رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با بازاریابی کمینی

آشنایی با بازاریابی کمینی

آشنایی با بازاریابی کمینی

بازاریابی کمینی که در زبان انگلیسی تحت عنوان Ambush Marketing نیز از آن یاد می شود، از دو جز اصلی تشکیل شده است کلمه “marketing” که همگی با معنای آن آشنا هستیم و “Ambush” که در ادامه به تفسیر معنای لغوی آن خواهیم پرداخت.

این واژه به معنای حمله غافل گیرانه توسط شخصی است که در موقعیتی مخفی کمین کرده است. بدین ترتیب بازاریابی کمینی نیز چنین مفهومی خواهد داشت یک استراتژی منحصر به فرد در دانش بازاریابی است که تلاش های تیم بازاریابی رقبای کسب و کار را هدف قرار داده و به دقت زیر نظر می گیرد.

از این طریق کسب و کار می تواند به موقعیتی بالاتر از رقیب خود دست یافته و اتمسفر کاری مجموعه مذکور را به چالش بکشاند این گونه فعالیت ها معمولا بر منابع و برنامه های تیم بازاریابی رقبا تمرکز خواهند داشت.

 

با وجود تعاریفی که پیش تر توضیح داده شد، مفهوم بازاریابی کمینی طی زمان دستخوش تغییر شده است بازاریابی کمینی در اصل تلاشی از جانب یک برند خاص به منظور پیوستن به یک تیم و یا رویدادی پر طرفدار بوده که در ۹۹ درصد موارد نیز بدون هیچ گونه هزینه ای انجام می گرفته است.

نتیجه این رویکرد جلب نظر مشتریان بزرگ، سرمایه گذاری بر آنها و یا فقط حمله به رقبا عنوان می شود. امروزه تعریف قدیمی بازاریابی کمینی مقداری دچار تغییر و تحول شده است، به صورتی که این استراتژی را ابزاری اساسی برای استفاده در شرایط جنگ میان برندها می شناسند.

 

در واقع زمانی از اصطلاح بازاریابی کمینی استفاده می کنیم که رویداد مورد نظر توسط مجموعه و یا شخصی که حامی مالی اصلی آن نیست ربوده می شود! حامی مالی می تواند برند رقیب و یا هر برند غیر مرتبط دیگری باشد.

به عنوان مثال فرض کنید که دو کمپانی A و B اسپانسر یک رویداد مهم هستند. کمپانی A به طور ناگهانی با حمله تبلیغاتی وسیع از جانب کمپانی B رو به رو می شود. این حمله به قدری سریع و قوی رخ داده که گویا رویداد مورد نظر از ابتدا تنها یک اسپانسر داشته است! به این روند بازاریابی کمینی گفته می شود.

آشنایی با بازاریابی کمینی

آشنایی با بازاریابی کمینی آشنایی با بازاریابی کمینی  آشنایی با بازاریابی کمینی  آشنایی با بازاریابی کمینی  آشنایی با بازاریابی کمینی آشنایی با بازاریابی کمینی  آشنایی با بازاریابی کمینی  آشنایی با بازاریابی کمینی  آشنایی با بازاریابی کمینی
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا