رفتن به محتوای اصلی
آموزش سازمانی

آموزش سازمانی کلید بهره وری است

همه­ ی کارفرمایان انتظار دارند کارکنان، کارهای محوله را بدون خطا ، چندباره­ کاری و با بیشترین بازده و بهره ­وری انجام دهند. اما مگر چنین چیزی ممکن است ؟ به خصوص برای کارکنانی که تازه به یک شرکت پیوسته اند یا آنها که قدیمی اما خسته و فرسوده ازشغلشان هستند؟ از این روست که آموزش درون سازمانی معنا و و اهمیت می­یابد، زیرا میزان خطا را به حداقل رسانده و موجب رشد و روحیه­ ی سازنده در کارکنان می­گردد. لذا آموزش سازمانی کلید بهره وری است !

آموزش سازمانی چیست؟

آموزش سازمانی نظام یادگیری مهارت ها و روابط برای دستیابی به هدف های استراتژیک مشاغل سازمان و برآوردن نیاز به یادگیری کارکنان با آموزش ها و تمرین روش های انجام درست کار که در عملیات مجموعه هر روز تکرار می شود .

در اینجا بخوانید: مشاوره مدیریت راهی برای افزایش بهره وری

آموزش سازمانی

نیازسنجی و اجرای آموزش ‌درون سازمانی

قرار نیست در شرکت شما هر کسی نیاز آموزشی را شناسایی و برای برگزاری آموزش تصمیم بگیرد. زیرا موجب آشفتگی و هرج و مرج می­شود. بنابراین یک واحد به نام آموزش از زیر مجموعه ­های منابع انسانی تشکیل و شخصی را به عنوان مدیر آموزش مسئول ارزیابی و نیازسنجی آموزشی می نماییم . تعداد افراد شاغل و امکانات واحد آموزش نسبت به حجم عملیات کارگاه و تعداد کارکنان قابل توسعه است.

پس از اینکه موارد مورد نیاز به آموزش برای فرد یا افرادی در شرکت مشخص شد ، فرد مسئول اقدام به برنامه ریزی و برای ارایه­ ی آموزش در سازمان می نماید که می تواند با اعزام کارکنان به بیرون انجام پذیرد یا در محل کارگاه با دعوت از استاد یا مربیان از بیرون یا بهره گیری از مربیان داخلی اقدام به برگزاری آموزش نماید.

اثربخشی آموزش های درون سازمانی

یکی از وظایف مهم واحد آموزش‌سازمانی محاسبه نرخ اثر بخشی آموزش سازمانی برگزار شده است . نمی توان از وقت و سرمایه سازمان هزینه کرد و با قصد آموزش ، کارکنان را از وظیفه اصلی شان بازداشت و آنها را برای فراگیری آموزش سازمانی فرستاد و پس از همه ­ی این ها ساده لوحانه امیدوار بود که میزان خطاها پایین بیاید یا بهره وری افزایش یابد!

واحد آموزش ارزیابی می کند و نشان می دهد که آموزش برگزار شده چقدر اثر بخش بوده، انگیزه ، علاقمندی و رفتار کارکنان چقدر مناسب تر شده ، میزان خسارت ها و هدرفت منابع چقدر کاهش یافته ، حتی مشخص می شود که برگزارکننده­ی خارجی ، مربی و استاد چقدر موفق بوده و آیا می­توان آموزش سازمانی آینده را به آنها سپرد یا نیاز به بازنگری و تغییرات وجود دارد .

برای بهره مندی از خدمات آموزش سازمانی کلیک کنید

Chelsero

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا