رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با کپی رایتر و کپی رایتینگ

آشنایی با کپی رایتر و کپی رایتینگ

آشنایی با کپی رایتر و کپی رایتینگ

 در ابتدا باید با مفهموم کپی رایتینگ آشنا شوید ما در دنیایی زندگی می کنیم که تبلیغات حرف اول را در فروش می زند لذا هدف اول هر شرکت و برندی در ابتدا تبلیغات و جذب مشتری است .

کپی رایتینگ در اصل روند نوشتن پیام های تبلیغاتی است به گونه ای که خواننده مجبور به اقدام شود .این اقدام می تواند خرید محصول یا انتخاب و مشارکت با یک محصول ،سرویس و یا شرکت باشد.

باید بدانید که واژه انگلیسی کپی رایتینگ copywriting است و نه copyright . کلمه دوم به معنی حق قانونی و منحصر به فرد یک شرکت و یا فرد برای انتشار ، تولید ، فروش و یا توزیع محصولاتی مانند کتاب ، موسیقی و اقلام هنری است و در فارسی هر دو این کلمات به یک شکل خوانده می شوند ولی باید بدانیم که منظور ما در اینجا copywriting است.

.

معرفی کپی رایتر :

کپی رایتر کسی است که مطالب بازاریابی و تبلیغاتی برای شرکت ها می نویسد این مطالب شامل محتوای سایت ها ، ایمیل ها ، بروشورها ، کاتالوگ ها و بیلبوردها و … می شود .

امروزه تمامی شرکت ها برای تبلیغات و جذب مشتری احتیاج به یک کپی رایتر دارند .البته در برخی شرکت های بزرگ هر کپی رایتر یک تیم بازاریابی هم برای خود دارد.

.

برای این شغل شما به سرمایه ی خاصی نیاز ندارید اصل وسایل مورد نیاز شما یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت است همه چیز را می توان آموخت اگر می توانید به دوستتان نامه بنویسید پس قابلیت شروع این شغل را دارید .

برخی رشته های مرتبط به این شغل ادبیات – روزنامه نگاری – ارتباطات – تبلیغات – بازاریابی و یا روابط عمومی هستند ولی بیشتر کپی رایترهای موفق حتی دبیرستان را هم تمام نکرده اند .

در آمریکا حتی افرادی با سن ۱۸ سال نیز به این کار مشغول می شوند اگر هیچ تخصصی در نوشتن ندارید می توانید در دوره های نویسندگی شرکت کنید و کمی با فن نوشتن آشنا شوید.

برای شروع می توانید سری به سوپرمارکت ها بزنید بسته های غذایی را نگاه کنید و سعی کنید نوشته های تبلیغاتی آنها را تغییر دهید و بهتر کنید.خود را باور داشته باشید و بگذارید خلاقیت شما کار خود را بکند.

آشنایی با کپی رایتر و کپی رایتینگ

آشنایی با کپی رایتر و کپی رایتینگ  آشنایی با کپی رایتر و کپی رایتینگ  آشنایی با کپی رایتر و کپی رایتینگ  آشنایی با کپی رایتر و کپی رایتینگ  آشنایی با کپی رایتر و کپی رایتینگ  آشنایی با کپی رایتر و کپی رایتینگ  آشنایی با کپی رایتر و کپی رایتینگ  آشنایی با کپی رایتر و کپی رایتینگ
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا