رفتن به محتوای اصلی
معرفی استراتژی های بازاریابی کمینی

معرفی استراتژی های بازاریابی کمینی

معرفی استراتژی های بازاریابی کمینی

انواع استراتژی های بازاریابی کمینی به دو دسته کلی تقسیم می شوند که شامل فعالیت های بازاریابی کمینی مستقیم و غیر مستقیم خواهد بود. خود دسته بازاریابی کمینی مستقیم به زیر مجموعه های کوچک تری تقسیم می شود که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

 

فعالیت های بازاریابی کمینی مستقیم :

همانطور که از نام این دسته مشخص است تمامی فعالیت ها به صورت مستقیم انجام خواهند شد تیم بازاریابی، کسب و کار مورد نظر خود را در یک رویداد عمومی و حائز اهمیت مشارکت می دهد.

البته مجموعه نام برده هیچ گونه حق و حقوق قانونی برای حضور در آن رویداد ندارد و صرفا با هدف سرمایه گذاری بر مشتریان بالقوه و یا حمله مستقیم به رقیب کاری خود وارد عمل می شود.

 

کمین درنده : درنده یا شکارچی ویژگی های غالب حیوانی است که زندگی خود را از طریق صید جانوران دیگر می گذراند در این مدل کسب و کار به اصطلاح “شکارچی”، تلاش های رقیب خود را بی ارزش کرده و از این طریق ضمن گیج کردن مخاطبان، بازار را در دست می گیرد.

نمونه ای واضح از کمین درنده مقابله پپسی و کوکا کولا با یکدیگر در سال ۱۹۹۷ است کمپانی پپسی به عنوان حامی رسمی جام جهانی ۱۹۹۷ آسیا معرفی شد. در همین حین کوکاکولا حق پخش تلویزیونی را از چنگ پپسی در آورد و به رغم مالکیت رسمی رویداد توسط پپسی ، مخاطبان به کلی در مورد حامی اصلی جام جهانی گیج شدند.

 

کمین دنباله دار : در این مدل برخلاف مدل قبلی، تیم بازاریابی به دنبال حمایت مالی از یک رویداد پر طرفدار و یا القای تبلیغات گیج کننده از طریق اسپانسری نخواهد بود.

بلکه از طریق یک واسطه خود را به رویداد مورد نظر مرتبط می سازد. به عنوان مثال ممکن است آدیداس اسپانسر یک بازیکن فوتبال باشد که در جام حمایت شده توسط کمپانی نایکی بازی می کند.

 

نقض نام تجاری : یک برند با محوریت بازاریابی کمینی ممکن است از لوگو، علائم، نمادها ، شعارها و یا هرگونه عبارت تبلیغاتی که به برند رقیب تعلق دارد، با هدف بی ارزش ساختن تلاش های کسب و کار مورد نظر و همچنین گیج کردن مشتریان استفاده سوء کند.

برای مثال می توان به صلیب سرخ اشاره کرد. از لوگوی صلیب سرخ به کرات برای اشاره به بیمارستان و دیگر مراکز درمانی استفاده می شود که در واقع چنین فعالیت هایی نقض مالکیت سازمان صلیب سرخ است.

خود کمینی : زمانی که خود حامی رسمی فعالیت هایی را انجام می دهد که در قرارداد امضا شده به ثبت نرسیده است از اصطلاح خود کمینی استفاده می شود.

به عنوان مثال ممکن است سخنرانی آغازین و مراسم افتتاحیه به برندی دیگر سپرده شده باشد در مدل خود کمینی حامی رسمی در این مورد دخالت کرده و افتتاحیه را نیز خود برگزار خواهد کرد.

معرفی استراتژی های بازاریابی کمینی

معرفی استراتژی های بازاریابی کمینی  معرفی استراتژی های بازاریابی کمینی  معرفی استراتژی های بازاریابی کمینی  معرفی استراتژی های بازاریابی کمینی  معرفی استراتژی های بازاریابی کمینی  معرفی استراتژی های بازاریابی کمینی  معرفی استراتژی های بازاریابی کمینی  معرفی استراتژی های بازاریابی کمینی 
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا