رفتن به محتوای اصلی
گام هایی برای توسعه هویت برند

گام هایی برای توسعه هویت برند

برای بازاریابی هر چیزی از یک محصول گرفته تا یک شخص ، سازمان یا حتی یک ایده؛ پیش از هر چیز نیازمند تعریف برند خودتان هستید وقتی برند خود را تعریف کنید آنگاه می توانید پایه و اساسی برای تمام فعالیت ها و استراتژی های بازاریابی خود داشته باشید تعریف برند شما به عنوان چوب اندازه گیری در زمان ارزیابی هر چیزی از ابزار و محتوا بازاریابی شما از جمله لوگو تا رنگ کارت ویزیت شما به کار می آید.

به توسعه و شکل دادن به یک هویت برند در قالب شکل دادن و توسعه یک خانه نگاه کنید یک خانه از را پایه و پِی ساختمان شروع می کنید اگر پِی ساختمان قوی نباشد تمام ساختمان شما از آن ضرر و زیان می بیند علاوه بر آن هویت برند شما چیزی است که شما را از رقیب شما در چشمان مشتری متمایز می سازد.

برای آغاز کردن این فرایند ، شما نیاز به صرف زمان برای صادقانه و متفکرانه پاسخ دادن به 9  پرسش زیر دارید. این خود تحلیلی به شما کمک می کند تا یک هویت برند منحصر به فردی را ایجاد کنید که با کار کردن با آن احساس راحتی بکنید.

پرسش اول :

چه محصولات و خدماتی ارائه می دهید؟ کیفیت محصولات و خدماتی که ارائه می کنید چگونه است سعی کنید تا جای ممکن وارد جزئیات شده و خصوصیات را بیان کنید. به عنوان مثال، مثلا نگوئید که خدمات روابط عمومی ارائه می کنید. بلکه بگوئید که شما یک کارشناس روابط عمومی
با تخصص در حوزه رسانه های عمومی هستید.

 

پرسش دوم :

ارزش های اصلی و پایه ای محصولات و خدمات شما چه مواردی هستند ارزش های بنیادین سازمان شما چه مواردی هستند وقتی به ارزش ها می اندیشید به این فکر کنید که چه چیزی برای شما و مخاطبین شما اهمیت بیشتری دارد. این موضوع خصوصا برای سازمان های غیر انتفاعی اهمیت دارد.

 

پرسش سوم :

رسالت سازمان شما چیست این پرسش اغلب وارد حوزه اخلاقیات و استانداردها می شود.

 

پرسش چهارم :

شرکت شما در چه حوزه ای تخصص دارد به این معنا که، بازار تخصصی شما کجاست به عنوان مثال ، اگر شما مشغول فروش بسته های کادو هستید، شاید مثلا در ارائه بسته های کادو برای یک مناسب خاص مثلا یک عید، تولد یا مثلا بسته های کادو حاوی گوشی موبایل از
یک برند خاص تخصص دارید.

 

پرسش پنجم :

مخاطبین بازار هدف شما چه کسانی هستند این موضوع شامل شناسایی آن دسته از افرادی می شود که به سمت محصولات و خدمات شما جذب شده و نسبت به آن اظهار علاقه کرده اند.
به عنوان مثال، اگر در فعالیت های بازاریابی خود ، شهروندان بزرگسال را مد نظر دارید این دسته از مخاطبین در واقع گروهی به خوبی تعریف شده اندهستند که مبنای این تعریف هم چیزی نیست جز سن این گروه از افراد.

 

پرسش ششم :

شعار شرکت یا سازمان شما چیست شعار شما چه پیامی را به مشتریان بالقوه شما ارسال می کند توجه کنید که هر سازمانی برای خودش شعار ندارد، اما اگر می خواهید شعار داشته باشید حتما یک شعار کوتاه داشته باشید.

 

پرسش هفتم :

وقتی که به شش پرسش اول پاسخ گفتید شخصیتی را برای شرکت خود خلق کرده اید که به روشنی معرف محصولات و خدمات شماست. پس حالا باید بپرسید، چه خصوصیات و ویژگی‌هایی شما را از دیگر رقبایتان متمایز می کند؟ آیا شخصیت شرکت شما سنتی ، نوآورانه ، خلاقانه ، پر انرژی و فعال یا پیچیده است.

 

پرسش هشتم :

حالا یک شخصیت را خلق کرده اید (یا به عبارتی همان هویت) زمان آن رسیده که رابطه ای را چنان که در قدم پنجم اشاره شد، با بازار هدف خود ایجاد کنید شخصیت شما چگونه نسبت به بازار هدف شما واکنش نشان می دهد؟ چه خصوصیاتی در نظر مخاطب شما مهم جلوه می‌کندچه خصوصیات و ویژگی هایی جلب توجه مراجعین و مشتریان بالقوه شما را می کند؟

 

پرسش نهم :

در نهایت، پاسخ داده شده به پرسش های فوق را یکبار دیگر مرور کنید و یک نمایه یا پروفایلی از این اطلاعات برای شرکت خود فراهم کنید. در توصیف شخصیت خود از کلماتی استفاده کنید که از آنها در نوشتن بیوگرافی خود یا توضیح دادن دلیل منحصر به فرد بودن آن به همکار خود استفاده می کنید. خلاق باشید.

 

چند راهکار :

راهکار اول :

در زمان پاسخ دادن به هر یک از این پرسش ها همانند لیزر بر روی مخاطب هدف خود تمرکز کنید چرا که این فرایند همه و همه برای دستیابی به افراد مناسب است. اگر می خواهید به افراد بزرگتر و مسن تر دست پیدا کنید نباید خود را به عنوان برند معرفی کنید که تمایل به دیدار یا رو در رو شدن با مشتریان در کافی شاپ های شلوغ و پر سر و صدا دارد.

 

راهکار دوم :

پاسخ های خود را در یک دفتر یا فایل مجزا و البته همیشه در دسترس ذخیره کنید و هدف خود را توسعه و بسط برند خود در بلند مدت قرار دهید.

 

راهکار سوم :

مهمتر از همه در زمان پاسخ دادن به این پرسش ها به شدت صادقانه رفتار کنید تا فرصت شناسایی عوامل منحصر به فرد کننده شرکت خود را از دست ندهید.

گام هایی برای توسعه هویت برند

گام هایی برای توسعه هویت برند   گام هایی برای توسعه هویت برند  گام هایی برای توسعه هویت برند  گام هایی برای توسعه هویت برند  گام هایی برای توسعه هویت برند  گام هایی برای توسعه هویت برند    گام هایی برای توسعه هویت برند گام هایی برای توسعه هویت برند
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا