رفتن به محتوای اصلی
روش های موفقیت تبلیغات نا محسوس

روش های موفقیت تبلیغات نا محسوس

روش های موفقیت تبلیغات نا محسوس

تبلیغات نامحسوس یا جایگذاری محصول یکی از روش های تبلیغاتی و از ابزارهای کارای بازاریابی محسوب می ­شود که به شناخته شدن برند شما کمک می ­کند. حتما شما هم تاکنون با این نوع از تبلیغات مواجه شده اید این نوع از تبلیغات در صورتی که حساب شده و حرفه ای به کار برده شوند می توانند از تاثیرگذاری بالایی برخوردار باشند.

آیا اتفاقی خوشایندتر از آن وجود دارد که محصولات یا خدمات شما توسط ستارگان سینما یا بازیگران تلویزیون مورد تحسین قرار بگیرد تا زمانی که از یک برنامه ی تبلیغات نامحسوس ( Product Placement ) عالی استفاده نکرده ­اید.

هیچ تصوری از روش ­های حیرت انگیز و بی شماری که برای کمک به برندسازی شما دارد نخواهید داشت نرخ منفعت هزینه آن را غیرعقلانی جلوه می ­دهد، چرا که استفاده از این نوع تبلیغ بسیار هزینه بر است اما از طرفی می تواند بسیار تاثیرگذار هم باشد مانند بخت آزمایی، باید درون آن باشید تا امکان پیروزی را به دست آورید.

 

در استفاده از تبلیغات نامحسوس انعطاف پذیر باشید :

انعطاف پذیر بودن در تبلیغات پنهان امتیاز بزرگی به حساب می آید محصول شما ممکن است برای نیاز مخاطبان عالی باشد اما اگر بتوانید پیشنهاد تغییر رنگ، اندازه، لوگو یا ابعاد را بدهید.

انجام آن می ­تواند منجر به اثر بخشی و موفقیت نمایش محصولات و برند شما در شبکه ­های تلویزیونی یا فیلم های سینمایی باشد. در واقع نکته حائز اهمیت آن است که در استفاده از المان های بصری برند خود انعطاف به خرج دهید.

ممکن است روشی که همیشه برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کرده اید در فیلم و یا برنامه تلویزیونی که می خواهید در آن تبلیغ کنید نباشد برای اثر گذاری بهتر لازم است متناسب با نوع برنامه تلویزیونی تصمیم گیری کنید.

از طرفی ممکن است در شرایطی استراتژی تبلیغات آن باشد که صرفا حامی باشید و نام برند را ذکر نکنید، و فقط از لوگو و نشان بی نام برند استفاده کنید. نهایتاً در استفاده از تبلیغات نامحسوس انعطاف پذیر باشید تا بهترین را نتیجه بگیرید.

 

زمانبندی در تبلیغات نامحسوس حیاتی است :

تعیین موعد مقرر فیلمبرداری سخت است وقتی طراحان صحنه و لباس درخواست چیزی را می ­کنند، معمولا روز قبل به آن احتیاج داشته اند مهم نیست محصول شما چقدر درخشان و عالی باشد .

اگر نتوانید آن را به موقع آماده کرده و بفرستید وارد لیست سیاه خواهید شد قبل از آنکه به درخواست عوامل تولید جواب مثبت بدهید کاملا مطمئن شوید که امکان تحقق درخواست آنها را دارید و سعی کنید تمام وسایل مورد نیاز را قبل از فیلم برداری آماده کنید.

 

صبور باشید، پاداش از راه خواهد رسید :

اگر می ­خواهید فوری به نتیجه­ ی دلخواه و خوشایندی برسید تبلیغات غیرمستقیم برای شما مناسب نخواهد بود. زمان پخش تبلیغات شما و دیده شدن محصولاتتان در نمایش ­های تلویزیونی می ­تواند یک ماه در سال باشد، که بستگی به برنامه زمانبندی تولیدات شما دارد.

هرچند، تبلیغات نامحسوس توسط میلیون ها نفر دیده شود بنابراین در انتخاب این روش تبلیغاتی تمام جوانب را بسنجید و در صورتی آن را به کار ببرید که متناسب با استراتژی بازاریابی کسب و کارتان باشد.

 

برای تولیداتی که نیازمند موارد چندگانه ­اند آماده باشید :

تجهیزات، ابزار و محصولات هم شکل برای زمانی که محصولی گم می شود یا دچار نقص و آسیب می­ شود، یا وجود شخصیت بدل مشابه ای که در یک زمان از او فیلم برداری می ­شود.

مورد نیاز خواهد بود. تولیدات این چنینی اصلا نمی ­خواهند این ریسک را بپذیرند که فیلمبرداری یک روز به تعویق بیافتد چون لباسی که بازیگر باید می ­پوشیده هنوز خیس است یا دچار آسیب شده است بنابراین برای موارد ضروری بدل و جایگزین فراهم کنید تا از برنامه زمانبندی عقب نمانید.

 

به افراد متخصص احترام بگذارید :

ممکن شما بسیار نگران باشید که آیا مدیران صحنه از محصولات شما استفاده می ­کنند یا خیر، اما نفسی عمیق بکشید و به آنها احترام بگذارید و به تخصص­شان اعتماد کنید برنامه ­های زمانبندی تولیدات معمولا گیج کننده هستند .

و شما نباید دردسر درست کنید و مزاحم کار سایرین شوید. به مخاطبین جدید خود زمان بدهید تا به تعهدات­ شان عمل کنند نه اینکه مدام به آنها یادآوری کنید کار شما را انجام دهند.

حتی با اینکه ممکن است محصول شما در فیلمبرداری مورد استفاده قرار گرفته باشد، دلایل مختلفی وجود دارد که سبب می شود در صحنه دیده نشوند و وجود نداشته باشند. ممکن است آن صحنه ­ها از فیلم حذف شده باشد، محصول برای مدت بسیاری کوتاهی در صحنه ظاهر شود.

یا اینکه محصول شما مورد استفاده قرار گرفته باشد اما در فیلمبرداری در کادر دوربین قرار نگرفته باشد. موارد این چنینی در استفاده از تبلیغات نامحسوس پیش می آید در این موارد آرامش خود را حفظ کنید و سعی کنید جایگزین دیگری برای نمایش محصولات تان در برنامه بیابید.

 

به کسانی که کار شما را انجام می ­دهند پاداش بدهید :

طراحان صحنه و مسئول تدارکات زمانی که در صحنه هستند قدرت نفوذ بالایی دارند اگر محصولات خود را به عنوان هدیه به آنها بدهید نتیجه آن خواهد بود که محصول شما در پیش نمایش فیلم زمانی که بازیگر نقش اصلی در حال گریم یا آماده شدن است.

مورد استفاده قرار گرفته و در فیلم به نمایش درخواهد آمد و اگر این مخاطبان از محصولاتی که به آنها هدیه داده ­اید استفاده کنند این مورد در صفحات اجتماعی آنها از جمله اینستاگرام در معرض نمایش درخواهد آمد.

 

سپاس گزاری :

پس از یک تبلیغات نامحسوس موفق و نمایش محصولات شما در نمایش تلویزیونی و فیلم اطمینان حاصل کنید که مراتب قدردانی مناسبی را از عوامل تولید به عمل خواهید آورد این قدردانی بهترین و درست ­ترین کار است، باعث می ­شود آنها از محصول شما به نیکی یاد کنند و برای همکاری­ های بعدی رغبت نشان دهند.

 

اگر به دنبال استفاده از تبلیغات نا محسوس هستید بهتر است اطلاعات خود را از روندهای این نوع تبلیغ بالا ببرید و آیا تا به حال در مورد تفاوت میان طراح لباس ، طراح محصول ، طراح صحنه و مسئول تدارکات ( prop master ) کنجکاو شده ­اید .

طراح لباس : لباس، کفش و جواهراتی را که بیانگر ویژگی ­های شخصیت­ های فیلم است را انتخاب می­ کنند. ارتباط تنگاتنگی با گریم و چهره پردازی و طراحان یکدست سازی میان آنها دارند، تا اطمینان حاصل کنند که لباس و متعلقات آن با صحنه همخوانی داشته باشد.

و همچنین با کارگردان هماهنگ باشند که تمام آنها با کل چشم انداز و خروجی صحنه همخوانی داشته باشد. این کار به داستان سرایی و تعریف شخصیت بازیگران پیرو البسه و متعلقات آنها، کمک خواهد کرد.

طراح تولید : مسئول چیدن صحنه و تعیین خروجی نهایی در هر برداشت است لوازم مورد استفاده مانند مبلمان نمای پشت صحنه و پالت های رنگ مناسب هر صحنه از جمله وظایف طراح تولید است. این افراد یک صحنه را طراحی می­کنند سپس آن را می ­سازند.

طراح صحنه : مسئول تمام اتفاقاتی هستند که درون صحنه رخ می ­دهد. مبلمان ، تلویزیون ، پرده ، رختخواب ، لامپ و هر آن چیزی که در صحنه قرار می گیرد. که حرکت نمی­ کند از حیطه ­ی وظایف طراحان صحنه محسوب می ­شود.

مسئول تدارکات : مسئول تمام موجودی ­ها و دارایی ­هایی است که در صحنه مورد استفاده قرار می­ گیرد هر چیزی از آب گرفته تا موبایل، عینک، سایه بان دوربین ، بطری ، کامپیوتر و غذا را این افراد کنترل می­ کنند اگر بازیگری آن را در اختیار داشته باشد مسئول تدارکات باید در قبال آن جوابگو باشد.

روش های موفقیت تبلیغات نا محسوس

روش های موفقیت تبلیغات نا محسوس   روش های موفقیت تبلیغات نا محسوس  روش های موفقیت تبلیغات نا محسوس  روش های موفقیت تبلیغات نا محسوس  روش های موفقیت تبلیغات نا محسوس  روش های موفقیت تبلیغات نا محسوس  روش های موفقیت تبلیغات نا محسوس 
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا