رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با اشتباهاتی در برندینگ

اشتباهات رایج برندینگ که برند شما را نابود می کنند

اشتباهات برندینگ

چهار دلیل اصلی را که باعث می شود برند تان رشد نکند در زیر گنجانده ایم. شما هم می توانید به عنوان یک صاحب نظر، علاقمند و یا کارشناس باتجربه نظر خود را در خصوص اشتباهات برندینگ به آن بیفزایید.

۱- نچسبیدن به پیام اصلی تان
اهداف کسب وکار و مأموریت شما شناساییِ کسب وکارتان را تعریف می کند. دلیلِ بودنِ کسب وکارتان را فراهم می کنند. اگر از پیام اصلی خود دور بمانید پایه های کسب وکار خود را ترک کرده اید.

هدفِ Burger King با عرضه ی King mascot جلب توجه مخاطبان بیش تر به امید افزایش فروش بود. همانطور که دومین شرکت برگر محبوب به میدان آمد، Burger King به دنبال یک چیز جدیدتر بود تا ترافیک بیش تری را برای برندشان به همراه آورد.

با اینکه توجهی که می خواستند را کسب کردند اما اکثراً بخاطر دلایل اشتباه بود! Burger King روی هیجانات زودگذر تمرکز کرده و چیزهایی را که باعثِ “عالی” بودنش می شدند را رها ساخت. در نتیجه بازار آن از ۱۵.۶ درصد در سال ۲۰۰۳ به ۱۴.۲ درصد از سال ۲۰۰۸ کاهش یافت.

نکته: همیشه روی چیزهایی که مردم درباره ی شرکت شما دوست دارند تأکید کنید. کمپین های بازاریابی استراتژی های پیرامون اصلی ترین نقاط قوت خود را خلق کنید. دوری از پیام اصلی از اشتباهات برندینگ است.

۲- نشناختن مخاطبان تان
یکی از مهلک ترین اشتباهات برندینگ عدم شناسایی درست مخاطبان است. موسس و مدیرعامل X3 Digital، الکس می گوید: “در سنین بلوغ که بودم مادرم به من گفت: الکس، تو نمی توانی همیشه همه ی انسان ها را خشنود کنی!” اما متاسفانه هنوز هم بسیاری از کسب وکارها به درک و اهمیت این موضوع پی نبرده اند!

در بازاریابی های سال ۲۰۱۷ اگر سعی کنید همه را خوشحال و راضی کنید نتیجه ی خوبی بدست نمی آورید. بلکه بجای آن باید همه ی تلاش خود را تنها برای جلبِ رضایت آن دسته از افرادی که قرار دهید که قدردانِ آنچه ارائه می دهید می شوند. مخاطبان شما، زندگی را برای شما به حرکت درمی آورند. برای همین باید از درد و رنج ها، لذت ها، رویاها و پشیمانی های شان آگاه باشید. بدین ترتیب یک ارتباط معنادار و سازنده با آنها ایجاد کرده اید.

۳- پافشاری برای دلایل اشتباه
اگر مجدداً به طراحی پرداخته اید یا وب سایت ایجاد می کنید همواره بخاطر داشته باشید که استفاده ی مداوم برندتان در همه ی مواد بازاریابی تان یک کارِ متداول در یک کسب وکار خوب است. رنگ ها، ظاهر فونت و لوگویی که در کانال های دیجیتالی و محصولات چاپی استفاده می کنید، نشانه های بصری هستند که باعث می شوند مخاطبان با برند شما ارتباط برقرار کنند.

هرچه برند شما قدرتمندتر باشد، شانس بیش تر دارد که در ذهن مردم باقی بماند – حتی در ذهن کسانی که خودشان مستقیماً جزو بازار شما به حساب نمی آیند!

۴- استفاده از سخنگویان برای نشان دادن شرکت
این می تواند کمک کننده ی بزرگی باشد. اما در عین حال، قابلیت این را دارد که عاملِ نابودن شدن اعتبارِ کسب وکارتان هم به حساب بیاید. یک سخنگو، شرکت را در مقابل دیدگان عموم قرار می دهد. مثلاً برخی برندها از قدرت ستاره ها و افراد مشهور و محبوب بدین منظور استفاده می کنند. اکثر اوقات، سخنگو مزایایی که کسب وکار شما به مخاطبان ارائه می دهد را برای مردم توصیف می دهند.

برندینگ به احتمال زیاد مهم ترین مرحله در هنگام راه اندازی استارت آپ است؛ زمانی که شهرتی برای شما وجود ندارد منابع شما محدود هستند و در کل حیات و ممات شرکت شما به میزان درآمدی که کسب می کنید وابسته است.متأسفانه برخی خطاها و اشتباهات برندینگ وجود دارند که بسیاری از استارت آپ ها بارها و بارها آن ها را مرتکب می شوند. در این شرایط احتمال موفقیت آنها به خطر می افتد.

شگفت زده خواهید شد اگر بدانید که تعداد زیادی از استارت آپ ها بدون ایجاد و طراحی نام تجاری، در تلاشند تا کسب و کار خود را آغاز کنند یا بدتر از آن، در عرض چند دقیقه با هم یک نام تجاری را ترکیب می کنند و فکر می کنند که این کار برای حمایت از کسب و کارشان کافی خواهد بود یک نام تجاری واقعی، تلاش بسیار بیشتری را لازم دارد.

از جمله این تلاش ها می توان تحقیقات رقابتی ، تحقیقات بازار، طوفان مغزی و چندین مرحله توسعه نام تجاری را عنوان کرد انتخاب نام تجاری و برندسازی چیزی نیست که شما بتوانید با چند دقیقه فکر کردن به دست آورید و یا در حین فرایند توسعه شرکت خود، آن را متوقف کرده و کنار بگذارید.

اولین و بزرگترین اولویت شما در همان ابتدای کار ، بایستی انتخاب نام مناسب تجاری مرتبط با حوزه کار و فعالیت تان باشد، شما باید وقت خود را برای انتخاب بهترین نام تجاری صرف و برای آن به درستی هزینه کنید.

فقط داشتن مجموعه ای از استانداردهای نام تجاری پایدار به اندازه کافی برای تضمین هر سطح موفقیت در نام تجاری و برندینگ کافی نمی باشد. دستورالعمل های نام تجاری تان صرفا به عنوان یک کتاب آموزشی و راهنما هستند .

اما برای برندینگ حتما باید اقدامات لازم را انجام دهید و صرفا داشتن دستور العمل بدون اجرای آن کمکی به برندینگ شرکت نمی کند یکی از مهمترین عوامل موفقیت برند، سازگاری و ثبات می باشد .

اجرای استانداردهای برندینگ ، مطابق با برنامه های بازاریابی و استراتژی خاصی که دنبال می کنید. این تنها راهی است که مشتریان در طول زمان با نام تجاری تان آشنا می شوند و هر انحرافی می تواند این تجربه سازگار را به خطر بیندازد.

هنگامی که برای برندسازی از همان ابتدا اقدام می کنید و در حال توسعه آن می باشید، خواسته یا ناخواسته به برند های دیگر نیز نگاهی دارید و از آن ها نیز برای انتخاب نام تجاری تان الهام می گیرید .

از جمله نام تجاری رقبا و برند های مورد علاقه خود. در ابتدا شاید این استراتژی های برندسازی شما را وسوسه کنند تا برخی از ویژگی هایی که باعث موفقیت این برندها شده اند، را در برندینگ و انتخاب نام تجاری خود استفاده کنید.

به هر حال، این یک ایده خوبی است که شما از تحقیق و جستجوی سایر نام های تجاری در وهله اول استفاده کنید با این وجود، شما نمی توانید فقط یک نام تجاری دیگر را کپی کنید و انتظار داشته باشید نتایج مشابهی را ببینید. تمایز کلید اصلی موفقیت می باشد.

نام تجاری فقط مانند ماسکی نیست که شرکت تان هنگام معامله با مشتریان بالقوه و عموم مردم به چهره خود بزند. برند شما باید یک الگو برای چگونگی ایجاد فرهنگ داخلی شرکت شما باشد.

به عنوان مثال : اگر برند شما قرار است قابل دسترسی ، دوستانه و خلاق باشد شما باید یک محیطی ایجاد کنید که این ویژگی ها را تشویق و نشان می دهد به این ترتیب تکرار خدمات مشتریان شما ، فروشندگان و دیگر نقاط تماس با مشتری، مطابق با استانداردهای نام تجاری شما عمل می کند.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا