رفتن به محتوای اصلی
برند سازی بر اساس بودجه شما

برند سازی بر اساس بودجه شما

برند سازی بر اساس بودجه شما

 

 

در بازاریابی، از واژه­ ی برند استفاده ­های زیادی می­ شود برندهای پیشرو برندهای ناشناخته و خرده فروشی­ ها  برندهای شخصی و این میزان توجه به برند مشخص می کند برندسازی چقدر با اهمیت است.

اغلب حول معنی برند و برندسازی در کسب وکار، سردرگمی وجود دارد برند مستلزم چیست آیا نیاز به استخدام افراد متخصص در این حوزه وجود دارد؟ برندسازی فعالیت هزینه­ بری است، درست است.

در هنگام شروع فعالیت چند راه خلاقانه و خوب وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید بدون خرج کردن گونی گونی اسکناس کسب و کارتان را به بهترین نحو برندسازی کنید و با اینکه برندسازی نیازمند صرف زمان است.

اما از نرخ بازگشت سرمایه هم چشم پوشی نمی­ شود. در بعضی موارد برند سازی بر اساس بودجه می ­تواند به شما کمک کند که پول خود را ذخیره کنید.

در برند سازی بر اساس بودجه باید پرسناهای خود را بشناسید :

این امر اتفاقی نیست که 82% شرکت ­هایی که ارزش پیشنهادی بهتری دارند همچنان از پرسنا ( personas ) یا شخصیت خریداران شخصیت ­های ذهنی و نیمه متصور شده­ای که به خریداران نسبت می ­دهید و تمام ویژگی ­هایی که قصد دستیابی به آنها را دارید را دربر می­ گیرد استفاده می­ کنند.

نیازها ، اهداف ، و رفتار مشتریان بالقوه ، چگونگی هدایت محصولات و خدمات ­تان را مشخص می­ کند فهمیدن این موارد به شما کمک می کند تعیین کنید پرسنا­های شما از کدام رسانه­ ها استفاده می ­کنند، چه چیزی به آنها انگیزه می­ دهد و در چه شرایطی آنلاین هستند.

خواهید فهمید چرا داشتن این اطلاعات شما را در توسعه­ ی برندی جذاب و تاثیرگذار یاری می­ دهد این کار به شما کمک می کند به افراد درستی، دسترسی پیدا کنید.

فهمیدن این ویژگی ­ها نباید با زیان همراه باشد یک راه عالی برای شروع شناخت ویژگی ­های خریداران و شخصیت سازی برای آنها آن است یک سری سوالات مجموعه­ ای در مورد پرسنای ایده­ آلی که می­خواهید به آن دست یابید بپرسید.

این سوالات وسیله ­ای است برای آنکه بفهمید می­ خواهید چگونه و توسط چه کسی ادراک شوید، و چنین کاری فرآیندی نیست که به سرعت انجام پذیر باشد.

 

جهت برند سازی بر اساس بودجه هویت و صدای برند خود را توسعه دهید :

وقتی شخصیت خریداران خود را تعیین کردید برند شما شروع به شکل گیری می کند گام­ های شکل گیری برند شامل خلق هویت برند آنچه باعث می ­شود مردم آگاه شوند برند شما چیست و صدای برند می ­شود همچنین لحنی که قرار است در متون تبلیغاتی و ارتباطات عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

جنبه­ی صدای برند بسیار هیجان انگیز است برای شما چه طور برای تعیین صدای برند باید فرآیندی را طی کنید که خیلی شبیه به آنچه در تعیین شخصیت برند مورد استفاده قرار گرفت نیست.

اما به جای آنکه به مجموعه ­ای از سوالات در مورد مخاطبان هدف ­تان پاسخ دهید، به سوالاتی که درونگری بیشتری نسبت به برندتان دارد ، پاسخ خواهید داد. ارزش ­های آن چیست و نمایانگر چیست می­ خواهید افراد در مورد شما چگونه صحبت کنند.

حتی اگر از ابتدا برای برند خود تن صدای خاصی را در نظر نگرفته بودید، ایجاد و به کارگیری صدای برند می ­تواند بسیار ارزشمند باشد. در نتیجه سعی کنید تن صدای برند خود را بشناسید آن را متمایز کنید و در تبلیغات از آن استفاده کنید.

 

جهت برندسازی بر مبنای بودجه باید حضور آنلاین پایدار و سازگاری داشته باشید :

بنابراین، در این مرحله دیگر می دانید شخصیت برندتان چگونه است و شخصیت خریداران و پرسناهای خود را نیز می شناسید و حالا می ­دانید چه به آنها بگویید و چگونه بگویید. اما این مخاطبان کجا هستند.

از زمانیکه احتمالا تصویر شفافی از ترکیب ­های متفاوت مخاطبانتان به دست آوردید مهم است که بفهمید آنها بیشتر زمان خود را در کجا سپری می­کنند به خصوص در شبکه ­های اجتماعی دسترسی به مخاطبان در جایی که در حال حاضر حضور دارند بسیار ارزشمند و با اهمیت است این مورد شامل رفتار آنلاین آنها نیز می­ شود.

و وقتی حضور خود را عملی کردید، آن را حفظ کنید. چند بار اتفاق افتاده که،  به صفحات برند های مختلف در شبکه­ های اجتماعی سر بزنید و متوجه شوید که در طول سه ماه گذشته هیچ مطلب یا پستی به اشتراک نگذاشته ­اند مطمئنا اثر مثبتی بر ادراک شما از این برند نخواهد داشت.

با استفاده از برنامه­ ریزی سخت کوشانه و جدول زمان بندی پست ­های شبکه اجتماعی مانند هر تقویم بازاریابی دیگر، می­توان از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد ایجاد یک تقویم بازاریابی که زمان بندی محتوای شما را حتی در بازه ­های زمانی فصلی به نمایش بگذارد می ­تواند بسیار مفید واقع شود.

تا اولا حضور یکپارچه ­ای در شبکه ­ی اجتماعی داشته باشید و ثانیا پست ­های خود را با اندیشه ­ی قبلی و سنجیدن تمام جوانب به اشتراک بگذارید انجام این کار بخش بزرگی از در ارتباط بودن با مخاطبان را  از طریق به اشتراک گذاری محتوایی که از قبل برای انتشار آن فکر شده بوده دربر می ­گیرد.

 

اهمیت وبلاگ در برند سازی بر اساس بودجه :

پیش از این نیز بر اهمیت وبلاگ نویسی تاکید شده بود اما هرچه از ضرورت آن بگوییم بازهم کافی نیست. وبلاگ نویسی بخش حیاتی متدولوژی درونی و خصوصا مرحله­ ی جذب مخاطبان است که در آن افراد غریبه را به بازدیدکنندگان سایت ­تان بدل می ­کنید.

در حقیقت وبلاگ نویسی ممکن است اساسی ترین مرحله در بازاریابی درونی باشد وبلاگ نویسی به شما کمک می ­کند که به مشتریان واجد شرایط مانند شخصیت ­ها وپرسناهای خود دسترسی پیدا کنید آنهم از طریق ایجاد محتوای خلاقانه ­ای که با اطلاعات  مورد جستجوی آنها مطابقت دارد.

به همین دلیل است که وبلاگ نویسی جهت مرتبط کردن محتوا با مخاطبان، بسیار حائز اهمیت است زمانی که در حال نوشتن محتوای وبلاگ هستید مطمئن شوید که محتوای شما برای جست و جوهای مخاطبانتان به بهترین نحو بهینه شده است.

باور کنید که پرسناهای شما (خریدارانتان از نظر شخصیتی ) قطعا به دنبال اطلاعاتی هستند که شما توانایی فراهم کردن آنها را دارید، فقط اگر در مود آنها بنویسید. بعد از دوستان و آشنایان، وبلاگ موثق ­ترین منبع اطلاعات به حساب می ­آید.

به علاوه این محتوا به عنوان ابزاری جهت معروف شدن در شبکه­ های اجتماعی به برند شما خدمت خواهد کرد و به واقع نقشی حیاتی در برندسازی بر اساس بودجه ایفا می­ کند.

با اینکه وبلاگ نویسی از نظر مالی خیلی هزینه ­بر نیست، اما آنچه بیشتر در آن نمود پیدا می­ کند زمانی است که صرف آن می­ شود. به همین دلیل  باید مشخص کنید در مورد وبلاگ نویسی چگونه می­ خواهید عمل­ کنید.

برای مثال یک ساعت در روز وقت بگذارید و مطلبی را برای انتشار در وبلاگ آماده کنید یا همیشه مطالبی شاید ناکافی داشته باشید که برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارید.

همانطور که برای حضور برندتان در شبکه ­های اجتماعی برنامه ریزی مخصوصی داشتید، وجود یک تقویم برنامه ­ریزی شده برای محتوای وبلاگ می­ تواند در حفظ یکپارچگی زمانی و محتوای تازه به شما کمک کند.

وجود چنین تقویمی به شما کمک خواهد کرد بدانید در هر بازه­ی زمانی چه نوع محتوایی را باید بنویسید یا حتی چگونه آن را نگارش کنید و در چه زمانی به اشتراک بگذارید. و به این صورت یکپارچگی مدیریت برند خود را حفظ خواهید کرد.

 

جهت برندسازی براساس بودجه خدمت به مشتریان را در اولویت قرار دهید :

خدمت رسانی به مشتریان را به عنوان ارزش اصلی خود قرار دهید و فعالیت ­های خود را به گونه ­ای پیش ببرید که رویکرد اصلی شما بر رفع نیاز کاربران­ تان متمرکز باشد.

از این رو ممکن است سایت شما مجموعه ­ای از خدمات نا مرتبط را به کاربران عرضه کند درست مانند یک خرده فروشی، اما در این مورد هم به خاطر داشته باشید هدف اصلی شما خدمت رسانی به مصرف کنندگان باشد و به طریقی این خدمت رسانی را از سایر رقبایتان متمایز کنید.

چرا این مورد مهم است؟ ارائه ­ی خدمات عالی به مشتریان باعث شکل گیری پایه­ و اساسی برای برند شما می ­شود که از این طریق امکانی برای برند شما ایجاد می ­شود که به واسطه ­ی آن قادر خواهید پول لازم برای اجرای استراتژی بازاریابی و تبلیغات را ذخیره کنید .

دلیل این امر آن است که بازاریابی توصیه ای میان مشتریان موجود و بالقوه ی برند شما شکل می­ گیرد که منجر به آن می ­شود که رسانه را به قبضه درآورید. شناختی که به این واسطه از برند شما حاصل می ­شود به دلیل صحبت افراد در مورد فعالیت ویژه ­ای که انجام داده­ اید.

صورت می­ گیرد و شما هیچ پولی بابت آن پرداخت نمی­ کنید. در حالی که خلاف این هم وجود دارد یعنی اگر خدمت رسانی شما به مشتریان ضعیف باشد همین بازاریابی توصیه ای بر ضد برندتان عمل کرده و مشتریان خود را از دست خواهید داد.

زمانیکه در حال خدمت رسانی به مشتریان و ارباب رجوعان هستید، هدف خلق تجربه ­ای دلپذیر است که قابلیت به اشتراک گذاری داشته باشد… به یاد داشته باشید، فعالیت ­های شما و خدمتی که به مشتریان ­تان می­ کنید این فرصت را خلق می­ کند که آنها در مورد برند شما صحبت کنند.

اما انجام آن نیازمند مرور مجدد هویت و صدای برندتان خواهد بود. همانطور که مراحل برند سازی بر اساس بودجه را طی می­ کنید، در مورد ارزش ­هایی که باید در آنها لحاظ شوند، فکر کنید.

ببینید کدام یک از این ارزش ­ها می ­تواند به عنوان خدمت رسانی خوب به مشتریان در نظر گرفته شود این ارزش همان چیزی است که فرهنگ برند، و اثرات آن بر صدا و لحن پیشنهادی به مخاطبان را شکل می دهد.

وقتی شما تازه کسب و کارتان را آغاز کرده ­اید ممکن است دسترسی شما به گونه ­ای نباشد که میلیون ­ها نفردر مورد برندتان صحبت کنند شما می­ توانید مراحل برندسازی اینترنتی خود را همانطور که در مراحل قبل اشاره شد پی گیرید.

اما این کار زمان ­بر خواهد بود. در این بین روش دیگر برای آنکه نام برندتان در معرض دید مخاطبان بی شمار قرار گیرد، آن است که با برندی که این امکان را دارد همکاری و شراکت کنید.

اما هر برند قدیمی را برای همکاری انتخاب نکنید. اطمینان حاصل کنید که برندی که می ­خواهید با آن همکاری داشته باشید با برند شما و فعالیت ­هایتان هم تراز باشد در این صورت همکاری شما با آن برند برای مخاطبانتان منطقی به نظر می ­آید.

 

در جستجو برای برندسازی همکارانه و مشارکتی موارد زیر را در نظر داشته باشید :

مخاطبان همکار خود را در نظر بگیرید آیا آنها به برند شما علاقه ­ای نشان خواهند داد دسترسی به مخاطبان برای شما بدون این همکاری دشوار خواهد بود؟ چقدر می ­توان به این رابطه­ ی همکارانه اعتماد کرد و متقاعد کردن آنها برای آنکه به شما گوش دهند چقدر دشوار است .

چرا که مردم دیگر به تبلیغات سنتی توجهی نمی­ کنند بنابراین اطمینان حاصل کنید که همکاران شما به طریقی به مخاطبان دسترسی دارند که القا کننده ­ی اعتماد باشد.

چیزی برای ارائه به برند همکار خود داشته باشید درست مانند سوال بالا از خود بپرسید آنها چه چیزی ندارند این تجربه و استراتژی باید برد – برد – برد باشد : برای شما برندی که با شما همکاری می­کند و مشتریان.

انتخاب یک برند شناخته شده و غیر انتفاعی محترم به عنوان برند همکار و شریک ­تان را در نظر داشته باشید تصمیم های خرید مشتریان ­تان بیشتر از پیش براساس مسئولیت اجتماعی برندها، صورت می ­گیرد.

 

آغاز برندسازی بودجه ­ای :

ساختن یک برند به نظر تعهد بزرگی می ­آید، بخصوص زمانی که منابع محدود باشند اما همانطور که بر حسب تجربه می دانیم، راه ­های اقتصادی زیادی وجود دارد که نه تنها در شروع برندسازی به شما کمک می ­کنند، بلکه با شروع این تلاش ها به برتری و حرکت رو به جلوی خود ادامه خواهید داد.

و لطفا از انجام هر مرحله لذت ببرید البته باید درجه ­ای از استراتژی و تصمیمات عقلایی در فعالیت ­های شما وجود داشته باشد به یاد داشته باشید برندسازی بر مبنای بودجه یک تمرین خلاقانه است و به تکنیک ­هایی برای اجرای درست آن نیاز خواهید داشت به همین دلیل ما در کنار شما حضور خواهیم داشت تا در خصوص تصمیم گیری ­های تخصصی و دشوار به شما کمک کنیم.

برند سازی بر اساس بودجه شما

برند سازی بر اساس بودجه شما   برند سازی بر اساس بودجه شما  برند سازی بر اساس بودجه شما  برند سازی بر اساس بودجه شما  برند سازی بر اساس بودجه شما  برند سازی بر اساس بودجه شما   برند سازی بر اساس بودجه شما  برند سازی بر اساس بودجه شما  برند سازی بر اساس بودجه شما  برند سازی بر اساس بودجه شما
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا