رفتن به محتوای اصلی
روش تولید یک محتوای خوب

روش تولید محتوای

روش تولید محتوای

اولین چیزی که شما به آن نیاز دارید توجه اولیه ی مخاطبانتان است هر قدر که برای محتوایتان زحمت کشیده باشید اگر توجه اولیه را کسب نکنید ، کاری انجام نداده اید.اگر مخاطب شما فکر کند که محتوای شما را قبلا جایی خوانده یا شنیده و یا بفهمد راجع به چه چیزی می خواهید صحبت کنید ، انگیزه اش را برای خواندن از دست می دهد.شما باید بتوانید کنجکاوی مخاطبتان را برانگیزید و یه عنصر غیر قابل پیش بینی و غیر منتظره را برایشان فراهم کنید تا نتوانند در مقابل خواندن محتوای شما مقاومت کنند برای این منظور شما باید بدانید مخاطبانتان دقیقا به دنبال چه هستند و می خواهند چه پیامی از شما دریافت کنند.شاید مجبور شوید کمی عمیق تر بیاندیشید و پیام های جدیدتری را بیابید تا بتوانید مخاطبان خود را شگفت زده کنید. تخیل خلاقانه همراه با تحقیقات جامع می تواند به شما کمک کند تا مخاطبانتان جز محتوای شما چیز دیگری را نبینند.یکی از دلایلی که مردم از چیزی زده می شوند فقدان تازگی در آن است حتی اگر موضوعی برای بار اول برای آنها جذاب باشد ، پس از مدتی ممکن است علاقشان را برای آن از دست بدهند. برای این منظور است که داشتن یک پیش فرض جدید برای کسی که محتوایی را تولید میکند و یا محصولی را به بازار عرضه می کند ، مهارت ارزشمندی است.

.

ساده بنویسید 

یک اصل مهم در بازاریابی تولید محتوا ساده و واضح نوشتن است شاید اگر شما بخواهید درباره ایده ی بزرگی صحبت کنید ، مجبور شوید تعاریف و اصطلاحات پیچیده بکار ببرید .باید بدانید هر قدر از ساده نوشتن فاصله بگیرید مخاطبان کمتری محتوای شما را می خوانند. هنر شما باید این باشد که یک موضوع پیچیده را در یک پاراگراف توضیح دهید و حتی آن را کوتاه تر و ساده تر کنید.وقتی موضوعات را ساده تر و کوتاه تر می کنید ممکن است از لا به لای آن یک شعار خوب پیدا کنید و یا بتوانید یک تیتر جذاب برای محتوای خود بنویسید و مخاطبان بیشتری را جذب محتوای خود کنید.

.

واقعی باشید 

شاید شنیده باشید که امروزه از شبکه های اجتماعی خواسته می شود تا به واقعیت نزدیک تر شوند آنها سعی می کنند قابلیت پخش صدای شما را داشته باشند و یا اینکه شما بتوانید تصاویر و ویدئوهای خود را در آنها به اشتراک بگذارید.ایده های شما باید در ارتباط با مخاطبانتان باشد. سعی کنید در محتوای خود ازنقطه نظرات و ارزش های خود صحبت کنید تا مخاطبان بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند.در این صورت است که محتوای شما الهام بخش می شود و از مخاطبان ، مشتری های وفادار می سازید.آنچه مشتریان به عنوان ایده آل خود می دانند ، نشان دهنده ی این است که آنها دنیا را چطور می بینند اگر می خواهید محتوای اثر بخشی داشته باشید ، سعی کنید دیدگاه مخاطبان را در نظر بگیرید. این امر باعث می شوند مخاطب پیام شما را درک کند و طرفدار برند شما شود.

.

قابل اعتماد باشید 

اگر شما می خواهید با محتوا خود مشتریان را برای خرید متقاعد کنید ابتدا باید اعتماد آنها را به خود جلب کنید هر قدر نوشته ی شما منطقی و علمی باشد اگر از نظر احساسی مخاطبان را جذب نکند ، هیچ شانسی برای نگه داشتن آنها ندارید.قدم بعدی اعتبار شماست باید تلاش کنید محتوای شما منطقی و معتبر باشد ، در این صورت است که مشتریان به شما اعتماد می کنند رویکرد اصلی بازاریابی محتوا ، قرار گرفتن در معرض نیاز مشتری و پاسخ به سوالات و مشکلات آنهاست بر این اساس با انتشار محتوای با ارزش و قابل اعتماد به جذب مخاطبان و در انتها به فروش دست می یابید.در انتها هنر تولید محتوا در درجه ی اول حفظ ارتباط با مخاطب و دریافت مشارکت از طرف آنهاست باید بتوانید محتوایی جدید ، ساده ، واقعی و معتبر تولید کنید تا روند پیشرفت برند خود را تسریع ببخشید.

خلق محتوای با کیفیت

تولید محتوای با کیفیت به معنای کپی کردن مطالب از سایر سایت‌ها نیست.‌می‌توان با انتخاب یک موضوع مناسب به بررسی آن از سطح مقدماتی تا سطح پیشرفته پرداخت. باید توجه داشت که تعداد کلمات در یک مقاله اهمیت زیادی ندارد، بلکه تمرکز بر موضوعی مشخص و چگالی بالا در یک محتوا بسیار حائز اهمیت‌می‌باشد.

 برای دریافت جواب مناسب، باید سوال مناسب مطرح شود

برای تولید محتوا باید به این فکر کرد که مشتری برای دریافت جواب خود در اینترنت، چه سوالی را‌می‌پرسد و با چه عباراتی به دنبال رسیدن به پاسخ خود‌ می‌باشد. در این شرایط است که‌می‌توان با مطرح کردن یک سوال خوب و بعد ارائه یک پاسخ مناسب، شخص را به وب سایت مورد نظر هدایت و در وی ایجاد حس کنجکاوی نمود تا به باقی مقالات سایت نیز نگاهی بیندازد. همچنین کاربران بعد از مطالعه یک مقاله درباره موضوع خاص، تمایل دارند که از تجربیات سایر کاربران درباره همان موضوع مطلع شوند و یا تجربه خود را به اشتراک گذارند. لذا با ایجاد فضایی در انتهای آن موضوع،‌می‌توان از نظرات کاربران نیز استفاده نمود. ایجاد حس مشارکت در کاربران باعث‌ می‌شود شخص مجددا برای مطالعه پاسخ‌های احتمالی وارد وب‌سایت شود.

معجزه تصاویر و محتوای متنی به صورت توامان

در سایت‌هایی که به معرفی محصولات می‌پردازند، صرفا قرار دادن تصویر کافی نبوده و باید در کنار تصویر به تولید محتوای متنی نیز توجه شود. به این معنا که معایب و مزایای محصول معرفی شده نوشته شود و در صورت امکان مقایسه با محصولات مشابه صورت گیرد. باید توجه داشت که توضیح کامل و جامع، با زبانی ساده‌می‌تواند برای بازدید کننده جذابیت بالایی داشته باشد. همچنین با تعبیه فضایی در بخش انتهایی مطلب برای ثبت نظرات کاربران،‌ می‌توان از مشارکت سایر مصرف کنندگان نیز بهره‌مند شد.

اینفوگرافیک، محتوایی ساده و جذاب

اینفوگرافیک نوعی تولید محتوای تکمیلی محسوب‌ می‌شود. یک اینفوگرافیک باید داستان سازی مناسبی داشته باشد و فقط اطلاعات مهم را ثبت کند. باید توجه داشت که محتوای اینفوگرافیک‌ها برای موتورهای جستجو قابل درک نیست، لذا در کنار آن تولید محتوای متنی نیز باید صورت گیرد. در چنین شرایطی بهتر است با جملات کوتاه به بیان اصل موضوع بسنده کرده و ذهن بازدید کننده را به محتوای اینفوگرافیک معطوف کرد.

اطلاعات تکمیلی، بهترین‌ها، محبوب ترین‌ها، برگزیده هفته

در سایت مورد نظر‌می‌توان بخشی را برای معرفی بهترین‌ها و برگزیده‌ها در نظر گرفته و با انتخاب عنوانی مناسب مشتریان را مجذوب آن بخش نمود. در این بخش باید محتواهایی با موضوعات مشخص و با الگویی استاندارد و از پیش تعیین شده تولید شود. همچنین در این بخش‌می‌توان به معرفی برترین برندها و یا مصاحبه با افراد مشهور پرداخت. استفاده از تصاویر و ویدئو، همزمان با متن‌های از پیش ایجاد شده در یک قالب استاندارد‌می‌تواند باعث جذب افراد به این بخش از سایت گردد.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا