رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با روش های برند سازی

آشنایی با روش های برند سازی

آشنایی با روش های برند سازی

بسیاری از صاحبان کسب و کار، برندینگ یا همان مراحل برند کردن یک نام تجاری را مقوله‌ی پیچیده‌ای می‌دانند برای تبدیل یک نشان تجاری به یک برند مشهور توجه به نکاتی باید توجه کرد که در زیر به آنها اشاره می نماییم .

قابل اعتماد بودن : داشتن تبلیغات درست و به دور از ریاکاری باعث جلب اعتماد در بازار هدف می‌شود یعنی صداقت داشته باشید تا مخاطبان به شما اعتماد کنند و هویت کسب و کارتان حفظ شود. همواره اهداف کسب و کارتان را به یاد داشته باشید و سعی کنید که از آن اهداف دور نشوید.

خلاقیت داشته باشید : سعی نکنید مقلد دیگر شرکت ها باشید. در طراحی نام و لوگو برای محصولات خود خلاقیت به خرج دهید با تقلید به مخاطبان نشان می‌دهید که نوآوری، محصول یا خدمات جدیدی برای ارائه ندارید. در واقع برای موفق شدن با خلاقیت خود در طراحی برند تجاری، محصولات و حتی نوع بسته‌بندی محصول باید به رقبا نشان دهید که علامت تجاری شما منحصر به فرد است.

حل‌ کننده مشکلات باشید : همیشه باید این موضوع را به یاد داشته باشید که بازار هدف بیشتر به دنبال رفع مشکلات است تا محصول جدید. پس باید در ارائه محصول یا خدمات به نحوی عمل کنید که محصول جدید شما بتواند مشکلی را حل نماید. در واقع اگر محصول شما بتواند مشکل عمده‌ای را حل کند در ذهن مخاطبان به راحتی ثبت می‌شود.

برای مشتریان جذاب باشید : اگر می‌خواهید برای مشتریان جذاب باشید باید از این موضوع مطمئن شوید که محصول شما خدمات با ارزشی دارد. یعنی لزوما طراحی‌های پر زرق و برق باعث جذابیت محصول نزد مخاطبان نمی‌شود، بلکه خدمات محصول است که می‌تواند همیشه برای مشتریان جذابیت داشته باشد. حال بهترین روش برای متقاعد کردن مشتری از طریق احساسات است. با داشتن نام تجاری روشن و ایجاد احساسات مخاطب نسبت به نام تجاری، می‌توانیم فعالیت برندینگ موفقی داشته باشیم.

عمل به تعهدات : تنها چیزی که ارزش نام تجاری شما را حفظ می‌کند عمل به تعهد‌ها و ضمانت‌هایی است که به مشتری می‌دهید، طبیعی است که این ضمانت‌ها باید کاملا با برند تجاری و هدف شما منطبق باشد.

قرار نیست همه چیز باشید : این موضوع روشن است که شما نمی‌توانید تمام خدمات را به مشتریان خود ارائه دهید، بهتر است همیشه بر روی نقاط قوت شرکت خود تمرکز کنید و سعی کنید همواره نقاط قوت خود را تقویت کنید. به‌ عنوان مثال اپل ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی نمی‌فروشد چرا که در این‌کار عالی نیست و قرار هم نیست باشد اما همواره یک شرکت محبوب است چرا که بر نقاط قوت خود تمرکز می‌کند.

حضور همیشگی : حرکتی آهسته و پیوسته برای برندینگ داشته باشید و سعی کنید همیشه در کنار مشتری و مخاطب حضور داشته باشید و از صحنه رقابت خارج نشوید. حتی زمانیکه برند شما در اوج محبوبیت قرار دارد. همچنین برای انجام هر اقدامی این نکته را در نظر بگیرید که آیا این اقدام با نام و فعالیت تجاری شما سازگار است یا خیر .

آشنایی با روش های برند سازی

آشنایی با روش های برند سازی آشنایی با روش های برند سازی  آشنایی با روش های برند سازی  آشنایی با روش های برند سازی  آشنایی با روش های برند سازی  آشنایی با روش های برند سازی
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا