رفتن به محتوای اصلی
فروش

افزایش فروش با 8 راز روان شناسی

8 راز روانشناسی برای افزایش فروش

هرچند اگر شما یک فروشنده عالی باشید یا همچنان در حال تلاش برای جذب اولین 100مشتریانتان باشید ، به چند راز و روش بیشتر احتیاج خواهید داشت.
این ها لیستی از تاکتیک های روانشناسی هستند که برای بستن قرارداد های بیشتر ، سریع تر به شما کمک میکند و باعث افزایش فروش شما می شود.

فروش
فروش

1- به مشتریان احتمالی خود حق انتخاب دهید

با ارتقا روش های مختلف، فقط تصمیم گیری رو برای مشتریان سخت تر میکنید که احتمال خرید نکردن آنها رو افزایش می دهد. اگر شرکت شما محصولات زیادی برای فروش دارد، راه و روش هایی وجود دارد که مانع فسخ شدن قراردادهای آینده شما میگردد. برای مثال در طول زمان درباره مشتریان احتمالی خود تحقیق و پژوهش کنید تا متوجه شوید که کدام یک از محصولاتتان رو طبقه بندی کنید تا بهتر و ساده تر بتوانید عرضه کنید. به جای این که هر یک از محصولاتتان را به هر یک از مشتریان احتمالی بفروشید، یاد بگیرید که برای نیاز های آنها چه کارهایی می توانید انجام دهید حتی اگر با آنها ارتباط برقرار کردید، از آنها سوالات توصیفی بپرسید تا اطلاعاتتان را کامل کنید، سپس محصولاتی که احتمال می دهید از آنها استقبال خواهند کرد را مخفی کنید یا محصولات محدودی را ارایه دهید، سپس از راه کارهایی صحبت کنید که حلال مشکلات و نیاز های آنهاست. بهتر است محصولات ممتاز خود را در یک پکیج قرار دهید تا مشتری احتمالی شما متوجه بهترین راه حل شوند. این کار موجب می شود که مشتری یک خرید بزرگ به جای یک خرید ساده و کوچک انجام دهد.

2- قدرت نفوذ ناسازگار خسارات

حتی خریدارها هم برای گفتن نه به فرصت های بزرگ تردید دارند مخصوصا وقتی به این فکر میکنند که چه چیزهایی رو قرار است از دست بدهند. به عبارتی دیگر، به جای این که به خریداری که موافق خرید نیست بگویید که محصولاتتان چه ارزش هایی دارند به آنها این مطلب رو یادآور شوید که چه چیزی هایی رو از دست خواهند داد.  برای هر یک از محصولات، موقعیت هایی  که آنها از دست میدهد، رو ترسیم میکنید که زندگی و شغلشان بدون این محصولات و راه حل ها  با چه مشکلاتی رو به رو میشود، چه چیزهایی رو از دست می دهند یا که اگر پیشنهاد شما را نپذیرند، شرکتشان با چه مشکلاتی رو به رو خواهند شد.

3- از تخصصتان برای ایجاد اعتماد به نفس لذت ببرید

هرچه قدر شما به عنوان فروشنده معتبرتر باشید به همان میزان مشتریان به محصولات  شما اعتماد میکنند.اگر مشتریان شما شکیبا باشند یا به راحتی اعتماد نمی کنند یعنی آنها برای خرید مشتاق نیستند.  پس، شما چطور میتوانید قدرتتان را بر روی آنها پایدار کنید وقتی آنها با سردی با شما برخورد میکنند؟ قبل از هر چیز به مشتریانتان از سال ها تجربه ای که داشته اید،  توضیح دهید تا متوجه شوند که شما فردی با تجربه در این زمینه هستید. اگر شما نرم افزاری را فروختید، در مورد توسعه دهندگان و مهندسان آن صحبت کنید. اگر شما یک محصول فیزیکی رو فروختید، درباره پژوهش و تحقیقی که درباره آن انجام شده است، صحبت کنید.

4- روش اول اثبات اجتماعی

1) به وجود آوردن اعتبار در قدرت اثبات اجتماعی است. در هر صورت ما به صورت طبیعی موجودات اجتماعی هستیم و مردم بیشتر به مشتریان اعتماد دارند تا به فروشندگان. سیگنال های محبوبیت گاهی اوقات ارزشمند هستند، پس اگرمشتری احتمالی شما بداند که مشتریان مشابه، محصول شما رو دوست دارند درک میکنند که محصولات شما ارزش بیشتری دارند. هنگامی که شاید شما نخواهید که از مشتریانتان به طور مستقیم در زمینه خود، نقل قول کنید، شما می توانید نقل قول های خود را روی وب سایت خود به نمایش بگذارید تا مشتریان احتمالی شما بتوانند مشاهده کنند و  در هر زمان که خواستید به شما دسترسی پیدا کنند. شما همچنین میتوانید برندهای قابل توجهی که مشتریان هستند رو نام گذاری کرده و شواهد غیر منتظره از سناریوهایی که محصولات شما نتایج شگفت انگیز در آن به دست اورده است، ارائه دهید.

5-روش دوم اثبات اجتماعی

می توانید از اثبات اجتماعی در فروشتان استفاده کنید میتوانید با رجوع کردن به محبوب ترین گزینه خود به عنوان فروشنده برتر،  مشتریان رو به سمت اون محصول هدایت کنید. از چشم اندازهای نگران کننده برا توضیح اصول آنها بپرسید.  یکی از راحت ترین راه هایی که میتوان علت نخریدن مشتریان رو از بین ببرید این هست که از علت های آنها آگاه شوید. افراد علاقه دارند که استوار به نظر برسند، پس اگر شما میتوانید کاری کنید که مشتریانتان از فواید محصولاتتان و یا راه کار هایی که زندگی آنها رو راحت تر میکند، صحبت کنید.

آنها دوست دارند تصمیمات خودشون رو بگیرند و هرچه سریعتر خرید کنند. جمله ساده «چه چیزی مانعتان میشود» باعث میشود که مشتریان عوامل بازدارنده خود را با شما در میان بگذارند که آیا این موضوع بودجه است یا خیر. زمانبندی، مناسب بودن محصول و شناختن اهداف فروش مشتریان، به شما این شانس را میدهد به چشم اندازها سرعت ببخشید.

6- استفاده از داستان نویسی برای ایجاد یک تاثیر

به اشتراک گذاشتن یک داستان موفق مرتبط با مشتری،  قدرتمندتر از ارايه لیستی از فواید محصولاتتان است. به اشتراک گذاشتن یک داستان به تنهایی باعث نمیشود که سریعتر با مشتری برای انجام یک کار دلخواه انگیزه بگیرند.

7- پیشنهاد چیزی که باعث ایجاد انگیزه دو طرفه میشود

به مشتریان بالقوه امکانات یا محصولات مجانی بدهید تا بیشتر بر روی آنها تاثیر بگذارید تا حس استقبال شدن به آنها  بدهید، زیرا این حس الهام بخش آنهاست و همواره با کمی تعهد برای شما کاری را در عوض انجام دهند.  این به راحتی و سادگی ارايه تخفیف ویژه برای مشتریان جدید است.

8- بازی کردن fomo خریدار شما (ترس از گم شدن)

این برای فروش محصولات شما چه معنی میدهد؟! این که شما میتوانید راه حل های کمبود رو برای فروش استفاده کنید. اگرچه تاکتیک از دست دادن با غفلت از دست دادن تفاوت دارند. از« برگرداندن چیزی که از دست رفته » می توان هم برای محصولات و هم برای پیشنهاد های ویژه استفاده کرد. این تاکتیک در اثبات اجتماعی هم نقش آفرینی میکند. نشان میدهد که محصولات با توجه به تقاضای بالا در معرض خطر قرار دارند. مطمئن شوید که مشتریان میدانند پاداش یا تخفیف به حجم خرید بستگی دارد ، بعد از اینکه تعداد معینی از فروش ها ساخته شد، منقضی میشود. با نشان دادن این که یک آیتم به سرعت فروش خواهد رفت یا این پیشنهاد تاریخ انقضا دارد، میل به خرید آن هم افزایش می یابد. 

Darya Rezaee

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا