رفتن به محتوای اصلی
افزایش فروش

چند نکته مبتنی بر روانشناسی برای افزایش فروش شما

چند نکته مبتنی بر روانشناسی برای فروش شما

روانشناسی برای فروش از مباحث بسیار مهمی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم.

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا بسیاری از شرکت های فست فود مانند مک دونالد و برگر کینگ از رنگ قرمز در آرم های خود استفاده می کنند؟ بسیاری از افراد معتقدند که دلیل این امر از نظر روانشناختی ، رنگ قرمز باعث احساس گرسنگی در افراد می شود. برخی دیگر معتقدند که این فقط یک رنگ روشن است که توجه را به خود جلب می کند.
دلیل واقعی هرچه که باشد ، این شرکتها از روش های روانشناسی استفاده می کنند تا مردم را به سمت خود جذب کنند. اما تجارت شما چه کاری می تواند انجام دهد تا در ذهن خریداران شما قرار بگیرد و فروش را هدایت کند؟
اگر می خواهید در خریداران تصوری ایجاد کنید، به این 5 نکته مبتنی بر روانشناسی نگاهی بیندازید تا فروش خود را تقویت کنید.

برانگیختن احساسات برعقل جز روانشناسی برای فروش.

آیا تاکنون چیزی خریدید که فقط باعث لبخند زدن یا هیجان زده شدن شما شده است؟ فکر می کنم به راحتی می توان گفت همه ما در یک نقطه هستیم. به گفته آنتونیو داماسیو ، استاد علوم اعصاب در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ، احساسات یک ماده ضروری برای تقریباً تمام تصمیمات خرید است. این که آیا نوار شیرینی که خریده اید مورد علاقه شما است یا ماشین رویایی شما: ما همیشه قبل از خرید یک کالا جوانب مثبت و منفی را وزن نمی کنیم. فقط احساساتمان را رهبری می کنیم

موارد زیر را از Slack به عنوان نمونه بگیرید. توجه کنید که چگونه با احساسات مخاطبانش بازی می کند. این به کاربران نشان می دهد که هنگام استفاده از این محصول چقدر احساس خوشبختی و بی دقتی می کنند.
پس، به جای اینکه به مخاطبان خود بگویید با نمایش ویژگی ها و مشخصات آن ، محصول شما بسیار جذاب است ، به آنها بگویید که هنگام استفاده از آن چه احساسی را به شما می دهد. اگر بتوانید احساسات را در مصرف کنندگان برانگیخت ، احتمالاً با مارک شما ارتباط برقرار می کنند و خرید می کنند.
قدرت اثبات اجتماعی بیشتر با این واقعیت نشان داده می شود که طبق تحقیقات سیگل ، تقریباً 95 درصد خریداران قبل از خرید ، بررسی های آنلاین را می خوانند. با نشان دادن اثبات اجتماعی در وب سایت یا بازاریابی خود ، در قالب بررسی مشتری ، توصیفات ، رتبه بندی ها و غیره ، مصرف کنندگان با خرید از طرف شما ، فرصتی برای پیوستن به جمع خود خواهند یافت.

“ترس از دست دادن” را ایجاد کنید.

ترس از دست دادن ، که در غیر این صورت با عنوان FOMO شناخته می شود ، در فرهنگ امروز به عبارتی رایج تبدیل شده است. این اصطلاح معمولاً به افرادی اطلاق می شود که از ترس عدم مفقود شدن در یک پست یا اخبار خبری ، نمی توانند جلوی تلفن های هوشمند خود را بگیرند. اما در واقع تجارت شما می تواند از FOMO نیز برای ترغیب کاربران به خرید استفاده کند.

هدف با تبلیغ یک روزه فروش و حتی استفاده از عبارت “از دست ندهید” در نسخه زیر این کار را به خوبی در تبلیغ زیر انجام داده است.
با ایجاد کمبود ، اطلاع رسانی به کاربران شما فقط تعداد محدودی موارد باقی مانده است ، به عنوان مثال یا ایجاد یک فوریت با فروش یک روزه ، می توانید کاربران را متقاعد کنید که تنها زمان خرید اکنون است. بنابراین ، سعی کنید فقط یک بازه فروش فلش را در اختیار داشته باشید یا یک کوپن ارائه دهید همچنین می توانید با استفاده از افزونه ای مانند Countdown Timer – Widget Countdown ، نشانه های بصری مانند تایمر شمارش معکوس را ادغام کنید تا حس اضطراری را حتی بیشتر کنید.

از متقابل استفاده کنید.

روانشناسی متقابل مانند این عمل می کند: وقتی کسی چیزی را به ما می دهد ، احساس می کنیم که مجبور می شویم در هنگام عقب نشینی چیزی به آنها بدهیم. آیا تاکنون نمونه ای رایگان در فروشگاه های مواد غذایی به شما پیشنهاد داده شده است و احساس می کنید پس از پذیرش نمونه رایگان ، می توانید محصول را خریداری کنید؟ این یک واقعیت واقعی از عمل متقابل است و می توانید از آن برای افزایش فروش خود استفاده کنید ، حتی اگر تجارت شما فقط به صورت آنلاین باشد

از جلوه Goldilocks استفاده کنید.

همه ما داستان گلدیلوکس را می دانیم: وقتی او سه کاسه فرنی را کشف کرد ، او را انتخاب می کند که “نه خیلی گرم ، نه خیلی سرد ، بلکه درست است.” نه ارزان ترین یا گرانترین گزینه بلکه موردی است که در وسط قرار دارد. این کار وقتی انجام می شود که تمام محصولات شما نیز به همین قیمت ارزش دارند ، زیرا مصرف کنندگان تمایل دارند به هر حال به گزینه میانی کشیده شوند.
به این مثال از Club Shave Dollar نگاه کنید: سه تیغ را نشان می دهد ، و انتخاب در وسط “مورد علاقه اعضا” در محدوده قیمت متوسط است.

نمایش محصولات خود از این راه یک استراتژی عالی برای هدایت مصرف کنندگان در مسیری است که می خواهید آنها را به پیش ببرید. به جای اینکه خریداران به دنبال ارزانترین گزینه باشند ، شما با برجسته کردن محصول برتر خود – یا هر کالایی که می خواهید فروش را به آن هدایت کنید – در مرکز فروش را افزایش می دهید.
اگر محصولات شما در حال فروش نیستند ، از برخی از این نکات روانشناسی استفاده کنید تا در ذهن خریداران قرار بگیرید. دانستن آنچه باعث می شود افراد به شما کمک کنند ، به تجارت شما کمک می کنند تا با مخاطبان خود در سطح واقعی ارتباط برقرار کرده و فروش خود را مانند گذشته تقویت کنید. فقط به یاد داشته باشید که همیشه معتبر و صادق باشید؛ در غیر این صورت ، مصرف کنندگان هوشمند درست از طریق شما خواهند دید.

Darya Rezaee

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا