رفتن به محتوای اصلی
دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال شامل کلیه تلاشهای بازاریابی است که از یک وسیله الکترونیکی یا اینترنت استفاده می کند. مشاغل برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده نگر ، از کانالهای دیجیتال مانند موتورهای جستجو ، رسانه های اجتماعی ، ایمیل و وب سایتهای دیگر بهره می گیرند. یک بازاریاب به روش قدیم ممکن است بگوید بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال تقریباً یکسان هستند ، اما بین این دو تفاوت وجود دارد.

چگونه یک تجارت بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) را تعریف می کند؟

بازاریابی دیجیتال با استفاده از تاکتیک ها و کانال های دیجیتالی بی شمار برای ارتباط با مشتریان در جایی که بیشتر وقت خود را می گذرانند تعریف می شود: به صورت آنلاین. از خود وب سایت گرفته تا دارایی های تجاری- مارک تجاری آنلاین – تبلیغات دیجیتالی – بازاریابی ایمیل -بروشور آنلاین و غیره – طیفی از تاکتیک ها وجود دارد که زیر چتر “بازاریابی دیجیتال” قرار گرفته است .
بهترین بازاریاب های دیجیتال تصویر روشنی از نحوه پشتیبانی هر کمپین بازاریابی دیجیتال از اهداف اصلی خود دارند. و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود ، بازاریابان می توانند از طریق کانال های رایگان و پولی که در اختیارشان است از یک کمپین بزرگتر حمایت کنند. به عنوان مثال ، یک بازاریاب محتوا می تواند مجموعه ای از پست های وبلاگ در کتابهای الکترونیکی جدید، ایجاد کند. بازاریاب رسانه های اجتماعی شرکت ممکن است به تبلیغ این پست های وبلاگ از طریق پست های پرداخت شده و ارگانیک در حساب های رسانه های اجتماعی این تجارت کمک کند. شاید بازاریاب ایمیل یک کمپین ایمیل ایجاد کند تا برای کسانی که کتاب الکترونیکی دریافت می کنند اطلاعات بیشتری درباره این شرکت ارسال کند. ما در یک دقیقه بیشتر در مورد این بازاریاب های دیجیتال خاص صحبت خواهیم کرد.
تعدادی از استراتژی های بازاریابی دیجیتالی وجود دارد ، و گاهی اوقات می تواند بسیار زیاد باشد که می خواهید تصمیم بگیرید کدام یک را در اولویت قرار دهید. بازاریابانی که به دنبال استراتژی نهایی بازاریابی دیجیتال هستند قبل از انتخاب استراتژی بازاریابی دیجیتال که برای نیازهای آنها مؤثر باشد ، باید درک کاملی از شغل ، محصول و جمعیت مشتریان خود داشته باشند.

در تحقیقات جدید ، ما با 200+ رهبران بازاریابی جهانی مصاحبه کردیم تا بدانیم که آنها آینده را برای بازاریابی دیجیتال برگزار می کنند ، و جالب اینکه ، استراتژی و برنامه ریزی دیجیتال یکی از چهار مهارت برتر است که آنها را “بسیار مهم” می دانند ، رتبه بندی کردند.
هنگامی که صحبت از کمپین های دیجیتال مارکتینگ شما می شود ، شما نمی خواهید با انتخاب اشتباه ، وقت خود را تلف کنید ، و لازم است همچنان در صدر فعالیت های شروع علاقه مندی مشتری خود باشید. در اینجا راهنمای کاملی برای راهنمایی وجود دارد که می تواند به شما در هدایت تعامل مشتری ، افزایش آگاهی از برند و تولید نشانه ها در سال 2019 و بعد از آن کمک کند.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

مؤثرترین استراتژی ها (دیجیتال مارکتینگ)

طبق گفته Smart Insights ، موثرترین استراتژی در سال 2018 بازاریابی رسانه های اجتماعی و به دنبال آن بازاریابی محتوا و کمترین آن مدیریت داده ها بوده است که SEO در جایی در وسط آن قرار دارد.
اگرچه این به هیچ وجه قطع نمی شود (بسته به تعدادی از متغیرها برخی از استراتژی ها بهتر از سایرین عمل می کنند) ، اما به احتمال زیاد روش های احتمالی افزایش مشتری را نشان می دهد.
ایمیل و ویدیو به طور مداوم به عنوان راه های مؤثر برای بازاریابی تقریباً هر محصول از طریق هر صنعت استفاده می کنند ، اگرچه در نمودار Smart Insight ، به اندازه بازاریابی محتوا یا رسانه های اجتماعی قدرتمند نیست.
آنچه بیش از نوع بازاریابی که انجام می دهید مهم است؛ این است که آیا رویکرد همه جانبه شما با نام تجاری و پیام شما مطابقت دارد یا خیر. برای این منظور موارد زیر برخی از ملاحظات برای ایجاد یک کمپین کارآمد در زمینه شغل شماست.

زیرک ماندن (دیجیتال مارکتینگ)

این مورد در مورد بازاریابی دیجیتال است: این یک روند آزمایشی است. بنابراین در حالی که شما کاملاً می خواهید یک برنامه درست کنید ، باید با موارد زیر انعطاف پذیر باشید:

  • تغییر الگوهای روند آینده SEO
  • تقویم محتوای و جدول زمانی شما
  • فقط یک یا دو کانال اجتماعی (آنهایی که بهترین عملکرد را دارند)
    که KPI ها باید روی آن تمرکز کنند
  • چه موقع گزارش های پیشرفت را بدست آورید ، در جایی که می توانید بحث و بررسی مجدد کنید
    یک استراتژی موفقیت آمیز همیشه به مقابله نیاز دارد و به همین ترتیب نیاز به نظارت و تنظیم دقیق و مداوم است. اگر به تنهایی یا در یک شرکت کوچک مشغول به کار هستید ، نترسید از مشاوران خارجی استخدام کنید تا به شما کمک کند تا معیارهای خود را حفر کنید و اهداف خود را دوباره تعریف کنید ، اگر به نظر نمی رسد آنگونه که برنامه ریزی شده ،عمل می کند.

عمیقاً مشتری خود را درک کنید

اگر شما در ابتدا از اینکه چه کسی کالای شما را خریداری می کند و چرا آنها را خریداری نمی کنند ، درک دقیقی نداشته باشید هیچ یک از استراتژی های بازاریابی دیجیتال مؤثر نخواهد بود. کجا و چگونه آنها آن را خریداری می کنند یا ممکن است مرتبط نباشند و جمعیتهای مختلف را کشف کنید تا نه تنها آنچه را که می خواهند بخرید ، بلکه درک کنید که از نظر فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی از چه چیزهایی نگران هستند.
نمایه ای محکم از مخاطبان خود ایجاد کنید و تاکتیک های خود را به این صورت شرح دهید:

  • تعیین کانال هایی که به بهترین وجه با مشخصات جمعیتی کلیدی هستند
  • صحبت از زبان آنها ، با توجه به اینکه “زبان” فقط کلمات نیستند
  • دانستن نقاط درد آنها و چگونگی روشن کردن احساسات
  • برای کمک به شما در تجسم زندگی آنها و پیش بینی الگوهای خرید ، کاراکترهای مفید برای هر یک از مشخصات جمعیتی خود ایجاد کنید
  • آگاه بودن از نظر فرهنگی
  • با توجه به مشارکتهای منحصر به فرد مانند: استفاده از تأثیرگذاران
  • با تمرکز بیشتر بر روی تجارب و نتایج عمل گرا و نه خود محصول
  • استفاده از ابزارهای اتوماسیون به خوبی توسعه یافته برای تقسیم بندی و هدف گذاری بسیار دقیق

کلام آخر

نکته اصلی این است که هرگونه فعالیت و استراتژی بازاریابی دیجیتال، همگام ماندن با هدف اصلی شما است ، نه فقط محصول شما. روی مزایا متمرکز شوید ، نیازهای واقعی مشتری را برطرف کنید و بفهمید چه چیزی باعث می شود آنها را تیک بزنید. همچنین ، این موضوع خاطرتان باشد که روندهای اجتماعی بر جمعیت آماری مختلف تأثیر می گذارد وهم چنین به یاد داشته باشید که واقعاً کار شما این است که “مشتری” را دنبال کنید و نه راه دیگر.

Mahla Hashemi

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا