رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با محتوای مارک دار

محتوای مارک دار

 چگونه محتوای مارکدار ایجاد کنیم؟

در ابتدا این مقاله به توضیح  کالای برندد و مزایا آن میپردازیم. یک کالای “برندد” (branded) محصولی است که توسط یک برند تولید کننده شناخته شده ، تولید وعرضه شده، قابل شناسایی و دارای برچسب و علایم هویت بصری آن برند می باشد. به گفته اینستاگرام محتوای مارک دار یا instagram branded content به عنوان یک حفاظت نامه محتوای خالق یا ناشر با توجه به ناشر اصلی تعریف می‌گردد. برای مثال ، در صورتی که شریک تجاری مالی ،خالق اثر یا ناشر مرتبط با عنوانی یا محتوایی که در صفحه خود قرار می‌ دهید باید این گزینه را فعال نمائید. سیاست های اینستاگرام نیاز به حمایت از ایجاد کنندگان و ناشران برای نشان دادن شرکای تجاری در پست های محتوای مارک دار خود دارد. زمانی که یک مبادله محتوا بین خالق یا ناشر و یک شریک تجاری وجود دارد یا شما از منبعی محتوایی را در صفحه خود قرار می‌دهیدمی‌توانید این امکان را فعال کنید. در صورتی که حسابتان را به بیزینس تغییر دادید یا حساب اینستاگرام شما که از قبل بیزینس بود به مرحله بعد بروید و در مرحله بعدی در قسمت تنظیمات بر روی گزینه Branded Content Approvals (تایید محتوای مارک دار) تپ کنید. سپس گزینه require را فعال میکنید تا مانند شکل زیر آبی رنگ شود و گزینه Approved یا تایید را انتخاب میکنید و توجه کنید که که ناشران صاحب امتیازان رسمی هستند! این بدان معناست که باید از اینستاگرام تاییدیه گرفته باشند . نماد این تایید تیک آبی کاربری است ، یعنی شما نمیتوانید دوست یا همسایه خود را انتخاب کنید بلکه اشخاص ، کمپانی ها ، سلبریتی ها که مجاز به دریافت تیک شده اند تنها قابل انتخاب هستند حال با انتخاب Approved شما باید حساب های مرتبط با کار خود را جستجو و انتخاب کنید و پس از جستجو یکی از پیشنهادات را انتخاب کنید پس از انتخاب گزینه های پیشنهاد شده حال از گزینه بازگشت استفاده کنید .

فراموش نکنید که پس از بازگشت به صفحه قبل تیک تایید را بزنید تا تغییرات در صفحه شما ذخیره شوند و دیگر کار تمام شده و گیف زیر به شما در تنظیمات بخش آخر کمک خواهد کرد.

از این پس هر پستی که آپلود کنید میتوانید از بخش تنظیمات یا همان گزینه advanced settings در پایین صفحه و قبلا این گزینه تنها برای بستن کامنت استفاده می‌شد روی حساب های از پیش تعین شده Approve یا تایید کنید در ضمن این امکان بر روی استوری شما نیز قابل اجرا است.

مزایای ابزار محتوایی “برند شده” (برندد) در اینستاگرام (Branded content instagram)

اینستاگرام اخیرا ابزار جدیدی برای ایجاد شفافیت و انطباق با محتوای برند یا محتوی ماک دار شده ارائه داده است. بخش پشتیبانی اینستاگرام اعلام کرده این ابزار شامل یک برچسب «tag» بوده که به سازندگان کمک می کند هنگامی که یک پست که نتیجه مشارکت یا دیدگاه آنان است را اعلام کند. در نهایت این ابزار شفافیت بیشتری در مورد محتوای برند شده را به جامعه ارائه می نماید. اینستاگرام در حال گسترش دسترسی به < ابزار محتوایی برندد > برای اکثر سازندگان (افراد مشهور یا سلبریتی ها، اینفلوئنسرها یا تاثیرگذاران) و شرکای تجاری می باشد. ما (اینستاگرام) همچنان دسترسی به بینش و دیدگاه برندها را با صفحات موجود کسب و کار گسترش داده و مقررات و قوانین جدید را اجرا می کنیم. این به معنی شفافیت بیشتر برای مردم در هنگام پست گذاری اشتراک و بیان احساسات و شور خود در اینستاگرام است. امروزه ما در حال گسترش ابزارهای موجود برای اینستاگرامرها هستیم تا سطح بالایی از تعاملات و دسترسی به بینش ارزشمند فراهم شود. این گسترش امکان یادگیری نحوه ارتباطی سازندگان یا مولفان با جامعه مرتبط یا محتوای “برند شده” را می دهد.سازندگان در اینستاگرام توانایی برقراری ارتباط با کسب و کارها را دارند. اینستاگرام من Xenia-Tchoumi (مدل سوییسی- روس ) در مورد اشتراک گذاری لحظات زندگی و تجارت من است. از سفرها و محصولات جدیدی که مرا هیجان زده می کند.
شفافیت یک عامل کلیدی برقراری ارتباط با جامعه من است. با استفاده از برچسب محتوای “برندد” «branded content tag» می توانم کاملا روابط تجاری و کاری خود را در اینستاگرام شفاف سازی کرده و این شفافیت به کسب و کارهایی که من در قالب تحلیلی با آنان همکاری می کنم را گسترش دهد.

خانم‌ها و آقایون: تبلیغاتِ محتوای برندِد!

بر اساس تحقیقاتی که اینستاگرام انجام داده، 68 درصد کاربران اعلام کردن که به اینستاگرام میان تا محتواهای تولیدکنندگان محتوا رو ببینن و بخونن. با استفاده از تبلیغاتِ محتوای برندِد، کسب و کارهای مختلف این شانس رو دارن تا داستان برند خودشون رو با صدای تولیدکنندگان محتوا به گوش مخاطبینشون برسونن، به مخاطبین جدیدی دست پیدا کنن و تاثیرگذاری این نوع تبلیغات رو بررسی کنن! با استفاده از ابزاری که در پلتفرم تبلیغاتی فیسبوک قرار داره، کسب و کارها می‌تونن مخاطب‌هایی که اکانت‌های برندشون و تولید‌کننده‌‌های محتوا که با برندشون همکاری می‌کنن رو تارگت کنن و با تبلیغات از این روش می‌تونن اثربخشی تبلیغاتشون رو اندازه‌گیری کنن و کمپین‌هاشون رو بهینه‌سازی کنن. وقتی این مدل از تبلیغات در اینستاگرام صورت بگیره، مردم در feed و یا story شون این عبارت رو خواهند دید: «Paid partnership with» و در ادامه نام برند میاد.

چطوری میشه محتوی ماک دار ایجاد کرد؟!

برای ایجاد تبلیغاتِ محتوای برندِد و محتوی مارک دار 2 گام اساسی وجود داره. تولیدکنندگان محتوا باید به برندهای همکارشون اجازه بدن که بتونن پست و استوری تبلیغاتیشون رو ببین و پروموت کنن که این کار باید از بخش Advance settings اینستاگرام انجام بشه. وقتی این اجازه از طرف تولیدکننده محتوا صادر بشه، برند تبلیغ دهنده می‌تونه اون پست یا استوری رو توی پنل Ads manager خودش ببینه و تصمیم بگیره که اون رو به صورت پست منتشر کنه یا استوری (این مورد توسط بلاگ اینستاگرام نوشته شده برای همین قابل اعتماد می باشد.) در زمان نگارش اون مقاله توسط اینستاگرام مدت‌ها بود که محتوای تبلیغاتی برندد به صورت پست برای همه فعال بود ولی اعلام شده بود که محتوای تبلیغاتی برندد در قالب استوری طی هفته‌های آینده به صورت جهانی فعال میشه و اونطوری که از نظر سنجی‌ای که در استوری اینستاگرامم گذاشتم متوجه شدم، برای اکثریت پیج‌های بیزینسی ایرانی هم فعال شده.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و به دردتون خورده باشه.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا