رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با میکروتارگتینگ

آشنایی با میکروتارگتینگ

آشنایی با میکروتارگتینگ

میکروتارگتینگ یا هدف گیری مبتنی بر فرد نوعی استراتژی بازاریابی است که عمده توجه آن بر ویژگی های روانشناختی ، رفتاری ، اجتماعی و حتی محدوده جغرافیایی محل زندگی متمرکز خواهد بود.

بدین ترتیب شیوه مذکور مستقیما قادر به پیش بینی رفتار خرید، علایق، نظرات و روند تصمیم گیری در ذهن هر یک از مشتریان است همان طور که پیش تر نیز اشاره شد اینترنت و فضای مجازی نقش مهمی در اجرای استراتژی های اصلی میکروتارگتینگ بر عهده دارند و خواهند داشت.

برای مثال تقسیم بندی مخاطبان بر اساس علایق ، نظرات و یا برندهای محبوب را در برنامه هایی همچون فیسبوک و یا اینستاگرام شاهد هستیم. در واقع هرچه اطلاعات کامل تری از مخاطبان خود داشته باشید، استراتژی بازاریابی کسب و کار شما هدفمندتر خواهد بود.

 

اهداف میکروتارگتینگ :

مشتریان مختلف دارای عقاید منافع و همچنین انگیزه های متفاوتی هستند هدف میکروتارگتینگ بهره برداری از اطلاعات منحصر به فرد هر مخاطب و تجزیه و تحلیل دقیق آنها در راستای طراحی یک کمپین بازاریابی جامع خواهد بود.

لازم به ذکر است که این برنامه بازاریابی برای هر مشتری به صورت کاملا شخصی سازی شده طراحی می شود علاوه بر موارد فوق بررسی ها نشان داده اند که اجرای چنین برنامه هایی چندین برابر تبلیغات معمول اثرگذاری خواهد داشت.

میکروتارگتینگ منتج به افزایش مشارکت مصرف کنندگان می شود و موفقیت بیشتری در قانع کردن مشتریان به همراه دارد. اکثر عادت ها ، اولویت ها ، نظرات و علایق با توجه به نتایج جست و جوهایی که هر کاربر در اینترنت انجام می دهد قابل بررسی خواهند بود.

در ادامه نوبت به میکروتارگتینگ می رسد این متد با استفاده از داده های نام برده، قوی ترین استراتژی بازاریابی را بر اساس ویژگی های خاص هر مشتری طرح ریزی می کند.

 

مثال میکروتارگتینگ :

یکی از جالب ترین کاربردهای میکروتارگتینگ مربوط به سیاست خواهد بود! به عنوان مثال حزب جمهوری خواه در انتخابات سال ۲۰۰۴ آمریکا از این متد برای پیروزی جرج دابلیو بوش بهره برداری کرد بدین ترتیب Karl Rove و Blaise Hazelwood توانستند رای دهندگان بالقوه در ۱۸ ایالت مختلف را تحت تاثیر قرار دهند و پیروز شوند.

مشابه چنین تلاشی توسط تیم تبلیغاتی اوباما در انتخابات سال ۲۰۰۸ صورت گرفت کارکنان پشتیبانی فنی به همراه متخصصین داده اطلاعات رای دهندگان دموکرات را مورد بررسی قرار دادند تا از این طریق قادر به انتخاب بهترین استراتژی ممکن به منظور پیروزی در انتخابات باشند میکروتارگتینگ نه تنها برای اهداف سیاسی مفید خواهد بود، بلکه مزایای بیشماری را نیز متوجه بخش بازاریابی کسب و کارهای مختلف می کند.

 

اجزای تشکیل دهنده میکروتارگتینگ :

میکروتارگتینگ از چهار جز اصلی تشکیل می شود که اطلاعات هر جز در کنار عوامل دیگر مجموعه ای کامل را شکل خواهد داد.

– ویژگی های منحصر به فرد کاربر

– خلقیات و رفتار

– موقعیت جغرافیایی

– نتایج جستجوهای اینترنتی

 

در میان موارد نام برده بررسی نتایج جستجوهای اینترنتی از همیت زیادی برخوردار است این آنالیز اطلاعات ارزشمندی همچون سمت و سوی علایق و انگیزه های فردی را در اختیار تیم بازاریابی کسب و کار شما قرار می دهد.

در ادامه از همین اطلاعات به منظور جلب نظر مشتریان استفاده خواهد شد. به همین سادگی! پس به طور خلاصه میکروتارگتینگ هدفمند تا اندازه زیادی وابسته به داده های معنا دار بوده و بدون دسترسی به داده های مورد نیاز خود نتیجه خاصی را به همراه نخواهد داشت.

 

علت موفقیت میکروتارگتینگ :

در دنیای امروزی کمتر فردی را پیدا خواهید کرد که تاکنون تحت تاثیر استراتژی های میکروتارگتینگ قرار نگرفته باشد حتی ممکن است کاملا ناخودآگاه بوده و فرد چیزی احساس نکرده باشد.

در راستای اجرای استراتژی های اصلی میکروتارگتینگ مهم ترین مسئولیت بر دوش تیم بازاریابی یک کسب و کار خواهد بود تا به حال متوجه پیام ها و ایمیل های تبلیغاتی رقبای خود شده اید.

بسیاری از آنها پرسشی ساده در مورد سطح علاقه مندی به یک محصول و یا خدمت خاص را مطرح می کنند اگرچه ممکن است این مورد روشی بسیار پیش پا افتاده به نظر برسد اما در هر صورت قدرت کسب اطلاعات را در اختیار خواهد داشت .

از طرفی هیچ فرقی ندارد که در حال اداره کسب و کاری بزرگ باشید و یا یک استارت آپ، میکروتارگتینگ را می توان موثرترین تکنیک بازاریابی مدرن به شمار آورد. امکان دست یابی سریع به نتایج مطلوب و همچنین مقرون به صرفه بودن این روش از جمله عوامل مهم دیگر در موفقیت میکروتارگتینگ خواهند بود. البته بسیاری از متخصصین بازاریابی معقتد هستند که بعد روانشناسانه میکروتارگتینگ، اصلی ترین علت برتری آن در مقایسه با دیگر متدهای امروزی بازاریابی محسوب می شود.

 

میکروتارگتینگ و تحرک :

در دنیای تحرک و پویایی میکروتارگتینگ یا همان هدف گیری مبتنی بر فرد ، متد مطمئن جذب مشتریان بیشتر خواهد بود اما تحرک و میکروتارگتینگ چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ تنها با استفاده از یک گوشی هوشمند می توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و با آن ها آشنا شوید.

البته برنامه های متعددی نیز طراحی شده اند که امکان پیگیری مخاطبان را به صورت روزانه میسر می سازند قابلیت ذخیره سازی این اطلاعات و آنالیز آنها به منظور دست یابی به یک الگوی رفتاری مشخص وجود خواهد داشت.

این ارتباط کاملا دو طرفه خواهد بود نه تنها کسب و کار از علایق و جهت گیری های خاص هر کدام از مشتریان مطلع می شود بلکه آگاه سازی آنها نسبت به محصولات و یا خدمات جدید تغییرات صورت گرفته در کسب و کار و هر موضوع مهم دیگری با سهولت انجام خواهد شد.

آشنایی با میکروتارگتینگ

آشنایی با میکروتارگتینگ  آشنایی با میکروتارگتینگ  آشنایی با میکروتارگتینگ  آشنایی با میکروتارگتینگ  آشنایی با میکروتارگتینگ  آشنایی با میکروتارگتینگ  آشنایی با میکروتارگتینگ  آشنایی با میکروتارگتینگ  آشنایی با میکروتارگتینگ 
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا