رفتن به محتوای اصلی
بازاریابی تلفنی

در بازاریابی تلفنی چه بگوییم؟

در این مقاله قصد داریم به یکی از مهم‌ترین سوالات در زمینه بازاریابی تلفنی پاسخ دهیم. زمانی که با مشتری تماس می‌گیریم چه بگوییم؟ حتما می‌دانید که برای همه نمی‌توانید از لحن مشخص و جملات یکسان استفاده کنید. بازاریابان تلفنی باید بتوانند در لحظه در مورد آن‌چه می‌خواهند بگویند تصمیم‌گیری کنند. اما اینکه با هر شخصی چگونه صحبت کنید، چیزی است که در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم.

مخاطب شما کیست؟

اولین و مهم‌ترین گام در بازاریابی تلفنی این است که مشتری خود را بشناسید. مسلما برخورد شما با خانم خانه‌دار نسبت به مدیر یک مجموعه باید متفاوت باشد. بسیاری از کارشناسان بازاریابی b2b را روشی منحصر به فرد برای دعوت تجارت‌های دیگر می‌دانند. بازاریابی تلفنی b2b زمانی انجام می‌شود که مشتری شما نه یک فرد، بلکه یک مجموعه بزرگ باشد. به عنوان مثال ممکن است شما مواد اولیه مورد نیاز آن‌ها را تولید کنید یا بتوانید محصولات تولیدی آن‌ها را توزیع کنید.

بازاریابی ویروسی یا Viral Marketing چیست؟

سعی کنید تا جایی که می‌توانید پرسونای مخاطب کاملی داشته باشید. با این کار می‌توانید پیشبینی کنید چه چیزهایی از مخاطب می‌شنوید و چگونه می‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید.

مخاطبان تماس تلفنی دوست دارند چه چیزهایی بشنوند؟

بازاریابی تلفنی b2b

فرض را بر این می‌گذاریم که شما اصول اولیه بازاریابی تلفنی را می‌دانید. به عنوان مثال می‌دانید که باید با مشتریان سلام و احوال‌پرسی کنید و هنگام صحبت کردن به آن‌ها نیز اجازه صحبت بدهید. می‌دانید که نباید مانند یک ربات سخنگو تمام حرف‌های خود را یک نفس بیان کنید. بنابراین به سراغ بیان نکات کلیدی‌تر می‌رویم.

  • مسلما کسب‌وکار شما مزایای متعددی به مشتریان ارائه می‌دهد. اما هر مشتری دوست دارد مزیتی را بشوند که به آن نیاز دارد.به عنوان مثال شرکت‌های بیمه به خوبی می‌توانند روی شرایط پرداخت مناسب خود مانور دهند و مشتریان را متقاعد کنند.
  • به مخاطب هم اجازه صحبت بدهید. سعی کنید با مخاطب خود ارتباط خوبی برقرار کنید. البته برخی از افراد ممکن است گارد محکمی داشته باشند. اما هنر شما این است که چنین افرادی را نیز متقاعد کنید.
  • اگر تماس‌های طولانی برقرار می‌کنید، باید آماده این باشید که مشتریان احتمالی دیگر پاسخ تلفن شما را ندهند!
  • پیگیر باشید، اما نه بدون بهانه! سعی کنید در مکالمه تلفنی خود دلیل و زمان تماس تلفنی بعدی را مشخص کنید.

نکته آخر اینکه سعی کنید از تک‌تک تماس‌های تلفنی که برقرار می‌کنید، لذت ببرید. اگر شما از برداشتن گوشی تلفن و زنگ زدن انزجار دارید، مطمئن باشید که مشتری نیز از جواب دادن به شما منزجر خواهد شد!

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

Chelsero

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا