رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با برندسازی هیجانی

آشنایی با برندسازی هیجانی

آشنایی با برندسازی هیجانی

برندسازی هیجانی سبب می شود مشتریان برای مدتی طولانی به برند شما وفادار بمانند و هر بازاریابی می ­داند که برندسازی به شکلی باورنکردنی مهم است چرا که باعث می­ شود مشتریان با برند شما آشنا شوند و آن را در میان سیلی از برندهای رقبا تشخیص دهند موفقیت این برندها چیزی فراتر از لوگوی آنها است و در خصوص ایجاد رابطه ­ای هیجانی و احساسی با مشتریان است.

با این سطح از تعامل هیجان و احساس در تصمیم گیری، آسان است که ببینیم چگونه ایجاد ارتباط هیجانی با مشتریان سهم به سزایی در سودآوری شرکت ها ایفا می ­کنند.

برندسازی هیجانی و برندسازی احساسی مشخصا شرکت ­ها را از رقبایشان متمایز می­ کند و به خلق ارتباطی عمیق و حقیقی بین برند و مشتریان کمک می کند. ارتباطات با ابعاد هیجانی بیشتر شبیه به مقاومت کردن آزمایش در برابر معیوب بودن، است تا قیمت­ های  نسبتا ظاهری یا مبتنی بر تسهیلات

فقط یک رویکرد بازاریابی شخصی سازی شده­ ی درونی می­ تواند در حد کفایت ارتباطی قوی با برند شکل دهد، که منجر به اظهار عکس العمل های هیجانی و شخصی در مشتریان شود. و، بازاریابی برند از طریق شبکه ­های اجتماعی بر اهمیت آن می ­افزاید و از این رو برندها در جهت ایجاد ارتباط با مشتریان در سطح شخصی تلاش می ­کنند.

ایجاد یک ارتباط هیجانی با مشتریان به چیزی بیش از بازاریابی خوب نیازمند است. تعامل شرکت در برندسازی هیجانی نیاز های مشتریان را نسبت به فروش محصولات در اولویت قرار می ­دهد.

 

مفهوم برندسازی هیجانی :

مشتریان خود را بر اساس برندی که مورد استفاده قرار می ­دهند، تعریف می­ کنند لباس ­های برندی که می ­پوشند، ماشینی که با آن رانندگی می­ کنند، نوشیدنی که مصرف می­ کنند، دانشگاهی که در آن تحصیل می­ کنند مکان ­های مورد علاقه برای سپری کردن زمان و مواردی از این دست.

 

مارک گوب ( Marc Gobe ) برای اولین بار مفهوم برندسازی هیجانی را بیش از 15سال پیش خلق کرد فلسفه­ ی او بر اساس مشاهداتی بود که بر اساس آن ارتباطاتی که در سطحی هیجانی و احساسی بین برند و مردم به وجود بیاید می ­تواند منجر به برقراری رابطه­ ای مستحکم بین آن دو شود.

 

مصرف کنندگان به برند وابسته­ اند آنها انعکاسی از هویت خود را در برند احساس می­ کنند و زمانی که ارتباطی حسی با برند شکل می ­گیرد سطح هیجانات بسیار بالا می ­رود به گونه­ ای که افراد نسبت به برند مورد مصرف ­شان تعصب دارند.

 

به کارگیری برندسازی هیجانی ارتباط عمیق حسی با مشتریان ایجاد می­ کند که نهایتا منجر به ایجاد وفاداری پایان ناپذیر مشتریان نسبت به برند می ­شود و برندهای زیادی از جمله پپسی (Pepsi) و مرسدس (Mercedes) با استفاده از برندسازی هیجانی از مزایای آن برای برند و موقعیت خود بهره می­برند.

 

در برندسازی هیجانی مشتریان را در اولویت قرار دهید :

 

تصمیم بگیرید می­خواهید کدام حس و هیجان را برای مخاطبانتان در نظر بگیرید :  تعریف و تشخیص نیار هیجانی و احساسی اصلی مخاطبان هدفتان مهمترین جنبه­ ی برندسازی هیجانی است. بر قراری ارتباط با این مورد در تمام جنبه­ های داخلی و خارجی شرکت امری حیاتی است.

مشتریان را تشویق کنید تا به حالت هیجانی پایدار مطلوب دست یابندمن فقط برند X را خریداری می کنم : با درنظر گیری نیازهای مشتریان­تان ( آنچه آنها طلب می ­کنند و در اشتیاق آن هستند) شروع به برندسازی هیجانی کنید.

ارتباط یکپارچه و با محوریت نیازهای هیجانی مشتریان ایجاد کنید : هر نکته­ و بخشی از محتوا باید پیامی که برند در پاسخگویی نیاز هیجانی مشتریان می ­دهد را تقویت و منعکس کند به عنوان مثال  ارتباطات مشتریان، محتوای آنلاین  و تعامل در شبکه­ های اجتماعی این مورد بخصوص در “موارد اضطراری” بسیار با اهمیت است.

زمانی که مردم دلبستگی ه­ای هیجانی را با برند شکل برقرار می­ کنند قوت این ارتباط شبیه به وابستگی است که نسبت به اشخاص دیگر دارند از این رو برای آنها سخت خواهد بود خودشان را از برندی که به آن علاقه دارند جدا کنند و با برندی دیگر ارتباط برقرار کنند. برندسازی هیجانی فقط از طریق ارجحیت دادن مشتریان نسبت به هر چیز دیگری امکان­پذیر است.

اگر شما بتوانید در مهارت­ های ایجاد ارتباط با مشتریانتان در این سطح تسلط یابید می ت­وانید برای مدت طولانی با آنها در ارتباط باشید که مطمئنا این عامل بیش از پیش بر اهمیت برندسازی هیجانی می افزاید.

آشنایی با برندسازی هیجانی

آشنایی با برندسازی هیجانی   آشنایی با برندسازی هیجانی  آشنایی با برندسازی هیجانی  آشنایی با برندسازی هیجانی  آشنایی با برندسازی هیجانی آشنایی با برندسازی هیجانی  آشنایی با برندسازی هیجانی آشنایی با برندسازی هیجانی 
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا