رفتن به محتوای اصلی
سئو چیست؟

سئو چیست؟

 

سئو چیست؟

سئو که به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است بسیار مهم است.شاید به یاد داشته باشید که در ابتدا با کمک چرخ های کمکی سوار دوچرخه می شدید ، فکر سوار شدن بدون آنها دلهره آور و ترسناک بود. به محض اینکه والدین شما چرخ های کمکی را برداشتند و مهارت های لازم برای برقراری تعادل ، فرمان ، پدال و ترمز را یاد گرفتید ،  دوچرخه سوار شدن بسیار ساده و آسان به نظر می رسید.

همین مسئله در مورد سئو نیز صدق می کند. اگر پایه اساسی را درک نکنید ، به نظر می رسد که یک زبان بیگانه است. وظیفه من این است که چرخ های آموزشی را برای شما کنار بگذارم تا بتوانید با استراتژی سئو مسیر درست خودتان را طی کنید.

 

1- سئو در سایت

اگر قرار بود شما خانه ای بسازید و پی ریزی آن در  شرایط وحشتناکی قرار داشته باشد ، بدون توجه به اینکه دکوراسیون داخلی شما چقدر زیبا است . مشکلات زیادی برای شما به وجود می آید. سئو نیز به همین شکل است. شما باید در وب سایت خود بنیادی عالی داشته باشید که شامل موارد زیر است:

  • محتوای متن منحصر به فرد
  • تنظیم پیوند داخلی
  • دسترسی به ربات
  • نقشه ها
  • ساختار URL
  • کدهای پاسخ سرور

با این اصطلاحات فن اوری نگران نباشید. اگر با یک توسعه دهنده وب سایت تماس بگیرید ، در طی دو یا سه ساعت ، او باید بتواند  به سایت شما رسیدگی کند  تا مطمئن شود پایه سایت محکم است.

نکته: توصیه می کنم  حتما این مسیر را طی کنید.. با رسیدگی سایت باعث می شود که بنیاد شما از ابتدا محکم باشد.

 

2- محتوای وب سایت بی نظیر

محتوای وب سایت تکراری یا غیر ضروری همچنین می تواند شما را از پتانسیل رتبه بندی واقعی خود باز دارد. در این زمینه سایت های زیادی وجود دارد که دارای محتوای تکراری  یا ساختار URL اشتباه هستند.

در زیر چند مثال آورده شده است.

  • صفحات سطح شهر: یک کسب و کار با داشتن صفحه ای مشابه برای هر یک ، کلیه حومه های اطراف شهر یا همه شهرهای کشور را امتحان و رتبه خواهد کرد. با انجام این کار ، گوگل می تواند تشخیص دهد که این یک محتوای تکراری و دستکاری شده است و اغلب می تواند بر روی رتبه منفی شما تأثیر بگذارد.
  • صفحات غیر ضروری: ما اغلب صفحات سرویس را در صفحات زیر سرویس تقسیم می کنیم ، که همیشه چیز خوبی نیست. به عنوان مثال ، چند نفر واقعاً به دنبال یک شرکت بازاریابی نمایشگر در کلمبوس ، اوهایو هستند؟ ما یک صفحه برای تبلیغات آنلاین داریم ، جایی که ما تمرکز خود را روی بازپرداخت صفحه نمایش ذکر می کنیم ، اما برای این کار نیازی به صفحه کامل نداریم.

نکته: به Google Analytics بروید و تجزیه و تحلیل کنید که کدام صفحات در سایت شما بیشترین میزان ترافیک را در مقابل کمترین کسب می کنند. اگر صفحه ای وجود دارد که به سختی می تواند ترافیک وب سایت را بدست آورد ، ممکن است در نظر بگیرید این صفحه را در صفحه مهم قرار دهید  ، که به رتبه این صفحه برای والدین کمک می کند.

 

3- برچسب های عنوان در سئو

به گفته کارشناس مشاوره سئو ، “تفکیک درآمد بین خدمات A در مقابل سرویس B چیست؟” تمرکز اصلی باید روی سرویس A باشد ، زیرا صورتحساب ها را می پردازد.

برچسب عنوان در صفحه اصلی سایت یکی از مهمترین مؤلفه های وب سایت شما است. وقتی تصمیم می گیرید که در برچسب عنوان درج کنید ،  از معیارهای تجاری واقعی استفاده کنید.

نکته: اگر یک مشاغل محلی هستید ، حتماً نام شهر خود را در برچسب عنوان در سایت درج کنید زیرا این امر به شما در رتبه بندی در بازار محلی خود کمک می کند. غالباً ،کمپانی هایی دیده می شوند که سعی می کنند در رتبه ی کشوری قرار بگیرند در صورتی که 90 درصد از آنها شرکتشان محلی است.

 

4- بک لینک های با کیفیت در سئو

بک لینک ها پایه و اساس الگوریتم Google هستند. پس از ایجاد ساختار سایت خوب ، باید روی دستیابی به لینک های بک لینک تمرکز کنید. بک لینک به سادگی پیوندی است که به سایت شما اشاره می کند. شما باید روی کیفیت بیش از کمیت تمرکز کنید.

یک متریک به نام اقتدار دامنه وجود دارد که می تواند در مقیاس 100 نمره ای به شما بدهد. شما می توانید با استفاده از ابزار Moz اطلاعاتی از اختیارات دامنه خود بیابید. همچنین می توانید سایت خود را با سایت های رقبا مقایسه کنید. نحوه تأمین اعتبار دامنه شما نسبت به رقبا ، یکی از بهترین شاخص های موجود در دنیای سئو برای تعیین محل سایت شما در گوگل است.

نکته: برای به دست آوردن بک لینک های با کیفیت تر ، با ثبت نام در HARO روزانه حسابی از رسانه ها به صندوق ورودی خود دریافت خواهید کرد و می توانید از طرف شرکت خود پاسخ دهید.

 

5- روابط عمومی دیجیتال

سئو
سئو

HARO تنها یک راه برای دستیابی به پیوندهای معتبر است. اگر واقعا می خواهید موفق شوید ، به سایت های دیگر نیاز دارید تا سایت خود را به صورت مداوم ذکر کنند ، این به شما در تولید لینک های بیشتر کمک می کند. این امر می تواند با انجام مراحل زیر انجام شود:

  • به خبرنگاران خاص در صنعت اطلاع دهید که شما می خواهید به نقل قول های خاص مربوط به صنعت خود در دسترس باشید.
  • به وب سایتهای مرتبط با صنعت دسترسی پیدا کنید و با مشارکت در یک پست وبلاگ مهمان ، تخصص خود را به اشتراک بگذارید.
  • از شرکا ، فروشندگان ، یا مشتریان خود بخواهید که از شما بخواهند شما را در صفحه “شرکای” سایتهای خود قرار دهند.
  • برای ارائه توضیحات در سایت خود به مشتریان یا مشتریان خود مراجعه کنید که شامل پیوندی به سایت شما نیز خواهد بود.
  • به مجلات و نشریات مرتبط با شهر مراجعه کنید تا بینش خود را در بازار محلی خود ارائه دهید.

نکته: اگر می توانید سه تا چهار بک لینک با کیفیت در هر ماه بطور مداوم بدست آورید ، باید در رده بندی سئو خود به جستجوی صعودی بپردازید ، به ویژه اگر تا به حال پیش بینی نداشته اید.

 

6- رد کردن پیوندهای اسپم در سئو

من اشاره کردم که ایجاد لینک برای موفقیت سئو بسیار مهم است. خوب ، افراد زیادی وجود داشتند که با تلاش در ایجاد لینک خود یا ثبت نام در سایت های فهرست اسپم ، سعی در دستکاری سیستم داشتند. این می توانید منجر به مجازات گوگل شود.

توصیه می کنم وارد کنسول جستجوی Google خود شوید ، به “جستجوی ترافیک” بروید و سپس بر روی “پیوندها به سایت خود” کلیک کنید. از اینجا ، به “بیشترین محتوای شما” بروید. پس از رسیدن به این نقطه ،  به “بارگیری آخرین گزارش لینک ها” بروید.

با این کار یک فایل اکسل بارگیری خواهد شد که همه بک لینک هایی را که گوگل تشخیص می دهد به سایت شما بازگشت می کند. اگر پیوندهای بسیار ناخواسته ای را در این گزارش مشاهده می کنید ، ممکن است ارزش دارد که با یک شرکت سئو تماس بگیرید تا به بک لینک ههای شما رسیدگی کند و به طور بالقوه پرونده ای برای رد اسپم ارسال کند.

نکته: اگر پیوندهای اسپم دارید ، آپلود پرونده رد کردن  به Google می گوید که شما نمی خواهید هیچ پیوندی با پیوندهای خاصی که به سایت شما نشان می دهند ، داشته باشید. اگر پیوندهایی با کیفیت پایین به سایت شما نشان داده شده است و یک پیام رد ارسال نشده است ، می تواند شما را در جستجوی Google عقب نگه دارد.

 

7- سئو محلی

آیا تا به حال فکر کرده اید که کسب و کارها با آدرس و رتبه های ستاره در کنار مشاغل خود به صدر گوگل چطور می شوند؟ این از صفحه Google My   Business  شما می آید.

اگر به صفحه Google My Business خود توجه نکنید ، باید بلافاصله با انجام اقدامات پیشگیرانه زیر شروع کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات کسب و کار شما سازگار است (نام ، آدرس ، تلفن).
  • اطمینان حاصل کنید که عکسهای شما به روز هستند.
  • راهکاری در دست داشته باشید تا بازدید های خود کنترل کنید.
  • ویژگی را تعبیه کنید تا مشتریان به شما پیام دهند.
  • دسته اصلی خود را لیست کنید تا با خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید هماهنگ شوید.

نکته: یک بخش بینش وجود دارد که می توانید برداشت ها و کلیک های صفحه Google My Business خود را مشاهده کنید. اگر یک مشاغل محلی هستید ، برای بهبود مداوم معیارهای خود ، بر آن نظارت کنید.

 

8-  لیست های مشاغل محلی

سئو
سئو

 

Google می خواهد بداند تجارت شما مشروع و محلی است. اینجاست که لیست های مشاغل محلی به مرحله اجرا در می آید.

طبق گفته Moz ، فهرست مشاغل محلی نمایه آنلاین است که شامل نام تجاری ، آدرس ، شماره تلفن و سایر جزئیات شما می باشد. هزاران وب سایت و دایرکتوری وجود دارد که صاحبان مشاغل محلی مجاز به ایجاد لیست های تجاری آزاد هستند. برخی از آنها که قبلاً درباره آنها شنیده اید عبارتند از: Google+ ، Yelp ، Bing Places ، صفحات زرد اینترنتی و Yahoo Local.

با پرداخت هزینه ناچیز ، می توانید شغل خود را به زیر 100 دلار به یک فهرست محلی مانند Yext یا Moz Local ارسال کنید. این اطمینان حاصل خواهد شد که تمام اطلاعات کسب و کار شما در سراسر صفحه سازگار است اما از همه مهم تر ، حضور محلی شما را قانونی می کند.

نکته: با استفاده از Moz Localلیست کسب و کار خود را به صورت رایگان بررسی کنید. اگر نمره زیر 70 درصد دریافت می کنید ، باید یک فهرست راهنمای محلی را در نظر بگیرید تا همه چیز سازگار باشد و نمره کلی خود را بهبود ببخشید.

 

9- نظارت بر موفقیتتان

با هزینه 79 دلار در هر ماه (در صورت پرداخت سالانه) ، می توانید پنج کمپین را درون Moz دنبال کنید. اگر این هزینه برای شما خیلی زیاد است ، آنرا با چند دوست دیگر که صاحب یک تجارت هستند یا در بازاریابی قرار دارند تقسیم کنید ، زیرا می توانید پنج کمپین اضافه کنید. شما قادر خواهید بود دامنه خود را به Moz اضافه کنید ، کلمات کلیدی را که برای تجارت شما مهم هستند ردیابی کنید و موفقیت پیشرفت سئو خود را اندازه بگیرید. بسیاری از تصمیمات کلیدی در مورد تجارت وجود دارد که می توانید هنگام ردیابی کلمات کلیدی خود ، تصمیم گیری کنید ، بنابراین من هر بازاریاب را برای ثبت نام در این مورد بسیار تشویق می کنم.

نکته: اگر مطمئن نیستید که چه کلمات کلیدی برای ردیابی است ، SEM Rush یک ابزار رایگان عالی در صفحه اصلی خود دارد که به شما امکان می دهد یک کلمه کلیدی را تایپ کرده و تغییرات دیگری ایجاد کنید.

 

10-  بازاریابی مداوم

Google می خواهد ببیند که شما یک سایت قانونی با ترافیک قانونی دارید. این بدان معنی است که محتوای شما باید ستاره دار باشد. محتوای وبلاگ شما در سایت شخصی شما باید دارای موضوعات قانع کننده باشد. شما باید به طور فعال وبلاگ های خود را در فیس بوک تبلیغ کنید تا ترافیک به وبلاگ خود هدایت شود. صفحه اصلی و صفحات داخلی شما باید اطلاعات روشنگری را ارائه دهد که ارزش خواننده را فراهم می کند. سایت شما نیاز به دوستانه بودن با موبایل دارد.

وب سایت شما قطب اصلی بازاریابی شما است. اطمینان حاصل کنید که محتوا عالی است زیرا شما مشتریان بیشتری را تبدیل می کنید و Google نیز این را دوست دارد!

نکته:از یک روزنامه نگار یا کسی که ادبیات فارسی در دانشگاه خوانده است استفاده کنید تا به وبسایت شما برود و متن های شما را نقد کند. گرفتن یک دیدگاه تازه از کسی که یک مجموعه مهارت نوشتن قوی دارد ، می تواند بینش زیادی را برای شما فراهم کند.

 

سئو
سئو
در اینجا بخوانید:همه چیز درباره بازاریابی تلفنی حرفه‌ ای

هفته ملی تجارت کوچک زمان مناسبی برای یادآوری خود است که ایجاد یک تجارت دیجیتال به معنای دانستن کدام یک از نکات SEO برای اجرای اول است. مهم نیست که چه چیزی را جستجو می کنند ، مردم ابتدا به موتورهای جستجوگر متوسل می شوند. بهترین راه برای رشد ترافیک شما ، بدون توجه به شغل شما ، ایجاد وب سایتی است که هم موتورهای جستجو و هم بازدید کنندگان آن را داشته باشد.

در بازار مبتنی بر موتور جستجو امروز ، SEO موثرترین روش برای هدایت ترافیک به وب سایت شما بدون پرداخت هزینه تبلیغات است. برای مشاغل کوچک با بودجه محدود ، این مسئله می تواند مزیت بزرگی در هنگام مواجهه با رقابت تثبیت شده باشد. SEO(بهینه سازی موتور جستجو) روشی برای ساخت وب سایت شما برای ایجاد ترافیک از طریق جستجوی ارگانیک است. برخلاف ترافیک پرداخت شده ، که ناشی از تبلیغات است ، ترافیک جستجوی ارگانیک از رتبه های بالایی در موتورهای جستجو و ایجاد محتوای با کیفیت که مخاطبان شما را به خود جلب می کند ، ناشی می شود. در دنیایی که 32 درصد از افراد روی اولین نتیجه جستجوی گوگل کلیک می کنند ، SEO بخشی اساسی از هر مشاغل است.

اما بهینه سازی وب سایت شما به یکباره می تواند برای صاحبان مشاغل کوچک که کارهای دیگری انجام می دهند ، دلهره آور باشد. این شش نکته عملی SEO بهترین مکان برای شروع است – تغییرات کوچک می توانند ترافیک شما را تغییر دهند.

 

1)نظارت بر همه تغییرات.

مهم نیست که راهنمایی سئو را برای اولین بار برای پیاده سازی انتخاب کنید ، مهمترین کاری که باید انجام دهید نظارت بر این تغییرات است. اگر به دنبال کمک حرفه ای نیستید ، این به معنی دستیابی به موارد زیر است:

  1. تصمیم بگیرید که از متریک برای نظارت بر ترافیک خود استفاده کنید. آیا ثبت نام خبرنامه ، خرید محصولات ، رتبه بندی کلمات کلیدی یا درصد افرادی که به وب سایت شما باز می گردند ، ثبت نام می کنند؟
  2. استفاده از حداقل یکی از ابزارهای پیشنهادی سئو را برای کمک در رتبه بندی بالاتر گوگل ، برای نظارت بر پیشرفت خود شروع کنید.
  3. در یک زمان تغییر ایجاد کنید. چگونه می توانید بدانید چه کار می کند اگر همه کار را یکباره انجام دهید؟

2)ساختار سایت واضحی ایجاد کنید.

مهم نیست که چه تعداد نکات SEO را در وب سایت خود پیاده سازی می کنید اگر به شکلی ساختار یافته نباشد که برای موتورهای مرورگر و کاربران آسان باشد. برای مشاغل کوچک با وب سایت های جدید ، این به معنای ایجاد سلسله مراتبی است که شامل موارد زیر است:

  • صفحات
  • دسته بندی ها
  • زیر شاخه ها
  • پیوند داخلی که مجدداً ساختار سایت را تأیید می کند
  • عناوین

خزندگان سایت و انسانها هر دو سلسله مراتب را دوست دارند: داشتن یک ساختار سایت روشن ، دو هدف اصلی شما را محقق می کند. ابتدا ، خزندگان گوگل می توانند محتوای شما را به سرعت درک کرده و براساس آن رتبه بندی کنند. دوم ، کاربران می توانند به راحتی آن را هدایت کنند ، و باعث می شود که در وب سایت شما بمانند ، چیزی از آن خریداری کنند یا در آینده به آن بازگردند.

اگر ساختار سایت شما نامشخص باشد ، خزندگان گوگل می توانند برخی از مطالب شما را از دست دهند ، این امر باعث می شود که افراد در وهله اول در جستجوی آن نباشند. ساختار سایت نامناسب نیز باعث می شود بازدید کنندگان شما دچار سردرگمی شده و احتمالاً به سایت دیگری مراجعه کنند. این ترجمه به زمان کمتری برای هر بازدید کننده ، پایین آمدن نرخ تبدیل برای خرده فروشان آنلاین و ترافیک کمتر ترجمه خواهد شد زیرا گوگل بر اساس این آمار وب سایت شما را تخریب می کند

 

3)اولویت بندی ایجاد محتوا.

سئو
سئو

 

ایجاد محتوای با کیفیت یکی از بهترین روندهای بازاریابی سئو در سال 2019 است ، خواه یک شغل کوچک یا بزرگ باشید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • الگوریتم های Google کیفیت محتوا را بیش از گذشته در نظر می گیرند. این به معنی ایجاد محتوا است که با کلمات کلیدی ، عناوین و توضیحات متا شما مطابقت دارد.
  • محتوای فرم طولانی بالاتر از فرم کوتاه خواهد بود.
  • نوشته باید برای خوانندگان جذاب باشد ، نه ربات. الگوریتم های گوگل چنان پیچیده تر شده اند که محتوا را برای پر کردن کلمات کلیدی مجازات می کنند ، تاکتیکی که طراحی شده است به جای افراد ازالگوریتم ها استفاده شده است.
  • محتوا فقط به معنای متن نیست. فیلم ها از جذابیت چشمگیری برخوردار هستند و عکس ها نیز به همان اندازه مهم هستند.

به خاطر داشته باشید که محتوای ایده آل برای وب سایت شما به نوع ترافیک شما بستگی دارد. سبک های مختلف را امتحان کنید و بر ترافیک نظارت کنید تا بررسی کنید مخاطبان شما از وب سایت شما چه چیزی می خواهند.

 

4)بر ساختن پیوندهای داخلی و خارجی متمرکز شوید.

ساخت شبکه پیوندهای داخلی و خارجی یک فرآیند ثابت است. این که آیا شما یک کارآفرین با یک سایت متوسط یا یک شرکت تجاری کوچک در حال ساخت یک سایت جدید هستید ، یکی از بهترین نکات مربوط به سئو این است که هر روز اندکی لینک های خود را بسازید.

برای ایجاد ساختار سایت از پیوند داخلی استفاده کنید: برای مبتدیان ، مهم است که پیوند داخلی هر قطعه جدید را داشته باشید. در غیر این صورت ، به محتوای بی نام و نشان تبدیل می شود. این بدان معنی است که از بقیه سایت شما جدا شده است. یافتن محتوایی بی نام و نشان برای یافتن خزندگان Google و بازدید کنندگان دشوار است. اگر بخشی از محتوا به بقیه وب سایت شما وصل نشده باشد ، خزندگان آن را از پیدا نمی کنند یا آن را محتوایی بی ارزش در نظر می گیرند. ، از این طریق آن را در رتبه ی پایین تری نشان می دهند.

به طور گسترده تر ، صفحات لینک شده درهم، در وب سایت شما دو چیز اصلی را انجام می دهد: اینکه به خزنده ها کمک می کند تا وب سایت شما را پیدا کنند(و در صفحه شما بمانند) و رتبه بهتری بدهند.

ایجاد شبکه ای از بک لینک های خارجی با کیفیت بالا در سئو

بک لینک ها یک عامل کلیدی هستند که موتورهای جستجو برای ارزیابی وب سایت شما از آن استفاده می کنند. اما امروزه ، کیفیت بک لینک به جای کمیت از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری دارد. صاحبان وب سایت به جای صرف هزینه برای لینک های ارزان که بر روی ترافیک شما تأثیر منفی می گذارد ، صاحب وب سایت ها باید محتوای با کیفیت ایجاد کنند که بک لینک به صورت مجزا بسازد تا روابط تجاری با کسب و کارهای بزرگ و کوچک در زمینه های مرتبط برقرار کند ، که این مورد می تواند به شما در رشد نمایه بک لینک کمک کند.

اگرچه خرید پیوندها در روزهای ابتدایی بهینه سازی موتور جستجو، ابزاری مؤثر بوده است ، اما کلاهبرداری های Black Hat SEO   دیگر کار نمی کند. در حقیقت ، خرید بک لینک های کم کیفیت به صورت عمده راهی مطمئن برای تخریب گوگل در وب سایت شماست که باعث کاهش ترافیک شما می شود. هنگام انتخاب شرکت SEO بعدی خود ، اطمینان حاصل کنید که آنها هیچ کاری مشابه آن انجام نمی دهند.

 

5)هر چیزی که سایت شما را کند می کند حذف کنید.

 

یکی از نکات برتر SEO برای به دست آوردن و حفظ ترافیک ، بهبود سرعت سایت است. گوگل اعلام کرده است که سرعت سایت عاملی برای رتبه بندی وب سایت ها است. همچنین نشان می دهد که نیم ساعت دوم تاخیر در زمان بارگذاری صفحه که به 20 درصد کاهش در ترافیک معنا شده است. برای کارآفرینان ، این بدان معناست که حذف عناصری که وب سایت شما را کند می کند برای رضایت مشتری و موتور جستجوگر مهم است. برخی از ابزارهای مؤثر عبارتند از:

  • فشرده سازی تصاویر
  • مرورگر خود را پولی کنید
  • خلاص شدن از شر عناصر غیر ضروری در CSS
  • استفاده از JavaScript را متوقف کنید

6)همیشه ابتدا موبایل را در نظر بگیرید.

گوگل برای اولین بار از فهرست بندی موبایل در تابستان سال 2018 استفاده کرد. یک وب سایت موبایل پاسخگو – حتی اگر آن را در رایانه رومیزی طراحی کنید. این بدان معناست که تأکید بیشتری بر UX موبایل و ساختار سایت با محور موبایل انجام می شود.

بهینه سازی وب سایت شما می تواند یک کار گسترده باشد – اما این بدان معنی نیست که شما مجبور هستید (یا باید) این کار را یکباره انجام دهید. بهترین مکان برای شروع با تمرکز روی نکات کلیدی سئو و پرداختن به موضوعات درون وب سایت شما یک به یک است.

 

سئو
سئو

 

مهم نیست که کجای فرآیند بهینه سازی وب سایت خود هستید ، مطمئن شوید که به روش خود به آن نزدیک شده اید. بر کار هایی که انجام می دهید نظارت کنید مشاغل آینده تکرار کنید.و می توانید موفقیتتان را با کسب و کار های آینده همانند سازی کنید.

 

 

Mahla Hashemi

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا