رفتن به محتوای اصلی
نکاتی در خصوص بازاریابی در تلگرام

بازاریابی در تلگرام

 بازاریابی در تلگرام

در این مطلب قصد داریم شما کاربران سایت کسب و کار پیشرو را با نکاتی در خصوص بازاریابی تلگرام آشنا نماییم و امیدواریم برای شما عزیزان مفید بوده و مورد توجه شما قرار گیرد .

این روزاها با همه گیر شدن تلگرام در جهان و علی الخصوص ایران فرصت های زیادی برای کسب و کار در این شبکه اینترنتی ایجاد کرده است با این روش میتوان با حداقل هزینه تبلیغات گسترده به راه بیاندازید و کسب و کار خود را رونق ببخشید.

اما در ابتدا لازم است که فوت و فن آن را بدانید تا با برنامه‌ ای صحیح به انجام یک بازاریابی گسترده اینترنتی ببردازید.

کانـال تلگرام یـک رسـانه نامحـدود ایـده آل اسـت تـا دههـا و صدهـا هـزار مخاطـب را در یکجـا جمـع کنیـد استفاده از کانال برای تبلیغات به شــدت آســانتر از گــروه تلگرامــی اســت.

جرا که کانـال یـک مسـیر یک طرفـه اسـت و کاربـران فقـط پیامهـای شـما را میخواننـد اما دقت داشـته باشـید کـه بـرای حفـظ مخاطـب بایـد خوراک خبری خوبی برای آنهـا بـه اشـتراک بگذاریـد و در ضمن فراموش نکنید که حتمـا امضـا و نـام کانـال را در پسـتهای خـود جانمایـی کنیـد.

ایـن کار به شـدت در شـناخت و افزایـش تعـداد کاربـران شـما تأثیـر خواهـد گذاشـت همچنین از اینســتاگرام یــا ســایر شــبکه های اجتماعــی بــرای تبلیــغ کانــال خــود اســتفاده کنیــد و حتــی بــرای نمایــش لینــک کانــال خــود در ســایر رســانه ها هزینــه کنیــد استیکر اختصاصی هماطور که میدانید اسـتیکرها یکـی از محبوبتریـن و رایجتریـن نمادهـای مورداسـتفاده در بیـن کاربـران اسـت.

شـما میتوانیـد بـا خلـق یـک اسـتیکر مخصـوص کار خـود به راحتــی در بیــن عمــوم کاربــران شــناخته شــوید چرا که اســتیکر ابــزاری اســت کــه بــا آن همــه کاربـران تلگـرام ، بازاریابـان مجانـی هستند بازاریابــی ویروســی یکــی از کارآمد ترین و ارزانتریــن تکنیکهــای بازاریابــی است.

درگذشـته ایـن پدیـده صرفـا به محـاورهای و شـفاهی محـدود بـود امـا اکنـون انـواع دیگـر گفتگو هـا نظیـر ایمیـل ، شـبکه های اجتماعـی و محتواهـای اینترنتـی نیـز کاربـرد دارنـد.

این روش از آنجایی کارآمد است که افراد پیام شما را به اشنایانشان ارسال میکنند و واضح است که ما توصیـه دوسـتانمان را بـرای خریـد یـک محصـول بیشـتر از انبـوه تبلیغـات و آگهی هـا خواهیـم پذیرفـت.

از سوی دیگر می توانید تبلیغ سایر کانالها و گروه های تلگرام ، تبلیغ سایت ها ، تبلیغ محصولات و … را منتشر کنید در تبلیغ محصولات افراد دیگر می توانید قیمت تبلیغات را بر حسب تعداد اعضای گروه و یا با توجه به تعداد افرادی که پیام را مشاهده می کنند تعیین کنید.

کانال ، گروه و سوپر گروه چیست؟

گروه : قابلیتی است که در بازاریابی تلگرام که شما با استفاده از آن می توانید یک اجتماع 200 نفری راه اندازی کنید. امکان ارسال فایل و پاسخ بر روی پیام‌های شخصی افراد و ارسال پیام صوتی و… از ویژگی‌های گروه در تلگرام است.

سوپر گروه : در گروه های عادی شما محدودیت عضو گیری دارید و بیش از 200 نفر نمی توانید برای گروه خود عضو بگیرید. برای رفع این محدودیت و همچنین دسترسی به امکانات بیشتر شما می توانید گروه خود را به سوپر گروه تبدیل کنید. با استفاده از قابلیت سوپر گروه شما تا 30/000 هزار عضو می توانید در گروه خود داشته باشید. از دیگر قابلیت های سوپر گروه Pin کردن یا به عبارتی سنجاق کردن یک پیام در گروه است و بسیاری امکانات دیگر…

کانال : در گروه و سوپر گروه تمامی اعضای گروه می توانند به تعامل با یکدیگر بپردازند اما در کانال شما به صورت یک طرفه با ممبر های عضو شده کانال خود در ارتباط هستید. تعداد اعضا برای کانال ها بی نهایت است و شما می توانید بی نهایت عضو را جذب کانال خود کنید. در کانال یک مدیر ارشد وجود دارد که می تواند تا 200 نفر از مخاطبین خود را به صورت مستقیم به کانال اضافه کند. دیگر مدیران کانال هم می توانند تا 200 نفر از مخاظبین خود را به کانال اضافه کنند. ولی ممبر های عادی شما می توانند با اشتراک گزاری لینک کانال شما ممبر های شما را افزایش دهند.

ارسال هر گونه فایل در کانال توسط ادمین اصلی و مدیر‌های دیگر که توسط مدیر ارشد انتخاب شده اند امکان پذیر است. هر پیامی که بعد از ارسال از کانال پاک شود برای مدیر ارشد و دیگر مدیران و کاربران غیرقابل نمایش خواهد بود. در ادامه با ترفند های بازاریابی در تلگرام بیشتر آشنا خواهید شد.

نکته : در ابتدا برای کسب و کار خود حتما یک کانال بسازید در ادامه ترفند های بازاریابی در تلکرام بیشتر در رابطه با کانال هاست و نکاتی هم در رابطه با گروه گفته می شود.

پست های جذاب و مرتبط بگذارید

چه در اینستاگرام مارکیتینگ و چه در تلگرام مارکتینگ پست های جذاب حرف اول را می زنند. شما با تولید پست های جذاب است که می توانید ممبر بیشتری را جذب کنید. اگر پست های شما مرتبط با کانال شما نباشد و جذابیت لازم را نداشته باشد نه تنها نمی توانید ممبر بیشتری را جذب کانال خود کنید بلکه ممبر های فعلی کانال خود را نیز فراری می دهید.

پستهای جذاب در بین کاربران تلگرام به اشتراک گذاشته می شود و این کار باعث می شود بیزینس شما بیشتر دیده شود و شما ممبر های کانال خود را افزایش دهید.

ممبر فیک استفاده نکنید

استفاده از ممبر فیک فقط در بازاریابی تلگرام پیشنهاد نمی شود و هیچ تاثیری در روند کسب و کار شما ندارد. در عوض اگر شما پست های جذابی را منتشر کنید ممبر های واقعی خودشان به سراغ شما می آیند.

مخاطبین خود را به کانال اضافه کنید و پست ها را به اشتراک بگذارید
در ابتدا که شما کانال خود را راه اندازی می کنید هیچ ممبری ندارید. پس حتما مخاطبین دوستان و آشنایان خود را به کانال اضافه کنید تا ممبر های شما مقداری افزایش یابد. در قدم بعد حتما پست هایی که در کانال قرار می دهید خودتان در بین دوستان خود و گروه هایی که در آنها عضو هستید به اشتراک بگذارید.

پشت سر هم پست نگذارید

پست ها رادر کانال تلگرام خود به صورت مرتب قرار دهید. دیر وقت پست نگذارید که ممبر شما خواب است و همچنین پشت سرهم چندین پست قرار ندهید. آنها را در طول روز و در ساعت های مختلف قرار دهید.

برای کانال خود گروه بزنید

اگر دوست دارید می توانید برای کانال خود گروه بزنید تا بتوانید با ممبر های کانال خود تعامل بیشتری داشته باشید و با آنها دوست شوید. این کار می تواند در فروش شما تاثر گزار باشد. فقط باید اصولی کار کنید.

تبلیغ کنید

تبلیغات یکی از ایزار های کلیدی تلگرام مارکتیگ است به این صورت که اگر بودجه ای دارید می توانید کانال خود را در دیگر کانال ها با پرداخت هزینه ای تبلیغ کنید. ممبر بیشتری را جذب کنید بیشتر بفروشید و بیشتر دیده شوید.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا