رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با اینفلوئنسر مارکتینگ

آشنایی با اینفلوئنسر مارکتینگ

آشنایی با اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ ( INFLUENCER MARKETING) یا بازاریابی تاثیرگذار به معنای بازاریابی محصولات و خدمات توسط افرادی که بر عموم مردم نفوذ دارند، است.

مانند ورزشکاران ، بازیگران ، مشاهیر و… . یکی از روش های موفق بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، اینفلوئنسر مارکتینگ است که تا حدودی مشابه بازاریابی دهان به دهان است با این تفاوت که اینفلوئنسر مارکتینگ لزوما به توصیه های صریح و آشکار کالا یا خدمات موردنظر توسط فرد تاثیرگذار وابسته نیست.

گاهی بازاریابی دهان به دهان و اینفلوئنسر مارکتینگ به جای یکدیگر استفاده می شوند اما تفاوت اساسی میان این دو وجود دارد اینفلوئنسر مارکتینگ، ایده ی به کارگیری چهره های مشهور جامعه برای بالابردن تاثیر پیام میان طرفداران آن هاست اما بازاریابی دهان به دهان شاه راهی است که این ارتباط از طریق آن صورت می گیرد.

بسیاری از برندها از همکاری با اینفلوئنسرهایی که داوطلبانه برند آنها را تبلیغ می کنند پیشمان می شوند این اینفلوئنسرها می توانند هر فردی باشند از پرسنل سازمان تا اینفلوئنسرهای مستقل ، اینفلوئنسرهای بزرگ یا میکرو اینفلوئنسرها.

هدف تاثیرگذاری بر مخاطبان هدف از طریق افراد دیگر است زمانی که این امر در مسیر صحیحی اجرا شود دیگر اندازه مخاطبان یا نوع اینفلوئنسر اهمیتی نخواهد داشت.

آنچه مهم است فقدان اعتماد ذاتی مشتریان به برند می باشد زمانی که درجه بالایی از اعتماد به کسب و کار شما از طریق سایر افراد به مشتریان القا شود در این حالت مشتریان شما به هواداران برندتان تبدیل خواهند شد.

 

مولفه های کلیدی اینفلوئنسر مارکتینگ :

پیدا کردن اینفلوئنسرهای ( افراد تاثیرگذار) متناسب با برند یا محصول

طراحی کمپین های تبلیغاتی متناسب با اینفلوئنسرهای منتخب

طراحی یک کمپین ثانویه جهت آگاهی رسانی بیشتر (awareness) برای اینفلوئنسرهای درجه دوم

دنبال کردن معیارهای اصلی در رابطه با میزان فروش ، رسیدن به اهداف کمپین و آگاهی رسانی برند

آشنایی با اینفلوئنسر مارکتینگ

آشنایی با اینفلوئنسر مارکتینگ  آشنایی با اینفلوئنسر مارکتینگ  آشنایی با اینفلوئنسر مارکتینگ  آشنایی با اینفلوئنسر مارکتینگ  آشنایی با اینفلوئنسر مارکتینگ
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا