رفتن به محتوای اصلی
ساخت برند به کمک اینستاگرام

ساخت برند به کمک اینستاگرام

ساخت برند به کمک اینستاگرام

اینستاگرام پلتفرمی است که شاهد رشدی شگرف بوده است در حقیقت در طول سال گذشته جامعه ­ی اینستاگرام به بیش از 400 میلیون کاربر رسید. بنابراین از طریق برندسازی در اینستاگرام می ­توانید برند خود را متمایز کنید.

برخلاف دسترسی تأثیرگذار اینستاگرام بسیاری از صاحبان کسب و کار همچنان در حال چشم پوشی از پتانسیل بازاریابی آن هستند در نتیجه آنها سطوح عالی مدیریت ، آگاهی از برند و حتی سود بالقوه­ ی آن را رها می­ کنند.

فقط ظرف 12 ماه، میتوان از طریق اینستاگرام به 400،000 دنبال کننده برای بنیان گذاران دست یافت که خود منجر به بالای 70،000 تصدیقیه ی ایمیل می شود. در آخر دوره تقریباً 30% از کاربران از طریق صفحه­ ی اینستاگرام به سایت شرکت ­ها مراجعه خواهند کرد.

 

چند روش شگفت انگیز جهت استفاده از اینستاگرام برای ساخت برند و کسب و کار :

یکی از بزرگترین موانع برای بیشتر کاوش ­های بازاریابان در مورد اینستاگرام آن است که نمی­ دانند چگونه باید برای خود دنبال کننده ­ای ایجاد کنند. گذشته از این، بدون داشتن حجم بالایی از دنبال کنندگان این شبکه ­ی اجتماعی چگونه می ­تواند کانالی اثربخش باشد.

اما براساس تجربه از زمان راه ­اندازی حساب کاربری شرکت یا برند، افزایش دادن تعداد دنبال کنندگان آنقدر که به نظر می ­آید پیچیده نیست. یک تاکتیک مشخص وجود دارد که از طریق آن میتوان دنبال کنندگان اینستاگرام را فقط ظرف چند هفته به تعداد 10،000 نفر رساند با سایر کاربران اینستاگرام همکاری و شراکت کنید.

برای شروع، لیستی از حساب­ های کاربری مشهور در اینستاگرام که به مخاطبان مورد هدف شما دسترسی دارند، تهیه کنید. زمانی که آنها را یافتید می­ توانید با آنها همکاری داشته باشید.

به این صورت که از  این کاربران مشهور بخواهید از صفحه­ ی اینستاگرام شما عکسی بگیرند و در صفحات خود به اشتراک بگذارند ( shout-outs ) این کار می ­تواند همراه با پرداخت یا حتی بدون پرداخت وجه هم صورت گیرد. در زیر دو نوع مختلف ( shout-outs ) را معرفی خواهیم کرد.

 

 اشتراک گذاری عکس از صفحه ­ی اینستاگرام ( shout-outs ) بدون پرداخت وجه :

شات ­های اشتراکی بدون پرداخت معمولاً با نام اشتراک گذاری برای اشتراک گذاری ( share for share ) شناخته می­ شوند شما حساب کاربری یکدیگر را به اشتراک می­ گذارید.

و هر دوی شما دنبال کنندگان  خود را به بازدید و دنبال کردن صفحه­ ی اینستاگرام دیگری تشویق می­ کنید شما به مخاطبان آنها دسترسی پیدا می­ کنید و آنها نیز به مخاطبان شما دسترسی می­یابند.

برای شروع با شات­های اشتراکی ( shout-outs ) بدون پرداخت، بر روی کاربرانی که دسترسی مشابه ی با شما دارند تمرکز کنید. صاحبان این حساب های کاربری پذیرش بیشتری در قبال همکاری اشتراک گذاری دارند تا زمانی که هر دو طرف به گونه­ ای تقریباً یکسان منفعت کسب کنند.

 

شات­ های اشتراکی ( shout – outs ) پرداختی :

اگر بودجه ­ای برای شبکه­ ی اجتماعی نداشته باشید، ممکن است بخواهید از بهره برداری از این مورد صرف نظر کنید اما شات­ های اشتراکی ( shout – outs ) می ­تواند روشی بسیار عالی برای دستیابی به هزاران دنبال کننده و جذب سریع آنها باشد.

با استفاده از شات­ های اشتراکی( shout – outs ) پرداختی هدف شما در مورد داشتن تعداد بیشتر کاربران با سطح تعامل بالا به وقوع می ­پیوندد حساب ­های کاربری که 2 تا 3% از دنبال کنندگان آن محتوای به اشراک گذاشته شده را بپسندند .

اطمینان حاصل کنید که برای شات ­های اشتراکی خود ( shout – outs ) درخواست اقدام به عمل کنید تا به این واسطه صاحب حساب از دنبال کنندگان خود بخواهد در خصوص این اشتراک گذاری اقدام به عمل کنند بهترین استراتژی آن است که از صاحب حساب کاربری بخواهیم به مخاطبان خود بگوید صفحه ی اجتماعی مورد نظر را دنبال کنند.

همانطور که برای اولین بار شروع به دستیابی به هزاران دنبال کننده می ­کنید می­ توانید آن دنبال کنندگان را به سمت وبسایت خود، تعامل با برندتان و وارد کردن اطلاعاتشان در لیست ایمیل­ های­تان هدایت کنید.

 

لیست ایمیل خود را از طریق ترغیب دنبال کنندگان به ثبت اطلاعتشان تکمیل کنید :

همانطور که می ­دانید، بازاریابی ایمیلی از ضروریات کسب و کار در حال پیشرفت است. در این روش لیست ایمیل شما با استفاده از اطلاعات مشتریانتان تکمیل میشود آنها طرفداران شما هستند افرادی که محصولات و خدمات شما را خریداری می­ کنند.

اینستاگرام  به یک محرک مهم برای ثبت کننده­ های ایمیل برای بنیانگذاران، تبدیل شده است ترغیب حدوداً 15 تا 30 هزار دنبال کننده به ثبت اطلاعاتشان در هر ماه اثر به سزایی در عملیات ترفیع شما خواهد داشت.

اگر با محدودیت ­های اینستاگرام آشنا باشید، ممکن است تعجب کنید که چه طور این کار امکان پذیر است گذشته از این اینستاگرام امکان لینک دادن به توضیحات عکس را ندارد.

 

بسیاری از کسب و کارها ترغیب کاربران برای کلیک بر روی لینک ­های بیوگرافی شرکت­شان در اینستاگرام را امری سخت می ­پندارند چراکه گرایش به سمت سرشار کردن بیوگرافی از سخنان کهنه و خوب است. سنت­ ها را بشکنید.

و بیوگرافی bio : قسمتی که در هنگام باز کردن عکس حساب کاربری به نمایش در می آید و حاوی توضیحاتی در مورد آن است خود را به گونه ­ای بنویسید که انگار دارید مطلبی را در صفحات اجتماعی به اشتراک می­ گذارید : کوتاه، مفید، جمع و جور و جالب توجه

یک راز ساده در آن نهفته است : از طریق بیوگرافی­تان از یک اقدام به عمل مخصوص به همراه ( URL ) به یادماندنی استفاده کنید که کاربران را به سمت صفحات سایت تان هدایت کند.

سپس آن بازدیدکنندگان را از طریق تأمین صفحاتی که آنها مورد بازدید قرار می­ دهند از طریق ایجاد ارزش در آن، ترغیب کنید. باید به گونه ای عمل کنید که ارزش بسیاری را به ازای هر کلیک به بازدیدکنندگان از سایت و صفحات اجتماعی خود برسانید وجود ( URL ) در بیوگرافی، کاربران را به صفحاتی هدایت می کند که آنها را برای پیشنهادات و دوره­ های رایگان ثبت نام می ­کند.

 

جهت برندسازی در اینستاگرام محتوایی خلق کنید که ارزش به اشتراک گذاری داشته باشد :

استراتژی اینستاگرامی که شامل زیبایی و محتوایی سریع الدرک باشد نه تنها در خاطر مخاطبانتان طنین انداز می ­شود بلکه آنها را به سمت به اشتراک گذاری و تعامل با برندتان تحریک می­ کند،

این استراتژی ضروری است و می ­تواند منجر به گسترش رشدتان شود و قاعده ­ی نوشتن یک پست خوب در اینستاگرام می ­تواند در یک فرمول خلاصه شود، و به دو المان احتیاج دارد  .

تصویر سازی زیبا :

عکسی را انتخاب کنید که بازگو کننده­ ی یک داستان یا برانگیزاننده­ ی احساسی بخصوص باشد. تصویر باید جذاب و هیجان انگیز باشد و برانگیزاننده ی احساسی باشد که دنبال کنندگان را تحریک به تعامل با برند کند.

اینکه این تصاویر برای کسب و کار شما به چه شکل خواهد بود به صنعتی که در آن فعالیت می کنید بستگی دارد، اما فراتر از به اشتراک گذاری عکس از محصولات و خدمات خود عمل کنید.

اگر به صورت مداوم در مورد برندتان در شبکه ­های اجتماعی پست و مطلب به اشتراک بگذارید مانند افرادی خواهید بود که در یک مهمانی مدام در مورد خودشان صحبت می ­کنند.

همچنین آگاهی خود را در مورد مشکلات حق تالیف بالا ببرید اگر تصویر متعلق به شما نیست برای استفاده از آن کسب اجازه کنید یا از عکس­ هایی که به فرد خاصی تعلق ندارد و حقوقی بر آن متصور نیست استفاده کنید.

 

مطالب جذاب :

با اینکه لازم نیست به پست­ های اینستاگرام خود عکس اضافه کنید اما انجام اینکار اگر به طور اصولی باشد می­تواند تأثیری بگذارد که هزاران عکس نمی توانند.

نوشته ­ها می ­توانند در هر دامنه ­ای قرار بگیرند از سوالات جذاب گرفته تا نقل قول ­های انگیزشی و نیرومند. پیشنهاد می ­شود گزینه­ ی دوم را انتخاب کنید یعنی نقل قول­ های انگیزشی و نیرومند چراکه طبق مطالعات صورت گرفته توسط جان برگر ( Jonah Berger )، نویسنده ی کتاب چرا برخی چیزها مد می­ شوند  نشان داده شده که برانگیختگی احساسی بالا سبب می­ شود بخواهیم تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاری آنها داشته باشیم تا چیزهایی که استنباط احساسی در خود ندارند.

نیازی نیست برای خلق مطالبی که در آن از جلوه ­های بصری گیج کننده استفاده می ­شود طراح استخدام کنید. نرم افزارهای بسیاری امروزه این کار را انجام می­دهند اما نکته ی حائز اهمیت آن است که در خلق آنها خلاق باشید.

اطمینان حاصل کنید که به طریقی لوگوی خود را به عکس­ هایی که به اشتراک می­ گذارید الحاق کنید تا مشخص باشد این عکس ­ها مربوط به برند شما است. و لوگوی خود را در جایی قرار دهید که قابل حذف نباشد، چراکه برخی سواستفاده کرده لوگوی شما را می برند و لوگوی خود را به تصویر اضافه می ­کنند.

این قدم کوچک نه تنها منجر به آگاهی از برند دنبال کنندگان اینستاگرام برندتان خواهد شد، بلکه منجر به انتشار محتوای به اشتراک گذاشته شده در سایر پلتفرم­ ها می­ شود.

ساخت برند به کمک اینستاگرام

ساخت برند به کمک اینستاگرام   ساخت برند به کمک اینستاگرام  ساخت برند به کمک اینستاگرام  ساخت برند به کمک اینستاگرام  ساخت برند به کمک اینستاگرام  ساخت برند به کمک اینستاگرام  ساخت برند به کمک اینستاگرام  ساخت برند به کمک اینستاگرام 
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا