رفتن به محتوای اصلی
نقش روابط عمومی در کسب و کار شما

روابط عمومی چیست و چه نقشی در بازاریابی دارد؟

 روابط عمومی در بازاریابی

افراد واقعا زرنگی که ایده های بسیار خوبی دارند چیزهایی را در ذهن می پرورانند و تا آن را به اشتراک نگذارند نمی توانند آرام بگیرند روابط عمومی می تواند به شما کمک کند که این واقعیت را که شما باید تخصص خود را و مهارت های مدیریت شخصی و رهبری یا مدیریت شخصی خود را در سطح بالایی نشان دهید.

ترویج مشارکت اجتماعی که این امر بسیار مهم است روابط عمومی به شما کمک می کند که سازمان نگران منافع مشتریان خودش است برخی چیزها مانند این می تواند به ویژه ر دراز مدت و یا در زمان هایی که اشتباهی رخ می دهد انجام شود.

کمپین روابط عمومی شما جوی مناسب برای افزایش فروش و ایجاد تقاضای بیشتر برای برند شما و آنچه شما ترویج می کنید، ایجاد کند.
تقدیر از کارمندان این ممکن است از طریق داستان های جالب توجه انسانی ، تبلیغات و جوایز انجام شود.

ایجاد آگاهی در مواردی که مردم به خدمات نیازی ندارند و چیزی نمی خرند به هر حال وقتی آنها به خدمات مشابه نیاز پیدا می کنند آنها درباره شرکت شما و بخش روابط عمومی آن که شغلی عالی است فکر خواهند کرد.

افزایش برنامه های رسانه های اجتماعی و تبلیغات چیزی که شما باید بدانید این است که روابط عمومی همیشه بهتر است همزمان با رسانه های اجتماعی و تلاش های تبلیغاتی کار کند ترکیب همه زمینه های ممکن و استفاده از تمام کانال های ترویجی که برای ساخت شهرت با بیشترین و حتی کمترین بودجه ممکن می باشد.

مدیریت بحران سازمان ها با گذشت زمان و تغییراتی که ایجاد می شود با مشکلاتی روبرو خواهند شد در مواجهه با یک بحران شما نیاز دارید که آن را به درستی مدیریت کنید و آن تنها زمانی امکان پذیر است که روابط عمومی را با شیوه ای موثر انجام دهید حتی اگر شما از کمپین های روابط عمومی در حال حاضر استفاده نمی کنید وقتی با بحران های جدی روبرو می شوید تمام تلاش خود را برای به کار گیری مدیریت بحران انجام دهید!

از داستان سرایی استفاده کنید به منظور نمایش اینکه چگونه مشتریان از ترکیبات سازمان بهره مند می شوند بایستی از تکنیک داستان سرایی استفاده کنید.

این تنها نتیجه است که ما می توانیم از این نوشتار بگیریم این بسیار سخت است که نتایج واقعا خوبی را به محض تاسیس یک شرکت گرفت و حضور روابط عمومی می تواند از شدت سختی ها در زمان هایی دشوار بکاهد و استفاده از روابط عمومی به شما کمک می کند تا بهتر با اشتباهات و بدون توجه به آنچه در حال حاضر به آن اعتقاد دارید در فروش طولانی مدت تان کمک کند این آن چیزی است که اکنون که در شروع راه هستید بهتر است به آن توجه کنید.

روابط عمومی به عنوان ابزار بازاریابی چگونه عمل می‌کند؟

روابط عمومی، ابزاری ایده‌آل است زیرا شما را بدون پرداخت هزینه‌ای به شکل مستقیم در کانون دید و توجه قرار می‌دهد. وظیفه شما در رابطه با آن این است که بگذارید به خوبی دیده و شنیده بشوید و به عنوان منبعی مناسب از اطلاعات و مرجعی قابل‌استناد در بازار در حال فعالیت روی شما حساب بشود. بدل شدن به وزنه‌ای بااهمیت در حیطه فعالیت شرکت‌تان کار نسبتا دشواری است و تلاش‌های فراوان و گوناگونی می‌طلبد. چطور می توان به این مرحله رسید:

همیشه نهایت تلاش خود را در تمام اقدامات لازم برای رشد و شکوفایی محصول-خدمت به کار بگیرید.
شبکه ارتباطی خود را تا جایی که می‌توانید گسترش بدهید. به ترس‌های‌تان از مذاکره و سخنرانی و… فائق آیید.
سعی کنید با رسانه‌ها ارتباط خوبی برقرار کنید. نوشتن مقاله یا مطلب در ستونی از نشریات عمومی و تخصصی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر وجهه عمومی شما می‌گذارد. اگر پیشنهادی در این زمینه به شما نمی‌شود، خودتان پیش‌قدم بشوید و با سردبیر و… صحبت کنید.
برگزاری رویدادها و سمنیارهای مختلف، فرصتی مغتنم برای گسترش ارتباطات و معرفی کردن است. از ارزش آن غافل نشوید.

اقدامات مناسب در روابط عمومی به چه شکل است؟

اگر بتوانید به عنوان متخصص و فردی خبره به محافل عمومی مرتبط به بازارتان وارد بشوید، اعتبار زیادی پیدا خواهید کرد. با همه این اوصاف، هم‌چنان برخی از شرکت‌‌ها علیرغم کوچک بودن کسب‌وکارشان موفق عمل می‌کنند و عده‌ای دیگر با وجود عریض و طویل بودن رشد مناسبی در زمینه شهرت عمومی و برگزاری اقدامات روابط عمومی ندارند. علت چیست؟ برای اینکه شرکت‌تان را به بهترین شکل ممکن بنمایانید، می‌توانید از فعالیت‌های زیر بهره ببرید:

بازار هدف و موقعیت‌یابی نقش مهمی در رشد و توسعه هر کسب‌وکاری دارند. چنانچه بتوانید به این ۲ امر رسیدگی کنید و قدم‌های خوبی در این زمینه بردارید، مطمئنا موفق‌تر عمل خواهید کرد.
فهرستی از اهداف خود تهیه کنید. باید دقیقا بدانید که منظور و هدف‌تان از اجرای برنامه‌های روابط عمومی چیست. همیشه واضح و صریح این اهداف را تعیین کنید و برای رسیدن به آنها زمان‌بندی مشخصی داشته باشید.
شناخت دقیق از مشتریان هدف نیز کلید حل بسیاری از موانع است. مشتریان‌تان را خوب بشناسید. زن هستند یا مرد؟ بازه سنی‌شان چقدر است؟ چه سبک زندگی دارند؟ عادات خرید در آنها چگونه است؟ کجا زندگی می‌کنند و… .
برای خود رسانه‌های هدف را تعیین و مشخص کنید. باید با رسانه‌های در دسترس برای برقراری ارتباط آشنا بشوید. تلاش کنید تا از مجاری ارتباطی مختلف با بسترهای گوناگون رسانه‌ای مانند شبکه‌های تلویزیونی، رادیو، رسانه‌های چاپی و… ارتباط برقرار کنید و این ارتباط نیز مؤثر و کارا باشد. همیشه فهرستی از شبکه ارتباطی رسانه‌ای در اختیار داشته باشید و مشخصا با برخی از خبرنگاران و نویسنده‌ها، کپی‌رایترها و… رابطه برقرار کنید.
در انتخاب ابعادی از شرکت و برندتان که در رسانه‌ها نشان داده می‌شود نیز دقت کنید. باید بدانید که کدام بخش‌ها و فعالیت‌ها مهم‌تر است و اثرگذاری بیشتری روی مخاطب دارد. مثلا چنانچه شرکت‌تان در زمینه تولید اسباب‌بازی فعال است، به جای نشان دادن دستگاه‌های ساخت یا روند تولید در گزارشی تلویزیونی می‌توانید به اهدای محصولات‌تان به بهزیستی و پرورش‌گاه و… بپردازید.
پیگیری و دنبال کردن اقدامات روابط عمومی و بررسی بازخوردها باید پیوسته و بی‌وقفه صورت بگیرد. ممکن است اقدامات‌تان در زمینه برنامه‌های روابط عمومی بسیار خوب و عالی صورت بگیرد اما چنانچه پیگیری‌ها و بررسی‌های بعدی در مورد اثربخشی را جدی نگیرید، تأثیرات فعالیت‌های‌تان کوتاه‌مدت و بی‌نتیجه خواهد بود. برای مثال، چنانچه گزارش‌گری برای تهیه گزارش و خبر از مجموعه شما بازدید کرده است یا … پیگیری‌های لازم را صورت بدهید و اجازه ندهید که مثلا انتشار این گزارش به بعدها موکول بشود. برنامه‌ریزی خود را داشته باشید و برای اجرای صحیح آن پیگیری و دقت به خرج بدهید.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا