رفتن به محتوای اصلی
راهنمای بازاریابی از طریق اینستاگرام

بازاریابی از طریق اینستاگرام

 بازاریابی از طریق اینستاگرام

هم اکنون افراد بسیار زیادی در اینستاگرام وجود دارند و این شبکه اجتماعی فرصت بسیار عالی برای بازاریابان محسوب می شود که محصولات و خدمات خود را به مخاطبانشان ارائه دهند در این مقاله قصد داریم شما را با نکاتی در مورد بازاریابی در اینستاگرام آشنا نماییم .

 

قدم اول ساخت اکانت و ویرایش پروفایل 

اول از همه باید اکانت خود را در اینستاگرام بسازید. به این نکته توجه کنید که حتما ایمیل و شماره موبایل خود را Confirm کنید که در آینده برای شما مشکل ساز نشود. بعد از ساخت اکانت خود باید آن را به صفحه تجاری تبدیل کنید و با پروفایل شخصی خود فرق داشته باشد.

قسمت بیوگرافی پروفایل خود را حتما کامل کنید یعنی اطلاعات دقیق از خود و خدماتی که ارائه می کنید را بنویسید و در قسمت وب سایت هم آدرس صفحه ی خودتون را درج کنید.

تنها در همین قسمت است که لینک ها در اینستاگرام فعال است و کاربر با لمس کردن آن می تواند وارد صفحه شما شود. پس این فرصت را از دست ندهید و لینک وب سایت خودتان را قرار دهید و هم چنین یک بک لینک هم از اینستاگرام دریافت کنید.

 

آماده کردن تصاویر جذاب برای دنبال کنندگان 

همانطور که می دانید اینستاگرام شبکه اجتماعی تصویر محور است و یک بازاریابی که در این شبکه اجتماعی فعالیت می کند بیشتر باید از طریق تصاویری که پست می کند حرف خود را بزند. تصاویر خلاقانه می تواند تاثیر گذاری زیادی روی دنبال کنندگان شما داشته باشد.

اگر محصولات فیزیکی دارید و قصد فروش آن را دارید سعی کنید از تصاویر واقعی محصول خود در زوایای مختلف استفاده کنید و در یک تحقیق 67% کاربران گفته اند تصاویر محصول بیشتر از نظرات گفته شده درباره آن محصول برای خرید تاثیر گذاشته است.

تصاویر در اینستاگرام با سایز ۱۰۸۰x۱۰۸۰ است. سعی کنید تصاویر خود را طبق اندازه مشخص شده در اینستاگرام کنید. چون ممکن است در صورت بزرگ بودن قسمتی از تصویر شما محو شود و یا در صورت کوچکتر بودن ممکن است بعد از قرار گرفتن در اینستاگرام کیفیت واقعی خود را از دست دهد.

از فیلتر های اینستاگرام هم برای جذاب تر شدن تصاویر خود استفاده کنید. قبل از ارسال تصویر خود حتما نمونه های مختلفی از فیلترها را روی تصویر خود تست کنید و بهترین آن را انتخاب کنید. ضمنا تصاویر روشن تر شانس بیشتری در لایک شدن نسبت به تصاویر تیره تر دارند.

 

از هشتک ها استفاده نمایید

استفاده از هشتگ ها کمک بسیار زیادی به افزایش فالوئر شما می کند تصور کنید شما دنبال پیدا کردن عکس هایی با موضوع تبلیغات هستید با استفاده از هشتگ تبلیغات می توانید عکس های زیادی را در این زمینه پیدا کنید و اگر تصویر مورد نظر از هر نظری خوب بود شما احتمال اینکه آن صفحه ای که این تصویر را منتشر کرده است را دنبال کنید زیاد است.

هشتگ مرتبط با عکس و موضوع شما بهتون کمک می کند که تصاویر خود را به علاقه مندان به حوزه کاری خودتان نشان دهید و شانس فالو شدن شما بیشتر خواهد شد.

در استفاده از هشتگ ها به این نکته توجه کنید که سعی کنید از هشتگ های طولانی استفاده نکنید و بیشتر از هشتگ های تک بخشی و خاص استفاده کنید اگر هم هشتگ های شما زیاد بود و فکر می کنید جلوه ی خوبی به پست شما نمی دهد تعدادی از آن ها را در کامنت ها درج کنید.

 

بهترین زمان ارسال پست ها 

اینستاگرام هم نسبت به شبکه های اجتماعی دیگر در بازه های مختلف زمانی می تواند بازدهی بیشتری برای شما داشته باشد که این را باید بررسی کنید.

باید بدانید پست های شما بیشتر در کدام زمان هایی که ارسال می کند لایک یا کامنت بیشتری می گیرد بهتر است بگویم بیشتر در چه زمانی دیده می شوند. این قضیه را می شود از مخاطبان خود متوجه شوید.

مثلا اگر مخاطبان خود محصل هستند خود صبح یا بعد از ظهر نمی توناند زمان خوبی برای ارسال پست در اینستاگرام باشد طبق گفته ی محققین بیشترین بازدهی عکس ها در اینستاگرام بین ساعات 5 الی 10 شب است.

 

با افزایش سریعتر فالوور به اینستاگرام مارکتینگ سرعت دهید

تا اینجا با کلیات بازاریابی اینستاگرامی آشنا شدید، فهمیدید که ابتدا باید هدف مشخصی داشته باشید، ویژگی‌های یک پروفایل اینستاگرام حرفه‌ای را شناختید، با استراتژی‌های تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شدید و …

در اینجا قصد دارم، نکاتی رو بهتون بگم که بهتون کمک میکنه خیلی سریعتر از حالت معمول مخاطب هدفمند در اینستاگرام جذب کنید، اشتباه نکنید، اصلا منظورم مخاطب فیک و صرفا بالارفتن عدد دنبال‌کنندگان نیست، منظورم دقیقا مخاطب هدف هست، مخاطبانی که واقعی و از مشتریان هدف شما هستند. نکاتی که در ادامه خدمتتون عرض می‌کنم همگی تست شده و به مرور در حال تکمیل شدن هستند.

 

 مخاطبان هدف خود را فالو کنید

اگر بهترین محتوا رو هم داشته باشید، بازم لازم هست که خودتون رو نشون بدید، فالو کردن مخاطبان هدف یعنی جلو رفتن و سلام کردن به مخاطبان هدف، این سلام میتونه مقدمه‌ای برای ایجاد یک ارتباط قوی‌تر باشه، اما فراموش نکنید، تا زمانی که محتوای مفید و کافی در پیج خود قرار نداده اید به هیچ مخاطب هدفی سلام نکنید، چون حرف زیادی برای گفتن نخواهید داشت.

محتوای مفید و کافی یعنی محتوایی که خاص هست، محتوایی که نیازی رو از مخاطبت رفع میکنه، محتوایی که مخاطب هدفت به دنبالش هست. به میزان کافی هم یعنی حداقل بالای ۲۰ محتوای خوب داشته باشید.

اما چطوری مخاطب هدف رو پیدا کنیم و فالوش کنیم، اول باید رقیبانت رو پیدا کنی، بررسی کنید و ببینید که کدام صفحات دقیقا از رقیبان شما هستند، یا کدام صفحات با توجه به موضوعی که دارند دنبال‌کنندگان آنها از مخاطبان هدف شما هستند. مراقب باشید که دنبال کنندگان آنها واقعی باشند در غیر این صورت شما به یک ربات سلام خواهید کرد.

پس از اینکه پیج‌های هدف را پیدا کردید، باید به سراغ دنبال‌کنندگان آنها رفته آن‌ها را فالو کنید.

خبر خوب اینکه ربات‌هایی هستند که این کارو برای شما انجام میدن، البته نباید از هر رباتی استفاده کرد، در حال حاضر سایت دیدوگرام ربات مطمئنی دارد و کاملا واقعی رفتار می‌کند. این ربات زحمت دنبال کردن افراد را برای شما می‌کشد.

به کمک این ربات‌های اینستاگرامی، کارهای دیگری نیز می‌توان انجام داد، مثلا می‌توانید مشخص کنید که به در پیج‌های هدف شما رفته و تنها آنهایی را که در زیر پست‌ها کامنت گذاشته اند یا لایک کرده‌اند را فالو کند. یا برایشان دایرکت ارسال کند و …

 

 هشتگ‌های درستی رو انتخاب کنید

هشتگ درست یعنی هشتگی که هم میزان سرچ بالایی داشته باشه، به کسب‌وکار و پست شما مرتبط  باشه و هم هشتگی باشه که مخاطبان هدف شما جستجو می‌کنند. برای هشتگ وقت بگذارید، هشتگ‌های مختلف روی پست‌های مختلف امتحان کنید و ببینید کدوم هشتگ‌ها بازخورد بهتری برای شما دارند. فقط فراموش نکنید که از هشتگ‌های خارج از حیطه کاری خود استفاده نکنید، زیرا مخاطبان غیر ارزشمند برای شما خواهند آورد.

 در اینستاگرام فعال باشید

فعال بودن در اینستاگرام یعنی چی؟ یعنی پست قرار بدیم؟ نه، هرکسی که در اینستاگرام پست قرار می‌دهد لزوما در اینستاگرام فعال نیست. کسی که در اینستاگرام به صورت منظم محتوا منتشر می‌کند فعال است. برای موفقیت در بازاریابی اینستاگرامی باید فعال باشید، اگر سر هر ماه ۲۰ پست هم قرار دهید بازهم فعال نیستید، اما اگر هفته‌ای سه پست واقعا مفید و یونیک قرار دهید، شما یک فعال اینستاگرام هستید.

در زمان مناسب پست‌گذاری کنید

وقتی مخاطبان شما در ساعت ۱۰ صبح کمترین حضور رو در اینستاگرام دارند، چرا محتوای خود را در این ساعت قرار می‌دهید که کمترین میزان داده شدن را خواهد داشت؟ اگر پروفایل تجاری اینستاگرام داشته باشید، اینستاگرام آماری را از وضعیت مخاطبان به شما ارایه می‌دهد که در آن روزها و ساعاتی که مخاطبانتان بیشترین حضور را دارند مشخص است.

Web Master

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا