رفتن به محتوای اصلی
فروش کالای لاکچری

چگونه محصولات لاکچری بفروشید؟

شیوه های بازاریابی کالاهای لاکچری

کالاهای لوکس به کالاهایی گفته می شود که جنبه تجملاتی داشته و جزو کالاهای ضروری برای عموم مردم محسوب نمی شوند. میزان تقاضا برای آنها زمانی افزایش پیدا می کند که میزان درآمد افراد افزایش پیدا می کند. در نتیجه برای بازاریابی این کالاها لازم است از راهکارهایی که در ادامه می آیند استفاده کنید.

راهکارهای بازاریابی کالاهای لوکس :

روش اول: هویت خاص و مستقل برای محصولتان ایجاد کنید

در بازاریابی سنتی حتماً باید یک مزیت رقابتی در بازار ایجاد شود تا بتوانید فروش بالایی داشته باشید. در حالی که درکالاهای لوکس تمایز ایجاد کردن با رقیبان چندان اهمیتی ندارد ؛ بلکه لازم است کالای شما منحصر به فرد باشد. بر اساس تجربه مشاوره بازاریابی می توان گفت : کالای لوکسی که شما عرضه می کنید باید صاحب یک هویت مستقل باشد تا بتواند مشتریان را به سمت خود جلب کند. بنابراین ، کالای لوکس لازم است هویت خاصی داشته باشد نه صرفاً جایگاه خاص. بهتر است این نکته مهم در بازاریابی کالاهای لوکس را به خاطر داشته باشید.

روش دوم: طراحی خاص و متمایز داشته باشید

بسیاری از کالاهای لوکسی که وجود دارد اینطور نیست که هیچ ایرادی نداشته باشند یا اینکه نسبت به کالاهای دیگر کمتر نقص داشته باشند بلکه لازم است زیبایی و ویژگیهای هنری برجسته ای داشته باشند.

روش سوم : برخلاف بازاریابی سنتی ، محصولات لوکس در اولویت هستند نه مشتریان

برعکس بازارهای سنتی که در آنها مشتریان در اولویت هستند و محصولات باید متناسب با نیازها و سلیقه های مشتریان تولید شود ولی در محصولات لوکس این محصول یا برند است که در اولویت است و هر چقدر هم مشتریان انتقاداتی را به آن وارد کنند یا از برخی از جنبه ها یا طراحی های آن راضی نباشند شما نباید محصول را تغییر دهید ؛ زیرا در محصولات لوکس این طراحی است که اولویت دارد و شما نیازی نیست این ترکیب را به هم بزنید.

روش چهارم :مشتریان قبلی برای شما کافی هستند

ما در بازارهای سنتی همواره به دنبال این هستیم که مشتریان جدیدی را پیدا کنیم و بتوانیم میزان تولید کالا و سپس درخواست و تقاضای آن از طرف مشتریان را افزایش دهیم در حالی که در کالاهای لوکس نیازی نیست شما به دنبال مشتریان جدید باشید. اگر شما قرار باشد تعداد مشتریان خودتان را افزایش دهید بنابراین نا خودآگاه از طیف های مختلف مردم با توانهای مالی متفاوتی جزو مشتریان شما خواهند شد و این کیفیت محصول یا لوکس بودن آن را در معرض خطر قرار می دهد.

روش پنجم: کمیاب باشید

کالاهای لوکس بنا به شرایطی که دارند باید سعی کنند تعداد آنها در بازار محدود باشد تا مشتریان خود و موقعیت محصول را حفظ کنند. اتومبیل Benz با اینکه طرفداران خاص خود را دارد ولی یکی از سیاستهای این شرکت تولید کم محصول است تا در بازار کمیاب باشد. در واقع با این روش به ارزش محصول خود می افزاید. این سیاستی بود که پول مجازی بیت کوین از آن برای بالا بردن ارزش پول خود استفاده کرد.

کار تیمی و متعهدانه ، رمز موفقیت در بازاریابی محصول لوکسبازاریابی کالای لوکس

با اینکه همیشه در بحث بازاریابی ، تمرکز اصلی روی تبلیغات و اثر آن بر ذهنیت مشتریان بوده است ؛ اما زمانی که به برندهای لوکس موفق و بزرگ دنیا نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که روابط درون سازمانی و ارزش کارهای تیمی است که نقش اساسی در موفقیت آنها را بازی می کند. هر ساله ، شرکتها و برندهای بزرگ به عنوان ۱۰ محیط کاری برجسته شناخته و معرفی می شوند. این برندها ، برای تمایز بهتر برندشان ، فرهنگ درون سازمانی غنی و کارکنانی متعهد و با انگیزه دارند.

بسیاری از افراد عقیده دارند که برندها و شرکتهای برتر ، نیروهای انسانی با استعداد و قوی را پیدا کرده و جذب خود می کنند در حالی که شرکتها و برندهای بزرگ ، نیروی انسانی قوی و مستعد را می پروراند. مسلماً کارکنانی که با پیگیری و با جدیت و دلسوزانه به فعالیت خود برای بازاریابی محصول لوکس ادامه می دهند ، راندمان و بهره وری بالایی دارند و به احتمال کمتری شغل یا محیط کاری خود را تغییر می دهند.

تحقیقات در مورد بازاریابی کالاهای لوکس

پژوهش ها ثابت کرده اند که در هر سازمان یا شرکتی که تعهد کارکنان آنها نسبت به سازمان بالاست ، سود و بهره وری نیز در آنجا بالا بوده و میزان شکست به شکل چشمگیری کاهش پیدا می کند. کارکنانی که به شرکت و برند لوکس خود ایمان دارند ، به قوانین و فرهنگی که حاکم بر فضای کاری آنهاست تعلق خاطر و تعهد دارند. در نتیجه ، کارآیی شرکت سیر صعودی پیدا می کند.

همچنین ، این افراد نقش سفیر آن شرکتها و برندها را برای بازاریابی کالای لوکس بر عهده دارند. در دنیای کنونی ، فعالیتهای تبلیغ برند دیگر تنها به عهده بخش بازاریابی شرکت نیست ؛ بلکه هر یک از کارکنان برند و منابع انسانی در این شرکتها نقش مهمی در تبلیغ و بازاریابی برند دارند. به دلیل نقش بسیار مهم کارکنان در موفقیت شرکتها و برندها بهتر است متخصصینی که در بخش منابع انسانی فعالیت می کنند برای ایجاد تجارب خوشایند و ارتباط مناسب با کارکنان برای آنها یک سیستم پاداش ترتیب دهند. در نتیجه ، همانطور که در بازاریابی و فروش ، تجربه مشتریان بسیار اهمیت دارد ؛ در این زمینه نیز تجارب کارکنان بسیار مهم است و باید در اولویت قرار داده شود.

نتیجه گیری 

پاداش های مناسب و به موقع یکی از عوامل مهم در افزایش وفاداری کارکنان است. مسئله مهم در ارائه پاداش برای کارکنان ، آگاهی آنها از میزان بودجه ای است که برای پاداش آنها اختصاص داده می شود. تحت این شرایط است که وفاداری کارکنان افزایش پیدا می کند و روابط بین کارکنان و کارفرمایان بهبود پیدا می کند. بهتر است برنامه های درون سازمانی را طوری طراحی کنید که از جذابیت کافی برخوردار باشد و کارکنان بتوانند آن را تشخیص دهند.

علاوه بر همه اینها برای بازاریابی محصول لوکس ، بهترین روش برقراری ارتباط با کارکنانتان این است که با زبان آنها با خودشان ارتباط برقرار کنید. می توانید برای این منظور ، جلسات رو در رو ترتیب دهید ، به آنها ایمیل یا پیامک بزنید یا اینکه تماسهای تلفنی و تصویری داشته باشید. مهم است که نحوه ارتباط های شما با کارکنانتان و سایر روابط موجود در درون سازمان به شکل روزانه مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای اطلاع صحیح از نیازها و تمایلات کارکنانتان از آنها نظرخواهی کنید.

به طور کلی ، باید همیشه میزان انگیزه کارمندان و تقویت همکاری آنها را برای بازاریابی کالاهای لوکس مد نظر قرار دهید و به اهمیت آن در افزایش جایگاه برند و شرکتتان توجه داشته باشید. برند مرسدس بنز برای نشان دادن اهمیت نقش کارکنان و کار تیمی و منظم به عنوان عامل مهم جایگاه جهانی این برند در وب سایت خود عکس زیر را منتشر کرده که بسیار قابل تأمل و زیباست.

bnasehi

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا