رفتن به محتوای اصلی
نکاتی مفید در زمینه بازاریابی و فروش تلفنی

نکات بازاریابی و فروش تلفنی

نکات بازاریابی تلفنی : بازاریابی تلفنی یکی از راه‌های اجرایی و زیر مجموعه بازاریابی مستقیم است و بازاریابی تلفنی ابعاد گسترده‌ای دارد و در بسیاری از اوقات که امکان مراجعه حضوری وجود ندارد و یا مقرون‌به‌صرفه نیست کارایی بیشتری دارد.

متأسفانه بیشتر صاحبان کسب‌ و کار ارزش بازاریابی تلفنی را دست‌کم می‌گیرند و برای آن‌وقت نمی‌گذارند بسیاری از بازاریاب‌ها فکر می‌کنند که فقط مراجعه حضوری اثربخش است و بازاریابی تلفنی تلف کردن انرژی است درصورتی‌که در بسیاری از مواقع تماس تلفنی به همان اندازه مفید و حتی در مواردی نیز اولویت دارد.

برای برقراری ارتباط با افراد مهم مخصوصاً در دفعات اول، تماس تلفنی مفیدتر به نظر می‌رسد توصیه می‌شود که تماس‌های خود را در ابتدای صبح برقرار کنید در واقع صبح زود و آخر وقت که منشی‌ها رفته‌اند زمان‌های مناسبی برای تماس با یک مدیر است.

چند نکته مفید در زمینه بازاریابی تلفنی :

داشتن اعتماد به نفس :

اگر شما در سمت جدیدی منصوب شده اید و هنوز اطلاعات کاملی درباره آن ندارید بهترین کاری که می توانید انجام دهید صحبت کردن با اعتماد به  نفس پشت تلفن صحبت کنید.

اگر شما اعتماد به نفس کافی نداشته باشید مخاطب شما این را خواهد فهمید و ممکن این ممکن است روی موفقیت تماس شما تاثیر بگذارد آن ها نمی توانند شما را ببینند آن ها شما را نمی شناسند و زمان کمی برای اعتماد به شما دارند پس نیاز به اعتماد نفس از لحظه شروع دارید.

از اشتباه کردن نترسید :

اشتباهات بهترین ابزار یادگیری هستند شما در تماس هایی که دچار لکنت زبان می شوید و من من می کنید چیزهای بیشتری یاد می گیرید پس اشتباهات شما برای شما امتیاز هستند و  از همین لحظه شما می توانید راه های جدیدی برای بهتر شدن ترسیم کنید.

هر تماس یک فرصت یاد گیری  است و هر چشم انداز فروش یک فرصت اشتباه به شما می دهد. شما از تماس های تلفنی اشتباهتان بیشتر از تماس های موفق تان یاد خواهید گرفت.

وقتی مشغول صحبت با چشم اندازها هستید، نیاز نیست تا از اصلاحات تخصصی به جای اصطلاحات بومی و راحت تر استفاده کنید. یاری دهنده، دوستانه و مشورت دهنده باشید. توصیه های صادقانه بدهید و وضعیت آن ها را بررسی کنید.

از بازاریابی برای بهبود فروشتان استفاده کنید :

سعی کنید بفهمید شرکت شما، چگونه فرآیندهای بازاریابی را با فرآیندهای فروش ادغام می کند و شما باید عملکرد شخصیت هر خریداری، شامل مشکلات و نیازها و متدهای آنان را شناسایی کنید و هم راستایی تیم بازاریابی و فروش باعث رشد کسب و کار ، رشد درآمد و فروش بیشتر خواهد شد.

سوال بپرسید :

هیچ بازاریابی همه چیز را از روز اول نمی داند زمان اختصاص دهید و سوال بپرسید شما نمی توانید انتظار داشته باشید که دو روزه تبدیل به یک متخصص شوید. وقتی نیاز به کمک دارید کمرو نباشید و سوال بپرسید این کار نشان می دهد شما در کارتان دقیق هستید و در آینده مزیت های بیشماری برای شما دارد.

با اولین اعتراض از ادامه منصرف نشوید :

گاهی اوقات چشم اندازهای فروش شما را با اعتراضاتی مانند هزینه، قدرت ، نیاز و بازه زمانی به چالش می کنند اگرچه خیلی از این اعتراضات قدیمی هستند مشتریان ممکن است هنوز بخواهند پشت این اعتراضات پنهان شوند اما بازاریابان می توانند فورا آن ها را تکذیب کنند و زمانی که نشانه های اعتراض برای بار اول ظاهر شد طفره نروید و به جای آن به دنبال اطلاعات بیشتر باشید و ارزش های محصول یا خدماتتان را نشان بدهید.

پر انرژی باشید :

این کار آسان نیست باید سر سخت باشید تا به یک بازاریاب تبدیل شوید مثبت و شاد باشید و در طول مدتی که با تلفن صحبت می کنید لبخند بزنید. مطمئن باشید مخاطبین شما انرژی شما را حس خواهند کرد اگر  احساس بی انرژی بودن می کنید می توانید یک آینه روی میز خود قرار دهید و هنگام مکالمه به آن خیره شوید و یا تماس گرفتن را تا بهتر شدن حالتان متوقف کنید.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا