رفتن به محتوای اصلی
بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی چیست؟

بازاریابی تلفنی یکی از روش‌هایی است که می‌تواند مشتریان جدیدی برای شما ایجاد کند. استفاده از روش های بازاریابی تلفنی به شما کمک می‌کند مشتریان قبلی خود را نیز پیگیری کنید. کارشناسان مختلف نظرات متنوعی در مورد این روش بازاریابی دارند. برخی تصور می‌کنند که این روش منقضی شده و دیگر جواب نمی‌دهد. در مقابل برخی بر این باورند که این روش بازاریابی همچنان می‌تواند مشتریان بسیاری برای شما ایجاد کند. اما حق با کدام گروه است؟

آیا استفاده از روش‌های بازاریابی تلفنی برای طرح‌های تجاری شما مناسب است؟

بازاریابی تلفنی می‌تواند برای همه کسب و کارها کاربردی باشد. به شرطی که بتوانید از روش‌های درست استفاده کنید. به یاد داشته باشید همیشه باید پیشنهادی برای مشتریان خود داشته باشید. به عنوان مثال در مورد محصول جدید خود صحبت کنید یا از جشنواره‌های تخفیف خود با آن‌ها صحبت کنید.

این روش بازاریابی برای همه طرح‌ها و برای همه مشتری‌ها مناسب نیست. اما اگر بتوانید از آن به درستی استفاده کنید، می‌توانید نتایج خوبی به دست آورید.

در اینجا بخوانید:در بازاریابی تلفنی چه بگوییم؟

بازاریابی تلفنی

 مزایای استفاده از بازاریابی تلفنی چیست؟

برای پیشرفت کسب و کار لازم است از روش‌هایی استفاده کنید که در کم‌ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را برای شما داشته باشند. بازاریابی تلفنی ویژگی‌هایی دارد که باعث می‌شود مدیران بسیاری از آن برای توسعه فروش خود استفاده کنند.

  • امکان برقرار ارتباط با افراد مختلف از طریق این روش وجود دارد.
  • هزینه کم‌تری نسبت به سایر روش‌های بازاریابی دارد.
  • امکان برقرار ارتباط با مشتری و جلب توجه او بیشتر است.
  • می‌توان متناسب با هر مشتری رویکرد مناسبی در پیش گرفت.
  • می‌توان در زمان کوتاهی با افراد بسیاری تماس گرفت و با آن‌ها صحبت کرد.

معایب بازاریابی با استفاده از تلفن

این روش خالی از ایراد نیست. ممکن است به دفعات زیاد «نه» بشنوید. پیدا کردن شماره‌های مناسب برای بازار هدف کار ساده‌ای نیست. بسیاری از مشتریان گارد محکمی در مقابل بازاریابان تلفنی دارند. شماره‌ تماس‌های محدود برای شما محدودیت‌های بسیاری ایجاد می‌کنند.

اگر قصد استفاده از بازاریابی تلفنی را دارید، باید کاربرد آن را برای کسب‌وکار خود بررسی کنید. در واقع نمی‌توان گفت که این روش همیشه جواب می‌دهد یا خیر. با سبک سنگین کردن اوضاع می‌توانید میزان بازدهی استفاده از این نوع بازاریابی را پیشبینی کنید.

Chelsero

یک نظر برای این نوشته موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا