رفتن به محتوای اصلی
ویژگی های یک بازاریاب جاذبه ای

ویژگی های یک بازاریاب جاذبه ای

ویژگی های یک بازاریاب جاذبه ای

اگر می خواهید یک بازاریاب جاذبه ای موفق شوید اولین موردی که لازم است ایجاد یک مدل ذهنی تحلیل گر قوی است از نظر ما این ویژگی مهمترین ویژگی است .

چون یک فرد برای تبدیل شدن به یک بازاریاب جاذبه ای قوی باید بتواند تمام اطلاعات مهم را بخواند و بفهمد و سپس داده هایی که می تواند از Google Analytics بدست آورد را تجزیه و تحلیل کند و نتایج را تبدیل به استراتژی های عملی تبدیل کند که بتوان از آنها برای بهبود فوری استفاده کرد.

 

با استفاده از Google Analytics و ثبت ورودی های موتورهای جستجو برای تمامی مطالب سایت یا وبلاگ در پایان هر ماه قادر خواهیم بود اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنیم تا ببینیم آیا می توان وضعیت مطالبی که ورودی خوبی از گوگل نداشته اند را بهتر کرد یا نه.

باید در پایان روز با استفاده از Google Analytics کارایی وب سایت خود را بررسی کنید الگوهای رفتاری آنها در سایت خود را مشاهده کنید تا بتوانید بفهمید برای بهبود تجربه کاربری مخاطب خود چه کارهایی می توانید بکنید.

همچنین باید رنک مطالب خود را برای هر کدام از کلیدواژه ها در نتایج جستجو بدانید و در نهایت نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری را مد نظر قرار دهید و ببینید از چه طریق می توانید این نرخ را افزایش دهید.

داستان سرایی :

دومین ویژگی که لازم است مهارت در داستان سرایی است. این دومین ویژگی مهمی است که هر بازاریاب جاذبه ای باید داشته باشد. قصه گویی تنها راهی است که می توانید احساسات مخاطبین خود را برانگیزید و کاری کنید تا بعدا شما را فورا بیاد بیاورند.

 

صداقت و بی ریا بودن :

برای ایجاد یک رابطه ی محکم با مخاطب باید همیشه صادقانه و بی ریا عمل کنیم. ما باید صادقانه به مخاطبین خود کمک کنیم تا مشکلاتشان را حل کنند.

به عبارت دیگر وقتی می خواهید مطلبی بنویسید بجای اینکه فقط از محصولات و خدمات خود حرف بزنید و آنها را تبلیغ کنید و فقط به فکر منافع خود باشید، از دید مخاطب به موضوع نگاه کنید و ببینید چه چیزهای می توانید بنویسید که الهام بخش مشتریان باشد، برای آنها آموزنده باشد و مشکل آنها را حل کند. اگر اینگونه عمل کنید مخاطبین شما را به عنوان یک فرد حرفه ای در صنعت خود می دانند.

قبل از اینکه مطلبی بنویسید، به سوالات و نگرانی هایی که ممکن است در ذهن مخاطب باشد فکر کنید و چیزی بنویسید که پاسخگوی آن سوالات و نگرانی ها باشد.

اولین کاری که باید بکنید این است که درمورد کلیدواژه ی مطلبی که می خواهید مطلب بنویسید جستجو کنید. ۱۰ نتیجه اول جستجو را بخوانید بعد از خواندن سریع آن مطالب تصویر شفافتری ازآنچه می خواهید بنویسید بدست خواهید آورد و خواهید فهمید باید از چه چیزهایی بنویسید و چه چیزهایی ننویسد تا یک مطلب قوی تهیه کنید.

مساله ی مهم دیگر پاسخ دادن به نظرات خوانندگان است حتی اگر فردی ادعای اشتباه دارد یا ایرادی از محصولات یا مطلب شما گرفته است، بهتر است در پاسخ اگر اشتباه کرده اید صادقانه به آن اعتراف کنید. افرادی که برای شما کامنت می گذراند و نظر خود را اعلام می کنند معمولا افرادی هستند که به برند شما اهمیت می دهند. این کار باعث بهبود وضعیت شما و افزایش اعتبارتان خواهد شد.

کاردان :

کاردان بودن ویژگی مهم دیگری است که یک بازاریاب جاذبه ای باید داشته باشد. او باید بتواند برای مسائل مختلف راه حل پیدا کند. همچنین باید بتواند با دقت وب سایت های رقیب را بررسی کند.

 

 

بروز و مرتبط بودن :

بسیار مهم است که مطلبی که منتشر می کنید بروز باشد و محتوای آن همان چیزی باشد که مخاطب به دنبال آن است. بهتر است همیشه مطالبی که قبلا منتشر کرده اید و بازدهی خوبی نداشته اند را مجددا بررسی کنید و آنها را بروز رسانی کنید تا بتوانند رنک بهتری در موتورهای جستجو بدست آورند.

همچنین اگر محتوایی دارای مطالب نامرتبط با موضوع است آنها را حذف کنید. محتوایی که می نویسید باید مرتبط با عبارتی باشد که مخاطب جستجو می کند. اگر مخاطب عبارتی را سرچ کند و به سایت شما برسد و با محتوایی نامربوط مواجه شود فورا سایت شما را ترک خواهد کرد.

هدف گرا :

وقتی می خواهید مطلبی بنویسید خیلی مهم است که هدف خود از نوشتن آن مطلب را مشخص کنید. مطلب شما در مورد هر موضوعی که باشد باید طوری بنویسید که وقتی مخاطب مطلب شما را تا آخر خواند بتوانید به آن هدف برسید.

این هدف می تواند عضویت در خبرنامه ی ایمیلی باشد که در این صورت باید در پایان مطلب مخاطب شما را در صنعت خودتان مرجعی دارای صلاحیت ببینید. و یا اگر هدف خرید محصول است باید متنی الهام بخش بنویسد و توضیح دهید که چگونه خرید آن محصول باعث حل مشکلات خواننده می شود یا زندگی آنها را سریعا راحتتر خواهد کرد.

پشتکار :

خوب بودن حد و اندازه ندارد و همیشه امکان بهتر شدن وجود دارد اینکه فقط خوب باشید و برای بهتر شدن تلاش نکنید شما را در یک سطح متوسط نگه می دارد. برای درخشیدن باید تلاش کنید و باور داشته باشید که به هدف می رسید. و فقط با داشتن ذهنیت مثبت … امکان پذیر است.

بهتر است تمام مطالب وب سایت یا وبلاگ خود را بررسی کنید و آنهایی که بعد از شش ماه ورودی گوگل قابل قبولی نداشتند را پیدا کنید و ببینید چطور می توانید با تغییر و بروزرسانی آنها رنک خوبی بدست آورید.

فروتن و روشنفکر :

 

ارها شنیده ایم که هیچکس کامل نیست اما واقعا چقدر این جمله را درک کرده ایم؟ در واقع برای تبدیل شدن به یک بازاریاب جاذبه ای موفق فرد باید فروتن و روشن فکر باشد.

یادگیری خیلی مهم است و اهمیت ندارد که از چه کسی یاد می گیرید. چه مبتدی باشید چه یک فرد حرفه ای، همیشه یکی هست که از شما بهتر باشد. متواضع بودن هیچ هزینه ای برای شما ندارد اطلاعاتی که از دیگران می آموزیم و به اشتراک می گذاریم روزی مشخص خواهند کرد ما چه کسی هستیم.

 

با در نظر گرفتن مخاطب بنویسید :

قبل از نوشتن هر مطلبی مخاطب را در ذهن خود تصور کنید این یکی از قوانین طلایی موفقیت در بازاریابی جاذبه است که باید برای شما تبدیل به یک عادت شود و باید بدانید مخاطب شما چه کلمات و عباراتی را جستجو می کند و بعد محتوایی تولید کنید که پاسخی به نیاز او باشد.

 

ویژگی های یک بازاریاب جاذبه ای

ویژگی های یک بازاریاب جاذبه ای   ویژگی های یک بازاریاب جاذبه ای  ویژگی های یک بازاریاب جاذبه ای  ویژگی های یک بازاریاب جاذبه ای   ویژگی های یک بازاریاب جاذبه ای ویژگی های یک بازاریاب جاذبه ای  ویژگی های یک بازاریاب جاذبه ای  ویژگی های یک بازاریاب جاذبه ای  ویژگی های یک بازاریاب جاذبه ای
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا