رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با مزایای ویدیو مارکتینگ

آشنایی با مزایای ویدیو مارکتینگ

بازاریابی ویدیویی چیست؟

بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ یا تبلیغات ویدیویی یا Video Marketing یکی از شاخه‌های بازاریابی اینترنتی است که در جریان آن از فیلم و ویدیو به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می‌شود. در ویدیو مارکتینگ، بازاریاب‌ها به دنبال تولید یک فیلم چند دقیقه‌ای هستند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

به معرفی کلی یک کسب و کار بپردازد و نقاط قوت و ضعف آن را نشان دهد؛
یک محصول را معرفی کند و نحوه استفاده از آن را به مشتری آموزش دهد؛
در مورد بهره بردن از یک خدمت یا یک ابزار ساخته می‌شود؛
نکاتی در مورد تعمیر یک محصول یا مثل یک محصول ارائه می‌دهد؛
شامل آموزش یک مبحث می‌شود؛
یک گروه را معرفی می‌کند که فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند.
تاریخچه ویدیو مارکتینگ
برای مطالعه تاریخچه ویدیو مارکتینگ باید به خیلی سال‌های قبل برگردید و این نشان می‌دهد که این شیوه بازاریابی حتی از پیدایش اینترنت نیز قدیمی‌تر است. در سال 1940 یک شرکت به اسم Bulova اقدام به ساخت یک فیلم تجاری در ایستگاه تلویزیونی نیویورک کرد که برای این تبلیغات خود 4 دلار پرداخت. این اولین روش تبلیغاتی به سبک جدید و با استفاده از فیلم بود.

نسل جدید فیلم‌های تبلیغاتی با ساخت دو قطعه تبلیغاتی video killed the radio star وalternatively the very prophetic song came out در سال 1981رواج یافت. در سال 1984 نیز شرکت اپل اولین تبلیغات خود را در این زمینه به ثبت رساند و بعد از آن در سال 1991 یک ویدیوی ویروسی (Viral) توسط مدیر اجرایی فاکس ساخته شد. این ویدیو مبلغی بالغ بر 750 دلار برای آنها هزینه داشت.

سال 2005 با ساخت شبکه اجتماعی یوتیوب مواجه شدیم و شرکت‌های مختلفی از آن به عنوان اصلی‌ترین ابزار تبلیغاتی خود استفاده کردند. اولین شرکت معروف که از یوتیوب استفاده کرد، شرکت نایک در سال 2005 بود و شرکت گوگل نیز در سال 2007 اقدام به تبلیغات در یوتیوب کرد. در سطح ایران نیز سرویس‌های اشتراک گذاری مانند آپارات بیشتر از سایر سرویس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که تاریخ ایجاد آن به سال 1389 برمی‌گردد.

بازاریابی ویدیویی چگونه اجرا می‌شود؟

یکی از دلایلی که باعث می‌شود برخی از بازاریابان به سمت بازاریابی ویدیوی نروند، نیاز به مهارت در ساخت فیلم و هزینه بر بودن این روش است. در واقع کسانی که قصد فعالیت در این حوزه را داشته باشند، باید آشنایی حداقلی با نحوه تولید فیلم یا حتی انیمیشن داشته باشند. پس برای اجرای بازاریابی ویدیویی، گام اول آموزش ساخت فیلم یا استفاده از شرکت‌های تولید کننده فیلم تبلیغاتی است.

اگر از شرکت‌ها کمک بگیرید، کار شما بسیار ساده‌تر است. اما اگر خود شما می‌خواهید فیلم بسازید، گام ابتدایی شما فراگرفتن نحوه ساخت فیلم‌های تبلیغاتی است. طبیعتاً با برداشتن گام اول، شما یک فیلم تبلیغاتی دارید که باید آن را به شیوه‌های مختلفی به اشتراک بگذارید و از این طریق مشتری جذب کنید.

فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی دارید و فضای کافی برای هاستینگ آن انتخاب کرده‌اید، می‌توانید فیلم آموزشی و تبلیغاتی محصولات خود را در همین فروشگاه قرار دهید یا در کنار آن یک وبلاگ ایجاد کنید، این فیلم‌ها را در آنجا آپلود کرده و به فروشگاه خود لینک دهید. اما بیشتر شرکت‌ها از این شیوه استقبال نمی‌کنند و معتقدند که استفاده از فیلم باعث سنگین‌تر شدن وب سایت آنها می‌شود.

راهکار جایگزین برای این افراد، استفاده از سرویس‌های اشتراک فیلم مانند آپارات و یوتیوب است. اگر وب سایت شما فقط به کاربران و مشتریان داخلی محدود می‌شود، بهتر است از همان آپارات استفاده کنید. اما اگر احساس می‌کنید که مشتری‌های مختلفی در سطح جهان دارید، باید از یوتیوب و یا سایر سرویس‌های اشتراک گذاری فیلم به صورت بین المللی استفاده کنید.

روش دیگری که برای اجرای بازاریابی ویدیوی باید به کار ببرید، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. فیس بوک، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام، و اسنپ چت تنها چند مورد از این سرویس‌ها هستند، شما می‌توانید کاربران آنها را به عنوان فالوور خود جذب کنید و برنامه تبلیغاتی‌تان را بر روی‌شان پیاده‌سازی کنید.

مزایای ویدیو مارکتینگ

اهمیت ویدئو مارکتینگ در این است که وقتی وب‌ سایت شما مورد بازدید افراد مختلف قرار می‌گیرد رتبه‌بندی وب‌سایت شما افزایش خواهد یافت و تأثیر این ویدئوها چندین برابر بیشتر از اطلاعات به‌صورت متنی و یا نوشتاری است .

.

در ساخت ویدئو مارکتینگ دقت کنید چون یک‌بار ساخته می‌شود پس این کار را درست و با دقت انجام دهید که به نتیجه‌ی مطلوب خود دست پیدا کنید.

بازاریابی اینترنتی به کمک ساخت ویدیو آنلاین، نظر مخاطب را تا حدود زیادی می‌تواند جلب کند و در ذهن مخاطب تصویر را باقی بگذارد .

ممکن است شما از سرمایه ساخت و هزینه‌بر بودن پروژه صحبت کنید ، اما بدانید که یک‌بار هزینه کردن ارزش استفاده طولانی از فیلم را برای شما خواهد داشت .

درست است که ساخت ویدیو آنلاین و پخش کردنش در دنیای اینترنت هزینه‌ بر است ولی در عوض می‌توانید برای مدت طولانی بازخورد خود را داشته باشید و خودتان نتایج حاصله را مشاهده نمایید و با این کار سود بیش‌تری نصیب شما خواهد شد و پیشرفت بیش‌تری می‌کنید .

.

بازاریابی ویدئویی و مزایای ویدیو مارکتینگ :

با ویدئو مارکتینگ کاربران سایت شما به‌صورت دقیق با نوع خدمات و محصولات شما آشنایی پیدا می‌کنند .

تأثیر آن بر روی سئو وب‌سایت مثبت است .

ویدیو های ساخته‌ شده اگر حرفه‌ای کارشده باشند برای شما کلاس کاری به همراه داشته و باعث می‌شود تا مشتریان میان شما و هم‌ صنف‌ های شما تفاوتی را قائل شوند .

کاربران از طریق موتورهای جستجو و انواع شبکه‌های اجتماعی که ویدیو را در آن‌ها انتشار کردید به وب‌سایت شما هدایت می‌شوند و از سایت شما دیدن می‌کنند.

.

نکاتی برای ساخت ویدئو و بازاریابی ویدئویی :

در عناوین طراحی وب‌سایت خود سعی کنید از کلمات کلیدی موردنظرتان بهینه استفاده کنید .

 ویدئو مارکتینگ را با یک عنوان مناسب انتخاب کنید . عنوان خوب تأثیر مستقیمی بر روی مخاطبین می‌گذارد و آنان را ترغیب می‌کند تا از سایت شما دیدن کنند .

ویدئو را در شبکه‌های اجتماعی پربازدید به اشتراک بگذارید.

سعی کنید محتوای ویدئو تهیه‌شده را مفید و درعین‌حال مختصر و کوتاه انتخاب کنید این امر باعث می‌شود تا بازدیدکننده احساس خستگی نکند .

لوگوی موسسه و شرکتتان را در ویدئو بگذارید تا هم دیده شوید و هم در ذهن کاربران باقی بماند.

در بین ویدئویی که تهیه کردید بخشی را هم برای معرفی کردن آدرس‌ها و تلفن‌های موردنظرتان قرار دهید تا تأثیر خود را داشته باشد .

و در آخر به مخاطبان و کاربران خود برای دیدن ویدیوهای بیشتر اطلاع‌ رسانی ( آی دی شبکه‌های اجتماعی خود را نمایش بدهید ) کنید تا در جریان کار شما قرار بگیرند .

آ

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا