رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با بازاریابی در توییتر

بازاریابی در توییتر

 بازاریابی در توییتر

توییتر نمی تواند با رسانه های اجتماعی بزرگی مانند فیس بوک رقابت کند اما جز پنج رسانه اجتماعی برتر دنیا است با 328 میلیون کاربر ماهیانه فرصت مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد تا به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید و توییتر مارکتینگ یکی از ابزار های بازاریابی در عصر امروز است .میزان کاربران این رسانه اجتماعی به سرعت در حال افزایش است با توجه به آمار میزان کاربران فعال این رسانه در روز به صورت سالیانه 14 درصد رشد دارد توییتر تغییرات زیادی را در طول یک دهه اخیر در پلتفرم خود ایجاد نکرده است و این باعث شده است تا کاربران جدید نسبت به آن اعتراض داشته باشند.اگر به دنبال تبلیغ کسب و کار خود جذب مشتریان جدید و یا ایجاد فرصت های جدید هستید حضور برنامه ریزی شده در توییتر می تواند بسیار موثر باشد.

.

کاربردهای چندگانه توییتر 

توییتر ابزارهای چندگانه ای را برای کسب و کار شما ارائه می کند نوشتن متن های کوتاه که به زمان زیادی نیاز ندارند اشتراک تصاویر و ویدئو از جمله این موارد است تمام این موارد در فید توییتر شما نمایش داده می شود و سعی کنید دبرای توییتر مارکتینگ خود مطالب با تنوع کافی منتشر کنید. ترکیب مناسب از مطالب می تواند کاربران بیشتری را جذب کند.

.

عدم نیاز به صرف زمان زیاد

استفاده از توییتر نیاز به وقت زیادی ندارد مطالب از نظر اندازه محدودیت دارند و به همین دلیل نیاز نیست برای آن وقت زیادی صرف کنید همچنین شما به راحتی می توانید تصویر و ویدئو را نیز در این پلتفرم منتشر کنید.مطالب وبلاگ ها اینفوگرافیک و دیگر مطالب برای اینکه ایجاد شوند به زمان زیادی نیاز دارند بروزرسانی حساب کاربری توییتر به زمان زیادی نیاز ندارد. همچنین می توانید از حساب کاربری خود در توییتر برای تبلیغ و انتشار مطالب سایت و یا وبلاگ خود استفاده کنید.

.

بازخورد فوری 

استفاده از توییتر به عنوان ابزار برقراری ارتباط به شما اجازه می دهد که به تعداد زیادی از کاربران به سرعت دسترسی داشته باشید کاربران نیز به سرعت می توانند با شما وارد گفتگو شوند.روشی که توییتر استفاده می کند بسیار جالب است و باعث می شود که مکالمه شما و مشتریان کاملا شفاف و واضح باشد دیگر مشتریان نیز می توانند از گفتگو های قبلی شما درباره کسب و کارتان و نحوه ارائه خدمات شما اطلاعات کسب  کنند و این تعامل سازنده و مثبت بین شما و مشتریان به تدریج باعث خواهد شد که تعداد مخاطبین و در ادامه تعداد مشتریان شما افزایش یابد.

.

شناسایی مکان ها 

توییتر به شما اجازه می دهد که کاربران را بر اساس موقعیت مکانی آنها جستجو کنید بنابراین شما می توانید کسب و کارتان را به کل دنیا معرفی کنید و یا در صورت تمایل به صورت محلی فعالیت کنید.اگر شما به قسمت جستجوی پیشرفته توییتر مراجعه کنید می توانید محدوده جستجوی خود را انتخاب کنید. این جستجو افرادی را که در موقعیت انتخابی شما هستند نمایش می دهد. به این ترتیب می توانید به راحتی با کاربرانی که در اطراف شما هستند ارتباط برقرار کنید و کسب و کار تان را معرفی کنید.

.

توجه به جریان ها در توییتر 

معمولا در شبکه های اجتماعی گاهی موضوعی فراگیر می شود و همه به آن توجه دارند. در توییتر نیز چنین است و شما می توانید با توجه کردن به موج هشتگ ها (#) موضوعاتی که فراگیر هستند را پیدا کنید و از آنها برای معرفی کسب و کارتان استفاده  کنید.استفاده از هشتگ های درست و مناسب می تواند بازدیدهای شما را افزایش دهد افراد معمولا از هشتگ ها برای جستجوی موضوعات و رویدادها استفاده می کنند. بنابراین استفاده از این ابزار می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

.

به توییت کردن ادامه دهید 

میزان تعداد کاربران فعال توییتر در حال افزایش است و این نشان می دهد که این شبکه همچنان زنده است همچنین این افزایش کاربران این شبکه را با رزش تر و آنرا به فضایی عالی برای بازاریابی تبدیل کرده است اگر تا کنون از این شبکه استفاده نکرده اید احتمالا میزان زیادی از مشتریان خود را از دست داده اید بنابراین هر چه سریعتر درباره فعالیت در این شبکه تصمیم گیری کنید.

 اهمیت پروفایل کاربری 

یکی از مواردی که در بازاریابی در توییتر و جذب مخاطبان اثرگذار است، موضوع پروفایل کاربری شخص یا سازمانی است که در حال تبلیغات است؛ مثلا و عنوان و تصویر پروفایل امری بسیار مهم هستند. نام کاربری باید کوتاه بوده و یاد آوری آن برای افراد آسان باشد. عنوان نباید پیچیده باشد و باید به راحتی توسط دیگر افراد تگ شود. برای بازاریابی در توییتر یا توییتر مارکتینگ موفق عکس پروفیل اهمیت زیادی دارد. باید تصویری کامل از صورت خودتان باشد.در قسمت بیو توضیحاتی که مربوط به سازمان و محصول و خدمات است درج می گردد. در این بخش باید توضیحی کوتاه به شکلی کاملا گویا برای محصول یا خدمات خود درج نمایید.

 معجزه ترند شدن 

 ترند شدن در توییتر مارکتینگ به سادگی انجام نمی شود. سعی کنید به ترند های موجود با توجه به علایق و نظریات خود ملحق شده و حتی می توانید خیلی زیرکانه عکس پروفایل خود را مطابق آن ها تغییر دهید. اهمیت این امر جایی مشخص می شود که بتوانید ارتباطی احساسی با دنبال کننده ها برقرار کنید و از این طریق اعتماد آن ها را به خودتان جلب نمایید.

 استفاده از Pin Post

گاهی اوقات برخی از محتواهای ارسالی شما می تواند حاوی یک سری از اطلاعات مهمی باشد که می خواهید همواره یا برای مدت خاصی جلوی چشم مخاطبان باشد؛ مثلا اطلاع رسانی در مورد جشنواره های تخفیف یکی از محتواهای جذاب در بازاریابی در توییتر محسوب می شود. برای این کار از قابلیت Pin Post استفاده کرده و مطلب مورد نظر را بالای صفحه نگه می دارید.

از Analytics توییتر استفاده کنید

توییتر مارکتینک گزینه ای را برای کاربران فراهم نموده که Analytics نام دارد. گزینه تحلیل و بررسی شامل بررسی وضعیت کلیک ها و لینک ها و واکنش کاربران به توییت های شما می باشد؛ مثلا نشان دادن ریپورت یکی از قابلیت های مهم و کاربردی Analytics جهت بازاریابی در توییتر است. تبلیغات شما نباید به گونه ای برای مخاطبان آزار دهنده باشد تا باعث ریپورت شدن شما شود.

هشتگ کلید موفقیت بازاریابی در توییتر

در توییتر مارکتینگ به هشتگ ها توجه داشته باشید. هشتگ ها رابطه مستقیمی با میزان بازدید مخاطبان از توییت شما دارند. در نتیجه استفاده صحیح از آن ها را نباید فراموش کرد. البته نباید در استفاده از این ویژگی افراط کنید. حداکثر 3 هشتگ برای یک توییت می تواند استفاده شود و استفاده بیش از آن توصیه نمی شود. از هشتگ ها می توانید برای اطلاع رسانی اخبار مهم مربوط به کسب و کارتان استفاده کنید.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا