رفتن به محتوای اصلی
مربیگری کسب و کار

بیزینس کوچینگ چیست؟

مربیگری کسب و کار چیست؟

مربیگری کسب و کار انتقال تجربه‌ی کارآفرینان و صاحبان بیزینس به سایر افراد برای کمک به راه‌اندازی و رشد کسب و کار است. 
اگر فردی بخواهد نواختن را یاد بگیرد، بهتر است از یک معلم استفاده کند تا خودش به تنهایی این کار را انجام دهد. یک مثال دیگر این است که ورزشکاری که می‌خواهد مهارت خود را افزایش دهد. بهتر است که به یک تیم بپیوندد و تحت تعلیم و آموزش یک مربی باشد.

بیزینس کوچینگ چیست؟

مربی های کسب و کار به طور معمول کارآفرینان باتجربه و صاحبان مشاغل هستند که تصمیم می گیرند از استعدادهای خود در ساخت و رشد یک تجارت استفاده کنند تا به سایر صاحبان مشاغل در رسیدن به اهدافشان کمک کنند. راه انداختن یک کسب و کار می‌تواند یک فعالیت انفرادی باشد در این صورت تکیه کردن به یک منتور بسیار می‌تواند برای صاحبان، مفید و ارزشمند باشد.
بیشتر صاحبان بیزینس به دنبال راه‌هایی هستند که چگونه کسب و کار خود را رونق دهند. اگرچه تعداد بیشماری مقاله و کتاب وجود دارند ولی در آخر روز متوجه می‌شویم هر کسب و کاری منحصر به فرد است و راهنمایی‌های منحصر به فرد هم می‌خواهد و راهنمایی‌های عمومی کلی هستند.

بیزینس کوچینگ

چه فردی بیزینس کوچر است؟

به طور معمول کارآفرینانی هستند که می‌دانند چه چیزهایی یک بیزینس را موفق می‌کند، با پرداخت هزینه در کنار مدیران و مالکان کار می‌کنند تا به آنها در تعیین اهداف کمک کنند. چشم‌انداز خود را برای تجارت بیان می‌کنند و یک‌سری استراتژی تنظیم می‌کنند که به مالک در دستیابی اهداف و چشم‌انداز کمک می‌کند.
اگر صاحب بیزینس سوالاتی داشته باشد و به مشکلی برخورد کند، مربی به او کمک می‌کند که به بهترین شکل ممکن مسائل خود را حل کند.

داشتن یک مربی خیلی شبیه هم‌تیمی با تجربه در تیم است و پیشنهادهای او بسیار ارزشمند است.
زمانی که بیزینس شما در مرحله‌ای است که می‌خواهید برند خود را ارتقا دهید، یکی از راه‌های تاثیرگذار کمک گرفتن از این شخص است.
بیزینس‌کوچر چه کارهایی انجام می‌دهد؟
همان‌طور که از اسم آن پیداست به عنوان مربی فعالیت می‌کنند و مهارت‌های لازم را جهت موفقیت در بیزینس به شما آموزش می‌دهند و هرگونه سوال درباره‌ی آنچه که باید انجام دهید را به شما جواب می‌دهند.

همانند مربی‌های دیگر، مربی کسب و کار استعدادهای شما را افزایش می‌دهد، به تصمیم‌گیری‌ها جهت می‌دهد، و هر کاری می‌کند که به شما در موفقیت کسب و کارتان اطمینان بدهد.

در اینجا بخوانید:همه چیز درباره بازاریابی تلفنی حرفه‌ ای

مربیان کسب و کار شروع می‌کنند به یادگیری در مورد برند شما، از مشتریان هدف شما گرفته تا چالش‌هایی که با آن روبه‌رو خواهید شد.

زمانی که مربی در مورد پیشنهادات و سیستم شما در جریان قرار بگیرد در مرحله‌ی بعد باید از دیدگاه و اهداف شما آگاه شود.

تمام کمپانی‌ها و دیدگاه صاحبان آنها منحصر به فرد است. و مربی کسب و کار باید بداند که شما می‌خواهید تجارت خود را به یک به درآمد قابل توجهی برای خود و خانواده‌تان تبدیل کنید.

در مرحله‌ی بعد یک مربی برای تعیین اهداف مفید و قابل دستیابی برای تیم با شما همکاری خواهد نمود.

پس از اتمام و آگاهی از اهداف نوبت می‌رسد به تعیین استراتژی برای رسیدن به آن هدف که مربی شما را با تعیین یک‌سری برنامه‌های عملیاتی در این مسیر یاری خواهد نمود.

در طول این روند مربیان با مشاوره‌های شخصی شما را راهنمایی می‌کنند.

راه‌اندازی یک بیزینس و کسب وکار در ابتدا ممکن است مانند گم شدن در تاریکی باشد به امید اینکه روشنایی پیدا شود. در این پروسه مربی به عنوان یک چراغ قوه عمل می‌کند و راه را برای شما روشن می‌کند.

بیزینس کوچرها چگونه می‌توانند به ما کمک کنند؟

چه بیزینس شما موفق باشد و بخواهید آن را موفق‌تر کنید چه یک کسب و کار کوچک و محلی داشته باشید و چه یک شرکت بین‌المللی را اداره کنید، یک مربی با استعداد قادر به همکاری با شما خواهد بود.

مربی نقش مهمی در بازگشت صحیح به مسیر دارد.

بیزینس کوچرها کمک می‌کنند که یک بیزینس را از اول بسازند و به مدیران  و صاحبان کار برای روند کار مشاوره می‌دهند و استراتژی‌های بلند مدت و کوتاه مدت را تعیین می‌کنند. یک مربی می‌داند که چگونه شرکت و بیزینس را به مرحله‌ی بعدی برساند. در کنار بهبود عملکرد آن‌ها به مدیران و صاحبان کسب و کار کمک می‌کنند تا برخی از فشارها را کاهش دهند تا صاحبان کار از مسیری که دارند طی می‌کنند بیشتر لذت ببرند.

اداره‌ی بیزینس شخصی می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد اگر شما یک شرکت را به تنهایی اداره می‌کنید این قضیه دو برابر می‌شود.

وقتی با یک بیزینس کوچر کار می‌کنید، یک شخصی را در اطراف خود دارید که در درجه‌ی اول می‌توانید به او اطمینان کنید و از چالش‌ها راحت‌تر عبور می‌کنید و یک فردی کنار شماست که پر از تجربه و تخصص است.

وجود این فرد باعث کاهش استرس می‌شود که خیلی ارزشمند است.

آیا کوچینگ در بیزینس‌های کوچک تفاوت دارد؟

چالش‌ها و اهداف بیزینس‌های کوچک با بیزینس‌های بزرگ متفاوت هستند.

برای مثال، یک رستورانی که به دنبال جذب مشتریان محلی است، استراتژی و اهدافش با شرکتی که تمام محصولات خودش را به سراسر دنیا می‌فرستد تفاوت دارد.

با توجه به آنچه گفته شده، بیشتر مربیان، کار با بیزینس‌های کوچک را تجربه خواهند کرد صرف نظر از اینکه خود را “مربی کسب وکارهای کوچک” بنامند.

بخش بزرگ و مهمی از شغل یک مربی کسب و کار این است که نوع کار و موقعیت کسب و کارها را بشناسد و استراتژی‌های متناسب را طراحی کند.

یک مربی خِبره قادر است که صرف‌نظر از سایز کمپانی به شما کمک کند.

کارآفرینان مشهوری که بیزینس کوچینگ داشتند

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بعضی از صاحبان بزرگ کسب و کار و کارآفرینان بر بیزینس کوچینگ برای رسیدن به اهدافشان اعتماد  و تکیه کرده‌اند. اریک اشمیت رئیس سابق گوگل گفته است که استخدام یک مربی کسب و کار بهترین تصمیمی بوده که تا به‌حال گرفته است. او اذعان کرد که این کار بسیار باعث دلگرمی بود، در آن زمان او مدیرعامل یک شرکت موفق در حال رشد بود. پس از قانع شدن توسط یکی از اعضای هیئت مدیره اشمیت تصمیم گرفت از یک مربی کسب و کار کمک بگیرد و از نتایج آن بسیار حیرت کرد.در مصاحبه با مجله‌ی Fortune اشمیت گفت: “همه به یک مربی نیاز دارند”.مدیران و کارآفرینان مشهور که از مربی کسب و کار استفاده کرده‌اند مثل بیل گیتس و استیو جابز و تعداد بیشماری هستند.

بیزینس کوچینگ و مربیگری کسب وکار

بیزینس کوچینگ و مربیگری کسب وکار،  شغلی است که برخی از موفق‌ترین کارآفرینان جهان تا امروز قسم خورده‌اند.

مدیران و صاحبان کسب و کارهای بزرگ که برای توسعه‌ی کسب و کارشان از مربی راهنمایی گرفته‌اند به سرعت می‌توانند راجع به مزایا و تجربه‌هایی که در طی فرایند از آن برخوردار بوده‌اند صحبت کنند و چندین نظرسنجی مختلف انجام شده.

آمار مربیگری کسب و کار

صاحبان کسب و کار که با مربیگران کسب و کار برای توسعه‌ی بیزینسشان کار کرده‌اند،

سریع می‌توانند درباره‌ی مزایا و معایب در طی فرآیند صحبت کنند و چندین نظرسنجی هم در این زمینه انجام شده.

نظرسنجی‌های انجام شده شامل موارد زیر می‌باشد:

  • طبق مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که بیزینس‌هایی که از مربیگران مشاغل در کنار خود استفاده کرده‌اند، بازده متوسط سرمایه‌گذاری آن‌ها 7/5 برابر مبلغی است که برای خدمات مربیگری پرداخت کرده‌اند.
  • طبق گزارش پرسنل مدیرانی که از مربیگری و آموزش بهره برده‌اند، قادر به افزایش بهره‌وری86 درصدی هستند در صورتیکه مدیرانی که به تنهایی کار می‌کنند تنها 22 درصد بهره‌وری دارند.
  • طبق مطالعات Hay group چهل درصد از شرکت‌های “500 شانس” از مربیگری تجاری برای آموزش و توسعه مدیران خود استفاده می‌کنند.
  • 53 درصد مشاغل و مدیران اظهار داشتند که مربیگری کوچینگ باعث افزایش فروش آن‌ها شده.
  • 61 درصد از مدیران کسب و کار اظهار داشتند، که باعث افزایش شغلی آن‌ها شده.
  • 23 درصد از مدیران گزارش داده‌اند که مربی تجاری به آن‌ها در کاهش هزینه‌ها کمک کرده.
  • 22 درصد از شرکت‌ها گزارش داده‌اند که مربیگری مشاغل سودآوری خود را افزایش داده.
  • 67 درصد از مدیران گفته‌اند مربیگری، مهارت گروهی آن‎‌ها را افزایش داده.

خدمات مربیگری هم مانند هر خدمات دیگری هزینه دارد ولی به چشم یک سرمایه‌گذاری باید به آن نگاه کرد.

سوالات مشترک مربیگری کسب و کار

صاحبان کار که می‌خواند از مربی کسب و کار کمک بگیرند، سوالات زیادی در ذهن خود دارند.

در این‌جا به بررسی بیشتر سوالات در مورد خدمات مربیگری کسب و کار می‌پردازیم.

سوال اول: اولین ملاقات با مربی کسب و کار چگونه است؟

وقتی برای بار اول مربی خود را ملاقات می‌کنید، اولویت مربی این است که در مورد شما و کسب و کارتان اطلاعات زیادی به دست بیاورد تا بتواند به‌طور خاص پیشنهادات خود را ارائه دهد.

شما می‌توانید انتظار یک برخورد صمیمانه و دوستانه را داشته باشید که در نهایت این شخص به مربی شما تبدیل خواهد شد و شما را به اهداف خود خواهد رساند.

سوال دوم: آیا مربی کسب و کار می‌تواند به رشد بیزینس من کمک کند؟

مربیان کسب و کار می‌توانند به شما کمک کنند که استراتژی‌هایی برای توسعه تجارت خود در نظر بگیرید گرچه رشد سازمان تنها خدماتی نیست که مربی مشاغل آن را انجام می‌دهد.

بیشتر مربیان به شما کمک می‌کنند که سازنده باشید، شغل خود را اداره کنید و کار خود را آسان‌تر کنید و فقط به رشد محدود نمی‌شود.

سوال سوم: آیا کسب و کارهای کوچک هم می‌توانند از مربی بهره‌مند شوند؟

شرکت‌هاسی کوچک هم به مربی نیاز دارند، حتی بیشتر از شرکت‌های بزرگ.

مسئله این است که شرکت‌های کوچک قادر به پرداخت هزینه برای مربی نیستند، به همین دلیل ما مربی مشکی کسب و کار ((Black Card را به گونه‌ای طراحی کردیم که برای انواع صاحبان کسب و کار قابل دسترس باشد. 

شما به دنبال یک مربی شغلی هستید یا مربی زندگی؟

دوست خوب من جک کانفیلد یک پخش اینترنتی رایگان ارائه می‌دهد که این توانایی را دارد که زندگی شغلی شما را متحول کند.

آیا شما به این فکر کردید که یک مربی یا مشاور باشید؟

آیا پیامی دارید که فکر می‌کنید دیگران را برای تغییر مثبت در زندگی خود تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

Mina Taherzadeh

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا