رفتن به محتوای اصلی
نکاتی مهم جهت خرید اینترنتی

نکاتی مهم جهت خرید اینترنتی

نکاتی مهم جهت خرید اینترنتی

خرید اینترنتی امروزه برای بسیاری از مردم ایران و دنیا امری شناخته‌شده است و بسیاری این فروشگاه‌ها را آینده‌ دنیای مدرن دانسته و خبر از مرگ فروشگاه‌های سنتی می‌دهند. همه ما هم این روزها قبل از هر خریدی سری به اینترنت و چند فروشگاه اینترنتی می‌زنیم؛ چون مواردی همچون بي‌نیازي به مراجعه حضوری، تحویل کالا در خانه و حذف واسطه‌ها و ارزان‌فروشی از جمله مزایای این فروشگاه‌های نوظهور محسوب می‌شوند.

خرید آنلاین

فروشگاه اینترنتی: حق انتخاب بالا و امکان مقایسه

تنوع بالا: یکی ازمزایای مهم خرید اینترنتی، حق انتخاب بالا در میان تعداد وسیعی از کالاهاست. با استفاده از خرید اینترنتی، خریداران به جای آنکه محدود به چند خرده فروشی اطراف خود شوند، می‌توانند کالاهای متنوع و متعددی را از فروشگاه های اینترنتی تهیه کنند. با خرید از فروشگاه‌های اینترنتی دیگر نیازی نسیت که برای خرید چند قلم کالا از این مغازه به آن مغازه و از این سوی شهر به آن سوی شهر سفر کنید. خرید آنلاین این امکان را به شما می‌دهد که تعداد زیادی از محصولات را در یک جا مشاهده کرده و خرید کنید؛ بویژه اینکه در حال حاضر فروشگاه‌های اینترنتی بزرگی وجود دارند که حجم بالایی از محصولات را پوشش می‌دهند و برخلاف فروشگاه‌های سنتی در خرید اینترنتی رفتن از یک دپارتمان کالا مثلا پوشاک به دپارتمان لوازم آشپزخانه در یک ثانیه اتفاق می‌افتد. امروزه خریداران می‌توانند تقریبا هر آنچه را که می‌خواهند از طریق اینترنت سفارش دهند. این ویژگی فروشگاه‌های اینترنتی به خصوص برای افرادی که در مناطق روستایی و دور افتاده زندگی می‌کنند و در منطقه خود به یکسری از کالاها دسترسی ندارند، بسیار مهم است؛ چراکه می‌توانند از طریق خرید اینترنتی و بدون مراجعت به شهر، کالا خود را خریداری کرده و آن را در محل زندگی خود دریافت کنند .در واقع با گسترش خرید اینترنتی خریداران قادرند کالاها را از همه نقاط کشور سفارش دهند که این امر برای مردم شهرهایی که با عدم دسترسی به آن کالا مواجه هستند یا با قیمت‌های بالایی سروکار دارند، مزیتی ویژه به حساب می‌آید. بنابراین با خرید آنلاین، خریداران به جای آنکه محدود به چند خرده فروشی محلی شوند می‌توانند به فروشگاه‌های سراسر دنیا دسترسی داشته باشند. این ویژگی می‌تواند پیداکردن کالاهای نایاب و غیرمعمول را ساده‌تر نماید. همچنین رقابت بین فروشندگان کالاهای استاندارد را افزایش می‌دهد. نکته مهم دیگر این است که همه فروشگاه‌های اینترنتی دارای گزینه جستجو هستند که به‌جای سوال‌پیچ کردن فروشنده، شما با استفاده از این گزینه می‌توانید با یک کلیک ساده، کالا یا برند مورد نظر خود را پیدا کنید. این در حالی است که اگر در یک فروشگاه سنتی تعداد سوالات شما بیشتر شود اگر از مغازه به بیرون پرت شدید، تعجب نکنید.

امکان مقایسه کردن کالاها با یک کلیک یا سرچ: در خرید اینترنتی برخی از فروشگاه‌های آنلاین امکان مقایسه محصولات و قیمت‌های آن‌ها را به شما می‌دهند. همچنین در خرید اینترنتی می‌توانید محصولات شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. در خرید حضوری برای یافتن کالاهای متنوع باید از یک مغازه به مغازه دیگر بروید و بنابراین تصمیم‌گیری برای خرید کالا را با توجه به متفاوت بودن قیمت ها و کالاها دشوار می‌کند. در خرید سنتی وقتی از یک مغازه مشخصات کالا و قیمتش رو پرس و جو می‌کنید تا رسیدن به مغازه دیگر به احتمال زیاد قیمت و مشخصات کالای قبلی از یادتان می‌رود و این مسئله کار را برای مقایسه سخت می‌کند. در خرید اینترنتی می‌توان با مقایسه ساده بین محصولات، کالای مورد نظر را انتخاب کرد. در صورتی یک وبسایت محصول مورد نظرمان را نداشت با یک جستجوی ساده می‌توان از سایت دیگری آن را تهیه کرد. بنابراین در مقایسه با خرید سنتی، خرید آنلاین به خریداران این امکان را می‌دهد که براحتی دو کالا را در کنار هم مقایسه کنند و حتی در صفحه مانیتور خود به طور همزمان به دوکالا به همراه مشخصات هر یکی از آن‌ها نگاه کنند. این کار بسیار ساده‌تر از آن است که مشخصات یک کالا را هنگام خرید کالای دیگر به خاطر داشته باشیم.

فروشگاه اینترنتی: صرفه جویی در هزینه و استفاده از نظرات دیگران

صرفه جویی در وقت و هزینه: با خرید اینترنتی می‌توانیم همه خرید خود را در مدتی بسیار کوتاه‌تر و مکانی آرام مثل منزل خود انجام دهیم و از این طریق نه زمان زیادی را در ترافیک هدر دادیم و همینطور در هزینه ایاب و ذهاب، استهلاک ماشین و پارکینگ صرفه جویی کرده‌ایم. برخی از فروشگاه‌های آنلاین با تیم پشتیبانی و سیستم توزیع گسترده‌ی خود، خدمات ارسال رایگان را هم برای شما فراهم می‌کنند.
دسترسی ۲۴ ساعته:یکی از مزیت‌های مهم فروشگاهای اینترنتی، دسترسی در هر هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز به آن‌ها است. شما می‌توانید هر لحظه از شبانه‌روز با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی محصول مورد نظرتان را به راحتی خریداری کنید. پس اگر نیمه‌شب به سرتان زد یک وسیله‌ی ‌خاص را بخرید، لازم نیست تا باز شدن فروشگاه‌ها منتظر بمانید. خریدهای آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که در هر ساعت از شبانه روز و بدون هیچگونه محدودیتی خرید خود را انجام دهید. به عبارت دیگر می توان گفت که با خرید اینترنتی هر چیزی را در هر لحظه از زمان و در هر مکانی که هستید از آن خود کنید.
استفاده از تجربه و نظر دیگران
در سیستم خرید سنتی ما در بهترین شرایط می‌توانیم نظر چند نفر رو در مورد محصولی که می‌خواهیم بخریم را بپرسیم؛ این در حالی است که در خرید اینترنتی بسیاری از فروشگاه‌ها این امکان را به شما می‌دهند که با نظرات صدها نفر از افرادی که کالای مورد نظر را خریداری کرده‌اند، مطلع شوید. در حالی که اگر بخواهید در یک فروشگاه سنتی این کار را انجام بدهید به احتمال زیاد از مغازه به بیرون پرت خواهید شد. نکته مهم دیگر در این مورد این است که برخی از فروشگاه‌های آنلاین دسترسی به نقد و بررسی تخصصیک ارشناسان در مورد محصولات مختلف، را در اختیار افراد قرار می‌دهند که همین امر منجر به خرید آگاهانه می‌شود که غالبا در سیستم سنتی این امکان به این قوت وجود ندارد. همچنین این موضوع باعث می‌شود به خاطر بالا رفتن سطح آگاهی عمومی، کالاهای بی‌کیفیت اساسا از بازار مصرف حذف شوند.

 

خرید اینترنتی: امکان پس دادن کالای خریده شده

یکی دیگر از مزایای مهم خرید اینترنتی این است که بر خلاف فروشگاه‌های معمولی بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی به ما اجازه می‌دهند که تا مدتی محدود محصول خریده شده‌ را پس داده یا تعویض کنیم. در مواردی هم مشاهده شده است که برخی از فروشگاه‌های اینترنتی حتی بعد از استفاده از کالا نیز در صورت عدم رضایت مشتری را پس می‌گیرند. برای مثال فروشگاه همواره تخفیف آوینا مارت در خصوص فروش عطر و ادکلن این تضمین را می‌دهد که چنانچه بعد استفاده از عطر و ادکلن با عدم مشابهت رایحه با نمونه اورجینال مواجه شدید، بدون هیچ نگرانی می‌‎توانید کالا رو پس دهید. همچنین شعار بعضی از فروشگاه‌های اینترنتی این است که بدون هیچ دلیلی کالای خود را پس دهید. در خرید سنتی اکثر فروشگاه‌ها از اینکه کالای که شما خریداری کرده‌اید را پس بگیرند، اجتناب می‌کنند. در یک فروشگاه اینترنتی، همه فرایندها و تضمین‌ها مشخص هستند و ارتباط مشتری و سرویس‌دهنده کاملا بر مبنای اصول از پیش تعیین شده است. با خرید اینترنتی موقع پس دادن کالا یا تعویض آن، دیگر لازم نیست به خاطر گم کردن رسید محصول خریداری‌‌شده، غر بشنوید یا با مخالفت روبرو شوید. همه اسناد خرید شما محفوظ است. حداقل این‌که همیشه یک نسخه از سفارش خریدتان را در ایمیل خود خواهید داشت.

 

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا