رفتن به محتوای اصلی
روش های موفقیت در فروش و فروشندگی

روش های موفقیت در فروش و فروشندگی

روش های موفقیت در فروش و فروشندگی

در عصر کنونی بازارها بسیار رقابتی شده و شرکت‌ ها به منظور بقا و پیشرفت به درک سبک‌ ها، اصول و فنون فروش و ترغیب مشتریان نیاز دارند. شرکت‌ هایی که وارد فضای بازارهای بسیار رقابتی جهانی قرن بیست‌ و‌ یکم شده‌اند اگر قصد دارند که در قالب شکست خورده نباشند به افرادی نیاز دارند که این افراد واقعاً فروشنده‌های حرفه‌ ای باشند.

باید بدانیم که از نظر فنی ما خود را برای فروش نمی گذاریم اینها ایده ها و افکار افراد دیگر یا تولیدات و خدمات شرکت ها و انجمن های دیگر هستند. برای مثال یک استاد دانشگاه را می توان در دسته بندی اول و یک فروشنده را دسته بندی دوم جای داد. اما از نظر عملی ما خود را در معرض فروش قرار می دهیم.

حتی در دنیایی با فناوری پیشرفته افراد متکی بر روابط انسانی هستند. استفاده از روانشناسی برای متقاعد کردن دیگران گواهی بر این است. گذشته از اینها حتی در خرید و فروش واقعی نیز، کسی که می خواهد چک را امضاء کند باید متقاعد شود که شما به غیر از خودتان مصلحت او را نیز در نظر دارید.
در اینجا به نکات و مواردی اشاره کرده ایم که به کمک آنها راه و روش فروشندگی بیان می شود.

۱- به خود اطمینان داشته باشید :
فروشنده ی هر چیزی که باشید افکار و عقایدتان هر چه که باشد با اعتماد و اطمینان به نفس کامل وارد جلسه بحث شوید مطمئن باشید که ایده های شما کمک کننده خواهند بود البته همیشه به خاطر داشته باشید که به خاطر وقت و توجه مخاطبان از آنها تشکر کنید بهترین فروشندگان آنهایی هستند که پس از اولین خرید مشتریان باز به سراغشان بروند.

نه آنهایی که مثل برق و باد وارد شده قراردادهای بزرگ می بندند و بعد ناپدید می شوند گروه اول از فروشندگان هستند که برای کار خود ارزش و احترام قائلند.


۲- مردم شناس باشید :
شناختن مشتریانتان اصلی ترین رکن در فروشندگی است همه ی تلاشتان را بکنید تا مشتریانتان را چه از نظر شخصی و چه کاری بفهمید و درک کنید. هر از چند گاهی با آنها تماس گرفته و احوالشان را جویا شوید گه گاه با آنها بحث های کوچکی خارج از مسائل کاری داشته باشید ولی حتی در این بحث ها نیز همیشه به دنبال فرصت های مناسب باشد.


۳- صادق باشید :
حقیقت همیشه بهترین چیز است به همین دلیل سعی کنید از همان ابتدا با مشتریانتان صادق و روراست باشید خارج از مسائل مادی اطمینان داشته باشید تازمانی که مشتری از صحت و شایستگی قرارداد مطمئن نباشد اطمینانی که شما به آنها می دهید هیچ ارزشی نخواهد داشت اگر همیشه با مشتریان صادق و روراست باشید، همیشه به یاد آنها خواهید ماند و در زمان احتیاج به سراغتان می آیند.


۴- فرصت های خوب را بشناسید :
هر روز که به سر کار می روید، چشم و گوشتان را باز نگاه داشته و هوشیار باشید فرصت های خوب همیشه وجود دارند، اما فقط باید شما آنها را تشخیص دهید. فقط زمانی فرصت های کوچک و پیش پا افتاده را نادیده بگیرید که مطمئن باشید فرصت بزرگتری در دست دارید.


۵- معاملات کوچک را دست کم نگیرید :
یک فروشنده خوب، برای معاملات کوچک نیز به اندازه ی قراردادهای بزرگ ارزش قائل است. از این گذشته، اگر می خواهید پیشرفت کنید، باید از معاملات کوچک شروع کنید. پس عجله نکنید. همین معاملات کوچک باعث رشد و پیشرفت شما می شوند.

۶- معقول باشید :
به یاد داشته باشید که نباید برای هر معامله، یک میزان خرج کنید. حسن نیت شما نباید متزلزل شود، اما سرمایه تان چرا. اگر معامله ی بزرگی به اندازه ی 20 تا 100 معامله ی کوچک عایدی دارد، مسلماً باید روی اولی متمرکز شوید.

۷- از شکست متنفر باشید :
به کسی فرصت ندهید. اجازه ندهید که مشتری بر شما غالب شود. باید پرتکاپو و سلطه جو برخورد کنید تا تصور کنند اگر با شما کار نکنند دچار اشتباه شده اند البته حرفهایتان فقط نباید در مرحله ی ادعا باقی بماند، باید همه ی تلاشتان را در راضی کردن آنها به کار گیرید گرچه معاملات خوب همیشه آنهایی است که از دستشان می دهیم.

۸- از فروش منصرف شوید :
اگر می بینید که مشتری نمی خواهد به اندازه ی ارزش کار پول بپردازد شما قیمتتان را پایین نیاورید و به هیچ وجه کوتاه نیایید صرف نظر کنید همیشه این شانس وجود دارد که دوباره سراغتان بیایند.


۹- بدانید که به آنها کمک می کنید :
درست است که نباید همیشه به روی خود بیاورید، ولی مطمئن باشید که آنها بیش از آن مقدار که شما به آنها نیاز دارید به شما نیاز دارند خلاقیت رکن اساسی فروشندگی است اگر خلاق هستید پنهانش نکیند آن را به همه نشان دهید و سودش را ببرید.


۱۰- کارتان را تفریح درنظر بگیرید :
بدون در نظر گرفتن قرارداد پول جلسه و میتینگ سعی کنید تا می توانید از کارتان لذت ببرید آن را مثل یک ورزش فرض کنید و خود را یکی از بهترین ورزشکاران بدانید فقط در اینصورت است که مشتریان هم به سراغتان می آیند و می خواهند آنها را هم بازی دهید.

روش های موفقیت در فروش و فروشندگی

روش های موفقیت در فروش و فروشندگی  روش های موفقیت در فروش و فروشندگی  روش های موفقیت در فروش و فروشندگی روش های موفقیت در فروش و فروشندگی روش های موفقیت در فروش و فروشندگی  روش های موفقیت در فروش و فروشندگی  روش های موفقیت در فروش و فروشندگی  روش های موفقیت در فروش و فروشندگی
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا