رفتن به محتوای اصلی
افزایش فروش در کسب و کار اینترنتی

افزایش فروش در کسب و کار اینترنتی

افزایش فروش در کسب و کار اینترنتی

در این مقاله برای شما کاربران سایت کسب و کار پیشرو مطلبی در خصوص راه های افزایش فروش در کسب و کار اینترنتی تهیه نموده ایم و امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد . برای افزایش فروش در کسب و کار اینترنتی خودتان باید بسیاری از عوامل را بررسی کنید و به تحلیل آنها بپردازید و با بهترین استراتژی از پیش معین شده فروش خود را افزایش دهید در ذیل چند مورد از روش های افزایش فروش را برای شما معرفی خواهیم نمود پس با ما همراه باشید.

تحلیل دیگر رقبا و روش های افزایش فروش

اولین کاری که باید بکنید باید رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید و استراتژی و برنامه آنها را یاد بگیرید و با خودتان فکر کنید چه کاری می توانم انجام دهم تا از آنها پیشی بگیریم و تفاوتی ایجاد کنم. رقیبانتان را دست کم نگیرید و سعی کنید همیشه بهتر از آنها باشید.

قیمت گذاری مناسب

قیمت محصول خود را سریع انتخاب نکنید و قیمتی مناسب ارائه دهید تا سود آوری مناسب داشته باشد قیمت گذاری باید به نحوی باشد که نه شما ضرر کنید نه آن حد زیاد که کاربر از شما ناراضی باشد با تحلیل و بررسی رقیبان تجاری مشابه خود قیمت ها را بررسی نمائید و قیمتی مناسب برای محصولات و کالاهای خود بگذارید.

جشنواره فروش و تخفیف

اکثر کسب و کار های موفق با گذاشتن کوچکترین تخفیف فروش خود را افزایش می دهند بسیاری از کاربران و مشتریان علاقه دارند کالا و محصولات شما را با قیمت کمتری خریداری نمایند که این باعث می شود فروش شما تا حد زیادی افزایش دهد.

همانطور که در بالا ذکر کردیم قیمت گذاری باید مناسب باشد تا خریداران قبلی احساس نا رضایتی نداشته باشند و در زمان های خاص برای مثال اعیاد و ولادت ها کدهای تخفیف مناسب با همان رویداد بسازید و کاربرانتان را تشویق کنید تا از شما با قیمت کمتری خریداری نمایند.

 

محتوا سازی برای محصول یا کالای خود

برای محصولات و کالاهای خود محتواسازی کنید اگر وبلاگ ندارید از همین امروز وبلاگ خود را راه اندازی کنید و درباره ممحصول مورد نظر خود محتوا سازی کنید و درباره محصول خود بنویسید.

در صورت امکان ویدئو و پادکست یا تصاویر کامل از محصول و خدمات خود در صفحه خود محصول قرار دهید سعی کنید در صفحه محصول نظرات مشتریان قبلی را درج کنید و از انها بخواهید در قالب یک فایل صوتی یا تصویری یا حد المکان در قالب متن تجربه خرید از شما و میزان رضایت از محصول خریداری شده را برای شما بفرستند.

خلق محتوایی فوق‌العاده

برای موفقیت در هر بازار اینترنتی لازم است که سایتی با محتوای جالب و حاوی اطلاعات سودمند ایجاد کنید به همین علت باید برای چنین محتوایی سرمایه‌گذاری کنید چون مطالب مذکور توجیه مناسبی در اختیار مشتریان برای بازدید از سایت شما قرار می‌دهند.

درج اطلاعات سودمند

رویکرد و استراتژی شما برای ایجاد ترافیک ، مستلزم ارائه‌ی اطلاعات سودمند و رایگان به مشتریان از طریق سایت اینترنتی است وقتی مردم سایتی را مفید بیابند نشانی آن را ثبت و مرتباً از آن دیدن می‌کنند سایتی که افراد بیشتری از آن بازدید می‌کنند، بیشترین تعداد معاملات را به دست می‌آورد.

ایجاد تنوع برای مشتریان دائمی

بهترین اتفاقی که ممکن است برای سایت شما روی دهد آن است که مشتریان دائماً از آن بازدید کنند برای تشویق افراد به بازدیدهای مکرر هر چند وقت یک‌ بار محتوای سایت خود را تغییر دهید نکته‌ های هفتگی ارائه کنید یا هرماه به شکلی متفاوت به معرفی محصولاتتان بپردازید ایده‌ هایی از این‌ دست موجب می‌شوند که سایت شما خسته‌ کننده نباشد.

 به مشتریان قدیمی توجه کنید

برای داشتن مشتریان وفادار، به جای تمرکز صرف، بر جذب مشتریان جدید، مشتریانی که در گذشته از شما خرید کرد‌ه‌اند را دریابید و آنها را شگفت‌زده کنید. پیشنهادات و تخفیفاتی تنها برای آنها در نظر بگیرید و به آنها نشان دهید که برایتان ارزشمند هستند و به آنها فکر می‌کنید.

 بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید

بدون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و ارتباط مستقیم، مشتریان وفادار به دست نخواهید آورد. شبکه‌های اجتماعی از بهترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی و جذب مشتری هستند. فراموش نکنید شبکه های اجتماعی یک ابزار “مهم اما مکمل” در کنار وب سایت برای رشد کسب و کار شما هستند.

شبکه‌های اجتماعی این امکان را به شما می‌دهد که هزینه‌های بازاریابی برندتان را به میزان زیادی کاهش دهید. در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، جنبه انسانی به آن  ببخشید تا باعث افزایش وفاداری بازدید کنندگان شوید.

 سایت را چند ساله ثبت کنید

در صورت تمایل سایت را با پسوندهای مختلف ثبت کنید. این کار دسترسی به شما را امکان پذیرتر می‌کند. همچنین برای برند شما بهتر است که تمام پسوند‌های ممکن را بیشتر از یکسال ثبت کنید. این کار به گوگل نشان می‌دهد که برای سایت خود برنامه چندساله دارید.

 تجربه کاربری را ساده کنید

از عوامل مهم کاهش فروش، درخواست عضویت اجباری در هنگام ثبت سفارش است. روند خرید از سایت را تا حد امکان ساده کنید و تنها اطلاعات ضروری را بگیرید. زمانی که بخواهید از سایتی خریدی انجام دهید چه شیوه‌ای را می‌پسندید همان را در سایت خود پیاده کنید، مشتریان آنلاین افراد صبوری نیستند.

سرعت سایت را بالا ببرید و نگذارید بیشتر از ۳ ثانیه برای باز شدن یک صفحه منتظر بمانند. برای راحتی کار یک راهنمای مختصر و مفید از مراحل خرید در سایت قرار دهید.

هیچ چیز به اندازه سادگی و سهولت در کار با سایت برای بازدیدکنندگان خوشایند نیست. افکت‌های بیش از حد، تصاویر زیاد با حجم بالا، منوها پیچیده بازدید کننده را فراری می‌دهد. متن‌ سایت باید خوانش راحتی داشته باشند، بهترین انتخاب نوشته‌های تیره بر روی یک زمینه روشن است.

 سایت به روزی داشته باشید

سایت باید همواره به روز باشد. خود شما هم از سایتی که به حال خود گذاشته شده خریدی نخواهید کرد. رسیدگی به سایت را در برنامه های کاری خود قرار دهید و محتوای با کیفیت تولید کنید.

تنها محتوای جدید تولید نکنید بلکه محتوای گذشته را نیز بر حسب نیاز به روز رسانی کنید و مطلب، عکس یا ویدئو به آن اضافه نمایید.

 از تگ و هشتگ‌ها در شبکه های اجتماعی استفاده کنید

زمانی که شما دوستان‌تان را تگ می‌کنید در اصل، این عکس را به پیج آنها اضافه می‌کنید و در بخش عکس‌های تگ شده آنها دیده می‌شود. دوستان آنها نیز عکسی که شما تگ کرده‌اید را می‌بینند.

هشتگ‌ها هم وسیله دیگری برای بهتر دیده شدن مطلب شما است. از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید تا افرادی که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند شما را راحت‌تر پیدا کنند.

 به سوال‌های بازدیدکنندگان به سرعت پاسخ دهید و با آنها در ارتباط باشید

اجازه ندهید تا مشتریان بالقوه‌ به علت کم بی‌توجهی از دست‌تان خارج شوند. حتی اگر برای مدتی نیستید مطمئن باشید که شخصی هست تا به سوالات و مشکلات پاسخ دهد.

شبکه‌های اجتماعی بهترین راه برای ارتباط با مشتریان است. نه تنها می‌توانید به سرعت محتوا منتشر کنید بلکه به راحتی پاسخگوی سوالات و نظرات مخاطب نیز باشید. شاید در صفحه محصول به سوالات خریداران کاملا پاسخ داده باشید، اما تا زمانی که مشتری بالقوه راه ارتباطی با شما نداشته باشید، از شما خرید نخواهد کرد.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا