رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی چیست؟

آشنایی با کمپین تبلیغاتی

در این مطلب در سایت کسب و کار پیشرو شما را با معنی و مفهوم کمپین تبلیغاتی آشنا می سازیم و امیدواریم مورد توجه و استفاده شما عزیزان قرار گیرد و با نظرات سازنده خود ما را در بهتر شدن مطالب مطلع نمایید .

کمپین تبلیغاتی چیست؟

هر کمپین تبلیغاتی یک استراتژی طراحی شده خاص است که در رسانه‌ها و ابزارهای تبلیغاتی مختلف انجام می‌شود و اهداف خاصی را دنبال می‌کند. اهداف هر کمپین تبلیغاتی می‌تواند شامل افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و ارتباط با یک بازار خاص باشد. همه اینها از طریق تبلیغات انجام می‌شود.

بسیاری از کارآفرینان فکر می‌کنند که انجام یک کمپین تبلیغاتی به سادگی ایجاد یک تبلیغ است، اما آنها در اشتباهند. برای اینکه تبلیغات به بهترین نتایج ختم شود، بسیار مهم است که از ابتدا به درستی ساماندهی شوند.

اگر به راه‌ا‌ندازی یک کمپین که برای کسب و کار شما طراحی شده است فکر می‌کنید، توصیه می‌کنیم با یک متخصص تبلیغات در این‌باره مشورت کنید. به طور خاص آژانس های تبلیغات آنلاین در زمینه طراحی کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی دیجیتال فعالیت می‌کنند. همکاری با شرکت تبلیغات اینترنتی بهترین شرایط و ابزارها را برای شما فراهم می‌کند و با توجه به تجارت موفقی که این شرکت‌ها دارند به شما کمک می‌کنند تا به نتایج دلخواه خود دست یابید.

شروع همکاری با شرکت تبلیغات اینترنتی برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی شما را قادر می‌کند تا هم هزینه های تبلیغات را کاهش دهید و هم معیارهای مربوط به فعالیت‌های تبلیغاتی را بهبود دهید.

نکات کلیدی برای ایجاد کمپین تبلیغاتی عالی

1) اهداف کمپین

با وجود اینکه معمولا هدف از تبلیغات مربوط به فروش است، اما حقیقت این است که اهداف تبلیغاتی بسیار دیگری برای تمرکز بر آنها وجود دارد. رایج‌ترین این اهداف دستیابی به مشتریان جدید، تبلیغ محصولات فعلی و معرفی محصولات جدید است. همچنین شما می‌توانید یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید تا آگاهی از برند را بهبود ببخشید و یا یک برند خاص را با احساسات و هیجانات خاص مرتبط کنید. هدف شما هرچه که باشد، باید پیش از اقدام آن را مشخص کنید.

2) بازار هدف

قسمتی از موفقیت کمپین در این گام از استراتژی شما سنجیده می‌شود. اگر شما بازار یا مخاطب هدف خود را به خوبی شناسایی کرده باشید، رسیدن به اهدافتان بسیار عملی می‌شود.

مشخص کردن جزئیاتی که در ادامه می‌آیند برای کسانی که شما تلاش می‌کنید به آنها دسترسی داشته باشید در استراتژی کمپین تبلیغاتی شما ضروری خواهد بود: سن، جنسیت، طبقه اجتماعی، وضعیت تاهل، سطح تحصیلات، علایق، عادات و سرگرمی‌ها می‌تواند در شناسایی مخاطبین هدف شما مفید است.

3) تقسیم مخاطبان

وقتی به طور واضح مخاطبین هدف خود را شناسایی کردید، باید آنها را تقسیم کنید، آنها را بر اساس محصولات و یا خدماتی که می‌خواهید بفروشید به گروه‌های مختلف تقسیم کنید. شما باید خود را در جایگاه مشتریان بالقوه خود فرض کنید و به سوالاتی که باعث جلب توجه آنها می‌شود پاسخ دهید. آیا چیزی که شما ارائه می‌دهید برای آنها مفید است؟ آیا آنها توان مالی برای خرید محصول یا خدمات شما با قیمت تعیین شده را دارند؟

4) ابزارهای تبلیغاتی

ابزارهای مفید بسیاری در اختیار دارید که به شما کمک می‌کند، پیام کمپین را به بخش مخاطبان هدف برسانید. در این مرحله لازم است که ابزارهای رایج مورد استفاده در تبلیغات و انواع مختلف تبلیغات را شناسایی کنیم.

  • تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی. همانطور که از نامش می‌توان حدس زد، تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی به شما اجازه می‌دهد که آگهی‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی که مخاطبان هدف شما در آن قراردارند، ایجاد کنید. این به معنای باز کردن خط ارتباطی جدیدی است که اجازه دسترسی آسان به مخاطبان خود را می‌دهد. استفاده از شبکه های اجتماعی و فرمت‌های تبلیغاتی مختلف، با استراتژی‌های شخصی می‌تواند میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی شما را افزایش دهد. تبلیغات اینستاگرام، تبلیغات توییتر و تبلیغات فیسبوک از جمله مهمترین شبکه های اجتماعی هستند که می‌توانید در آنها تبلیغ کنید.
  • ایمیل مارکتینگ. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ ابزار دیگری برای تبلیغات است که می‌تواند کمپین مورد علاقه شما باشد. از ایمیل مارکتینگ می‌توانید برای کسب لیدهای جدید استفاده کنید. (که می‌تواند به مشتریان بالقوه ختم شود) ایمیل مارکتینگ همچنین به افزایش وفاداری مشتریان کمک می‌کند که می‌تواند نتایج باور نکردنی را به همراه داشته باشد. آیا می‌دانید بدست آوردن یک مشتری جدید 7 برابر گرانتر از حفظ خریداران فعال قبلی است؟
  • بازاریابی محتوایی. مطمئنا این نوع کمپین در حوزه کمپین‌های تبلیغاتی، آشنا به نظر می‌رسد. با این حال مفهوم بازاریابی محتوا بسیار مبهم است. برای اجتناب از این ابهام، می‌خواهیم تعریف خوبی از بازاریابی محتوا را بیان کنیم:
    بازاریابی محتوا روشی استراتژیک برای بازاریابی است که بر ایجاد و توزیع محتوای با ارزش و نیز محتوای مرتبط و سازگار تمرکز کرده تا مخاطبان مشخصی را جذب و حفظ و درنهایت تبدیل به مشتریان سودآور کند. بنابراین هر چیزی می‌تواند با ایجاد یک وبلاگ آغاز شود اما چنین محتوایی نمی‌تواند به صورت انحصاری تبلیغاتی باشد، شما باید آن را ارزشمند کنید. به علاوه به خاطر داشته باشید که در انجام یک بازاریابی محتوایی چهار مرحله وجود دارد: تولید ترافیک، تولید لید، پرورش لید و تولید مشتری. برای آشنایی بیشتر با این ابزار تبلیغاتی ارزشمند، دوره آموزش بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.
  • SEO و SEM: اگرچه SEO و SEM با هم متفاوت هستند اما اغلب با هم اشتباه گرفته می‌شوند. SEO بهینه‌سازی محتوای وبسایت یا وبلاگ شما برای موتورهای جستجو است تا بتوانند آن را به خوبی در جستجوهای ارگانیک (بدون پرداخت هزینه) خود قرار بدهند. SEM بیشتر مربوط به تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو می‌شود. تبلیغات گوگل مهمترین نوع SEM است که مخاطبان علاقه‌مندی که در گوگل به دنبال محصولات/خدمات ما هستند را هدف قرار می‌دهد. برای شروع کمپین های تبلیغات در گوگل می‌توانید با کارشناسان متخصص جی ادز تماس بگیرید.

5) ارتباطات

پیامی که از طریق کمپین تبلیغاتی ارسال می‌شود، بسیار مهم است. با وجود تفاوت شرکت‌ها و استراتژی‌های تبلیغاتی، متن و پیام آگهی همیشه باید به خوبی سازمان‌یافته، واضح، مختصر، روان و منسجم باشد. این کار به نظر ساده می‌رسد، اما اگر به این حقیقت توجه کنید که پیام باید مختصر باشد (و برای مخاطبان اذیت کننده نباشد) در این صورت بهتر است از کارشناسان تبلیغات باتجریه کمک بگیرید.

6) طراحی

همانطور که پیام مهم است، طراحی نیز مهم است. طراحی ریسپانسیو و استفاده از آخرین ترندهای طراحی وب و بازاریابی آنلاین، مانند متریال دیزاین می‌تواند سایت و کمپین تبلیغاتی شما را برای مخاطبان‌تان جذاب نماید؛ تا انتخاب اول آنها باشید.

7) معیارها و KPIها

سنجش در بسیاری از زمینه‌ها مهم است اما در دنیای تبلیغات حیاتی است. اگر نتایج را نسنجیم، نه می‌توانیم بفهمیم که چه چیزی کارآمد است و نه میدانیم چه چیزی باید بهبود یابد. بنابراین در یک کمپین تبلیغاتی معیارها باید بخش جدایی‌ناپذیر فرآیند باشند، تنها با داده‌هایی که کسب می‌کنیم می‌توانیم همه چیز را بدانیم و بر اساس آن عمل کنیم.

به یک سری از فعالیت‌ ها که برای معرفی یا شناساندن بهتر یک محصول یا خدمت و ترغیب افراد به خرید آن محصول می باشد گفته می شود و کمپین تبلیغاتی بر روی رسانه های تبلیغاتی بیلبورد های خیابان ٬ تلویزیون٬‌ رادیو ٬ نشریات و  تبلیغات اینترنتی فعالیت میی کنند .

کمپین‌های تبلیغاتی می‌ توانند دارای هدف‌ های متنوعی باشند و این اهداف می تواد شامل ساخت یک تصویر مناسب از برند ، معرفی کردن یک محصول جدید ، افزایش فروش یک محصول حاضر در بازار یا حتی کم کردن اثر منفی اخبار باشند و هدف یک کمپین تبلیغاتی عموماً چگونگی اجرای آن و رسانه‌های مورد استفاده در آن را مشخص می‌کند.

در کشور ما نیز به دلیل عدم آشنایی برخی از افراد جامعه با واژه کمپین ، مفهوم آن در برخی از مواقع از فردی به فرد دیگر تغییر می یابد این در حالی است که کمپین یک مفهوم عینی و دارای تعریف علمی است.

در واقع کمپین تبلیغاتی به یک سری عملیات برنامه‌ریزی شده برای تبلیغ کردن یک موسسه یا کالاهای آن گفته می شود و این مجموعه فعالیت‌ های تبلیغاتی می‌تواند از رسانه‌های مختلفی پخش گردد و بر خلاف باور برخی از افراد نیازی نیست که کمپین چند وجهی باشد و می‌تواند فقط در یک بستر اجرایی انتشار یابد .

یک مساله مهم در بازاریابی دسترسی به مشتری است راه‌های زیادی برای دسترسی به مشتری وجود دارد ، از یک کارت پستال ساده گرفته تا فعالیت‌های سازمان‌ دهی شده در شبکه‌ های اجتماعی و شرکت‌های کوچک از طریق ایمیل می‌ توانند این ارتباط را برقرار کنند و شرکت‌ های بزرگ با تبلیغات آژانس‌های تبلیغاتی به این ارتباط می‌رسند.

نخستین گام یک کمپین تبلیغاتی هدف گذاری می باشد و باید در یک کمپین تبلیغاتی مشخص فاکتورهای کلیدی عملکردی مشخص شوند و چگونگی اندازه‌گیری این فاکتورها مشخص شود. یک کمپین تبلیغاتی موفق از اصلاح کمپین‌های گذشته ساخته می‌شود.

پس لازم است قبل از هر کمپین تبلیغات ، کمپین‌های قبلی بررسی شوند تا خطاهای آنها شناسایی شده تا در کمپین‌های بعدی از آنها جلوگیری گردد و کمپین‌ ها عمدتاً برای ارتباط با مشتری‌ها استفاده می‌شوند پس باید زبان ارتباط با مشتری‌ها را فرا گرفت. برنامه‌ریزی برای کمپین‌ های تبلیغاتی نباید باعث شوند که از افرادی که قرار است به آنها دسترسی پیدا کنیم غافل شویم.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا