رفتن به محتوای اصلی
روش های ترویج محتوا در بازاریابی

روش های ترویج محتوا در بازاریابی

روش های ترویج محتوا در بازاریابی

هر چند وقتی مطالب وبلاگ سایت خود را صرفاً به خاطر افزایش سرنخ ها تهیه می کنید منتظر این هستید که نتایج هیجان انگیزی را مشاهده کنید اما باید بگویم که نمی‌توان به خودی خود مطالب را برای سایت تهیه کرد .

و انتظار داشت که کاربران خودشان آن را پیدا کنند، بلکه لازم است با انجام اقداماتی مطالب را در اختیار کاربران قرار دهیم و کاری کنیم که آنها بتوانند به راحتی مطالب شما را پیدا کنند.

در اینجا روش هایی که با آنها می توانیم کاربران را از محتوای جدید مطلع کنیم قرار داده ایم ما روش را برای ترویج محتوا در بازاریابی برای افزایش سرنخ مورد استفاده قرار داده ام. در واقع شما می‌توانید از این روش ها برای ترویج محتوا و رساندن محتوا به دست کاربران خود استفاده کنید.

نکته اینجاست که شما لازم نیست برای هر محتوایی که ایجاد می کنید از این روش ها به طور کامل استفاده کنید بلکه می توانید به انتخاب خود از میان این موارد گزینه مناسب را انتخاب کنید و برای رساندن محتوا به دست کاربران خود اقدام کنید.

از طرف دیگر این روش ها تمام روش‌هایی نیست که برای ترویج محتوا وجود دارد بلکه شما می توانید راه هایی غیر از این چند مورد را برای ترویج محتوا و رساندن آن به دست کاربران خود، امتحان کنید.

 

Social Media یا شبکه های اجتماعی :

ارسال پست در شبکه های اجتماعی یکی از راه های افزایش سرنخ است که معمولا برای ترویج محتوا از آن استفاده می کنیم اما روش های دیگری نیز وجود دارد که می تواند در این باره، نتایج بهتری را بوجود آورد با هم این بخش ها را مورد بررسی قرار می دهیم .

 

  LinkedIn :

لینکی را روی صفحه شرکت خود در این شبکه اجتماعی نشر دهید که حاوی یک تصویر باشد بهتر است که حتی الامکان این تصویر بهینه سازی شده باشد.

به یک گروه وارد شوید و در باره پستی که ایجاد کرده اید بحث مفیدی راه بیندازید اگر این کار را به درستی انجام ندهید می تواند موجب شود که شما به عنوان اسپم معرفی شوید.

گروه هایی که در لینکدین وجود دارند در واقع مکان مهمی هستند که در آن به بحث و تبادل نظر میان متخصصان پرداخته می شود بنابراین به امید اینکه بتوانید از طریق لینک هایی که نشر می کنید ترافیک خود را افزایش دهید در هر جایی لینک خود را قرار ندهید چون ممکن است به ضرر برند شما تمام شود.

به جای این می توانید در گروه ها سوالاتی را مطرح کنید که به پستی که ایجاد کرده اید ربط پیدا می کند. لازم نیست که متن پست خود را در گروه انتشار دهید.

بعد از چند روز از اینکه سوال مورد نظر خود را مطرح کردید، به بررسی وضعیت پاسخ ها در گروه بپردازید و ببینید که آیا استقبالی از سوال شما شده و بحثی روی آن صورت گرفته است یا نه در صورتی که وضعیت مناسب بود می توانید بخشی مناسب و مرتبط از پست خود را در گروه نشر دهید می توانید لینک خود را هم در ادامه محتوا نشر دهید البته باید این کار را در صورتی انجام دهید که فکر می کنید این کار برای تان ارزشمند است.

اگر شما برای خود گروه اختصاصی دارید ( که خودتان آن را مدیریت می کنید ) بهتر است که اواخر هر هفته پیشنهاد های خود را برای اعضای گروه ارسال کنید.

 

وبلاگ نویسی :

وبلاگ نویسی بهتر از هر ابزار دیگری می تواند شمار زیادی از افراد را به سمت سایت شما روانه کند و باعث افزایش سرنخ های شما گردد هر زمانی که شما یک مطلب به وبلاگ خود اضافه می کنید می توانید به راحتی امکانی فراهم کنید .

که گوگل و دیگر موتورهای جستجو راهی جدید برای دسترسی کاربران به وب سایت شما و مطالب وبلاگ تان ایجاد کنند هر پستی که ایجاد می کنید موجب می شود که کلمات کلیدی تان رنگ بهتری پیدا کنند و دسترسی دیگران به مطالب و سایت تان را ارتقا دهند در این باره به نکته های زیر دقت کنید.

تا هر اندازه که می‌توانید در این مورد پست بنویسید سپس پست‌ ها را در طول چند ماه پخش کنید تا بر روی لندینگ پیج خود جریان پیوسته‌ای از ترافیک داشته باشید. در داخل پست‌‌ ها برای کاربران به لندینگ پیج لینک دانلود بگذارید.

در انتهای هر پست که برای وبلاگ خود ایجاد می کنید، یک دکمه CTA قرار دهید که طی آن، کاربران را تشویق کنید تا از پیشنهاد ها و آفر ها دیدن کنند.

در داخل پست خود یک CTA اسلایدی بسازید که با رسیدن خواننده به میانه‌ی پست ظاهر شود و کاربران را تشویق کنید که با استفاده از دکمه های اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی پست های شما را روی شبکه های اجتماعی نشر دهند. همچنین می توانید از جملات قابل توییت برای این منظور نیز استفاده کنید.

بر روی وب سایت هایی که با شما وحدت موضوعی دارند، پست هایی ارسال کنید این کار نه تنها به شما کمک می کند که مخاطبین و بازدید کنندگان جدیدی پیدا کنید، بلکه به شما کمک می کند لینک های ورودی به سایت تان را هم افزایش دهید بدین منظور فقط تلاش کنید که پستی را نشر دهید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

 

 Organic Search  :

اگر محتوای خود را به منظور دسترس پذیری بیشتر کاربران در شبکه های اجتماعی بهینه سازی کنید می توانید برای سایت خود ارزش آفرینی چشم گیری رقم بزنید در این باره می توانید دستورالعمل های زیر را مد نظر قرار دهید .

صفحات سایت و وبلاگ خود را بر اساس کلمات کلیدی که می خواهید رنک بهتری پیدا کنند و توسط آن کلمات کاربران به وب سایت شما راه پیدا کنند بهینه سازی کنید.

البته این به معنی، جمع آوری و انبوه سازی کلمات کلیدی در صفحه و مطلب نیست بلکه بهترین پیشنهادی که به شما می دهیم این است که از کلمات کلیدی در متن لندینگ پیج ( به اندازه استاندارد ) در عنوان و در URL استفاده کنید.

یک  SlideShare با توجه به موضوعی که ایجاد کرده اید درست کنید در واقع  SlideShare می تواند رنک سایت شما را بالاتر ببرد چرا که بسیاری از افراد که به دنبال محتویات آموزشی هستند به دنبال  SlideShare هایی هستند که بتوانند از طریق آن بیاموزند. از این فرصت هم می توانید به منظور دسترس پذیری بیشتر وب سایت در موتورهای جستجو بهره ببرید.

۱در قسمت توضیحات، لینکی به سمت لندینگ پیج و آفرهایتان قرار دهید.

اگر روی SlideShare اکانت PRO دارید با استفاده از فرم‌های مربوطه نام و آدرس ایمیل کسانی را جمع کنید که درخواست این محتوا را داشته‌اند فایل CSV کسانی که نام‌شان ثبت شده را دانلود کرده، آن را درون پایگاه داده‌ی خودتان آپلود کنید و بعد یک کپی از این داده‌ها برایشان بفرستید.

یک ویدیوی کوتاه درباره‌ی این پیشنهاد برای منتشر کردن در یوتیوب بسازید این ویدیو می‌تواند صحبت یک دقیقه‌ای نویسنده در مورد این پیشنهاد، یا نکته‌ی کوتاهی باشد که در این مورد وجود دارد.

در بخش توضیحات ویدیو لینکی به پیشنهاد خود بگذارید و در داخل خود ویدیو هم یک یا دو نکته با ارجاع به پیشنهاد مذکور قرار دهید. در انتهای ویدیو یک آدرس کوتاه بگذارید تا اگر کاربر خواست خودش آن را وارد کند.

 

ایمیل :

ایمیل کردن بخش‌هایی از پایگاه داده‌ی فعلی شما نه تنها پیوند آن‌ها را با شرکت شما بهتر می‌کند، بلکه از طریق توان پایگاه داده‌ی شما ترافیک جدیدی برایتان به ارمغان می‌آورد و باعث افزایش سرنخ های شما گردد.

در ایمیل خود مردم را تشویق کنید تا این پیشنهاد را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارند برای راحت‌ تر کردن این کار از دکمه‌های اشتراک گذاری در شبکه‌ های اجتماعی استفاده کنید و از آن‌ها بخواهید که همین پیام را برای دوستانشان بفرستند برای این که دکمه‌ها از نظر بصری کارکرد بهتری داشته باشند آن‌ها را بزرگ و با رنگ‌های جذاب انتخاب کنید.

ایمیل خود را طوری طراحی کنید تا مردم با یک کلیک ساده بتوانند آن را به صورت توئیت با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

با دوستان خود و کسانی که نفوذ زیادی در این حوزه دارند به طور مستقیم تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که اگر فکر می‌کنند حرف شما ارزشمند است آن را با مخاطبین‌شان به اشتراک بگذارند برای راحت کردن کار آن‌ها امکانات ارسال سریع توئیت یا یک کپی آماده از ایمیل را تهیه کنید.

 

پرداخت:

شما می توانید از فرصت بازاریابی پرداختی یا هزینه دار به منظور کمک به ترویج بهتر محتوا روی شبکه های اجتماعی استفاده کنید آن چه در این باره لازم است بیاموزید را در ادامه این مطلب آورده ایم .

با صرف مقداری پول میزان مشارکت در پست‌های فیسبوکی ارگانیک خود را افزایش دهید برای مطمئن شدن از صرف پول در موثرترین راه ممکن تبلیغات خود را هدف‌ دار سازید با استفاده از قابلیت مخاطبین مشابه (Lookalike Audiences) فیسبوک می‌تواند محتوای خود را به دست افراد مشابه بیشتری برسانید.

با استفاده از قابلیت هدف گذاری مجدد فیسبوک (که در بخش Power Editor قسمت Ads Manager وجود دارد) افرادی را که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند یا هنوز هم در پایگاه داده‌ی شما هستند هدف قرار دهید این روش راه فوق العاده‌ای برای پیوند دادن مجدد افرادی است که قبلاً از شرکت شما خوششان می‌آمده است.

در توئیتر توئیت‌های ترفیع شده بسازید تا در اخبار یا نتایج جستجوی کاربران هدف نمایش یابد.

برای بالا بردن آن دسته از آپدیت‌های صفحه‌ی شرکت که مربوط به محتوای مورد نظر ماست از قابلیت Sponsored Updates موجود در لینکدین استفاده کنید.

 

رویداد های زنده :

اگر قصد دارید در یک رویداد صحبت کنید یا اینکه، یک غرفه ایجاد کنید یا در حال برنامه ریزی برای هر دو این مورد هستید، می توانید در مورد محتویات جدیدی که ایجاد کرده اید در برنامه مورد نظر، صحبت کنید در این باره روش های زیر را مد نظر داشته باشید.

یک لپ تاپ یا تبلت به همراه داشته باشید و از طریق آن صفحه landing page خود را باز کنید و به مخاطبین یاد آوری کنید که پیشنهاد شما را در آن صفحه دانلود کنند.

یک لینک کوتاه از محتوایی که ایجاد کرده اید، درست کنید و در هنگام ارائه آن را در اسلاید مورد نظر قرار دهید. شما می توانید این لینک را در اسلایدهای سخنرانان در مراسم نیز قرار دهید.

لینک کوتاهی از مطلب مورد نظر را در پشت کارت ویزیت خود قرار دهید این کارت ویزیت را می توانید در میان حضار توزیع کنید.

 

ترویج و ارتقای داخلی :

کارمندان تان در شرکت می توانند به عنوان یک عنصر مهم برای ترویج محتوای ایجاد شده به شمار آیند از آن ها بخواهید که محتوایی را که به منظور ایجاد سرنخ ایجاد کرده اید را به اشتراک گذارند.

زمانی که مطلب مورد نظر را ایجاد کردید، یک ایمیل داخلی برای کارمندان و همکاران خود ارسال کنید و به صورت مختصر به معرفی پست مورد نظر بپردازید و در خلال معرفی به لندینگ پیج نیز اشاره کنید.

از آن ها بخواهید ضمن مطالعه این مطلب، آن را با استفاده از دکمه های شبکه های اجتماعی روی شبکه های اجتماعی نشر دهند. برای اطلاع همکاران می توانید درباره موضوع یک توییت برایشان نیز ارسال کنید.

از مدیریت یا مدیران بخواهید که به منظور ترویج محتوا پیام خاص و شخصی سازی شده خود را ایجاد کنند و برای مخاطبین خود ارسال کنند.

روش های ترویج محتوا در بازاریابی

روش های ترویج محتوا در بازاریابی   روش های ترویج محتوا در بازاریابی  روش های ترویج محتوا در بازاریابی   روش های ترویج محتوا در بازاریابی  روش های ترویج محتوا در بازاریابی  روش های ترویج محتوا در بازاریابی   روش های ترویج محتوا در بازاریابی  روش های ترویج محتوا در بازاریابی 
Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا