رفتن به محتوای اصلی
SOCIAL MEDIA

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی یا social media marketing

بازاریابی در شبکه های اجتماعی امروزه به مسئله ای مهم تبدیل شده است و طبق آمار Statistica ، پیش بینی می شود که تعداد کاربران جهان، در رسانه های اجتماعی در سال 2021 به 3.02 میلیارد کاربر فعال برسد. این یک سوم از کل جمعیت جهان است! بنابراین ، بدیهی است که رسانه های اجتماعی ، اکثر شهروندان جهان را دربر می گیرد.

این بدان معناست که اگر شما صاحب یک تجارت هستید و تمرکز خود را بر حضور جدی برندتان در رسانه های اجتماعی امسال متمرکز نکرده اید ، مشتریان شما به زودی رقبایتان را انتخاب می کنند. این واقعیت به عنوان صاحب یک تجارت مدرن جذاب است. هرگز ارزش حضور در رسانه های اجتماعی را زیر سؤال نبرید.

ما در این مقاله عمیق تر در مورد نقش رسانههای اجتماعی در ارتقاء فروش شرکتتان صحبت می کنیم.  با وجود Facebook ، Instagram ، Twitter ، Youtube و سیستم عامل های دیگر – به علاوه فیلم ، وبلاگ و غیره – به عنوان گزینه هایی برای بازاریابی آنلاین این روزها ، واضح است که مارک ها در تلاشند تا سودآورترین استراتژی، رسانه های اجتماعی را برای استفاده از آنها بشناسند. بنابراین ، من چندین کارآفرین موفق را با هم تفکیک کردم تا در مورد توصیه های آنها برای بازاریابی آنلاین کارآمد صحبت کنم.در اینجا پنج استراتژی پیشنهادی برای استفاده از رسانه های اجتماعی برای افزایش رشد تجارت، در سال جاری ارائه شده است: 

1) از رسانه های اجتماعی برای هدایت ترافیک به فروشگاه های تجارت الکترونیکی خود استفاده کنید.

در مصاحبه تلفنی ، کودی نیر ، مدیر عامل چندین مارک تجارت الکترونیکی چند میلیون دلاری ، تأکید کرد که چگونه رسانه های اجتماعی قدرتمند می توانند، برای کارآفرینان تجارت الکترونیکی مهم باشند. وی اضافه کرد: “ما از رسانه های اجتماعی برای هدایت ترافیک به بیش از 300 فروشگاه تجارت الکترونیکی استفاده می کنیم.” ایشان در ادامه صحبت ها گفتند:بیشتر موفقیت وی از بدست آوردن دنباله داران رسانه های اجتماعی برندهای خود به فروشگاه های این مارک ها از طریق تبلیغات پولی در Facebook صورت گرفته است.”انتظار می رود مارك های ما تا پایان سال 2019 60 میلیون دلار فروش داشته باشند. بیشتر این موفقیت به لطف رسانه های اجتماعی است.”

 Takeaway: اگر شما نیز تجارت الکترونیکی دارید ، با استفاده از تبلیغات هدفمند فیس بوک ، تجارت خود را به سرعت افزایش دهید تا ترافیک بیشتری را به فروشگاه خود هدایت کنید. با بیش از 1.4 میلیارد کاربر فعال فیس بوک هر روز ، مشکل این نیست که آیا مشتریان شما در حال پیمایش هستند یا خیر. آنها هستند ، اما این بدان معنی نیست که آنها صفحه فیس بوک شما را پیدا می کنند یا به مشتری های واقعی تبدیل می شوند. شما باید آنها را به روشی بازاریابی کنید که باعث شود آنها بخرند و با هدف قرار دادن نوع مناسب افراد با نوع پیشنهادی مناسب ، این امر حاصل می شود.

2) از فیلم های زیادی در رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا مخاطب خود را درگیر کنید.

بستر مورد علاقه خود را در رسانه های اجتماعی باز کنید؛ متوجه خواهید شد که فید شما به جای متن و تصاویر با محتوای ویدیویی پر شده است. در حقیقت ، الگوریتم ها تغییر کرده اند و در نتیجه محتوای ویدیویی را نسبت به سایر قالب های محتوا ترجیح می دهند. و این چیزی است که برندهای پیشرو متوجه آن شده اند: طبق آمار Vidyard ، 86 درصد از مشاغل در حال حاضر از ویدیو در وب سایت خود استفاده می کنند ، و 77 درصد از فیلم ها را در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

همانطور که تای لوپز ، سرمایه گذار و مشاور مشاغل چند میلیون دلاری ، به کارآفرین گفت: “یک فرمول ساده برای موفقیت در رسانه های اجتماعی را دنبال کنید: یک زندگی جذاب ، معتبر ، پرماجرا داشته باشید و آن را از طریق وبلاگ نویسی [وبلاگ نویسی ویدیویی] به اشتراک بگذارید.”

Takeaway: ده ها روش وجود دارد که می توانید از فیلم ها برای نگه داشتن مخاطبان خود استفاده کنید. راه اندازی محصول بعدی شرکت خود را مستند کنید. به دنبال کنندگان خود نشان دهید که چه کارهایی در شرکت شما انجام می شود.  

3) آگاهی از برند را با استفاده از فرد تأثیرگذار هدفمند در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید تا محصولات شما را بازاریابی کند.

جاش فورتی ، کارشناس بازاریابی تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی ، با تلفن توضیح داد که چگونه از رسانه های اجتماعی برای رشد ارگانیک بیش از پنج میلیون دنبال کننده به صورت آنلاین برای مشتریان و خود استفاده می کند. “من در درجه اول از رسانه های اجتماعی برای ساخت مخاطبان آنلاین استفاده کردم که به عنوان دارایی خدمت می کنند. به گفته Forti: “اگر شما می توانید محصول یا خدمات خود را توسط یک مقام معتبر معرفی کنید، فروش شما می تواند یک شب صعود کند.”

آنچه که او در موردش صحبت می کرد ، استفاده روزافزون از بازاریابی تأثیرگذار بود: یک مطالعه نشان داد که 22 درصد از بازاریاب های مورد بررسی قبلاً بازاریابی تأثیرگذار را مقرون به صرفه ترین راه برای بدست آوردن مشتریان جدید می دانستند.

Takeaway: مشارکت با افراد تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی می تواند یکی از سودمندترین تصمیمی باشد که امسال برای شغل خود گرفته اید. در حال حاضر اینفولنسرها نسبت به افراد مشهور، نسبتاً مشهورتر به نظر می رسند. به همین دلیل است که مصرف کنندگان برای مشاوره درمورد اینکه چه چیزی را بخرند ، به مدل ها و ورزشکاران مورد علاقه خود مراجعه می کنند.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی
بازاریابی در شبکه های اجتماعی

4) مقادیر عظیمی از ارزش را قبل از درخواست هر چیزی در ازای آن فراهم کنید.

 هرگز فراموش نکنید که مشتریان از “فروخته شدن” به آنها متنفر هستند ، اما عاشق خرید هستند. یکی از راه های مطمئن برای این که مشتری های خود را به این کار رهنمون سازید این است که قبل از درخواست فروش ، مقدار زیادی خدمات رایگان ارائه دهید. مسلماً متخصص برجسته مفهوم ارزش اول ، گری وایانچوک ، نویسنده کتاب های Jab ، Jab ، Jab ، Right Hook است که در آن وی توضیح داد، چگونه می توانید محتوای ارزشمند رایگان را برای مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی تهیه کنید تا اعتماد ایجاد کنید و بازدید کنندگان را به خرید علاقه مند کنید.

غذای آماده: این مفهوم امروزه حتی زمانی که مشتریان با تبلیغات در فیدهای اجتماعی خود بمباران می شوند ، بسیار مهم تر است. اگر می خواهید با پیروان برندها در رسانه های اجتماعی پیوندی ایجاد کنید که شما را دوست دارند و از شما خرید می کنند ، مطالبی را ارائه دهید که مشکلات آنها را حل کند و نشان می دهد که قبل از درخواست فروش ، به آنها اهمیت می دهید. شما به سرعت از طرفداران وفادار ایجاد خواهید کرد که بارها و بارها از شما خرید می کنند.

5) از رسانه های اجتماعی برای تعریف داستان برند خود استفاده کنید و خود را با موفقیت از رقابت متمایز کنید.

همه – از جمله مشتریان شما – داستان خوبی را دوست دارند. لورن گوردون ، متخصص داستان نویسی و بازاریابی محتوا ، در مصاحبه ای برایم توضیح داد که او برای تمایز استراتژیک خود از رقابت در رسانه های اجتماعی استفاده می کند. گوردون گفت: “هرگز فراموش نکنید که هر انسان بر اساس احساسات تصمیم گیری می کند و با منطق توجیه می شود.”

“این بدان معناست ، اگر می خواهید نام تجاری شما در زمان تست، ایستادگی کند ، باید داستان برند خود را در رسانه های اجتماعی بگویید تا خود را از رقبا متمایز کنید ، ارتباطات عمیقی برقرار کنید و به مشتری اعتماد دهید و وفاداری مشتریان را بدست آورید.”

این که مارک شخصی شما باشد یا یک شرکت تجاری ، می توانید از هر بستر رسانه اجتماعی برای گفتن داستان برند خود استفاده کنید و به سرعت خود را از رقابت متمایز کنید. مهم نیست که چند دهه در رسانه های اجتماعی فعالیت می کنیم، ما انسان ها به سمت همان چیزهای اساسی کشیده می شویم. این بدان معناست که مشتریان به داستانهایی که می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند ، جذب می شوند و مارک هایی که می توانند با آنها ارتباط عمیقی داشته باشند.

در اینجا بخوانید:بیزینس کوچینگ چیست؟

Takeaway:  در این زمینه ، داستان پردازی از برندها یکی از راه های قدرتمند برای تمایز خود ، ارتباط با مشتریان ، افزایش وفاداری به برند و فروش دیدگاه شماست.
بنابراین ، این پنج استراتژی از بهترین نکات برای موفقیت در رسانه های اجتماعی هستند. چه از یک یا هر پنج تکنیک استفاده کنید ، رشد تجارت خود با استفاده از رسانه های اجتماعی هرگز آسان تر از امروز نبوده است.
مشکلات فعلی شرکت خود را ارزیابی کنید و دریابید که چگونه می توانید شکاف ها را پر کنید. آنچه در استفاده از رسانه های اجتماعی برای هدایت فروش مهم است ، تمایل به آزمایش است تا زمانی که دریابید که چه چیزی برای نام تجاری شما مفید است.

5 موضوعی که کارآفرینان هرگز نباید در رسانه های اجتماعی قرار دهند

بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی فرصتی عالی برای ساخت برند شما ، افزایش مشارکت به روش های معتبر ، نشان دادن آنچه که شرکت شما واقعاً در اختیار دارد ارائه می دهد و مسائل را کاملاً جبران می کند. این قسمت را با یک مثال شروع می کنم: فاجعه رسانه های اجتماعی پوشاک آمریکایی در سال 2014. برای تبلیغ یک محصول در تاریخ 4 ژوئیه ، این شرکت آنچه را که فکر می کرد تصویری از آتش بازی است را توییت کرد.

هرچند این آتش بازی نبود – این چالش شاتل فضایی بود که در سال 1986 در هوای میانه منفجر شد. مردم از این موضوع خوششان نیامد  ، و بسیاری از آنها دنبال کردن از پوشاک آنلاین آمریکایی را متوقف کردند.

اگرچه شرکت ها می توانند از چنین اشتباهی خلاص شوند، با این کار، وقت و هزینه ای را که باید برای رشد شرکت استفاده شود هدر می رود. بنابراین ، قبل از آنکه به شرکتتان ضرر بزنید، به خواندن این مقاله ادامه دهید. اینجا پنج مورد وجود دارد که کارآفرینان هرگز نباید در رسانه های اجتماعی قرار دهند.

1- سیاست و دین

زمانی بود که صحبت از سیاست و دین چیزی بود که شما فقط در ملع عام انجام نمی دادید. برای کارآفرینان ، این هنوز یک قانون خوب است. اگر به دنبال راهی سریع برای بیگانه کردن برخی از پایگاههای مشتری خود هستید ، هیچ کاری مانند موضع سیاسی یا اظهارات نادرست سیاسی انجام نمی شود..

آیا ترجیح می دهید که مشتریانتان وفادار و خوشحال به استفاده از خدمات یا محصولات شما باشند؟ سپس بر نگرانیهای فوری آنها متمرکز شوید. مشتریان شما چه می خواهند؟ آنها چه آرزویی می کنند؟ از چه می ترسند؟ با تمرکز محتوای رسانه های اجتماعی خود بر روی مشتری خود و نه بر اعتقادات ، تجارت شما در مسیر درست حرکت می کند ، این به سمت سود بیشتر است.

2- همه شما ، تمام وقت

دانستن اینکه در این آخر هفته فروش بزرگی کسب کرده اید مهم است. با این حال ، هیچ کس نمی خواهد در مورد آن بارها و بارها بشنود. درست هنگامی که از دیدن عکس های شام عمه در فیس بوک خسته می شوید ، مردم نیز از شنیدن مشاغل شما خسته می شوند.

وقتی با رسانه های اجتماعی سر و کار دارید ، باید بیشتر از یک تجارت باشید – باید در بهبود زندگی مشتریان شریک باشید. در مورد سایر مدل های انتخابی در صنعت خود صحبت کنید. به افراد نشان دهید که می دانید مردم هوشمند دیگری نیز در کنار خود دارید. اطلاعاتی را تهیه کنید که بلافاصله برای مشتریان سرگرم کننده و مفید باشد.
شاید قبلاً این ایده را به عنوان “بازاریابی محتوا” شنیده باشید. راز کثیف بازاریابی محتوا در اینجا آمده است: وقتی این کار را به درستی انجام دهید ، می توانید به همان اندازه که می خواهید سخت باشد. تا زمانی که قطعات را نرم نگه داشته، آنها را در انتهای محتویات محکم قرار دهید ، پیروان شما به این امر توجه نخواهند کرد و در واقع احتمال بیشتری برای خریداران خواهد داشت.

3- موارد منفی در مورد مشتری یا دنیای اطراف شما 

مردم به صفحه شما نمی آیند تا تمام اتفاقات بد در جهان به آن ها یادآوری شود. آنها به دنبال چیزی طراوت آور هستند ، چیزی که به آنها کمک می کند اخبار20:30 را فراموش کنند که همیشه به آنها می گوید آسمان در حال ریزش است. به محض شروع صحبت کردن، درباره چیزهای بد ، آنها محصولات و خدمات شما را فراموش می کنند. حتی بدتر از آن ، شما را با منفی بودن ارتباط می دهند و شما را از فیدشان بیرون می کنند. اگر بگذارید این اتفاق بیفتد، این را بدانید که حضور شما در رسانه های اجتماعی مرده است.

اگر نمی توانید زاویه مثبتی برای پست های خود بیابید ، دور بمانید. و این شامل پخش لباس های شسته شده در مورد مشتری یا رقابت است. آن موارد را در اتاق و در فضای مجازی در رسانه های اجتماعی نگه دارید. این نوع محتوا یک بازگشت بزرگ برای کاربران رسانه های اجتماعی است و هر چیزی که آنها کسل کند بهانه ای می شود تا شما نیز تجارتتان بخوابد.

4- به روزرسانی های بیش از حد 

هر رسانه تحمل فرکانس ارسال خاص خود را دارد. در توییتر ، هر روز می توانید چندین پست را بهروز رسانی کنید. گزینه های دیگر ، مانند اینستاگرام و فیس بوک ، کاربرانی دارند که یک پست فید در روز تحمل می کنند.

مهم نیست که محتوای شما چقدر عالی باشد ، اگر شما فیدهای هواداران خود را مسدود کرده اید یا مدت طولانی فعالیت نمی کنید، زیرا آنها بدون فکر کردن به شما ، شما را رها می کنند. بنابراین ، بهترین روشها را در زمینه ارسال فرکانس تحقیق کنید و از آنها پیروی کنید. اگر الهام گرفته اید و حرفهای زیادی برای گفتن دارید ، استفاده کنید که از آنها به عنوان فرصتی برای پردازش مطالب استفاده کنید که می توانید در طول هفته یا حتی ماه آینده آنها را منتشر کنید. این تضمین می کند که پست های شما تازه و مفید است و طرفداران شما برای دیدن آنها جست و جو می کنند.

5- محتوای غیر اجتماعی 

بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی ساخته شده بودند تا اجتماعی باشند. این مکان برای انتشار مطبوعات یا مطالب خسته کننده ، سخنرانی ها یا هر نوع مکالمه یک طرفه نیست. این مطالب به PRWeb تعلق دارد.

اگر شخصی شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کند ، فرض می کند که آنها درباره شرکت شما می دانند و قبلاً خدمات یا محصولاتی را که ارائه داده اید را  خریداری کرده اند. بنابراین به رسانه های اجتماعی مانند یک تماس و ارتباط سرد برخورد نکنید. با آن به عنوان روشی رفتار کنید که به مشتریان در پشت پرده اجازه می دهد، شخصیت شرکت شما را بشناسند.

آیا به این ایده نیاز دارید؟ حساب کاربری توییتر وندی را بررسی کنید. آنها تمام روز با همبرگر و سرخ کردن صحبت نمی کنند. آنها چیزهای مفیدی و جالب را ارائه می دهند که باعث می شود افراد درگیر و به اشتراک بگذارند. هنگامی که آنها صحبت می کنند، فست فود، اغلب فوق العاده است. در نتیجه ، پست های آنها در بارگیری مجدد توییترها و نظرات ارسال می شود. و علی رغم اینکه یک شرکت بزرگ است ، وندی به اظهار نظر در مورد پست های خود پاسخ می دهد. این هدیه و گرفتن هوشمندانه باعث شده است که یک پایه فن بزرگ و خشن باشد.

جایزه: مواردی که شما نمی توانید اعتبار دهید

خوب ، من می دانم که قول داده ام پنج چیز که کارآفرینان نباید در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند ، اما مجبور شدم یک فوق العاده را به اشتراک بگذارم.

در عصری از اخبار جعلی ، شما نمی توانید هزینه مطالبی را ارسال کنید که قابل اثبات نباشد. همه در مقابل چیزهای جعلی محافظت می کنند و شما نیز باید مراقب باشید. این به معنای ارسال یا اشتراک گذاری نیست تا زمانی که، اطلاعات موجود را تأیید کنید. این شامل تصویری است که شما استفاده می کنید. لباس آمریکایی را به خاطر دارید؟
این بدان معنا نیست که شما باید همه چیز را که ارسال می کنید تحقیق جامع کنید. در عوض ، فقط اطمینان حاصل کنید که به منابع خود توجه کرده و از مقامات معتبر فقط به اشتراک بگذارید یا از آنها الهام بگیرید.

این نکات را دنبال کنید ، و می توانید یک fanbase خشمگین بسازید و حوادث دردسرساز را حذف کنید که باعث می شود بسیاری از کاربران رسانه های اجتماعی افسرده و عصبانی شوند. از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای تجارت خود استفاده کنید – اجازه ندهید سیستم عامل ها از شما استفاده کنند. بر پیام مثبت خود متمرکز شوید و از آن برای ساختن امپراتوری کسب و کار خود استفاده کنید.

Mahla Hashemi

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا