رفتن به محتوای اصلی
ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

یکی از روش های بسیار کاربردی در دنیای بازاریابی ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی می باشد در این روش ایمیل به عنوان ابزار و وسیله ای جهت ارتباط مستقیم و بی واسطه با مشتریان کاربرد دارد که می توان با استفاده از آنپیام های تجاری ، مناسبتی ، خبری و غیره را در مورد محصولات خود برای مشتریان ارسال نمود.

نکاتی در خصوص بازاریابی ایمیلی :

به کاربرانی که خودشان ایمیلشان را در اختیار شما قرار داده اند  ایمیل ارسال نمود

در ایمیل ارسالی ، امکانی وجود داشته باشد که در صورت عدم تمایل کاربر بتواند از لیست شما خارج شود

عنوان و متن ایمیل باید کوتاه و مختصر باشد

لینکی از وب سایت خود را در متن ایمیل قرار دهید تا در صورت تمایل کاربر امکان مراجعه به سایت وجود داشته باشد

بصورت دوره ای نسبت به ارسال ایمیل اقدام کنید

از ارسال ایمیل های زیاد بصورت پشت سر هم خود داری کنید تا باعث آزار کاربر نشوید

از بهترین تصاویر محصولات خود در متن ایمیل ارسالی استفاده نمائید

به هیچ عنوان از آدرس ایمیل های خریداری شده استفاده نکنید

نباید اسپم ایجاد کنید

عنوان خوب باعث می شود که تعداد باز شدن ایمیل شما افزایش پیدا نماید و کاربران بیشتری آن را مطالعه نمایند .

عنوان خوب همچنین باعث جلوگیری از اسپم شدن ایمیل میشود واگر عنوان خوبی برای ایمیل خودتون انتخاب نمایید امکان اسپم شدن ان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد .

عنوان جذاب باعث می شود که کاربران ترغیب شوند و ایمیل شما را باز کرده و مشاهده و مطالعه نمایند .

سعی کنید از استفاده کردن از عناوین طولانی خودداری کرده و سعی کنید تا جایی که امکان دارد عنوان های کوتاه و جذاب بنویسید.

زمان نوشتن عناوین مختلف از چند نفر مشورت بگیرید و ببینید کدوم عنوان بهتر بوده و آن رو انتخاب کنید چون یک عنوان تاثیر بسیار زیادی روی نرخ باز شدن ایمیلهای شما خواهد داشت.

ایمیلهای دارای عکس احتمال اسپم شدن زیادی دارند و تا جایی که میتوانید از تصاویر سنگین در ایمیل های خود استفاده نکنید و یک دلیل دیگر هم برای استفاده نکردن از عکس وجود دارد و آن این است که زمانی که شما از تصاویر در ایمیل های خود استفاده نمی کنید همان ابتدا کاربر می تواند نسخه کامل ایمیل را مشاهده نماید اما وقتی از عکسها استفاده میکنید کاربر حتما باید در اینباکس خودش روی گزینه Display image  یا آیا میخواهید تصاویر را ببینید کلیک کرده تا عکس های شما رو مشاهده نماید .

فرکانس ارسال ایمیل

ارسال بیش‌ازحد ایمیل به کاربران

مشارکت کمتر؛ مردم وقت زیادی برای ایمیل‌ مارکتینگ های زیاد ندارند و در نتیجه اگر تعداد ایمیل مارکتینگ ها از تعداد معینی بیشتر شود، تمایلی به باز کردن و خواندن آ‌ن‌ها ندارند.
لغو اشتراک یا اسپم شدن بیشتر؛ درصورتی‌که کاربران زیادی اشتراک خود را لغو یا ایمیل‌ بازاریابی شما را اسپم کنند، فرصت خود را برای مارکتینگ از دست خواهید داد. درواقع، ۶۹% از کاربران به دلیل ایمیل‌های بیش‌ازحد، اشتراک خود را لغو می‌کنند.
آسیب به اعتبار فرستنده؛ تعداد زیاد لغو اشتراک و گزارش‌ها spam شدن، اعتبار شما را تخریب خواهد کرد و ممکن است برای ادامه استفاده از سرویس ارائه‌دهنده‌ی ایمیل مارکتینگ، با مشکل مواجه شوید. در قوانین این سرویس‌ها، نرخ مشخصی از لغو اشتراک و گزارش spam ذکر شده است که اگر آمار کمپین‌های شما از این مقادیر تجاوز کند، ارسال ایمیل‌های شما را مختل خواهند کرد.
هزینه بیشتر؛ با ارسال ایمیل‌ مارکتینگ های بیش‌ازاندازه، باعث افزایش هزینه‌ها می‌شوید بدون اینکه نرخ بازگشت سرمایه (ROI) افزایش یابد.
زمان تلف‌شده بیشتر؛ ارسال ایمیل‌های زیاد به کسانی که پیام‌ها را نمی‌خوانند، هدر دادن زمان است.
ارسال کمترازحد ایمیل‌
از دست دادن فرصت مارکتینگ؛ ایمیل‌ مارکتینگ های بیشتر یعنی کسب درآمد بیشتر. درصورتی‌که بخواهید محتاط باشید و برای جلوگیری از لغو اشتراک و اسپمی شدن، تعداد بسیار کمی ایمیل ارسال کنید، فرصت‌های بالقوه برای فروش را از دست خواهید داد.
کمتر دیده شدن در inbox مشترکین؛ حتی اگر دریافت‌کنندگان ایمیل‌های شمار را باز نکنند، همچنان فرصت برندینگ شما وجود دارد. نام برند شما از طریق دیده شدن در inbox‌های مشترکین در ذهن آن‌ها باقی می‌ماند.
احتمال فراموش‌شدن شما توسط مشترکین؛ اکثر افراد به دلیل خاصی ثبت‌نام می‌کنند و حداقل در زمان ثبت‌نام قصد خرید دارند، اما درصورتی‌که به‌اندازه کافی به آن‌ها ایمیل ارسال نشود، شما و کسب‌وکارتان را فراموش خواهند کرد و حتی ممکن است شما را اسپم کنند و باعث آسیب به اعتبار شما شوند.
راه حل مشکل حجم ارسال ایمیل ها = تعادل
راه‌حل این مشکل، پیدا کردن حد تعادل بین دو مورد بالا است. با توجه به گزارش‌ها حاصل از Direct Marketing Association’s National Client Email، اکثر بازاریابان یعنی حدود ۳۵ درصد از آن‌ها ۲تا ۳ بار در ماه، ۹ درصد از بازاریابان ۶ تا ۸ بار در ماه و ۱۹ درصد از بازاریابان تنها یک ایمیل در ماه ارسال می‌کنند. این نتایج حاصل از دیدگاه بازاریابان است. طبق نظرسنجی MarketingSherpa، حدودا ۶۱ درصد از کاربران مایل به دریافت حداقل یک ایمیل تبلیغاتی در ماه هستند و ۱۵ درصد از آن‌ها با دریافت ایمیل‌های تبلیغاتی روزانه مشکلی ندارند.

این آمار و ارقام نشان‌دهنده تفاوت بین انتظارات و نتایج است. به‌طورکلی و طبق گزارش‌ها، ارسال یک ایمیل در هر هفته یا ۱ تا ۳ ایمیل در ماه، فرکانس خوبی برای ارسال ایمیل است، اما پیش از تصمیم‌گیری، باید عوامل و فاکتورهایی که در این مورد تأثیر دارد را در نظر بگیرید. نمی‌توان یک استراتژی یکسان را برای انواع کسب‌وکارها در نظر گرفت. شما باید با توجه به نیاز مشتری، هدف کمپین و نوع کسب‌وکار و صنعت تصمیم بگیرید که چه فرکانسی برای شما و مشترکینتان مفید است.

عوامل موثر بر تعادل ارسال ایمیل به کاربران

۱- آمار و وضعیت بازار
به رقبای خود، میزان فرکانس ایمیل مارکتینگ و نرخ بازگشت سرمایه آن‌ها توجه کنید و از آن‌ها یاد بگیرید. این یادگیری به معنی تکرار کورکورانه استراتژی آن‌ها نیست. زیرا رقبای شما ممکن است به هدف خاصی یا تعداد بیشتر مشتری، ایمیل‌های بیشتری در هفته ارسال کنند. استراتژی شما باید بر اساس نیازهای شما برنامه‌ریزی شوند.

۲- نوع محصولات یا خدمات
تعداد ایمیل‌های ارسالی تا حد زیادی به آنچه به مردم ارائه می‌دهید، بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، اگر کسب‌وکار شما، فروش کولر و تهویه است، تابستان باید ایمیل‌های بیشتری برای مشترکین خود ارسال کنید، درحالی‌که اگر صاحب یک آژانس خبری هستید، برای مطلع ساختن کاربران، ارسال ایمیل‌های روزانه مناسب است.

۳- هدف ایمیل
هدف از ارسال ایمیل را در نظر بگیرید. آیا قصد فروش محصول خود را دارید؟ آیا قصد هدایت مشترکین به صفحه اجتماعی را دارید؟ آیا هدف ایمیل، پر کردن یک فرم توسط کاربران است؟ طبق گزارش‌ها، اولین ایمیل بالاترین میزان CTR را دارد؛ درنتیجه از این فرصت به‌خوبی استفاده کنید و در اولین ایمیل، کاربر را به یک هدف مشخص برسانید.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا