پیشرفت دنیا تجربه کنید.

البته منظور اینطور نیست که در کسب درآمد از اینترنت دیگر نیاز به صرف زمان ندارید! بلکه برعکس در ابتدای کار باید زمان و انرژی بیشتری بگذارید و از همه جهات هزینه کنید تا ثمره آنها را برداشت کنید. باید بدانید که برای راه اندازی و به سود رساندن کسب و کار اینترنتی باید تلاش زیادی به خرج دهید و انضباط، نظم در کارها و برنامه‌ریزی را در پیش بگیرید.

اما مزیت راه اندازی کسب و کار اینترنتی این است که نیازی نیست این تلاش و صرف انرژی تا سن 55 – 60 سالگی ادامه داشته باشد! (برعکس یک کارمند)

3 – داشتن آزادی زمان و مکان

دانشجو هستید و کسی شما را استخدام نمی‌کند؟ مشکلی دارید که نمی‌توانید از خانه خارج شوید؟

در راه اندازی کسب و کار اینترنتی مهم نیست وسط جنگل باشید یا در یک کلبه ساحلی، هرجا که یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ و یک دسترسی مناسب به اینترنت وجود داشته باشد، شما می‌توانید پول دربیاورید و از زندگی لذت ببرید!

4 – بدون نیاز مدرک، بدون نیاز به استخدام، بدون داشتن رئیس

راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای کسانی که از کارکردن برای دیگران متنفر هستند عالیست! برای خودتان کار کنید و هرچقدر که تلاش کردید بدست آورید. نیازی به مدرک دانشگاهی مرتبط با کامپیوتر هم نیست. این یک مزیت بزرگ برای افراد فعال و پرانرژی است و یک دردسر عظیم برای افراد راحت طلب!

چون برای افرادی که فقط به دنبال راحتی هستند و پول آسان، کسب درآمد آنلاین معمولا سخت است. برای کسی که نمی‌خواهد تلاش کند همان بهتر که در یک اداره دولتی استخدام شود و در 55 – 60 سالگی با حقوق ناچیزی بازنشسته شود.

5 – گزینه‌های زیاد برای کسب درآمد

اگر شما در یک شهر کوچک هستید و آموزش موسیقی می‌دهید، معمولا گزینه‌های زیادی برای پیداکردن شغل در بیرون برای شما وجود ندارد. اما در کسب و کار اینترنتی شما می‌توانید از روش‌های متعددی که به سرعت به تعداد آنها افزوده می‌شود یک یا چندتا را انتخاب کنید و برای کسب درآمد از آنها استفاده کنید.

6 – خودتان درآمد خودتان را بدون محدودیت مشخص می‌کنید، نه رئیس

از حقوق‌بگیری خسته شده‌اید؟ کسب درآمد آنلاین می‌تواند جوابگوی عطش شما برای درآمد بیشتر و بدون محدودیت باشد. اما عجله نکنید! اگر اول راه هستید، ابتدا بهتر است تا زمانی که یک درآمد خوب و پایدار از اینترنت بدست می‌آورید شغل خودتان را حفظ کنید و بعد تصمیم بگیرید.

7-قدم راه‌اندازی و کسب درآمد از کسب و کار اینترنتی

اگر برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی کوچک، این مراحل اثبات شده که در سایت بورسینس توضیح آنرا خدمات شما ارائه می‌کنیم را قدم‌به‌قدم دنبال کنید موفقیت شما حتمی خواهد بود. بسیاری از کسب‌ و کارهای اینترنتی به همین طریق شکل گرفته‌اند و همین الان که در حال خواندن این متن هستید در حال کسب درآمد هستند.

مراحل شروع کسب و کار اینترنتی بطور خلاصه

1 – یک نیاز را بیابید و هدف‌تان برطرف کردن آن نیاز باشد (یک بازار پیدا کنید و یک محصول برای فروش به آن بازار داشته باشید)
2 – یک سایت با رابط کاربری مناسب بسازید
3 – محتوایی تولید کنید که مخاطب را به مشتری تبدیل کند
4 – از موتورهای جستجو و سایر راه‌ها ترافیک جذب کنید
5 – به عنوان یک شخص متخصص در زمینه کاری‌تان اعتبار کسب کنید
6 – مشتریان و مخاطبین‌تان را با ایمیل پیگیری کنید
7 – درآمدتان را با پیشنهادات بهتر افزایش دهید

هرکسی، چه یک تازه‌کار باید و چه یک شخص حرفه‌ای، می‌تواند از این گام‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک آنلاین استفاده کند.

قدم 1 : یک نیاز را بیابید و هدف‌تان برطرف کردن آن نیاز باشد

بیشتر افرادی که قصد دارند به تازگی راه اندازی کسب و کار اینترنتی را شروع کنند، این اشتباه را مرتکب می‌شوند که ابتدا به دنبال یک محصول می‌گردند تا سپس بازاری برای فروش آن پیدا کنند.

برای افزایش احتمال موفقیت شما، باید ابتدا بازار را پیدا کنید، سپس به دنبال محصول یا خدمات مناسب برای فروش به آن بازار باشید. نکته اینجاست باید افرادی را بیابید که به دنبال یک راه‌حل برای مشکل‌شان هستند ولی با جستجو کردن، نتایج خوب زیادی را پیدا نمی‌کنند. در اینترنت انجام چنین تحقیقاتی تقریبا ساده است :

انجمن‌ها و سایت‌هایی که مردم در آنجا به سوال و جواب و گفتگو می‌پردازند را بررسی کنید و ببینید مردم به دنبال چه راه‌حل‌هایی هستند
با جستجوی کلمات کلیدی، کلماتی بیابید که افراد زیاد آنرا در گوگل و یاهو جستجو می‌کنند ولی رقابت زیادی در آن کلمه کلیدی بین سایت‌ها وجود ندارد
سایت رقبای احتمالی‌تان را بررسی کنید و از کارهایی که آنها برای رفع نیاز مخاطبین‌شان انجام می‌دهند یادداشت بردارید. سپس می‌توانید از چیزهایی که یاد گرفته‌اید برای ایجاد یک محصول یا خدمات برای بازاری که وجود دارد استفاده کنید ( و اینکار را بهتر از رقیبان انجام دهید)

قدم 2 : سایت‌تان را طراحی و راه‌اندازی کنید

پس از اینکه یک بازار یافتید و محصول و خدمات را برای فروش آماده کردید، اکنون باید یک سایت برای کسب‌وکار اینترنتی‌تان راه‌اندازی کنید.

به یاد بسپارید نیازی نیست یک سایت با گرافیک سنگین و هزاران عنصر حواس‌پرت‌کن داشته باشید، زیرا شما فقط کمتر از 5 ثانیه مهلت دارید نظر مخاطب را به سایت‌تان جلب کنید وگرنه آنها برای همیشه سایت را ترک خواهند کرد. پس سایتی ساده ولی در عین حال کاربردی راه اندازی کنید.

نکات مهمی که باید در نظر بگیرید

ترجیحا 1 یا حداکثر 2 فونت با یک زمینه ساده در سایت‌تان وجود داشته باشد
منوی کاربری سایت‌تان را ساده و کاملا واضح بچینید
فقط زمانی از ویدئو، گرافیک و یا فایل‌های دیگر استفاده کنید که محتوایی که می‌خواهید به مخاطب برسانید را بهبود بخشد
یک فرم دریافت ایمیل بسازید و با دادن چیزی به مخاطبین، ایمیل آنها را دریافت کنید و سپس با ایمیل آنها را پیگیری کنید
خرید را برای مشتری راحت کنید به طوری که بیش از 2 کلیک تا صفحه تسویه حساب فاصله نداشته باشد
سایت شما محل کسب آنلاین شماست، بنابراین باید به جایی راحت برای مشتریان شما تبدیل شود
برای راه‌اندازی سایت اولین قدم تهیه هاست و دامنه است و بعد از آن باید نرم‌افزار یا سیستم مدیریت محتوا یا فروشگاه‌ساز مناسب را روی هاست راه‌اندازی کنید. در مورد خرید هاست می‌توانید این راهنما را بخوانید: از کجا هاست بخریم؟

قدم 3 : محتوایی بنویسید که مخاطبین را به مشتری تبدیل کند

یک فرمول ثابت شده برای نوشتن متون فروش وجود دارد که بازدیدکنندگان را از لحظه ورود به سایت در مسیر تبدیل شدن به مشتری قرار می‌دهد:

1 – کنجکاوی و توجه شخص را با یک عنوان جذاب بدست آورید
2 – مشکلی که محصول‌ شما حل می‌کند را توضیح دهید
3 – اعتبار خودتان را به عنوان یک شخص معتبر ایجاد کنید
4 – نظرات مردمی که محصول شما را امتحان کرده‌اند در صفحه محصول اضافه کنید
5 – درباره محصول صحبت کنید و اینکه چطور می‌تواند به کاربر منفعت برساند
6 – یک پیشنهاد ردنشدنی ارائه کنید
7 – یک گارانتی قدرتمند برای محصول و یا خدمات‌تان در نظر بگیرید
8 – حس فوریت در مخاطب ایجاد کنید
9 – از مخاطب بخواهید محصول را خریداری کند

در بین محتوای ترغیب کننده‌تان، باید روی این تمرکز کنید که چطور محصول یا خدمت شما می‌تواند به طرز خاصی توانایی حل مشکل و یا بهبود زندگی آنها را داراست. مانند مشتری فکر کنید و از خودتان بپرسید “این محصول چه منفعتی برای من دارد؟”

قدم 4 : از موتورهای جستجو برای هدایت بازدیدکنندگان هدفمند به سایت‌تان استفاده کنید

یک روش تبلیغاتی با نام گوگل ادوردز (Google AdWords) وجود دارد به این شکل که وقتی شخصی کلمه مورد نظر شما را در گوگل جستجو می‌کند، تبلیغات شما در بالای نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شود.

در این نوع تبلیغات، شما فقط به ازای هر کلیک روی تبلیغ‌تان، مبلغ را پرداخت می‌کنید. با استفاده از این نوع تبلیغات به راحتی می‌توانید بازدیدکنندگان را به سایتی که به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید بکشانید. اینکار نسبت به اینکه منتظر بمانید تا بازدیدکنندگان بطور طبیعی از موتورهای جستجو به سایت شما بیایند، 2 مزیت دارد:

مزیت اول اینکه تبلیغات شما فورا در بالای نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود و سریع ترافیک می‌گیرید و مزیت دوم اینکه تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک) به شما این امکان را می‌دهد که کلمات کلیدی مختلف، عناوین، قیمت‌ها و روش‌های فروش را تست کنید

پس نه تنها ترافیک فوری بدست می‌آورید بلکه می‌توانید از تبلیغات PPC برای کشف بهترین کلمات کلیدی که نرخ تبدیل بالاتری دارند استفاده کنید. سپس این کلمات کلیدی را در محتوای سایت‌تان به کار ببرید تا ورودی‌های بیشتری از نتایج جستجوی گوگل بدست آورید.

قدم 5 : یک اعتبار برای خودتان ایجاد کنید

مردم برای یافتن اطلاعات مفید از اینترنت استفاده می‌کنند. این اطلاعات و محتوای مفید را همراه با لینک سایت خودتان به رایگان در سایر سایت‌ها قرار دهید تا سایت شما رنک و رتبه بهتری در موتورهای جستجو بدست آورد.

محتوای تخصصی رایگان و عالی را منتشر کنید. مقالات خوب، ویدئوها و هر محتوایی که برای مردم کاربردی باشد را تولید کنید و آنرا از طریق سایت‌های اشتراک گذاری، شبکه‌های اجتماعی و فروم‌ها توزیع کنید
دکمه‌های اشتراک گذاری و “امکان ارسال به یک دوست” را در سایت‌تان قرار دهید
با مشارکت در گفتگوها و انتشار محتوا، به یک متخصص در انجمن‌های مرتبط و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شوید، جایی که بازار هدف شما قرار دارد
شما رفته رفته مخاطبین زیادی جمع آوری خواهید کرد. مزیت دیگر این است که هرکس از محتوای شما در سایت خود استفاده کند، اغلب اوقات لینک سایت شما را در سایت خود قرار خواهد داد . موتورهای جستجو عاشق لینک از سایت‌های مرتبط هستند و به سایت شما به همین خاطر اعتبار بیشتری قائل می‌شوند.

قدم 6 : از قدرت بازاریابی ایمیلی برای تبدیل بازدیدکننده به خریدار استفاده کنید

لیست ایمیل یکی از ارزشمندترین دارایی‌های راه اندازی کسب و کار اینترنتی شماست. با ساخت فرم دریافت ایمیل و دریافت ایمیل مخاطبینی که به محصولات و خدمات شما علاقه دارند، مخاطبین‌تان به شما اجازه می‌دهند برایشان ایمیل بفرستید. این موقعیت این فرصت را به شما می‌دهد تا:

چیزی به آنها بفرستید که خواستار آن هستند
یک رابطه طولانی مدت با آنها برقرار کنید
عکس العمل آنها 100 درصد قابل سنجش باشد (با بررسی بازخورد ایمیل‌ها)
هدفمندی بالاتری در بازاریابی داشته باشید زیرا بازاریابی ایمیلی ارزان‌تر و با تاثیرگذاری بیشتری نسبت به تبلیغات چاپی، تلویزیون و رادیو است.
هرکسی که سایت شما را می‌بینید و وارد لیست ایمیل شما می‌شود یک مشتری بالقوه است و برای پیگیری این شخص، هیچ ابزاری به خوبی ایمیل وجود ندارد

قدم 7 : درآمدتان را از طریق پیشنهادات بهتر افزایش دهید

یکی از مهمترین استراتژی‌ها در بازاریابی اینترنتی، ایجاد ارزش هر مشتری (Customer Lifetime Value) است. حداقل 36 درصد از افرادی که قبلا از شما خرید کرده‌اند، اگر آنها را پیگیری کنید، مجددا از شما خرید خواهند کرد.

کشاندن بازدیدکننده به سایت و تبدیل او به مشتری و اولین فروش تا اینجا سخت‌ترین و هزینه‌برترین کار است، بنابراین باید با این روش‌ها کاری کنید این افراد چندبار دیگر نیز از شما خرید کنند:

محصولاتی پشنهاد دهید که محصول خریداری شده اول‌شان را تکمیل می‌کند
کوپن‌ها یا کدهای تخفیفی برایشان بفرستید که در خریدهای بعدی از آن استفاده کنند
محصولاتی مرتبط در صفحه “تشکر ” (جایی که پس از پرداخت به آنجا وارد می‌شوند) قرار دهید.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا