رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با بازاریابی عصبی

آشنایی با بازاریابی عصبی

آشنایی با بازاریابی عصبی

بازاریابی عصبی یکی از روش های نوین از بازاریابی است ، در بازاریابی عصبی پاسخ های روانی فرد به محرک های بازاریابی از طریق روش های ویژه ای مانند EEG ، SST و تصویر برداری مغناطیسی از مغز بررسی می شود در کنار عوامل ذهنی و روانی ، پارامتر های بایومتریک مانند دمای بدن ، ضربان قلب و تفس نیز مورد بررسی قرار می گیرند.

این بررسی ها بر روی فرد یا افرادی انجام می شود تا محققان متوجه شوند چه قسمتی از مغر تصمیمات خرید را می گیرد ، چه فرآیندی در ذهن اتفاق می افتد که مشتری تصمیم می گیرد کالایی را بخرد و سعی می کنند با مطالعه انواع تبلیغات ، شیوه های تاثیر گذاری بر تصمیم خرید مشتری را پیدا کنند.

شاید تا کنون متوجه شده باشید که اغلب ما وقتی خرید می کنیم به دنبال دلایل منطقی برای خریدمان هستیم اما بررسی ها نشان داده بیش از ۹۰% خرید ها بواسطه تصمیم های احساسی و ناخود آگاه صورت می گیرد در حقیقت قسمت ناخودآگاه ذهن ما تصمیم می گیرد که باید چه چیزی را خرید و چه چیز را نخرید و بعد از اینکه تصمیم خرید گرفته شد .

قسمت خود آگاه برای اینکه نشان دهد این تصمیمی است که در خودآگاه گرفته شده است شروع به جمع آوری دلایل منطقی برای خرید می کند. حتما پیش آمده یک چیزی خریده باشید که هیچ نیازی به آن نداشته اید ، زمانی که اطرافیان از شما می پرسند چرا این را خریده ای ، لیست بالابلندی از دلایل منطقی به آنها ارائه می کنیم تا آنها را راضی کنیم که من به این وسیله نیاز دارم اما پس از مدتی آن وسیله به کلی فراموش می شود.

بازاریابی عصبی در تمام اشکال بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد شما می توانید تمام تبلیغات خود را ، تمام رفتار های نیرو های فروش خود را و سایر عوامل موثر در بازاریابی عصبی مانند رنگ محیط ، بوی محیط و … را با استفاده از تکنیک های بازاریابی عصبی بهینه سازی کنید تا فروش شما افزایش یابد.

شما اگر بهترین کارها را انجام دهید اما ضمیر ناخودآگاه فرد تصمیم منفی بگیرد دیگر کاری از شما ساخته نیست ، ضمیر ناخودآگاه منطقی نیست و قابل مذاکره نیست بلکه با توجه به پارامتر های ورودی به صورت کاملا ناخودآگاه تصمیم می گیرد پس در کنار فرآیند های منطقی بازاریابی باید فرآیند های موثر بر ضمیر ناخودآگاه را هم بشناسید تا در برنامه های بازاریابی خود از آنها استفاده کنید.

عدم شناخت درست تکنیک های بازاریابی عصبی می تواند باعث شود تا بازاریاب یا فروشنده به صورت غیر عمد کاری انجام دهد که اعتماد مشتری را از دست بدهد.

آشنایی با بازاریابی عصبی

آشنایی با بازاریابی عصبی  آشنایی با بازاریابی عصبی  آشنایی با بازاریابی عصبی  آشنایی با بازاریابی عصبی   آشنایی با بازاریابی عصبی آشنایی با بازاریابی عصبی  آشنایی با بازاریابی عصبی  آشنایی با بازاریابی عصبی
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا