رفتن به محتوای اصلی
مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

با توجه به اینکه در بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده از منابع طبیعی و گران قیمت مطرح نیست، این گونه تبلیغات و خدمات می توانند علاوه بر دریافت فیدبک مؤثرتر، در حفظ این گونه منابع نیز کمک شایانی باشند. ورود تکنولوژی به عرصه زندگی انسان ها در راستای بهبود، تسریع و تسهیل امور مختلف شکل گرفت و با ظهور و پیدایش آن با استقبال پر شور و بی‌نظیری از مردم و کاربران رو به رو شد. به ضرس قاطع می توان اشاره کرد که روی کار آمدن اینترنت و فضای مجازی حضور بازاریابی شبکه های اجتماعی را در زندگی به طور چشمگیری افزایش داده است. در کمترین زمان، در منزل، بدون صرف هزینه و تنها با چند کلیک و لمس ساده می توان به دنیایی از اطلاعات، محصولات، خدمات و … دسترسی پیدا کرد.

با توجه به اینکه مشاهده اجناس و خدمات برای مشتریان و کاربری فضای مجازی در شبکه های اجتماعی چون کانال های تلگرامی و پیج های اینستاگرامی بسیار راحت بوده و با فعالیت فیزیکی و صرف هزینه همراه نیست، با استقبال بیشتری از سوی مردم نسبت به بازاریابی های سنتی قرار گرفته است.

در بازاریابی شبکه های اجتماعی تمرکز بر روی جذب مخاطب و تعامل با مشتری است نه بر روی فروش مستقیم و فاکتوری که در آن اهمیت می یابد ، تولید یک محتوای مناسب است که بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند و توسط آنها به اشتراک گذاشته شود.

 

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی :

برند سازی 

با رشد اینترنت و افزایش استفاده افراد از شبکه های اجتماعی بهترین راه برای ایجاد ارتباط با مشتری و گسترش برند ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی است.

در صورت اجرای اصولی کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی ، پیام بازاریابی شما به سرعت از طریق کاربران به اشتراک گذاشته می شود و یک کمپین بازاریابی ویروسی در شبکه ی اجتماعی شکل می گیرد.

توجه به ماهیت کسب و کار و آشنایی با شبکه ی اجتماعی مورد استفاده ی مشتریان بالقوه از جمله عواملی هستند که هنگام ورود به حوزه ی بازاریابی اجتماعی باید در نظر گرفته شود.

شما می توایند با جلب نظر مخاطبان به موضوع محتوای خود از طریق شبکه های اجتماعی ترافیک یا ورودی وب سایت خود را افزایش دهید و از این طریق آنها را با برند خود درگیر کنید به علاوه هر چه تعداد فالوورهای شما در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد اعتبار برند و اعتماد مردم به برند شما افزایش می یابد.

 

کاهش هزینه های بازاریابی 

با استفاده از سوشال مارکتینگ دیگر لازم نیست هزینه ی زیادی را صرف تبلیغات رسانه های جمعی و چاپی کنید اگر شما یک شرکت تازه کار و نو پا هستید و می خواهید با حداقل هزینه کسب و کارتان را شروع کنید ، استفاده از شبکه های اجتماعی بهترین را ه برای جذب مشتری و معرفی برند شماست.

سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی به تولید محتوا، طراحی استراتژی و البته سرمایه گذاری زمانی و نیروی انسانی شما معطوف خواهد شد که این هزینه در مقابل هزینه برای انواع تبلیغات دیگر بسیار ناچیز است برای شروع با روزی یک ساعت وقت برای تولید محتوای اختصاصی و استراتژی های برقراری ارتباط ، در مدت کوتاهی نتیجه ی تلاشتان را خواهید دید.

 

وفادارسازی مشتریان 

طبق گزارش دانشگاه تکنولوژی تگزاس ،برندهای فعال در شبکه های اجتماعی مشتریان وفادارتری دارند. طبق آمار منتشر شده از این دانشگاه ۵۳% از آمریکایی هایی که برندی را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند به آن برند وفادارترند.

مشتریان سابق شما با مشاهده ی حضورتان در شبکه های اجتماعی متعدد بیشتر با برندتان آشنا می شوند و با برقراری ارتباط با شما وفاداریشان به برندتان به نحو موثری تثبیت می گردد.

هر تعاملی که در شبکه های اجتماعی با مشتری هایتان دارید ، سطح خدمات شما را به عموم مردم نشان می دهد. اگر به موقع پاسخگوی سئوالات و یا شکایات آنها باشید ، فالوورهای شما به برند شما بیشتر اعتماد می کنند و در صورت خرید مشتریان وفاداری برایتان خواهند بود.

 

ارتقا رتبه در سئو 

حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی نقش بسزایی در بالا بردن امتیاز شما در گوگل دارد زمانی که شما محتوای جذابی را در شبکه ی اجتماعی خود پست می کنید و لینک صفحه ی مربوطه در سایتتان را در انتهای آن قرار می دهید.

در حقیقت ترافیک هدفمندی را به سوی سایت خود هدایت می کنید. این امر برای سئو اهمیت بسیاری دارد و نشان دهنده ی محبوبیت و قابل اعتماد بودن برند شما نزد مخاطبان است.

 

شناخت نیاز مشتریان 

با استفاده از شبکه های اجتماعی شما می توانید اطلاعات ارزشمند ی را درباره مخاطبان خود به دست آورید و با تجزیه و تحلیل آنها استراتژی های مناسبی را در بازاریابی خود بکار ببرید در شبکه های اجتماعی شما با علایق مشتریان خود آشنا می شوید و به نظر و دیدگاه آنها درباره ی محصولات و یا خدمات برند خود پی می برید.

شما می توانید میزان علاقه ی مشتریان را به یک تبلیغ و یا محتوای خاص اندازه گیری کنید و در نهایت محتوا و استراتژی خود را ارتقا دهید.
در انتها اگر بخواهید واقع بین باشید ،خواهید دید که با استفاده از شبکه های اجتماعی مخاطبان و ترافیک بیشتری را بدست می آورید .

همچینن ضرر و زیان در سوشال مارکتینگ بسیار ناچیز است و با اندک زمان و سرمایه می توانید کسب و کارتان را به میزان زیادی ارتقا دهید پس وقت را از دست ندهید ، بیشتر رقبای شما در شبکه های اجتماعی مشغول به فعالیتند. نگذارید در غیاب شما تمام مزایا را کسب کنند.

مزیت‌های بازاریابی در شبکه های اجتماعی گفته شد، اگر هنوز هم برای شروع مردد هستید نکات زیر را در نظر بگیرید:

شما در حال رقابت هستید. رقبای شما هم‌اکنون در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند؛ یعنی مشتریان و ترافیکی که از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند نصیب شما شود، توسط آنها جذب می‌شود. اجازه ندهید رقبا در غیاب شما تمام مزایا را کسب کنند. اگر به هر دلیلی در شبکه‌های اجتماعی وارد عرصه‌ی رقابت نشده‌اید، دلایل بسیاری برای شروع هستند. راه برای شما باز است.
هر چه زودتر شروع کنید، بیشتر سود می‌کنید. شبکه‌های اجتماعی روابط جدید ایجاد می‌کنند و باعث رشد چند برابری مخاطب می‌شوند؛ دنبال‌کننده‌های شما دوستان‌شان را با شما آشنا می‌کنند، دوستان آنها دوستان دیگرشان را و… هرچه زودتر شروع کنید، زودتر می‌توانید مخاطبان‌تان را افزایش بدهید.
ضرر و زیان احتمالی بازاریابی در شبکه های اجتماعی ناچیز است. اگر واقع‌بینانه نگاه کنید متوجه می‌شوید با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چیزی از دست نمی‌دهید. زمان و پولی که باید صرف ساختن پروفایل و ارسال مطلب کنید از هزینه‌های روش‌های بازاریابی دیگر کمتر است. برای حضور در شبکه‌های اجتماعی تنها به ۶ ساعت وقت در هفته یا چند صد هزار تومان پول نیاز دارید.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا