رفتن به محتوای اصلی
راه های ترغیب مشتری برای خرید از شما

راه های ترغیب مشتری برای خرید از شما

روش های ترغیب مشتری به خرید از شما

در این مطلب قصد داریم شما کاربران سایت کسب و کار پیشرو را با نکاتی در خصوص راه های ترغیب مشتری برای خرید از شما را آشنا نماییم و امیدواریم برای شما عزیزان مفید بوده و مورد توجه شما قرار گیرد .

 

برای ترغیب به خرید بیشتر باید نیازهای اولیه را شناخت : این مورد بدیهی‌ ترین دلیل برای خرید است ، و اگر شما کالا یا خدماتی را می‌فروشید که در این دسته‌ بندی قرار می‌گیرد.

مانند مواد غذایی، سرپناه و پوشاک دیگر دلیل مبنی بر اقناع آنها به خرید آن وجود ندارد و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که آنها را قانع کنید که از شما بخرند شما فقط باید کاری کنید که مردم احساس کنند به چیزی که شما پیشنهاد می‌دهید نیاز دارند آنگاه محصول یا خدمات به خودی خود به فروش میرسد.

 

برای ترغیب به خرید بیشتر باید اهمیت راحتی برای داشتن فروش بیشتر را دانست : مردم همواره در پی خرید چیزی برای آسان‌ تر کردن زندگی خودشان هستند آنها فقط و فقط برای صرفه‌جویی در زمان، افزایش کارایی یا آسان‌ تر کردن کاری اقدام به خرید می‌کنند همچنین ممکن است به خاطر سادگی از یک فروشگاه خاص اقدام به خرید بکنند.

برای مجبور کردن آنها به خرید بر اساس این فاکتور تنها باید به مواردی اشاره کنید که خرید از شما موجب آسان‌تر شدن زندگی برای آنها می‌شود و همچنین فرایند خرید و سفارش را هم ساده کنید.

 

برای ترغیب به خرید بیشتر باید جایگزینی را دست کم نگیریم : کالاهای مصرفی نیاز به جایگزین شدن دارند و مصرف کردن یک محصول هم تنها به معنای خوردن آن نیست در این مفهوم به محصولاتی اشاره داریم که شما از آنها استفاده می‌کنید و در نتیجه آنها مستهلک شده ، می‌شکنند تمام می‌شوند یا . . . این از آن کسب‌ و کارهای خوب و پرسود است.

اگر کسب‌ و کار شما در این طبقه‌ بندی قرار نمی‌گیرد ، باید قدری خلاقیت به خرج بدهید و ببینید چگونه می‌توانید خریداران خود را مجبور به تحویل دادن کالای قدیمی و تعویض آن با یک نمونه جدید و نو از همان محصول بکنید.

 

برای ترغیب به خرید بیشتر باید کمیاب بودن محصول برای فروش بیشتر را درنظر گرفت : ترس از دست دادن همواره انگیزه بالاتری از انگیزه به دست آوردن می‌باشد به مردم بگوئید که دیگری از چیزی وجود ندارد تا خواهان داشتن آن باشند کمبود بودن چیزی را خودتان ایجاد کنید و شاهد افزایش تقاضا برای آن شوید کمیاب نمودن هر کالایی روش‌های خاص خودش را دارد و از هر محصول و خدمت به دیگری روش دیگری را باید اتخاذ کنید. با کمی خلاقیت می‌توانید به آن برسید.

 

برای ترغیب به خرید بیشتر باید پرستیژ، احساس برتری، چشم و هم‌چشمی را لحاظ کرد : بسیاری از مردم به دلیل رضایت احساسی ، شخصی ، برتر بودن از دیگران و یا چشم و هم‌چشمی اقدام به خرید می‌کنند.

به مردم بگویید که یک کالای خاص جایگاه بالاتری را برای آنها در بین دوستان یا همکاران ایجاد می‌کند ، و آنها بلافاصله خواهان خریدن آن می‌شوند. البته خیلی‌ ها این دلایل را بروز نداده یا در زمان مخفی کردن آن تصور می‌کنند که حقیقت را می‌گویند اما این حالت اغلب در سطح ناخودآگاه اتفاق می‌افتد.

مثلا به کیف‌ های دستی خانم‌ ها که طراحی برندهای خاص هستند توجه کنید این خانم‌ ها تنها موقعیت اجتماعی این برندها را حمل می‌کنند البته ارائه گواه و تصدیق افراد دیگر یا مقایسه دیگرانی که همین برند را در دست می‌گیرند و از موقعیت اجتماعی مناسبی برخوردار هستند نیز در این رابطه بسیار مؤثر است همچنین اگر یک فرد مشهور محصولی مشابه محصول شمارا دست بگیرد شما با ارائه قیمتی پایین‌تر از برند اصلی، به‌راحتی قادر به جذب بخش عمده‌ای از بازار هستید.

 

برای ترغیب به خرید بیشتر باید به قیمت توجه کرد : اگر به‌ هرحال کسی در پی خرید محصولی باشد، مطمئنا به سراغ خرید از جایی می‌رود که آن محصول را به قیمت مناسب‌تری ارائه کند اما توجه کنید خیلی از افراد هم هستند که اصلا قصد خرید ندارند، اما فقط به خاطر اینکه قیمت آن محصول بسیار مناسب به نظر میرسیده اقدام به خرید آن می‌کنند.

برای ترغیب به خرید بیشتر باید زیاده‌روی و افراط را درنظر گرفت : هرکسی هر از چند وقت یک‌ بار نیاز به‌ افراط و ریخت‌ و پاش دارد خصوصا در زمانهای نزدیک به عید احتمال اینکه مردم حتی برای خودشان یک هدیه بخرند بسیار زیاد می‌باشد .

ترغیب مشتری

5 روش ترغیب مشتری به خرید

1. شروع تأثیرگذار:

به خاطر داشته باشید که قانون «اولین برخورد، مؤثرترین برخورد است» همه جا و در هر نوع ارتباطی صادق است. لازم «نیست» برای اینکه شروعی نافذ و تأثیرگذار داشته باشید، حتماً با صدای بلند صحبت کنید و حرکات تند و تیز و ژست های خاصی داشته باشید، بلکه فقط باید سعی کنید شروع صحبتهایتان به نحوی باشد که در مخاطب، یعنی مشتری و خریدار، کشش، اشتیاق و علاقمندی به خرید ایجاد کند. وقتی ما به عنوان فروشنده، با اشتیاق و با آب و تاب درباره ی محصول مان صحبت میکنیم، این اشتیاق و علاقمندی را خود به خود به مشتری/ خریدار منتقل میکنیم. وقتی فقط در یک جلسه ملزم به فروش محصول باشیم، باید مشتری را به سرعت و بدون معطلی وارد گفتگوی فروش کنیم و انگیزه ی خرید را در او ایجاد کنیم. با اینکه یکی از روشهای رایج در ایجاد فضای دوستانه با مشتری، تکرار نام او در طول ملاقات و گفتگو است، اما باید سعی کنیم اولین جملاتی که بکار میبریم با بقیه ی فروشندگان متفاوت و متمایز باشد.

در گفتگو با مشتری های که طی جلسات قبل از آنها و عادات خریدشان شناخت پیدا کرده اید، آنها را با اسم مورد خطاب قرار دهید. در عین حال، به دنبال روش های خلاقانه تری برای شروع صحبت و مدیریت گفتگو باشید و سعی کنید از الگوها و شیوه های دیگران تقلید نکنید!

۲. مزایا و فواید تکرار:

ذهن انسان نسبت به تکرار هر مطلب یا رویدادی واکنش نشان میدهد و در طولانی مدت نسبت به آن شرطی میشود. بر این اساس، فروشنده حرفه ای با آگاهی نسبت به واقعیت، و با شناسایی تصویر ذهنی مشتری و نیازهای او، نکاتی را که آنها بیشتر نیاز دارند و بیشتر برایشان مفید و نتیجه بخش است تکرار میکند. به خاطر داشته باشید که برای تأثیرگذاری بیشتر و عمیق تر روی ذهن و حافظه مشتری، باید اطلاعات لازم برای رفع نیازهای او را در قالب جملات مناسبی قرار دهید و به او ارائه کنید و با تکرار پی در پی این جملات، ضمن جلب رضایت مشتری، به او در تصمیم گیری برای خریدی صحیح و عاقلانه کمک کنید. بایستی با دقت به اظهارات مشتری گوش فرا دهید و و سعی کنید دلیل و انگیزه ی واقعی مراجعه ی او را متوجه شوید. توصیه میشود برای پی بردن به نیاز واقعی مشتری، یک سری سؤالات تکمیلی را هم تنظیم و آماده کنید. زیرا این احتمال وجود دارد که مشتری در بیان واضح خواسته های خود ناتوان باشد.

۳. روش های خلاقانه:

آیا میدانید که با تبلیغات به شیوه های نامتعارف و جذاب میتوانید ضمن معرفی ویژگی های برجسته ی محصولاتتان، به شکلی تأثیرگذارتر و ماندگارتر آنها را در حافظه ی مشتری ها خود ثبت کنید؟ این روشهای مبتکرانه و متمایز گاهی به قدری برای مشتری ها جالب و چشمگیر هستند که پس از خرید آن محصول، سالهای سال نیز تصاویر آن تبلیغ جذاب را فراموش نمیکنند. در واقع صرف نظر از اینکه محصولمان چقدر معمولی است میتوانیم با تبلیغاتی خلاقانه و جذاب، آن را در ذهن مشتری ماندگار کنیم و ذوق و اشتیاق او را برای خرید محصول برانگیزیم.

4. همکاری دوسویه:

معمولاً اینطور است که تمام کاری که فروشندگان حرفه ای انجام می دهند نمایش و معرفی کالا یا خدمات به مشتری است و تمایلی به این ندارند که در کنار مشتری قرار بگیرند و ضمن معرفی و امتحان و تست کارکرد آن محصول، آن را در اختیار مشتری قرار دهند تا او هم با ارزیابی و امتحان محصول، کارکرد آن را تجربه کند و با اطمینان، خرید خود را انجام دهند.

هر فروشنده، بسته به نوع محصولی که میفروشد میتواند روشهای مبتکرانه ای را برای مشارکت مشتری در فرآیند خرید محصول و ارزیابی و امتحان و تجربه ی کار با آن پیش پای مشتری قرار دهد.

۵. پایانی به یاد ماندنی:

پس از مراحل فوق، نوبت به مرحله ی پایانی فرآیند فروش موفق میرسد. فروشنده بایستی بهترین و مؤثرترین برنامه ی خود را برای پایان جلسه ی فروش نگه دارد و جلسه را با لحن و بیانی زیبا، نافذ و تأثیرگذار و در نقطه ی اوج خود به پایان ببرد و خاطره و تصویر ذهنی خوشایند و فراموش نشدنی در ذهن مشتری بجا بگذارد. بکار بردن جملاتی که حس اعتماد به نفس، روحیه و اشتیاق و رضایتمندی را در مشتری تقویت کند در این جلسه بسیار تعیین کننده و ضروری است. جمله هایی مثل «منم اگه جای شما بودم، همین تصمیم رو میگرفتم» باعث ایجاد احساس و ذهنیت مثبت در مشتری (خریدار) میشود و منجر به این میشود که او این تفکر را که «تصمیم درستی گرفتم و از کاری که کردم راضی ام» در ذهن خود بپروراند و علاقه و اشتیاق بیشتری برای مراجعات بعدی در خود احساس کند.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا