رفتن به محتوای اصلی
نکاتی مهم در زمینه برندینگ

نکاتی مهم در زمینه برندینگ

نکاتی مهم در زمینه برندینگ

در ابتدا نام تجاری شما باید اصلی بوده و اصالت داشته باشد اگر شما سعی در تقلید از نام تجاری رقیب تان دارید مردم دلیلی قانع کننده برای انتخاب شما به جای آن نام تجاری دیگر ندارند.اگر پیام شما بر روی کلیشه ها و صحبت های فروش متکی باشد با هیچ کدام از مشتریان تان همراه نخواهد شد. در عوض، یک ویژگی ای را پیدا کنید که هیچ کس آن را قبلا ندیده است.تصویر و صدایی را با آن همراه کنید که کاملا خود شما و شرکت تان را بیان می کند. البته، بیان این مسائل در مورد برندسازی از انجام آن در واقعیت بسیار ساده تر است، اما اگر شما نمی خواهید با رقبایتان ادغام شوید، گامی بسیار ضروری می باشد.

 

صمیمیت :

در گام بعدی، نام تجاری شما باید درجه ای از صداقت را نشان دهد اگر شما به کلیه مشتریان خود در رسانه های اجتماعی با همان پاسخ های کپی شده و بی روح در شرکت ، به صورت مشابه پاسخ دهید مردم شما را به عنوان یک ماشین کپی می بینند که فقط درباره سود و فروش خود صحبت می کند.

در عوض، ابعاد انسانی خود را نشان دهید. سرمایه گذاری در ”شخصیت” نام تجاری خود و صحبت با مشتریان، شما را یه عنوان یک دوست برای آنان بیان می کند. البته ممکن است اشتباهاتی را در طول راه برندسازی خود انجام دهید اما مشتریان شما وقتی حس صمیمیت شما را دریافت کنند، در بلند مدت قادر به ایجاد روابط بسیار خوبی با شما خواهند بود.

 

درک :

بهترین و مشهورترین برندها ، شرکت هایی هستند که مخاطبان هدف را به خوبی درک می کنند آن ها این کار را با ایجاد پیامی که فقط برای مخاطبین هدفشان مهم است نشان می دهند.

برای مثال اگر شما والدین را هدف قرار می دهید ، ممکن است یک مشکل رایج والدین را ذکر کنید ، مانند داشتن مشکل در انجام کارهای روتین هر روز صبح این درجه همدردی شما را نشان می دهد و بلافاصله این حس فهمیده شدن را در مخاطب به وجود می آورد از این طریق آن ها به ایجاد ارتباط با شما ترغیب می شوند.

هم زمان ، این اقدام شما باعث افزایش تعامل با نام تجاری شما خواهد شد این کار به نوبه خود سبب ترافیک بیشتر در وب سایت شما و هم چنین نرخ تبدیل سرنخ به مشتری واقعی را افزایش خواهد داد. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات جمعیت شناسی مورد نظر خود را به طور کامل بدست آورده اید. به یاد داشته باشید که باید به طور مداوم تحقیق و اهداف مورد نظر را با گروه مخاطب هدف خود تنظیم کنید.

 

جسارت :

در برندسازی ، ریسک تبدیل سرنخ به مشتری نهایی وجود دارد جسورترین برندها در اجرای تکنیک های جدید، از خود خسارت و قدرت نشان داده و از انجام آن ها نمی ترسند. و یا از این که موضع گیری خاصی در مورد مسائل بحث برانگیز در صنعت خود داشته باشند، هراسی ندارند.

آن ها تا حدودی قطبی هستند به این معنی که می توانند بخشی از مخاطبان خود را حذف کنند، اما همچنین نسبت به مشتریان وفادار بوده بسیار مشوق بوده و احترام خاصی را برای آن ها قائل هستند و هرگز در این مشتریان حس ”کسالت” و ”خسته کننده” بودن برند را ایجاد نمی کنند همواره تلاش کنید تا در ذهن این مشتریان وفادار برندی جذاب و خوب باشید.

 

ثبات :

همواره باید در تمام مراحل برندسازی شرکت، ثبات و سازگاری پیام را با فعالیت ها و اقدامات خود همراه کنید اگر استانداردهای برندینگ شما به وضوح تعریف نشده باشد یا شما چند نفر مختلف را برای اجرای این استانداردها در سطوح مختلف اثربخشی در شرکت به کار بگیرید که پیام ثابتی را به مخاطبان تان القا نکنند باید فاتحه آن مخاطبان هدفتان را بخوانید شک نکنید که در این صورت رابطه شما با آن ها به پایان رسیده است. با این کار ممکن است مخاطبان خود را با شرکت خود بیگانه کنید.

هدف این است که مخاطبان و مشتریان خود را تا زمانی که ممکن است حفظ کنید؛ اما برای انجام این کار، شما نیاز به یک حس آشنا و با ثبات در مشتریان خود دارید تا بتوانید رفتار آن ها را پیش بینی کنید.

بهترین راه برای محافظت از این ویژگی ها این است که ابتدا استانداردهای نام تجاری خود را ایجاد و ثابت کرده و سپس اطمینان حاصل کنید که تمام اعضای تیم که در کمپین های شما کار می کنند، در اجرای آن ها مهارت لازم را دارند.

 

قابل مشاهده بودن :

بدیهی است، اگر افراد برند شما را نبینند، به هیچ وجه نمی توانند به آن پاسخ دهند اگر چه بعضی از مشتریان بالقوه بدون شک از طریق جستجوهای ارگانیک و سایر مسیرهای ورودی با شرکت شما در تماس قرار خواهند شد، ام تنها راه ایجاد اعتبار از طرف آن ها این است که تا آن جایی که می توانید برند خود را قابل مشاهده کنید تا دیده شود.

از فرصت های مختلف برای تنوع در استراتژی تان به عنوان اهرم استفاده کنید؛ برای مثال، شما می توانید محتوای خود را در نشریات خارجی برای ایجاد و کسب شهرت منتشر کنید، یا از طریق راه اندازی یک راهبرد رسانه های اجتماعی و یا سرمایه گذاری در تبلیغات و ترویج فروش از آن استفاده کنید. شما نیاز به برخی از رسانه ها برای تبلیغ پیام خود دارید، در غیر این صورت مهم نیست که چقدر پیام تان جذاب است.

 

ارزش :

برندها هم چنین می توانند با ارائه ارزش بیشتر نسبت به رقبای خود، برجسته شوند. این ارزش سازی می تواند به روش های مختلفی انجام شود. شما به سادگی می توانید محصولات و خدمات پس از فروش بهتری را نسبت به رقبا ارائه دهید؛ خدمات مشتری خوبی  نقش اساسی را برای باقی ماندن در ذهن مشتری دارد.

اگر شما می خواهید فقط برندسازی را شروع کنید، این عوامل می توانند در توسعه نحوه برندینگ تان نقش راهنما و هدایت گر را ایفا کنند. اگر قبلا نام تجاری داشته اید و به نظر فاقد آن هستید، پیاده سازی و اجرای یک کمپین بازسازی برند را در نظر بگیرید یا حداقل استانداردهای نام تجاری خود را برای نشان دادن این ارزش ها تنظیم کنید استراتژی برند فعلی خود تان را بررسی کنید و و با توجه به آن از استانداردهای مورد نظر خود استفاده کنید.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا